Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2014, 00:17   #1261
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Tendentieuze vraag.
Uw stelling was eveneens tendentieus. Alleen weten we nog steeds niet waarop uw stelling is gebaseerd, net zo min vernemen welke niet-westerse media u volgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 01:03   #1262
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomm
Het regime durft geen bloedbad aan te richten omdat ze niet kunnen rekenen op de loyaliteit van hun troepen en omdat ze Moskou dan een excuus geven om in te grijpen. Dus ze maken gebruik van uiterst-rechtse milities. Een zeer gevaarlijke evolutie die de "libanisering" van het conflict in Okraïne in de hand werkt.
Weeral gebruikt men Yarosh stoottroepen, niet omdat men zijn politieke ideeën steunt, maar omdat ze bereid zijn tot geweld. Na het zware werk te hebben laten opknappen door Yarosch zal het westen (en de oligarchen) toch pogen hem langs de kant willen zetten en te vervangen door andere extremisten zoals Timoschenko omdat die pro NATO zijn en de oligarchen aan de macht zullen houden. Yarosch is te onafhankelijk denkend voor het westen. Hij is in zekere zin een nationalist zoals Poetin, ook al zijn het vijanden op dit moment. Hij wil de macht van de oligarchen breken en heeft argwaan tegenover de EU. Dat is niet wat Washington zoekt. Nazi mag je zijn, zolang het maar pro Washington is.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 01:29   #1263
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw stelling was eveneens tendentieus. Alleen weten we nog steeds niet waarop uw stelling is gebaseerd, net zo min vernemen welke niet-westerse media u volgt.
Dat is geen geheim hoor. Het is in deze zaak niet relevant en vooral vind ik het erg arrogant te eisen van anderen een lijstje van bronnen te geven, terwijl men daar zelf niet toe bereid is, en terwijl men zelf in veel mindere mate links geeft naar bronnen. U bent hier God niet hoor.

De stelling:
Citaat:
Merkel zit jammer genoeg helemaal in het straatje van of de VS of Rusland politiek. Net waar de VS haar hebben wil. Duitsland en de EU verdienen beter.
Waarom deze opinie?

Merkel zit in lijn met de VS op dit moment, zelfs nadat de VS de EU in de rug schoten na het akkoord in februari in Kiev ("Fuck Europe"). Ze steunt nu de VS push tot sancties tegen Rusland ondanks het feit dat het vooral Europa is dat hieronder zal leiden. De VS (en China) zal er bij winnen. Ze is zelfs akkoord om deze crisis te gebruiken om de NATO naar het oosten uit te breiden, de natte droom van Washington. Dit is een capitulatie van Europa. Hier wordt weerom getoond hoe slaafs Europa is ten opzichte van de VS.

Europa toont hier weeral eens hoe moeilijk het is een van de VS onafhankelijke buitenlandse politiek te voeren. Europa de semi-kolonie.

bron voor in het vet gedrukte: Der spiegel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 april 2014 om 01:30.
Oud 26 april 2014, 01:43   #1264
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen geheim hoor. Het is in deze zaak niet relevant en vooral vind ik het erg arrogant te eisen van anderen een lijstje van bronnen te geven, terwijl men daar zelf niet toe bereid is, en terwijl men zelf in veel mindere mate links geeft naar bronnen. U bent hier God niet hoor.
Nogmaals, u beweert dat u niet-westerse bronnen raadpleegt. Als ik uw berichten er echter op nasla, merk ik dat u juist uit westerse bronnen citeert. Dan prikkelt het mijn nieuwsgierigheid wat die niet-westerse bronnen mogen zijn. Een vrij eenvoudige vraag waarvan u het antwoord uit de weg gaat. Schijnbaar besteedt u liever veel tijd in het typen van een omhaal van woorden waarin juist de vraag ontweken wordt. Vrij merkwaardig dus.

Ik gaf reeds aan dat ik o.m. de Slovaakse Pravda lees. Al meermaals heb ik hieruit informatie geput en dat ook aangegeven.
Oud 26 april 2014, 01:44   #1265
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom deze opinie?

