Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen?
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. 4 18,18%
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. 14 63,64%
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. 4 18,18%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2014, 20:57   #181
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Drank met mate moet kunnen, vergeet niet dat het wetenschappelijk bewezen is dat een glaasje rode wijn zelfs gezond is. Een trekje cannabis of andere drugs is altijd ongezond, dat is het verschil.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 21:00   #182
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Drank met mate moet kunnen, vergeet niet dat het wetenschappelijk bewezen is dat een glaasje rode wijn zelfs gezond is. Een trekje cannabis of andere drugs is altijd ongezond, dat is het verschil.
zagevent!
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 21:02   #183
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wordt poepen ook verboden, want dat is ook een genotsmiddel. Ze kunnen misschien beter ineens adem nemen verbieden, dan zijn ze gelukkig. Stelletje mafkezen godverdomme.
Inderdaad waar bemoeien ze zich weer mee,hebben die nu echt niks beters te doen
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 03:52   #184
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens mij is hij ook niet pro drugs maar anti alcohol omwille van de stommiteiten die hij in zijn jeugd heeft uitgehaald:
Ge leest me te letterlijk...
Ik pikte in op een speculatie die vooraf gaande was... ik ben de verantwoordelijke voor mijn leven, niet drugs.
En we zouden beter streven naar een bestuur waar iedereen dingen voor zichzelf kan uitmaken zonder lerende vingertjes erboven heen.

Wie niet in staat is fouten te maken, is tot niets in staat.
Belangrijkste is dat je eruit leert...
Ik heb eruit geleerd dat repressie niet werkt, te losbandig ook niet.
Leg nergens de focus op behalve jezelf en niemand gaat nog dwalen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 13:16   #185
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Roken ongezond?
Da's nu 't eerste dat ik daar van hoor...

Mss heeft plǝɹǝʍ ǝp wel een punt met die elektrische ballonnetjes om mee te roken, ook de kankerliga heeft problemen met dat roken...
Ik heb zeker een punt, alleen jammer dat 95% van de cannabisgebruikers niet verdampt. Ook dat is weer een reden voor legalisatie. Net zoals seks vroeger taboe was met alle gevolgen vandien (ongewenste zwangerschappen, geslachtsziektes,...), kan een preventief beleid pas resultaten boeken als er geen desinformatie plaatsvindt om absurde wetten te rechtvaardigen.

Maar desondanks blijkt dat cannabis roken de schadelijke effecten van tabak waarmee ze samen wordt geconsumeerd mildert. Niet tabaksgebruikers zijn nog beter af. Niet-rokers (tabak en/of cannabis) uiteraard nog veel beter.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 13:40   #186
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus met desinformatie. Weer ene die de grote waarheid gaat verkondigen en zelfs niet weet dat cannabis ook medicinaal gebruikt wordt. Dat is even vernederend voor zichzelf als dat je doodernstig zou beweren dat de kinderen uit de kolen komen.

Afgezien van de palliatieve effecten van cannabis (want eigenlijk is dat niet echt een "genees"krachtige werking) :

1) Is cannabis goed tegen het ontstaan van Alzheimer

2) Kan cannabis de verspreiding van het HIV virus in het lichaam vertragen.

3) Kan cannabis de uitzaaiing van kanker voorkomen en zelfs kankercellen doden.

4) Kan Cannabis de intraocculaire druk verminderen bij glaucoom waardoor blindheid voorkomen kan worden.

5) Kan Cannabis effectief epilepsie reguleren.

Altijd slecht dus... Alles is relatief natuurlijk, maar ik denk niet dat we dezelfde visie hebben over het goede en het kwade. Mensen genezen noem jij bv. slecht dus.

Maar laat ons een kat een kat noemen: de meeste gebruikers doen het natuurlijk voor de recreatieve kant van de zaak. En waarom niet? Jij zal toch ook niet durven beweren dat we een glas rode wijn per dag drinken omdat dit goed zou zijn voor het hart? Zeker omdat de gevolgen van een lichte dosis cannabis veel minder erg zijn dan van alcohol (ook al horen de prohibitionisten die vergelijking niet graag: dat maakt ze niet minder waar en ik zal ze blijven herhalen tot het doordringt in die schedels van jullie).
Oud 26 april 2014, 13:44   #187
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben geïnteresseerd in eerste peiling vooraleer ik hiermee werkelijk aan de man ga.
Aangezien drank de enige toegelaten recreatieve drugs in onze maatschappij is, ga ik dat als enige themapunt aanreiken.
Zij scoort hoog qua overlast. Verkeer, agressie, zwerfvuil, urineoverlast, geluidsoverlast, ...

