![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het mutualiseren van een risico. Maar dat is iets helemaal anders dan sommigen een leventje laten leiden op uw kosten.
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidariteit kent profiteurs en bijdragers. De bijdragers hebben geluk en de profiteurs malchance. Bij solidariteit dient misbruik beboet te worden. Misbruik kan zowel plaatsvinden bij de profiteurs als bij de bijdragers.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 april 2014 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Personeel bij een verzekeringsmakelaar bijvoorbeeld, dat weet ik zeker.
Diegene aan wie ik mijn portefeuille heb verkocht geeft zijn personeel geen eindejaarspremie en verder kunnen ze daar werken tegen net iets boven het wettelijk minimum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En uiteraard is dat wel solidariteit. Je doet immers bijdragen aan een systeem waar je niet noodzakelijkerwijs zelf iets van terugkrijgt, maar wel diegenen die er nood aan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer mij, maar ik zie niet goed in hoe "bijdragers" misbruik kunnen maken. Op zijn best beslissen zij van geen bijdrager te zijn, he. Dat is een beetje als stellen dat slaven misbruik maken van hun slavernij...
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge geen auto hebt, dan gaat ge normaal gezien geen autoverzekering aangaan "uit solidariteit", want dan weet je ZEKER dat je geen auto ongeluk zal hebben met uw niet-bestaande auto. Maar als je een auto hebt, is een ongeluk niet uitgesloten, en omdat je de uitkomst van dat risico niet kent, ga je je indekken tegen die eventualiteit, omdat je het niet WEET. Maar je doet dat puur voor jezelf, niet voor de andere klanten van die verzekering. Als je echt "solidair" wil zijn, dan onderschrijf je een auto verzekering in 4 of 5 maatschappijen, ook al heb je geen auto. Zo draag je braaf bij en ben je solidair. Zo ben ik voorstander van een (prive) werkloosheidsverzekering, die U zelfs een vette vergoeding betaalt als ge binnen de onderschreven condities werkloos zijt. De premie die ge ervoor betaalt zal navenant zijn natuurlijk.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben we geen duidelijk herkenbare zwart/wit, met haken en ogen aan mekaar hangende tegenstellingen nodig om onze simplistische verhaaltjes verkocht te krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, ik onderga de dwang van de geweldmonopolist zoals de meesten, en ik tracht daar, gezien die randcondities, het beste van te maken, maar laat mij toe niet staan te juichen als de maffiabazen (ook politici genoemd) hun mond vol hebben over de "solidariteit" die ze organiseren tussen de productieven en de hangmatters, en daar zelf een flinke interest op innen. Laat mij toe te stellen dat het ordinaire dieven zijn, maar dat ik best begrijp waarom ze zo handelen. En laat mij vooral toe van de hypocrisie van allen die de solidariteit van ANDEREN in de mond nemen, te onderlijnen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verhaal kan in "hoofdzaak" kloppen , terwijl bepaalde "bijzaken" discutabel zijn. Heb jij dat dan niet geleerd ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met bijzaak en al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet intellectueel correct zijn toch ? Je wilt een eerlijke rechtvaardige maatschappij waar de inspanningen (de lasten) en de lusten (het trekken) en de risico's (jawel je kunt pech hebben) op een eerlijke en correcte manier verdeeld worden...
Dus nogmaals wat is de wedde van de werkloze die 1000euro per maand krijgt + gratis opleiding + gratis openbaarvervoer + sociaal tarieven + stookoliefonds + sociale woning + gratis maaltijdcheques + gratis vakantie bij de ziekenbond + verhoogd kindjesgeld + etc versus de slaaf in de privésector die 1400euro per maand verdient - boetes voor snelheidsovertredingen terwijl hij naar zijn werk gaat - uitbesteden van kindes naar de creche - kosten voor de wagen - boetes van de fiscus wegens fraude - etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dak boven het hoofd, eten (water en brood) materiaal om niet dood te vriezen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten wat daar mis mee is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er nog altijd 70% die die overheid niet "koetsmoe" is... En tot spijt van wie het benijdt, vormen zij nog altijd de meerderheid.
![]() |
![]() |