Merkel zit in lijn met de VS op dit moment, zelfs nadat de VS de EU in de rug schoten na het akkoord in februari in Kiev ("Fuck Europe"). Ze steunt nu de VS push tot sancties tegen Rusland ondanks het feit dat het vooral Europa is dat hieronder zal leiden. De VS (en China) zal er bij winnen. Ze is zelfs akkoord om deze crisis te gebruiken om de NATO naar het oosten uit te breiden, de natte droom van Washington. Dit is een capitulatie van Europa. Hier wordt weerom getoond hoe slaafs Europa is ten opzichte van de VS.

Europa toont hier weeral eens hoe moeilijk het is een van de VS onafhankelijke buitenlandse politiek te voeren. Europa de semi-kolonie.

Hier kan ik niet uit besluiten dat een keuze voor Rusland op enige wijze beter zou zijn, zoals u eerder betoogde.
Oud 26 april 2014, 01:49   #1266
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, u beweert dat u niet-westerse bronnen raadpleegt. Als ik uw berichten er echter op nasla, merk ik dat u juist uit westerse bronnen citeert. Dan prikkelt het mijn nieuwsgierigheid wat die niet-westerse bronnen mogen zijn. Een vrij eenvoudige vraag waarvan u het antwoord uit de weg gaat. Schijnbaar besteedt u liever veel tijd in het typen van een omhaal van woorden waarin juist de vraag ontweken wordt. Vrij merkwaardig dus.

Ik gaf reeds aan dat ik o.m. de Slovaakse Pravda lees. Al meermaals heb ik hieruit informatie geput en dat ook aangegeven.
Ik citeer regelmatig niet westerse bronnen. Meestal uit Latijns America of China. Ga maar na. Ik citeer ook westerse bronnen. Blijkbaar heeft de gemiddelde westerling meer vertrouwen daarin. De rest noemt hij propaganda. Zo wordt hem dat al van in de tijd van de USSR aangeleerd. Dwaas Eurocentrisme is nog springlevend.

Website
Oud 26 april 2014, 01:52   #1267
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier kan ik niet uit besluiten dat een keuze voor Rusland op enige wijze beter zou zijn, zoals u eerder betoogde.
Citeer me even aub want dat heb ik NIET geschreven voor zover ik me kan herinneren.

Weeral dat dwaze idee dat Europa zou moeten kiezen. Het zit er diep ingeprent. Ik zeg juist dat Europa niet hoeft te kiezen. Het kan beide hebben als het zich wat onafhankelijker zou kunnen opstellen van de VS.

Website
Oud 26 april 2014, 01:59   #1268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik citeer regelmatig niet westerse bronnen. Meestal uit Latijns America of China. Ga maar na. Ik citeer ook westerse bronnen. Blijkbaar heeft de gemiddelde westerling meer vertrouwen daarin. De rest noemt hij propaganda. Zo wordt hem dat al van in de tijd van de USSR aangeleerd. Dwaas Eurocentrisme is nog springlevend.
Daarom ben ik nieuwsgierig naar de niet-westerse bronnen die u over de crisis in Oekraïne zou hebben bekeken. Mij interesseert dat immers.
Oud 26 april 2014, 02:00   #1269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citeer me even aub want dat heb ik NIET geschreven voor zover ik me kan herinneren.
Even nagekeken. U hebt gelijk.
Oud 26 april 2014, 02:07   #1270
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samengevat en een herhaling omwille van te veel onnodige 'spam':

Een van de topfuncties in de post coupregering in Kiev is gegaan naar Andriy Parubiy als hoofd van de Ukraïnse nationale veiligheidsraad nog wel. En die is nu volgens sommige bronnen bezig milities te vormen om naar Oost Oekraïne te sturen.