Mijn vraag is vooral wat U ervan zou denken moest men alcohol verbieden?
Dag Peche. In uw opiniepeiling lees ik vooral dan consequent zijn gelijk staat met een verbod. Je bent dus vooringenomen. Slukes. Geen antwoord waard dus.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 13:45   #188
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
zagevent!
Dat is niet zagen, het is manifest onwaar. Men heeft dat ergens van horen zeggen van een of andere voorlichting en men slikt dat als zoete koek, om dan te reproduceren met het gedacht dat ze een grote wijsheid verkondigen, maar eigenlijk hebben ze geen kaas (sorry, geen woordspeling bedoeld) gegeten van de materie. Die memen zijn hardnekkig en dogmatisch en zijn moeilijk de wereld uit te helpen, juist omdat ze niet stoelen op feiten maar als zodanig geacht worden omdat men ze destijds zo ingeplant geweest zijn.
Oud 26 april 2014, 14:26   #189
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Peche. In uw opiniepeiling lees ik vooral dan consequent zijn gelijk staat met een verbod. Je bent dus vooringenomen. Slukes. Geen antwoord waard dus.
Of U bent vooringenomen? Ik heb mijn rol hier inderdaad iets te serieus genomen en amper plaats voor discussie gelaten. Je kan me dat kwalijk nemen, no harm.
Het was vooral een antwoord op de laatste berichtgevingen in de pers...
Maar ik ben zeker niet voor het verbieden Als men dan toch dingen verbiedt voor bepaalde redens, doe het dan goed.
Het is als geld verdienen op criminaliteit in plaats van het te bestrijden. Flitsen/maximumsnelheid/alcoholgrenzen.
Alles toont aan dat verbieden niet werkt, repressie nog minder... What is an elf to do then? Fly away zeker?
Oud 28 april 2014, 12:00   #190
vlaams realist
Banneling

Standaard

En u gaat voor nultolerantie?

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...itenland.dhtml

Nederlandse automobilisten worden in het buitenland steeds meer gecontroleerd op het gebruik van drugs. Zelfs een jointje dat weken geleden is gerookt, kan tot forse boetes leiden. Dat zegt Mireille Detrixhe van juridische dienstverlener DAS in Metro. Ze zegt dat DAS steeds meer verzoeken krijgt voor hulp.
"Er is sinds een aantal jaren een duidelijke toename te zien van het aantal vragen en meldingen door strenger beleid en meer controles", zegt ze. Volgens haar worden vooral Nederlanders extra gecontroleerd omdat het in het buitenland bekend is dat softdrugs in Nederland worden gedoogd. "De Nederlandse kentekens worden er zo uitgepikt."

"Ook als een jointje weken geleden is gerookt, kan door bloedonderzoek het gebruik van softdrugs worden aangetoond met een fikse boete tot gevolg." Volgens haar controleren vooral de Zuid-Duitse deelstaten streng.
HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 12:17   #191
vlaams realist
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rrestant.dhtml

Zit de NVA nu ook in het Brusselse stadsbestuur?
Oud 28 april 2014, 12:34   #192
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
"Ook als een jointje weken geleden is gerookt, kan door bloedonderzoek het gebruik van softdrugs worden aangetoond met een fikse boete tot gevolg."
Waarom? Ze zijn dan toch al nuchter?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 28 april 2014 om 12:34.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 16:02   #193
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Ze zijn dan toch al nuchter?
Dan moet de wetgever minimum en maximum waarden in een wet zetten hé. Maar peche gaat voor 0. In dat geval zijn de boetes terecht. Dat hijzelf dan wel eens zijn rijbewijs zou mogen inleveren is door de cannabis nog niet in de hersenen geraakt.
Oud 28 april 2014, 16:36   #194
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet de wetgever minimum en maximum waarden in een wet zetten hé. Maar peche gaat voor 0. In dat geval zijn de boetes terecht. Dat hijzelf dan wel eens zijn rijbewijs zou mogen inleveren is door de cannabis nog niet in de hersenen geraakt.
Dus faalt de wetgever gewoon. Ze zijn niet in staat het juist te meten.

Als de cannabis is uitgewerkt komt zijn rijvaardigheid niet in het gedrang.
Waar ik me dan meer zorgen over maak zijn zaken als :
Meer dan 1 miljoen Belgen slikt antidepressiva
1 miljoen Belgen gebruikt antidepressiva
1 op 10 Belgen slikt antidepressiva
Die zijn de hele tijd onder invloed. De chemische drugs die één op tien zomaar neemt, die zelfs dient om je bewustzijn te veranderen...
Dan hebben we ook nog de mensen die vol pijnstillers of zelfs met een verkoudheid rondbollen, waar is dan 't gevaar?

Komt nog bij:
Citaat:
Uit de gegevens van het Riziv blijkt wel dat de kosten minder fors toenamen als het aantal voorgeschreven geneesmiddelen. In 2009 kostten ze 2,7 miljard euro aan de sociale zekerheid, en 580 miljoen aan de patiënten, 55 procent meer dan 10 jaar eerder. Vrouwen en bejaarden nemen de meeste geneesmiddelen. (belga/vsv)
Als je die cijfers ziet moet je jezelf eens afvragen waarom de medische wereld zo graag vasthoudt aan pillen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 28 april 2014, 17:17   #195
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus faalt de wetgever gewoon. Ze zijn niet in staat het juist te meten.

