Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2014, 08:43   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben ook voorstander voor vrije keuzes allerhande echter sommige dingen zijn noodzakelijk...Engels als tweede taal wereldwijd bijvoorbeeld.....Trouwens als je vandaag de dag nu al geen Engels kent ben je heel beperkt in je gaan en staan...
Zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat ga wanneer ge Spaans kunt niet beperkter bent dan met Engels.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 08:45   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Frans als tweede taal in het Nederlandstalig onderwijs, en Nederlands in het Franstalig onderwijs heeft in België het voordeel dat je de taal van een groot deel van de landgenoten waarmee handel gedreven wordt kent.
Een tweede voordeel is dat de een een Germaanse en de andere een Romaanse taal is. Wie zoals in het Waalse immersieonderwijs Nederlands als tweede taal koos kan daardoor zijn achterstand van de kennis van de Engelse taal op zeer korte tijd inhalen.
Voor een Nederlandstalige is de link met andere Romaanse talen gelegd, en vice versa voor de Franstalige.

Maar omdat niet alle leerlingen de bekwaamheid hebben om (de basis) van meerdere talen te leren, of omdat voor sommigen het niet nuttig is meer dan een tweede taal te kennen, kan ik mij dan ook vinden in de argumentatie die pleit voor keuzevrijheid.
volledig mee akkoord
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 09:00   #143
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

@GARRY:
IFR commercial flight niet vergelijken met VFR sportvliegtuig flights aub.

In het laatste geval helpt het wel uw franstalige luchtvaart phraseologie te beheersen.
Maar dan weer niet in Spanje waar ze naast hun spaans gelul geen "testikel" begrijpen van uw Engelse lingo, speciaal "op den buiten" daar. En ze hebben wel een heel grote "buiten".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 april 2014 om 09:14. Reden: correcties
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 09:55   #144
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En hoe idioot moet men zijn om de naakt cijfers te ontkennen?

De laatste jaren is het aandeel van de Franstalige toeristen aan de Vlaamse Kust inderdaad gezakt met een vijfde .
Van ongeveer 25% tot 20%.
Tja, mensen als jij snappen waarschijnlijk nog niet eens dat ondanks dat hun aandeel met 5% gezakt is, er mogelijks zelfs nog meer Waalse toeristen naar de kust gaan dan vroeger.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 10:18   #145
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En wat zijn uw conclusies?

Het zogezegde Waaltje pesten aan de kust is onzin?
De zogezegde boycot door de Walen is onzin?

Meer dan concluderen dat je met bullshit komt aandraven valt er blijkbaar niet uit te puren.
De conclusie is duidelijk voor al wie 5 minuten doordenkt;

Ondanks de boycot van de Franstalige Belgen van de Vlaamse kust
( van 25% naar 20 %Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust)
zat de Vlaamse Kust reeds vol tijdens de Paasvakantie.
Dit in tegenstelling met vroeger ,toen de Vlaamse Kust pas volzet was tijdens hittegolven in Juli of Augustus.

De Vlaamse Kust heeft de Franstalige Belgen dus niet nodig om te floreren.

Het dreigement dat de Franstalige Belgen de Vlaamse Kust zouden mijden na de Vlaamse onafhankelijkheid heeft dan ook geen enkele slagkracht meer en de Vlaamse Kust- Middenstanders kunnen bij de volgende verkiezingen dus ook zonder vrees op de partijën van de Forza Flandria stemmen

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 april 2014 om 10:34.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 10:30   #146
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tja, mensen als jij snappen waarschijnlijk nog niet eens dat ondanks dat hun aandeel met 5% gezakt is, er mogelijks zelfs nog meer Waalse toeristen naar de kust gaan dan vroeger.
Hopelijk snap jij volgend voorbeeld beter

Moest het marktaandeel van Renault,
na de sluiting van hun fabriek in Vilvoorde ,
met 5% gezakt zou zijn ,
denk je dat de vakbonden van de Vilvoordse ex-Renault arbeiders niet triomfantelijk zouden aangekondigd hebben dat hun boycot van Renault geslaagd was?

