![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Niet om misdadigers te bestraffen. maar soms gaat het wel snel.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...restatie.dhtml http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...nslikken.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Och, als je er genoeg geld tegenaan smijt, kan je alles gedaan krijgen van sommige mensen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog een hard voorbeeld stellen, tenslotte heeft een agent een voorbeeldfunctie, zulk gedrag dient streng beteugeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men heeft recht op een eerlijk proces en aangezien het onderzoek nog loopt is dat hier onmogelijk... Ik vrees dat men hier een voorbeeld wil stellen. In dat geval vraag ik mij af waar nu al jarenlang de voorbeelden tegen de massale verkrachtingen blijven bijvoorbeeld. Alleen al aan groepsverkrachtingen meer dan 300 per jaar... Andere daders dus ondanks het grotere aantal en het zwaardere gewicht van de misdaad minder dringend?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, inderdaad, als men alles moest weten dan kreeg ik 800 jaar bak, dus ik klaag niet. Berouw zit er helaas niet in, ik ben al met gangsterstreken gestopt, dat zou - volgens mij - reeds meer dan voldoende moeten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het voorarrest, dat werkt juridisch nu eenmaal zo, wie niet veroordeeld is onschuldig, dat telt dus uiteraard ook voor mij. Alleszins, dat is het verleden, voorbij, ik ben een gewone burger geworden die raar of zelden nog de wet overtreed. Waar ik wel met het systeem een appeltje over te schillen heb, dat is bijvoorbeeld dat ik jarenlang moet procederen tegen de staat om gewoon te krijgen waar ik wettelijk recht op heb, want dan plots blijkt de wet toch niet zo belangrijk. Maar, ook dat behoort (bijna) tot het verleden, vermits op de behandeling van mijn beroepsprocedure vorige week tegen de staat de procureur nu eindelijk de tegenstand heeft laten varen met de met tegenzin gemompelde woorden, "het beroep is gegrond, gezien het verslag van de gerechtsdeskundige". Nu wachten op de uitspraak volgende maand en dan heb ik eindelijk zoals jan en alleman in Belgie recht op zaken zoals ziekenkas en dergelijke. En als ik de toestand in de gevangenissen in Belgie aanklaag, dan is dat omdat de toestand daar en de behandeling die mensen daar krijgen, in de woorden van de VN-rapporten terzake, mensonwaardig is. Zulke zaken zijn normaal misschien in Centraal- en Noord-Afrika, maar niet in de "zogenaamde" rechtstaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In het tweede geval gaat het om een burgerlijke kortgedingprocedure die later nog ten gronde voorkomt. Staat al jaar en dag in de wet. Niets abnormaals aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben zeker in de fout gegaan, anders was ik niet gepakt, ik ben de eerste om dat toe te geven, uw post slaat dus - zoals gewoonlijk ondertussen, helemaal nergens op.
![]() |
![]() |