Als de cannabis is uitgewerkt komt zijn rijvaardigheid niet in het gedrang.
Waar ik me dan meer zorgen over maak zijn zaken als :
Meer dan 1 miljoen Belgen slikt antidepressiva
1 miljoen Belgen gebruikt antidepressiva
1 op 10 Belgen slikt antidepressiva
Die zijn de hele tijd onder invloed. De chemische drugs die één op tien zomaar neemt, die zelfs dient om je bewustzijn te veranderen...
Dan hebben we ook nog de mensen die vol pijnstillers of zelfs met een verkoudheid rondbollen, waar is dan 't gevaar?

Komt nog bij:

Als je die cijfers ziet moet je jezelf eens afvragen waarom de medische wereld zo graag vasthoudt aan pillen...
Ik begrijp je standpunt, het ligt dicht bij het mijne. Daarom stem ik niet voor een verbod. Maar bij regulariseren hoort controleren. Ondanks de vele "wetenschappelijke" onderzoeken lees ik niets over grenswaarden.
Nochtans kan men in de sportwereld wel kleine hoeveelheden opsporen.
Moeilijke kwestie, maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over de stoute NVA. Daarom zet ik er de behandeling van een franke, Brusselse jointjesroker bij.
Oud 28 april 2014, 19:00   #196
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je standpunt, het ligt dicht bij het mijne. Daarom stem ik niet voor een verbod. Maar bij regulariseren hoort controleren. Ondanks de vele "wetenschappelijke" onderzoeken lees ik niets over grenswaarden.
Moeilijke kwestie, maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over de stoute NVA. Daarom zet ik er de behandeling van een franke, Brusselse jointjesroker bij.
Die had juist maar pech, als hij Mo had genoemd, dan was de flik stilletjes verder gestapt.
Oud 28 april 2014, 22:49   #197
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort zal men wel deftig meetmateriaal hebben om tests mee uit te voeren, De pillendraaiers hebben al Marinol voor 5- 600 euro per potje pillen. Wedden dat ze vanaf het hier op de markt komt ineens vooruit zal gaan...
Er komen meer en meer medicijnen uit waar (al dan niet synthetisch nagemaakte ) stoffen uit cannabis in verwerkt zit. Bijgevolg is er nood aan een wetgeving die toelaat deze pillen te verkopen, anders verdienen ze er geen geld mee.
Onderschat de macht en het geld van de pillenfabricanten niet.

In de USA verkopen ze Marinol, in de USA legaliseren ze cannabis... Zie je de link?
Oud 28 april 2014, 23:42   #198
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Binnenkort zal men wel deftig meetmateriaal hebben om tests mee uit te voeren, De pillendraaiers hebben al Marinol voor 5- 600 euro per potje pillen. Wedden dat ze vanaf het hier op de markt komt ineens vooruit zal gaan...
Er komen meer en meer medicijnen uit waar (al dan niet synthetisch nagemaakte ) stoffen uit cannabis in verwerkt zit. Bijgevolg is er nood aan een wetgeving die toelaat deze pillen te verkopen, anders verdienen ze er geen geld mee.
Onderschat de macht en het geld van de pillenfabricanten niet.

In de USA verkopen ze Marinol, in de USA legaliseren ze cannabis... Zie je de link?
Ik denk rechts, dat wil zeggen dat ik geloof in vaste en afdwingbare regels.
Als de regels niet vast of afdwingbaar zijn, dan kan je ze beter niet hebben.
In deze topic zijn de regels niet vastgesteld, behalve dan door de topic-opener. Die wil een 0 percent regel invoeren. Daarmee steekt hij me rechts voorbij. Wetgeving daaromtrent had kunnen opgebouwd zijn in de laatste decennia waar linkse partijen het voor het zeggen hadden. Nu memmen over drugsgebruik dat al jaren illegaal is zegt meer over het vorige bestuur dan over het nieuwe bestuur. Dus zeg me eens, hoeveel cannabis mag een piloot van een passagiersvliegtuig in zn bloed hebben?
Oud 30 april 2014, 11:30   #199
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar er is al een zero tolerantie voor cannabis in het verkeer!
Gebruikers betrapt in het verkeer moeten dan ook 15 dagen hun rijbewijs inleveren. Ook al zijn ze niet meer stoned wanneer ze positief op de speekseltest testen.
Zodus?

Trouwens, waarom zou cannabis de staatsschuld en Dexia niet kunnen afbetalen? Waarom moeten wij dat doen als een ander het kan...

Laatst gewijzigd door Peche : 30 april 2014 om 11:31.
Oud 30 april 2014, 11:42   #200
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar er is al een zero tolerantie voor cannabis in het verkeer!
Gebruikers betrapt in het verkeer moeten dan ook 15 dagen hun rijbewijs inleveren. Ook al zijn ze niet meer stoned wanneer ze positief op de speekseltest testen.
Zodus?

Trouwens, waarom zou cannabis de staatsschuld en Dexia niet kunnen afbetalen? Waarom moeten wij dat doen als een ander het kan...
Meer testen, en rijbewijzen afpakken. Ook op de werkplaats. Jij stelt een 0 waarde voor. En ik volg je daarin. Waarom klaag je dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be