Als het marktaandeel van de Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust met 5%
zakt de laatste jaren ,dan vind ik dat je wel degelijk ook van een boycot -effect kan spreken.
Gelukkig voor de Vlaamse Kust heeft die Franstalige boycot geen enkel effect gehad daar
er veel meer Vlaamse ,Engelse ,Duitse en Nederlandse toeristen bijgekomen zijn ,dan dat er Franstalige Belgen weggebleven zijn
Oud 23 april 2014, 10:33   #147
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat ga wanneer ge Spaans kunt niet beperkter bent dan met Engels.
Op het Amerikaans continent kan dit wel kloppen
,maar in Azië,Afrika ,Europa en Oceanië
ga je zeker verder geraken met Engels dan met Spaans volgens mij.
Oud 23 april 2014, 10:42   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een beperkte vrijheid dus, terwijl uw argumenten op een totale vrijheid steunen. Nuance.

Dit gezegd zijnde, in Wallonië hebben de leerlingen die beperkte vrijheid wel. Niks belet Vlaanderen om een soortgelijke keuze te maken, al lijkt mij een systeem met verplichte taallessen (de drie nationale + Engels) beter.
Het lijkt me logisch dat men niet kan kiezen uit alle talen die in de wereld gesproken worden en ooit gesproken werden.
Alle vrijheid is beperkt, al was het alleen nog maar door het beperkte realistisch mogelijke.

Je geloofde toch niet werkelijk dat ik bedoelde dat leerlingen mochten kiezen uit o.a. al de talen die bijvoorbeeld in India gesproken worden?
Oud 23 april 2014, 10:44   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bevind me op nogal veel plaatsen in de wereld en buiten Engels zou ik echt niet weten welke taal de mensen eventueel begrijpen naast hun moedertaal....En in de 'spaans sprekende landen is ook hun tweede taal Engels ...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 10:48   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook geen jota engels buiten
yes en no

Daar lopen ze nu allemaal heel hoog mee op maar ze vergeten dat het destijds slechts twee stemmen gescheeld heeft of men sprak vandaag Nederlands in Amerika in plaats van Engels.

Wanneer ge boven Parijs vliegt en je roept de verkeerstoren op kun je, ook al is de radiocommunicatie-taal Engels, dat ook maart beter in het Frans doen. De kans is anders zeer groot dat ze zich van kromme haas houden. Na dat ge antwoord ontvangen hebt en ze niet meer kunnen doen alsof ze u niet ontvangen hebben kan je dan verder gaan in het Engels. Meermaals zelf meegemaakt toen ik nog mijn vliegbrevet had.
Draai of keer het hoe je wilt....ook in Frankrijk zullen jonge mensen buiten hun Franse moedertaal Frans ...het Engels gebruiken bij Internationale contacten ...
Oud 23 april 2014, 10:52   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Frans als tweede taal in het Nederlandstalig onderwijs, en Nederlands in het Franstalig onderwijs heeft in België het voordeel dat je de taal van een groot deel van de landgenoten waarmee handel gedreven wordt kent.
Een tweede voordeel is dat de een een Germaanse en de andere een Romaanse taal is. Wie zoals in het Waalse immersieonderwijs Nederlands als tweede taal koos kan daardoor zijn achterstand van de kennis van de Engelse taal op zeer korte tijd inhalen.
Voor een Nederlandstalige is de link met andere Romaanse talen gelegd, en vice versa voor de Franstalige.

Maar omdat niet alle leerlingen de bekwaamheid hebben om (de basis) van meerdere talen te leren, of omdat voor sommigen het niet nuttig is meer dan een tweede taal te kennen, kan ik mij dan ook vinden in de argumentatie die pleit voor keuzevrijheid.
Handel drijven gaat nu mijlen verder dan met de Walen ......In de tijd van de Benelux zou ik nog zeggen maar heden ten dage oa via internet ....zie ik enkel Engels
Oud 23 april 2014, 10:54   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat men niet kan kiezen uit alle talen die in de wereld gesproken worden en ooit gesproken werden.
Alle vrijheid is beperkt, al was het alleen nog maar door het beperkte realistisch mogelijke.

