![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het klopt dat het VB niet altijd radicale standpunten inneemt. Haar ethisch conservatisme lijkt eigenlijk zeer fel op die pakweg de CD&V, bij voorbeeld. Maar je kan niet ontkennen dat de communicatiestrategie al altijd geweest is: laat van u horen, wees zo radicaal mogelijk in uw uitspraken, vergeet alle nuances. Communiceer met bokshandschoenen. Dat slaat aan bij een aantal mensen, en kan zelfs veel mensen bekoren in bepaalde periodes, maar je moet niet verbaast zijn dat er even hard teruggeslagen wordt. Die vergissing maakt de NVA momenteel niet: ze slaagt erin een evenwicht te vinden tussen ongemeen harde standpunten in te nemen, waarop ook zij aangevallen worden. Maar tegelijkertijd te zalven. Daardoor kan zij heel radicale stemmen binnenhalen, maar ook mensen overtuigen die eigenlijk gematigde stanunten innemen. En daardoor kan zij ook andere partijen uitzuigen. Iets waarbij het VB eigenlijk snel tegen haar limieten is gebotst. De NVA niet: door zeer radicaal te zijn in bepaalde zaken (als bij toeval, migratie/VB en socio-economie/LDD), heeft zij het VB (en LDD al was die partij reeds in verval) klein gekregen, al dan niet definitief. En door zich tegelijkertijd te profileren als een warme, sociale partij, kan zij de meer gematigde VLD'ers en CD&V'ers aantrekken. Dit allemaal uiteraard met een Grote Doel: een onafhankelijk Vlaanderen. De huidige situatie rond het VB heeft de partij inderdaad aan zichzelf te danken, laat mij wel toe om geen traantje daarvoor te laten.
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat maakt het dan nog uit op wie we stemmen? Zeg me eens, wat zijn we dan met een VB dat terug 28% haalt? Niets. Gelukkig zal de instorting van de SZ en het pensioenstelsel het einde inluiden van Belgie, want met politieke partijen zoals N-VA en VB zijn we absoluut niets vooruit.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2014 om 13:53. |
||
|
|
|
|
#65 |
|
Minister-President
|
ja ja met lijsttrekkers alla Bracke ga je België zeker pijn doen.... moeten er nog franskiljons zijn met brackes bij de n-va ?
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar zijn ook al ellenlange discussies over gevoerd, die schutkring (Cordon Sanitaire) Citaat:
Het VL zou dus staatsgevaarlijk zijn Ik denk dat er andere partijen zijn die véééél gevaarlijker zijn dat het VL. Zoals ik al eerder wist te schrijven, ik blijf in mijn bed liggen de bewuste 25 Mei. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het VB zou dus staatsgevaarlijk zijn Ik denk dat er andere partijen zijn die véééél gevaarlijker zijn dat het VB. Dat komt ervan als je uw eigen teksten er zelf niet deftig genoeg op gaat nalezen
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat gebeurde onlangs in Aalst nog... Het NVA wijst 'zogezegd' dit cordon af maar houdt zich (om niet met het VB geassocieerd te worden en dus mee uitgesloten te worden) zich nog strikter aan de opgelegde regels als de ondertekenaars zelf. Het licht van de zon ontkennen doet haar nog niet uitdoven weet je...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|