![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus gewoon een aanhechtingspunt voor spieren. Natuurlijk, je kan GELOVEN dat het ooit eens een staart geweest is, net zoals je kan geloven dat een kikker in een prins veranderd is, maar het is geen staart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er worden er wel geboren met nog gekkere afwijkingen, maar dat wil nog niet zeggen dat we vroeger staarten hadden. We hebben apen met staarten, en mensen zonder. Waar zijn de tussenvormen zonder staarten? Oh, die bestaan niet. En het geval wil dat we nergens de tussenvormen kunnen vinden, niet in het echte leven en niet in het fossielenverslag. Hoeveel meer bewijs wil je hebben dat evolutie nooit plaatsgevonden heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke beloning valt er in het rijk te winnen door uw naaste lief te hebben? Is dat niet gemakkelijk? Is de werkelijke beloning niet uw vijanden te leren liefhebben? I wonder E... Ik had je graag eens aangesproken over je geloof, maar ik ga het je en mezelf niet aandoen. Wel ga ik later komen weerleggen waar religies en goden vandaan komen. Spirits, planten. Daarna de vrucht verbieden en monotheïsme opdrukken. Ene god, die toevallig wraakzuchtig is en kieskeurig... I wonder E... I truly wonder... Laatst gewijzigd door Peche : 8 mei 2014 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en we hebben apen zonder staart: elk lid van de familie Hominidae (mensachtigen, zoals chimpansees, orangoetang, gorilla en mens) hebben geen staart
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Minister-President
|
![]() Nooit gedacht een apenkont te kunnen posten als relevant argument
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vragen voor tussenvormen is trouwens erg dom, waar is de tussenvorm tussen deze 2 primaten? Als we jou zouden moeten geloven kunnen deze soorten niet eens bestaan want we hebben geen tussensoorten gevonden. . ![]() ![]() magot: Laatst gewijzigd door Doge : 9 mei 2014 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() Je kan evengoed diverse spermacellen naast elkaar afbeelden he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het logisch bekijkt is de mens een zoogdier van de primaten soort, we verschillen minder met de chimpansee dan dat die 2 primaten hierboven van elkaar verschillen. Je moet al erg scheef denken om ons niet als dieren te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() I'm not getting suckered into that one again
![]() Als we het logisch bekijken zegt geschiedenis dat mensen "spirits" in planten zagen, en dat het monotheïsme die band verbroken heeft, nu zitten we gevangen in een denkwereld van 1 hiërarchie die het ooit anders wou, god met hun. En wij onze vrucht kwijt... Sindsdien is iedereen maar wat aan't puzzelen op zijn manier, dat observeer ik. Maar evolutie en creatie? Nog niet gezien in mijn leven. Al was de "evolutie" van de vos in ons land wel leuk om te volgen afgelopen week. Maar zo wordt dat hier niet besproken he ![]() In zulke termen wil ik nog wel deelnemen, maar ieder heeft zijn overtuiging om op verder te bouwen of bij te schaven. Wanneer het vastloopt moet je een kruising creëren en ieder zijn weg gaan. Of je blijft op dezelfde muur botsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() De meest correcte zijn eigenlijk de zon-aanbidders, die hebben gezorgd voor de creatie van leven en onderhoudt ook het leven, zonder onze zon-god zijn we niets.
![]() Dat waren de eerste religies en het kan best zijn dat bepaalde intelligente zoogdieren dit nog steeds doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() Jaja, maar de mens moest eerst iets psychedelisch eten voor hij tot inzichten kwam.
En die goden waren eigenlijk "plantspirits". Dat is in die oude stammen nog terug te vinden, ayahuasca rituelen en dergelijke. "magie, voodoo, occult, " you've heard of it... Moet je het oud Europa eens goed bestuderen alvorens het een romeins rijk werd... Wat is het verschil met een druïde en een sjamaan? Dit is mijn vlees, dit is mijn bloed! What does that mean? |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() Dat zijn inderdaad de voorlopers van de boek-godsdiensten, die hebben daar verder op gebouwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei eens dat onze beschaving op jaloezie gebouwd was, dit is de context waarin je dat moet plaatsen. Zelfs Jezus is terug gekomen om het vrouwelijke terug te eren en het leven in te roepen, en het zijn de specifieke woorden van Jezus zelve die het Vaticaan niet erkend. Want moesten ze die erkennen valt hun religie in duigen. "Split a piece of wood and I'm there, lift a rock and you will find me" "The kingdom of heaven is within you and all around you" "Nobody can say it's this or that, it's here or there, but know it is to be found within you' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() + Jezus gaf Zijn Kerk over aan Maria Magdalena, een vrouw. En Zijn Kerk is geen gebouw, maar een pragmatische levenswijze die nergens op de deze lijkt. Daarom hebben ze het terug op 0 gesmeten. They did it before and they did it again.
Nu lezen we in het NT de verhalen van Petrus en nog andere apostelen, maar we lezen in oudere gevonden teksten (van de 1e eeuw) dat Petrus zeer jaloers was op Maria... Waar is de tekst van Thomas??? Waarom is het "ongelovige thomas" geworden??? Alles is verdraaid, alles! Pandora's doos is open, and I'm not giving in this time. Want de missing link is nog yet deliverd. Het verbond des gods, where is it???? What if it was.... you know.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt spiritualiteit inderdaad overal vinden, onder een steen, in een plant maar dat houdt niet in dat er een god-figuur moet zijn en dat de mens specialer is dan een dier of plant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat dan ook niet over een godsfiguur, maar over de kracht in en rondom ons. Als men 2x de teller op 0 plaatst en 2x het patriarchaat naar voren duwt, met grote genocides van doen, dan gaan mijn psychedelische zintuigen af ... Als ik dan even met een natte vinger "in the field" tast, is daar al een hele awakening gaande de afgelopen zeventig jaar. Als we massaal weten wat zij gedaan hebben en met welk doel, wat houdt U tegen daar iets over te zeggen? Waarom blijft ge tussen hun lijnen lopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag lijkt me interessant waarom bepaalde religies evolutie willen ontkennen. Is het niet menselijke hoogmoed die daartoe aanzet?
Evolutie brengt de mensen samen tot een gezamenlijke oorsprong. Evolutie laat zien hoe we relatief kort geleden nog dezelfde voorouder hadden. Hoe dicht we eigenlijk staan elkaar familie te dienen noemen. Er is daar geen door God bepaalde superioriteit van bepaalde religies of volkeren. Evolutie past daarentegen eerder bij de idee van gelijkwaardigheid van alle mensen. Als er geen Goddelijke uitverkorenheid is, is de basis gelegd voor een rechtvaardige en vreedzame samenleving tussen de mensen en wordt de religieuze basis voor de overheersing van de mens door de mens onderuit gehaald. Evolutie kan in die zin juist gezien worden als een groot 'geschenk' voor de mens. Als er een God is verwacht ik dat die God zich zo groothartig gedraagt. Dank voor de evolutie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 mei 2014 om 13:31. |
![]() |
![]() |