Citaat:
Parubiy is himself a well-known neo-Nazi, who founded the Social-National Party of Ukraine in 1991. The party blended radical Ukrainian nationalism with neo-Nazi symbols. Parubiy also formed a paramilitary spinoff, the Patriots of Ukraine, and defended the awarding of the title, “Hero of Ukraine,” to World War II Nazi collaborator Stepan Bandera, whose own paramilitary forces exterminated thousands of Jews and Poles in pursuit of a racially pure Ukraine.
De feiten in dit citaat vermeld worden hier niet ontkend tot nu toe. Enkel wordt geargumenteerd dat de man geen nazi meer zou zijn omdat hij twee jaar terug naar een andere partij is gegaan. Enig bewijs van afstand nemen van eerdere nazi standpunten werd echter niet geleverd. Men dient dus logischerwijze te veronderstellen dat de partij van Timochenko geen probleem ermee heeft een notoire nazi in haar rangen op te nemen. En niet zoals nogal lichtzinnig beweerd wordt dat de man zijn decennialange nazi sympathieën plotseling verloren zou hebben gewoon omdat hij overgestapt is naar een andere partij.

Vergelijk het met België. Als een of andere Jodenhater van het VB overstapt naar pak het NVA zou die laatste partij nogal wat verwijten krijgen. Men zou zeker niet zomaar veronderstellen dat de racistische ideeën met de overstap wel verdwenen zullen. Dat is gewoon de werkelijkheid op zijn kop zetten.

In conclusie. De redenering in deze zaak van JVDB is zo scheef als wat.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 april 2014 om 02:14.
Oud 26 april 2014, 06:58   #1271
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, net zoals Vlaanderen het recht heeft op meer autonomie, desnoods onafhankelijkheid. Het regime in Brussel, net zoals in Kiev luistert niet naar de Vlamingen. Indien Di Rupo II gevormd wordt moet er misschien ook maar actie ondernomen worden, bijvoorbeeld in Antwerpen.
Gij zijt weer appelen en citroenen aan het vergelijken. En gij gaat helemaal niets ondernemen na de verkiezingen.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 07:02   #1272
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
De ad hominem trol bij uitstek van dit forum ontpopt zich meer en meer als een landverraderlijke VS agent. Het soort van Nazi dat achter de machtigste van het moment aanloopt.
Grappig komende van iemand die achter iedereen aanloopt die maar tegen het westen is. Gij trekt u zelfs daarbij geen bal aan in wiens bed gij daarbij terechtkomt.
Uw beschuldigingen zijn nogal lachwekkend want de VS is nog altijd een bondgenoot en gij loopt dus achter een land met wie een conflict zou kunnen ontstaan.
Oud 26 april 2014, 07:03   #1273
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Merkel zit jammer genoeg helemaal in het straatje van of de VS of Rusland politiek. Net waar de VS haar hebben wil. Duitsland en de EU verdienen beter.
Gij zijt totaal anti-VS geobsedeerd.
Oud 26 april 2014, 07:05   #1274
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
De feiten zijn duidelijk, de VS is enkel aan het stoken, zo doorzichtig als maar kan zijn en de EU laat zich graag voor het karretje spannen ze hebben de VS nodig want zelf beschikken ze enkel over wat 40+ tewerkstellingsprojecten die moeten doorgaan voor een krijgsmacht.
Onzin want ook de VS is niet echt krachtdadig zoals het zou horen. Ik zie spijtig genoeg nog geen militaire steun aan Oekraïne zoals het zou moeten.
Oud 26 april 2014, 07:07   #1275
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Droom verder, zodra de eerste doden vallen in het oekraiense leger steekt de rest mooi de handjes omhoog, de bende in kiev voelt al jeik aan hun nek, en met reden, want als ze niet snel op een vliegtuig richting washington zitten zullen ze hangen.
Lachwekkend. Zelfs uw vriendje Poetin is niet van plan zo ver te gaan.
Misschien kunt gij beter het vliegtuig naar Moskou nemen.
Oud 26 april 2014, 07:08   #1276
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u is niet op de hoogte van het feit dat neonazis 4 topfuncties bekleden in het post coup regime in Kiev? Het verwondert me ergens niet als men ziet hoe de westerse pers hierover rapporteert.