Je geloofde toch niet werkelijk dat ik bedoelde dat leerlingen mochten kiezen uit o.a. al de talen die bijvoorbeeld in India gesproken worden?
Mensen mogen zelf kiezen maar zijn dan weeral beperkt in hun keuze ? Wat is het nu eigenlijk....zou je dan beter niet zeggen ...leer gewoon Engels als tweede taal en leer als je wil zo veel andere talen er maar bij als je dat wil...
Oud 23 april 2014, 10:57   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen mogen zelf kiezen maar zijn dan weeral beperkt in hun keuze ? Wat is het nu eigenlijk....zou je dan beter niet zeggen ...leer gewoon Engels als tweede taal en leer als je wil zo veel andere talen er maar bij als je dat wil...
waarom Engels als tweede taal?
Oud 23 april 2014, 11:16   #154
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Dat er op dit forum nog mensen zitten die niet weten, of liever, niet willen begrijpen dat Engels zowat de wereldtaal is geworden...Daarvan vraag ik mij af onder welke steen die tijdens de laatste decennia hebben geleefd. Ik heb zelf Frans gehad in 't middelbaar onderwijs, en raad eens hoeveel ik die taal heb nodig gehad nadat ik was afgestudeerd? Juist ja: nooit. Engels, daarentegen, gebruik ik zowat elke dag, zowel schriftelijk als mondeling. Frans spreek je enkel in Wallonie en in Frankrijk, daarbuiten schakel je best over op Engels.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 11:26   #155
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dat er op dit forum nog mensen zitten die niet weten, of liever, niet willen begrijpen dat Engels zowat de wereldtaal is geworden...Daarvan vraag ik mij af onder welke steen die tijdens de laatste decennia hebben geleefd. Ik heb zelf Frans gehad in 't middelbaar onderwijs, en raad eens hoeveel ik die taal heb nodig gehad nadat ik was afgestudeerd? Juist ja: nooit. Engels, daarentegen, gebruik ik zowat elke dag, zowel schriftelijk als mondeling. Frans spreek je enkel in Wallonie en in Frankrijk, daarbuiten schakel je best over op Engels.
U moet de wereld niet door uw bril zien. Ik gebruik dagelijks Frans en Engels, soms Spaans. Duits is niet zo evident omdat ik nooit voeling had met Duits, ik versta het en spreek een soort Jean Marie Pfaff Duits. Ik spreek ook beperkt Chinees maar dat is ook niet om naar huis te schrijven.

Mijn Frans daarentegen is perfect en verzorgd (meer dan mijn Nederlands) en dat heeft me op zakelijk gebied geen windeieren gelegd en ik voel me ook meer cultureel verbonden met Frans. Niemand heeft dezelfde voorkeuren of capaciteiten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 april 2014 om 11:30.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 11:36   #156
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk snap jij volgend voorbeeld beter

Moest het marktaandeel van Renault,
na de sluiting van hun fabriek in Vilvoorde ,
met 5% gezakt zou zijn ,
denk je dat de vakbonden van de Vilvoordse ex-Renault arbeiders niet triomfantelijk zouden aangekondigd hebben dat hun boycot van Renault geslaagd was?
Nee. En al zeker niet als zou blijken dat ze ondanks die 5% verlies aan marktaandeel nog meer auto's zouden verkocht hebben dan ervoor.

Citaat:
Als het marktaandeel van de Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust met 5%
zakt de laatste jaren ,dan vind ik dat je wel degelijk ook van een boycot -effect kan spreken.
Gelukkig voor de Vlaamse Kust heeft die Franstalige boycot geen enkel effect gehad daar
er veel meer Vlaamse ,Engelse ,Duitse en Nederlandse toeristen bijgekomen zijn ,dan dat er Franstalige Belgen weggebleven zijn
Toon mij nu een keer aan dat er Walen zijn weggebleven! Je spreekt hier verdorie van een geslaagde boycot, en je hebt nog geen énkel absoluut cijfer laten zien. Ja, wat schermen met een daling van 5% op de totale toeristenpopulatie, een cijfer dat absoluut niks zegt over hoeveel walen er effectief naar de kust gaan.

Besef jij eigenlijk wel dat de kans bestaat dat ondanks het feit dat het aandeel waalse toeristen op het totaal aantal toeristen zakt, er mogelijk 2 of 5 of zelfs 37 keer zoveel walen naar de kust gaan in vergelijking met vroeger?! En dan loop jij hier te mekkeren over een 'geslaagde boycot'? Hoe idioot kun je eigenlijk zijn zeg!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 11:55   #157
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Nee. En al zeker niet als zou blijken dat ze ondanks die 5% verlies aan marktaandeel nog meer auto's zouden verkocht hebben dan ervoor.

