Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2014, 08:25   #101
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een grens is altijd arbitrair, en idioot voor iemand die vlak bij die grens zit. Neemt niet weg dat die grens wel degelijk bestaat.
Natuurlijk. Maar die hele zaak is triviaal.
Het enige wat écht telt, is wat mama al dan niet geprobeerd heeft.
Vermoedelijk zal er niet veel fout zijn gedaan, maar je weet maar nooit.
En als er nu één minister is die ik het gun dat ze in nauwe schoentjes terecht komt, dan is het wel Joëlle Milquet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:26   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als de geciteerde minister inderdaad gepoogd heeft het onderzoek te beïnvloeden, kan dat de zaak wel degelijk veranderen, dunkt me.
Het valt dan natuurlijk nog te bezien hoe ver ze daar in gegaan is, maar dat zal allemaal wel nog aan het licht komen.
Na de smerige streek die ze zoëven weer heeft geleverd inzake de vliegroutes boven Brussel, gedreven door verkiezingskoorts en profileringsdrang, is dit toch een godsgeschenk.
Als het zou blijken dat die Minister rechtstreeks is tussengekomen in het onderzoek van het gerecht om het als Minister te saboteren, dan zal het het moment zijn om die met de grond gelijk maken. En ik zal dat ook met onwaarschijnlijk veel plezier doen.

Maar, wat ik momenteel lees (Masschelin in Het Laatste Nieuws), is dat die Minister geprobeerd heeft om de zaak uit de media te houden en het meisje als aanstoker aanduidt.
Nu is het wel zo dat alle ouders van de jongens hetzelfde willen en reageren, en tussen ons, hoe zou jij reageren?
Oud 7 mei 2014, 08:27   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een echte staatszaak, vijftien- en zestienjarigen die van de grond gaan
Duidelijk bewijs dat er vandaag de dag eigenlijk niks meer te beleven valt.....brave samenleving..

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 mei 2014 om 08:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:29   #104
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het zegt wel wat over die school ook want blijkbaar waren er nog zo'n voorvallen.

Het werpt wel een ander licht op de uitspraak van de directeur:

Zou er dan nog meer aan de hand zijn?
Dat meisje is blijkbaar vrij bekend op school, en niet omdat zij "normaal" doet. Maar ik zal er niet verder op ingaan...
Oud 7 mei 2014, 08:29   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
de echte staatzaak is een minister die invloed uitoefent om zaken in de doofpot te steken.
iedere ouder zou dat proberen, minister of niet. Geen enkele ouder zou daar fier over zijn, ook al betekent het in feite niks. Maar niemand wil dat over zijn/haar kinderen wordt geroddeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:30   #106
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
juist, dus de ene kan niet onderdoen voor de andere
Op die manier wil ik geen verkiezing winnen.
Ik ben geen belgicist, maar de commotie rond Reynders' uitspraak was belachelijk, dat kan ik gerust toegeven.
Deze zaak is in mijn ogen ook triviaal, tenzij het meisje natuurlijk niet vrijwillig meedeed, dan is elke poging van Milquet om de zaak te minimaliseren of in een bepaalde richting te sturen, al dan niet gebruikmakend van haar invloed als minister, heel erg laakbaar.
Met "als" bouw je natuurlijk geen zaak op...
Afwachten dus...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 mei 2014 om 08:46.
Oud 7 mei 2014, 08:31   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dus jij stuurt je kinderen naar school zodat ze naar hartelust er op los kunnen seksen in plaats van de les te volgen? Zwijn.
Wat een debiele opmerking is dit nu. Of jij het nu wil of niet, jongens en meisjes zullen seks hebben. Of dit nu op retraite is, of in de bosjes, of in de toiletten van een cafe. Seks zullen ze hebben en er is niks wat jij daar tegen kan doen. Je kan jezelf natuurlijk blijven wijsmaken dat die van u dat niet gaan doen omdat je het hen verbiedt. Maar ik weet alvast hoe 16 jarige jongens in elkaar zitten. Dat zijn 16 jarige hormonenbommetjes en ik vermoed dat dit bij veel meisjes ook zo is.

