Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2014, 08:30   #1
vlaams realist
Banneling

Standaard Justitie kan wél snel werken.

Niet om misdadigers te bestraffen. maar soms gaat het wel snel.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...restatie.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...nslikken.dhtml
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 08:43   #2
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Och, als je er genoeg geld tegenaan smijt, kan je alles gedaan krijgen van sommige mensen...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 10:48   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Inderdaad, als het goed is zeggen we het ook.

Nu nog een hard voorbeeld stellen, tenslotte heeft een agent een voorbeeldfunctie, zulk gedrag dient streng beteugeld.
Oud 30 april 2014, 11:00   #4
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij de vraag of het gerecht hier zijn boekje niet te buiten gaat.
Men heeft recht op een eerlijk proces en aangezien het onderzoek nog loopt is dat hier onmogelijk...
Ik vrees dat men hier een voorbeeld wil stellen.
In dat geval vraag ik mij af waar nu al jarenlang de voorbeelden tegen de massale verkrachtingen blijven bijvoorbeeld. Alleen al aan groepsverkrachtingen meer dan 300 per jaar...
Andere daders dus ondanks het grotere aantal en het zwaardere gewicht van de misdaad minder dringend?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 12:10   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
wees eens flink en toon wat berouw over uw crimineel verleden ipv het juridisch slachtoffertje uit te hangen..je zat er niet als onschuldige...
Ik heb in mijn leven 14 maand bak gedaan, waarvan 9 maand als onschuldige in voorarrest.

Maar, inderdaad, als men alles moest weten dan kreeg ik 800 jaar bak, dus ik klaag niet.

Berouw zit er helaas niet in, ik ben al met gangsterstreken gestopt, dat zou - volgens mij - reeds meer dan voldoende moeten zijn.
Oud 30 april 2014, 13:30   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Ik heb je (moet ik toegeven, nieuwsgierigheid) uit mijn negeerlijst gehaald. Meteen stel ik mij vragen bij wat voor persoon jij bent.

Als jij 14 maanden hebt gezeten in totaal; hoe in de wereld kan jij jezelf dan tijdens die eerste negen maanden, aanschouwen als 'onschuldig'? Enkel en alleen op papier dan toch? Op basis van één of andere gevolgde procedure?

Dat is nu net jouw probleem. Je klaagt over; en schopt op onze wetten; maar als het even in jouw kraam past, hanteer je de letter van de wet maar al te graag om jezelf wijs te maken, dat je ooit als onschuldige in de gevangenis hebt gezeten.

U zit vol rancune ten overstaan van de samenleving; omdat u gestraft bent. In de plaats van te erkennen dat u fouten heeft gemaakt in uw leven; ga je ten onder aan verbittering. En dat alleen omdat je maar niet wil aanvaarden dat misdrijven streng bestraft dienen te worden.
Je denkt er allemaal te diep over na, als ik het zo lees is mijn leven het summum van dramatiek. Ik heb helemaal geen rancune tegenover de maatschappij omdat ik gestraft ben, ik ben gestraft omdat ik me heb laten pakken, dat is mijn schuld niet die van de maatschappij.

Over het voorarrest, dat werkt juridisch nu eenmaal zo, wie niet veroordeeld is onschuldig, dat telt dus uiteraard ook voor mij. Alleszins, dat is het verleden, voorbij, ik ben een gewone burger geworden die raar of zelden nog de wet overtreed.

Waar ik wel met het systeem een appeltje over te schillen heb, dat is bijvoorbeeld dat ik jarenlang moet procederen tegen de staat om gewoon te krijgen waar ik wettelijk recht op heb, want dan plots blijkt de wet toch niet zo belangrijk.

Maar, ook dat behoort (bijna) tot het verleden, vermits op de behandeling van mijn beroepsprocedure vorige week tegen de staat de procureur nu eindelijk de tegenstand heeft laten varen met de met tegenzin gemompelde woorden, "het beroep is gegrond, gezien het verslag van de gerechtsdeskundige".

Nu wachten op de uitspraak volgende maand en dan heb ik eindelijk zoals jan en alleman in Belgie recht op zaken zoals ziekenkas en dergelijke.

En als ik de toestand in de gevangenissen in Belgie aanklaag, dan is dat omdat de toestand daar en de behandeling die mensen daar krijgen, in de woorden van de VN-rapporten terzake, mensonwaardig is. Zulke zaken zijn normaal misschien in Centraal- en Noord-Afrika, maar niet in de "zogenaamde" rechtstaat.
Oud 30 april 2014, 16:06   #7
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In het eerste geval zal het onderzoek afgerond zijn. Niets abnormaals aan dat dan direct gedagvaard wordt. Gebeurt geregeld.

In het tweede geval gaat het om een burgerlijke kortgedingprocedure die later nog ten gronde voorkomt. Staat al jaar en dag in de wet. Niets abnormaals aan.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 16:26   #8
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt er allemaal te diep over na, als ik het zo lees is mijn leven het summum van dramatiek. Ik heb helemaal geen rancune tegenover de maatschappij omdat ik gestraft ben, ik ben gestraft omdat ik me heb laten pakken, dat is mijn schuld niet die van de maatschappij.

Over het voorarrest, dat werkt juridisch nu eenmaal zo, wie niet veroordeeld is onschuldig, dat telt dus uiteraard ook voor mij. Alleszins, dat is het verleden, voorbij, ik ben een gewone burger geworden die raar of zelden nog de wet overtreed.

Waar ik wel met het systeem een appeltje over te schillen heb, dat is bijvoorbeeld dat ik jarenlang moet procederen tegen de staat om gewoon te krijgen waar ik wettelijk recht op heb, want dan plots blijkt de wet toch niet zo belangrijk.

Maar, ook dat behoort (bijna) tot het verleden, vermits op de behandeling van mijn beroepsprocedure vorige week tegen de staat de procureur nu eindelijk de tegenstand heeft laten varen met de met tegenzin gemompelde woorden, "het beroep is gegrond, gezien het verslag van de gerechtsdeskundige".

Nu wachten op de uitspraak volgende maand en dan heb ik eindelijk zoals jan en alleman in Belgie recht op zaken zoals ziekenkas en dergelijke.

En als ik de toestand in de gevangenissen in Belgie aanklaag, dan is dat omdat de toestand daar en de behandeling die mensen daar krijgen, in de woorden van de VN-rapporten terzake, mensonwaardig is. Zulke zaken zijn normaal misschien in Centraal- en Noord-Afrika, maar niet in de "zogenaamde" rechtstaat.
Deze zin alleen al doet de rest van je post verbleken. En jij denkt ooit nog serieus te worden genomen? Je bent blijkbaar nog apatischer dan ik dacht. Inidividuen als jij horen helemaal geen rechten te krijgen in den bak, als ze al niet beseffen dat ze in de fout zijn gegaan en enkel maar kunnen memmen dat ze 'gepakt geweest zijn'.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 16:39   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Deze zin alleen al doet de rest van je post verbleken. En jij denkt ooit nog serieus te worden genomen? Je bent blijkbaar nog apatischer dan ik dacht. Inidividuen als jij horen helemaal geen rechten te krijgen in den bak, als ze al niet beseffen dat ze in de fout zijn gegaan en enkel maar kunnen memmen dat ze 'gepakt geweest zijn'.
Individuen zoals ik hebben geen rechten in den bak, dus wat is nu uw probleem?

En ik ben zeker in de fout gegaan, anders was ik niet gepakt, ik ben de eerste om dat toe te geven, uw post slaat dus - zoals gewoonlijk ondertussen, helemaal nergens op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be