Toon mij nu een keer aan dat er Walen zijn weggebleven! Je spreekt hier verdorie van een geslaagde boycot, en je hebt nog geen énkel absoluut cijfer laten zien. Ja, wat schermen met een daling van 5% op de totale toeristenpopulatie, een cijfer dat absoluut niks zegt over hoeveel walen er effectief naar de kust gaan.

Besef jij eigenlijk wel dat de kans bestaat dat ondanks het feit dat het aandeel waalse toeristen op het totaal aantal toeristen zakt, er mogelijk 2 of 5 of zelfs 37 keer zoveel walen naar de kust gaan in vergelijking met vroeger?! En dan loop jij hier te mekkeren over een 'geslaagde boycot'? Hoe idioot kun je eigenlijk zijn zeg!
Waar blijven Uw cijfers die aantonen dat er zogezegd meer Franstalige Belgen naar de Vlaamse Kust gegaan zijn ?
Oud 23 april 2014, 12:08   #158
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom Engels als tweede taal?
Uit economische overwegingen. Niet iedereen is polyglot, Engels is universeel en leert daarbij tamelijk gemakkelijk aan (komt daarbij dat de Engelssprekenden over het algemeen geen taalpuriteinen zijn). Maw men kan zich beter concentreren op onderwijs van techniek, aangevuld met een relatief gemakkelijk aan te leren taal, het Engels.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 12:13   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar blijven Uw cijfers die aantonen dat er zogezegd meer Franstalige Belgen naar de Vlaamse Kust gegaan zijn ?
Waar blijven die van u dat het er zogezegd minder zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 12:13   #160
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een vijfde van alle kusttoeristen zijn Franstalige Belgen. Die cijfers gaf het toeristische provinciebedrijf Westtoer vrijdag mee op een bijeenkomst voor de Franstalige pers in Brussel. Het onderstreept daarmee het strategische belang van de Franstalige toerist.

Doorheen het jaar noteren de badsteden 5,2 miljoen Franstalige bezoekers, goed voor ongeveer 21 procent van alle kusttoeristen. Het zijn zowel dagjestoeristen als langverblijvers. Bij de verblijven in hotels vertegenwoordigen de Franstalige Belgen zelfs bijna een kwart (23 procent) van alle toeristen. Er werd ook uitgerekend dat Walen en Brusselaars ongeveer 63,65 euro per persoon per nacht spenderen aan hun verblijf aan de kust.

De cijfers trekken zich door voor mensen met een tweede verblijf aan de kust. Negentien procent van alle tweedeverblijvers komt uit Franstalig België. Het gaat hierbij om ongeveer 107.000 eigenaars.

Voor Westtoer en alle kustpartners zijn Wallonië en Brussel dan ook een belangrijke strategische markt. Ze genereren meer inkomsten en bezoekers dan Nederland, Duitsland en Luxemburg samen.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...g-Belgie.dhtml

En verder
Citaat:
Vlaams minister voor Toerisme Geert Bourgeois ontkent dat het aandeel Franstalige Belgen dat onze kust aandoet in de periode 2005-2012 daalde van 26,5 tot 20,9 procent, zoals het weekblad Marianne berichtte.

Bourgeois stelt in antwoord op een schriftelijke vraag van Johan Verstreken (CD&V) dat het percentage overnachtende Franstalige Belgen in de periode 2007-2011 stabiel is en dat er zelfs een stijging valt op te tekenen bij de dagjestoeristen.

Bourgeois verwijst naar het Kustindicatoren Toeristisch-Statistisch (KiTS)-onderzoek van Westtoer. 'Hieruit blijkt dat het aantal aankomsten van Franstalige Belgen in commerciële logies in de periode 2007-2011 stabiliseerde op 600.000 per jaar en in tweede verblijven steeg tot 600.000. Bij de dagjesmensen was er in deze periode een stijging met 1 miljoen tot vier miljoen. Het aandeel Franstalige Belgen in het totale aantal verblijfstoeristen bleef in die periode stabiel, terwijl het onder de dagjesmensen steeg tot twintig procent.'
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131014_00790074

Het wordt dringend tijd dat ge u eerst informeert voor ge uw flamingante gewauwel neerschrijft.

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 april 2014 om 12:14.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be