Je kan er als maatschappij natuurlijk een blijvend taboe van maken en onder de mat schuiven, maar of dat de oplossing is, is maar zeer de vraag. Als ze 16 zijn moeten ze zedig blijven en als ze 18 zijn en op kot gaan mogen ze de ene orgie na de andere beleven? Seksuele rijpheid is er niet plots omdat je het magische getal bereikt hoor. Neen, bij sommigen komt dit eerder, bij anderen later en door er een taboe op te laten rusten ga je geen tienerzwangerschappen voorkomen hoor. Integendeel.

Het hilarische is eigenlijk dat het tante nonneke Milquet overkomt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:31   #108
discuz
Minister

Standaard

Werden niet zowel het meisje als de jongens van school gestuurd? Je kan eventiueel twijfels hebben of de school zover had moeten gaan, maar dat is eigenlijk hun goed recht en ze zijn in elk geval consequent geweest. In een school met die reputatie hoef je van zo'n reactie ook niet te verschieten natuurlijk.

Als het klopt dat een ouder van een van de jongens - een federaal minister - daar niet mee om kon en - na bij de school bot te hebben gevangen - in een anoniem interview smeuïge details geeft in de media, tja wat moet je daar mee?

Het parket kan intussen niet anders dan een onderzoek starten, de ouders van het meisje overwegen een strafklacht, wij weten intussen allemaal over wie het gaat, escalatie alom dus.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:33   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een echte staatszaak, vijftien- en zestienjarigen die van de grond gaan
Mocht je het niet weten, dat is de staatszaak niet. De eventuele staatszaak is een minister die het parket tracht te beinvloeden. Maar dat probeer je natuurlijk te negeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2014 om 08:34.
Oud 7 mei 2014, 08:34   #110
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als het zou blijken dat die Minister rechtstreeks is tussengekomen in het onderzoek van het gerecht om het als Minister te saboteren, dan zal het het moment zijn om die met de grond gelijk maken. En ik zal dat ook met onwaarschijnlijk veel plezier doen.

Maar, wat ik momenteel lees (Masschelin in Het Laatste Nieuws), is dat die Minister geprobeerd heeft om de zaak uit de media te houden en het meisje als aanstoker aanduidt.
Nu is het wel zo dat alle ouders van de jongens hetzelfde willen en reageren, en tussen ons, hoe zou jij reageren?
Hangt er vanaf waarom mijn zoon en de andere 4 van school zijn gestuurd en dat meisje, waarvan je beweert te weten dat ze niet aan haar proefstuk toe is, niet werd buiten gegooid, zou ik dan repliceren.
Je hebt overigens wel gelijk hoor.
Er zijn vooralsnog alleen wat vermoedens in het spel, en dan nog.
Maar ik ga ook niet zo onoprecht zijn te stellen dat ik haar de komende mediastorm niet van harte gun.

Oud 7 mei 2014, 08:37   #111
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat meisje is blijkbaar vrij bekend op school, en niet omdat zij "normaal" doet. Maar ik zal er niet verder op ingaan...
Het is juist de bedoeling van een plek als dit dat je er wel op ingaat. Want wij gaan door waar de krant moet stoppen , nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee hoor, volgens de kranten is het meisje 15 en de jongens 16 . Dan is de wet simpel, elk sexueel contact onder de 16 (boven de 14) word aanzien als aanranding, strafbaar tot 5/6 jaar dacht ik.
We hebben uiteraard ook de zaak van die andere prominent, rode duivel Mboyo :

Het meisje was 14 en Mboyo was toen 17 jaar, maar gezien de ernst van de feiten verscheen hij niet voor de jeugdrechter, maar werd hij als volwassene berecht. Hij kreeg zeven jaar effectief en drie jaar voorwaardelijk.

Hij had dan ook geen invloedrijke mama.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
W Neen, bij sommigen komt dit eerder, bij anderen later en door er een taboe op te laten rusten ga je geen tienerzwangerschappen voorkomen hoor.
Keur jij sex van 15-jarige meisjes (speciaal voor de pastoors: jongens) met mannen van zeg 25 goed?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:39   #112
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het is juist de bedoeling van een plek als dit dat je er wel op ingaat. Want wij gaan door waar de krant moet stoppen , nietwaar?

We hebben uiteraard ook de zaak van die andere prominent, rode duivel Mboyo :

Het meisje was 14 en Mboyo was toen 17 jaar, maar gezien de ernst van de feiten verscheen hij niet voor de jeugdrechter, maar werd hij als volwassene berecht. Hij kreeg zeven jaar effectief en drie jaar voorwaardelijk.