Een van die functies is gegaan naar Andriy Parubiy als hoofd van de Ukraïnse nationale veiligheidsraad nog wel. En die is nu volgens sommige bronnen bezig milities te vormen om naar Oost Oekraïne te sturen.
Weer de zeer doorzichtige tactiek om de oppositie gelijk te stellen met een deel ervan.
Oud 26 april 2014, 07:11   #1277
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een bochtenwerk. Eerst weet u niets van nazi's in topfuncties en dan zoekt u verontschuldigingen met halve insinuaties. Intellectueel oneerlijk. Een andere conclusie is moeilijk te trekken.
Gij zijt hier de oneerlijke tactiek volgt van het gelijkstellen van de oppositie met een deel ervan . Een typische communistische tactiek de tegenstander als fascisten voor te stellen.
Oud 26 april 2014, 07:13   #1278
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent nogal vlug bereid de kam te vegen over een neonazi verleden.

Het minste dat men kan verwachten is:
  • Een openlijke stellingname tegen de eerder verdedigde nazi idealen, zeker aangezien het over de oprichter van een neonazi partij ging die dweepte met nazi symbolen
  • Een openlijk afstand nemen van zijn steun aan oorlogsmisdadiger Bandera, zeker aangezien hij eerder verdedigde deze oorlogsmisdadiger te decoreren.

Graag een link hiervoor. Anders bent u voor mij evenzeer een nazi gezien uw lichtzinnigheid rond dit thema.

Ook die politici mogen verondersteld worden openbaar afstand te nemen van eerdere racistische standpunten. Indien een andere partij hen toelaat zonder zo iets te vragen, kan men enkel concluderen dat die andere partij akkoord is met de standpunten van het nieuwe lid. Idem voor Oekraïne.

Ik zie ook niet in waarom ik u meer links zou geven van hetzelfde aangezien u niet eens de feiten ontkent, maar enkel wil verdoezelen. Ik kan daarom enkel concluderen dat u de discussie wil afleiden van uw nazi sympathieën of van het feit dat u nazi's verdedigt nu het toevallig politiek goed uitkomt, wat natuurlijk evenzeer verwerpelijk is.

Hiermee wil ik niet zeggen dat een nazi regering voldoende reden zou zijn om Oekraïne binnen te vallen. Maar als hun milities beginnen te moorden in Oost Oekraïne ben ik inderdaad voorstander van een internationaal ingrijpen om hen te stoppen. En als dat niet via de VN kan omwille van een westers veto of omwille van westerse steun of goedpraten van die milities zou ik zelfs een Russisch ingrijpen toejuichen, inderdaad. Ik kan namelijk geen nazi's luchten. U mag het weten. Heel dat gedoe over 'Russisch imperialisme' weegt hier niet tegen op. De russen hebben de nazi's verslagen. Ze mogen het nog eens doen. De VS had maar niet deze milities moeten gebruiken in hun regime change project in Oekraïne. Hebben die dan werkelijk geen enkele morele rem staan op hun ambities. Het lijken zelf wel nazi's soms. West nazi vind oost nazi.

Een grote blaam is het ook voor Europa (en Duitsland dan!) dit regime te steunen. Dat ze maar vlug wat schijnverkiezingen organiseren in Kiev om daar van af te zijn. Echte verkiezingen hoeven we al niet meer te verwachten aangezien verschillende Pro Russische kandidaten toch niet mogen meedoen. Niet dat men überhaupt iets zou inzitten met de eerlijkheid van verkiezingen waar dan ook. Zolang de 'juiste' oligarch maar wint.
Gij schrijft hier gewoon rusische propaganda af en probeert voorwendsels te geven voor een russische invasie.
Grappig dat gij insinueert dat de oekraïense regering een nazi regering is.
Gij zijt hier aan het liegen.
Oud 26 april 2014, 07:17   #1279
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is totaal geen bewijs. Dit is gewoon verdoken nazisympathie uwentwege. U leest mijn berichten blijkbaar niet. Slaap zacht.
Gij zijt een echte doorgewonterde communist. De tegenstander moet per definitie een nazi zijn. Bij u valt het masker helemaal. Zelfs het pacifistje spelen is hier in de vuilbak gegooid door een militaire invasie door Rusland te willen .
Oud 26 april 2014, 07:20   #1280
julian
Banneling

Standaard

Citaat:

De stelling:

Waarom deze opinie?

Gij zijt gewoon een anti-VS goebsedeerde extreemlinkse. Al de rest is blabla.
Gelukkig genoeg heeft uw soort hier ook niets te zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be