Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 5 mei 2014, 23:50   #221
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb blijkbaar de volksbevraging gemist waaruit gebleken is dat de bevolking dit heeft aanvaard.
Ik heb blijkbaar de grote burgercampagne gemist om zo'n volksraadpleging af te dwingen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 6 mei 2014, 00:24   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik heb blijkbaar de grote burgercampagne gemist om zo'n volksraadpleging af te dwingen.
Iets wat de Belgische grondwet niet toelaat kan zelfs niet door een grote burgercampagne worden afgedwongen.

Je antwoorden aan Distel blijven dus wat ze zijn: waardeloos.
Oud 6 mei 2014, 11:24   #223
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iets wat de Belgische grondwet niet toelaat kan zelfs niet door een grote burgercampagne worden afgedwongen.

Je antwoorden aan Distel blijven dus wat ze zijn: waardeloos.
Je blijft weer hangen in die afgezaagde plaat over dat vodje papier genaamd grondwet. Wat meteen mijn punt bewijst: Vlamingen snappen niks van politieke machtsverhoudingen en slikken alles wat hen wordt voorgezegd.

Je punt slaat trouwens ook nergens op, zo'n burgerinitiatief kan er perfect komen ongeacht wat de grondwet zegt. Anders zou de Vlaamse beweging niet bestaan, want de grondwet laat de Vlaamse onafhankelijkheidsverzuchtingen ook niet toe.

Er is echter geen burgerinitiatief, zelfs niet om de grondwet in gunstige zin te veranderen. De bevolking heeft het bestaande systeem immers aanvaard en vindt het duidelijk niet belangrijk genoeg om er voor uit zijn luie zetel te komen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 8 mei 2014, 07:56   #224
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je blijft weer hangen in die afgezaagde plaat over dat vodje papier genaamd grondwet. Wat meteen mijn punt bewijst: Vlamingen snappen niks van politieke machtsverhoudingen en slikken alles wat hen wordt voorgezegd.

Je punt slaat trouwens ook nergens op, zo'n burgerinitiatief kan er perfect komen ongeacht wat de grondwet zegt. Anders zou de Vlaamse beweging niet bestaan, want de grondwet laat de Vlaamse onafhankelijkheidsverzuchtingen ook niet toe.

Er is echter geen burgerinitiatief, zelfs niet om de grondwet in gunstige zin te veranderen. De bevolking heeft het bestaande systeem immers aanvaard en vindt het duidelijk niet belangrijk genoeg om er voor uit zijn luie zetel te komen.
En de piratenpartij ?
Boduo is offline  
Oud 8 mei 2014, 09:31   #225
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
En de piratenpartij ?
Ja, die vertegenwoordigt de grote massa.
Bolleke Wol is offline  
Oud 8 mei 2014, 10:42   #226
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct, maar zelfs dat wordt aanvaard door de bevolking.

Zelfde verhaal. De bevolking heeft dat systeem aanvaard.
Correctie: de bevolking komt er niet tegen in opstand. Dat wilt nog niet zeggen dat ze het systeem aanvaardt. Het is bvb al enige tijd geleden dat ik er nog een onderzoek over zag, maar volgens mij behoren politici nog steeds niet bepaald tot de meest vertrouwde beroepsbeoefenaars.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 mei 2014, 10:45   #227
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kom ook niet op straat om bijvoorbeeld religies aan te klagen, maar het zal geen geheim zijn dat ik religies graag met de grond gelijk maak. Niet uit de luie zetel komen staat dus niet gelijk aan iets aanvaarden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 mei 2014, 21:16   #228
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, die vertegenwoordigt de grote massa.
Het gaat over een burgerinitiatief.
Een initiatief begint altijd met 1 persoon, dan met 2, dan met 4, dan met 16,...
Boduo is offline  
Oud 9 mei 2014, 11:23   #229
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Correctie: de bevolking komt er niet tegen in opstand. Dat wilt nog niet zeggen dat ze het systeem aanvaardt. Het is bvb al enige tijd geleden dat ik er nog een onderzoek over zag, maar volgens mij behoren politici nog steeds niet bepaald tot de meest vertrouwde beroepsbeoefenaars.
Het gaat om machtsverhoudingen. Wie iets niet aanvaardt, maar er niet tegen reageert, legt zichzelf het zwijgen op.
Bolleke Wol is offline  
Oud 9 mei 2014, 12:45   #230
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

polls onbetrouwbaar

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._onbetrouwbaar

we zouden veel meer de achtergrond moeten weten hoe deze polls worden uitgevoerd... veel te weinig info daarover

wat is bijvoorbeeld de geografische verspreiding van de antwoorders?
Hoera is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be