Hij had dan ook geen invloedrijke mama.

Keur jij sex van 15-jarige meisjes (speciaal voor de pastoors: jongens) met mannen van zeg 25 goed?
Jij begrijpt het niet, ik ga dan ook geen verdere moeite doen om jou iets trachten bij te brengen. Parels voor de zwijnen.
Oud 7 mei 2014, 08:48   #113
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens bronnen bij de Franstalige pers zou de minister in kwestie een anoniem interview gegeven hebben, waarin zware kritiek wordt geuit op het meisje en de beslissing van de school.
Dit snap ik niet goed. Moet ik hieruit afleiden dat de pers toegeeft normaal gezien geen problemen te maken om mensen zwart te maken als hen dat gevraagd wordt, maar dat ze dit erover vinden en daarom de minister 'namen en shamen'?

Had de minister haar invloed in de pers niet aangewend, dan was deze zaak niet naar buiten gekomen. Wat heeft de minister hier bij te winnen? Enkel natrappen en de reputatie van de school vernielen? "Als mijn zoon er niet mag naartoe gaan, dan zal ik zorg ik wel voor een schandaalsfeer rond die school."

Echt? Ondanks alle risico's dat dit in je gezicht ontploft? Of is de minister er zeker van dat haar stemmers haar reactie als wild-om-zich-heen-slaande 'mijn kind, schoon kind'-ouder zullen apprecieren?
Oud 7 mei 2014, 08:51   #114
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het incident kwam pas aan het licht toen het meisje een paar maanden later tijdens schooltijd opnieuw seks had met een klasgenoot. Ze werd toen "in een compromitterende houding" gevonden op de ziekenzaal van de school.

De zes jongens die aan de groepsseks meededen zijn van school gestuurd, maar het meisje mag blijven.
Jamaar hola, hoe zit het nu?
Oud 7 mei 2014, 08:53   #115
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Dit snap ik niet goed. Moet ik hieruit afleiden dat de pers toegeeft normaal gezien geen problemen te maken om mensen zwart te maken als hen dat gevraagd wordt, maar dat ze dit erover vinden en daarom de minister 'namen en shamen'?
Want je wist nog niet dat de Belgische media in belangrijke mate afhankelijk zijn van de staat?

Het moet je toch opgevallen zijn dat met deze broodheren al jaren voorzichtig wordt omgesprongen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ik ga dan ook geen verdere moeite doen ....
Logisch.

Anders zou duidelijk worden waarom jij hier altijd de Vlaamse pedopastoors met verve verdedigde. Onder het mom van jouw geliefde Vlaamse cultuur.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:56   #116
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedere ouder zou dat proberen, minister of niet. Geen enkele ouder zou daar fier over zijn, ook al betekent het in feite niks. Maar niemand wil dat over zijn/haar kinderen wordt geroddeld.
maar niet iedere ouder heeft de mogelijkheid om te intervenieren in onderzoeken of om politieke druk uit te oefenen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 09:04   #117
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dat anonieme interview lijkt me toch een vrij seksistisch boeltje...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 09:07   #118
succes-sie
Vreemdeling

Standaard

Eigenaardig dat Het Laatste Nieuws zijn artikel al heeft verwijderd van zijn Facebookpagina en dat het ook niet meer mogelijk is om te reageren op hun site... Politieke druk???
succes-sie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 09:08   #119
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want je wist nog niet dat de Belgische media in belangrijke mate afhankelijk zijn van de staat?

Het moet je toch opgevallen zijn dat met deze broodheren al jaren voorzichtig wordt omgesprongen.
Natuurlijk. Maar ze geven nu hun bron prijs. Ik lees dit toch als gerommel bij de anders zo loyale pers.

Of zie ik het verkeerd en zijn het gewoon de frantalige liberalen die na de Reynders afgang de CDH een koekje van eigen deeg willen geven?
Oud 7 mei 2014, 09:13   #120
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
nooit "in de appel gebeten" tijdens uw puberteit ??
Nee. Ik had wel betere dingen te doen. Zoals goede punten halen en studeren voor mijn examens. Het heeft me geen windeieren gelegd.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 7 mei 2014 om 09:15.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be