Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2014, 12:01   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Awel, dan moet je jongeren die niet meer leren willen uit het systeem halen en zorgen dat ze de anderen niet meer demotiveren. Als ze later tot inkeer komen zullen er nog ander kansen liggen om te grijpen.
Maar ik blijf erbij, wanneer je mensen hun nationaliteit niet kan ontnemen, zorg dat dat ze ambtelijk geschrapt worden. Zijn de ouders op uitkering en gaat zoonlief niet meer mee in het systeem en ouders kunnen daar niets tegen doen? Dada kindergeld! En waarom zou iemand recht hebben op een uitkering en leefloon wanneer er niets motivatie aanwezig is?

We moeten geen scheidingen veroorzaken, gewoon de problemen bij de kern aanpakken.
Moeilijk is dat niet, maar ge maakt het allemaal moeilijker dan het is omdat ge U laat vangen in het veralgemenen.
Open de lotusbloem in je hart, wat zou Jezus zeggen nadat hij de levenssappen van het geestelijke gedronken zou hebben? Wat zou hem zeggen, I wonder...
En u pakt die problemen dus aan door jongeren die " niet willen leren" uit het systheem te halen en ouders ambtelijk te schrappen ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 12:12   #42
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En u pakt die problemen dus aan door jongeren die " niet willen leren" uit het systheem te halen en ouders ambtelijk te schrappen ?
Neen. Leerlingen die een klas achteruit halen en/of demotiveren, en waar het er nooit zal inkomen, die haal je best weg. Ongeacht het ras/geloof. Het systeem werkt daar blijkbaar niet bij dus moet je iets nieuws creëren. Een concentratiekamp misschien alice?

Wanneer ouders regelmatig aangesproken worden op dit gedrag, maar er lijkt geen motivatie aanwezig verandering in de zaak te brengen, kan je ze ambtelijk schrappen.

Ik zie niet in waarom dit een probleem voor U vormt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 12:42   #43
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch blijf ik dit een vreemde woordkeuze vinden, je spreekt niet over " ons rijk kome" wanneer je daarmee collectieve keuze bedoelt. Maar goed, dit buiten beschouwing gelaten vraag ik me toch nu wel af wat die collectieve keuze precies dan zou inhouden.
Wel, voer zo'n plan van Joris bv eens uit. Met daarbij dat ouders uit de buurt voorrang krijgen. Het hele onderwijssysteem moet hervormd worden, en dan niet enkel op basis van wederom één groep.
Ge kunt kiezen te separatiseren of ge kunt vragen dat die achterstad opgevangen kan worden.

Citaat:
Je kunt nog zeggen dat de keuze voor een open samenleving met gelijke rechten op onderwijs voor alle kinderen een collectieve keuze zou zijn.
Maar dat heeft gevolgen, want juist omdat we een open samenleving zijn spreken we niet aan op individuele keuze die wel een collectief effect hebben op bijvoorbeeld onderwijs.
Maar onderwijs roept al jaar en dag. Luister naar het onderwijs, en niet naar de politiek zou ik dan denken? Steun de vragen die het onderwijs stelt, en niet de antwoorden die politiek opdringt.

Citaat:
1. De keuze om je kinderen pas naar school te sturen wanneer ze dit verplicht zijn,en niet vanaf de eerste kleuterklas.
Er is kind en gezin in dit land. Zij kunnen strenger toekijken of er sprake is van integratie of niet. Wanneer het kind duidelijk tekens van "achterstand" vertoond, kunt ge kleuterschool verplichten. Zoiets kost onze maatschappij geen geld, want we betalen al reeds voor kleuterscholen. Durf dat ook verplichten in bepaalde gevallen.

Citaat:
2. De keuze om als ouders allebei van kennis van het Nederlands een prioriteit te maken. De houding van veel niet Nederlandstalige ouders is nogal passief. De school moet het hen maar aanleren, alsof je niet zelf actief daaraan kunt werken.
Wanneer een kind vanaf haar 3 tot haar 6 naar de kleuterschool gaat, zal het al veel taal opgevangen hebben. Wanneer de ouders niet ijveren mee te delen aan de taal (hoe kunnen die anders helpen bij het school he?) ambtelijk schrappen en geen boe of bah woorden aan vuil maken. Ge zou al geen geld mogen geven aan mensen die hier geen Nederlands praten. Voedselpakketjes tot daar aan toe.

Citaat:
3. De keuze om een andere taal als het Nederlands contstant in de sociale omgevingen van kinderen te hanteren, waardoor eigenlijk enkel de school de omgeving wordt die Nederlands aanbiedt, terwijl voor de ontwikkeling en participatie toch het Nederlands het succes van kinderen op school en later de arbeidsmarkt bepaald.
Ik vind dat mensen hun eigen moeten kunnen blijven, maar ze moeten wel de taal machtig zijn van het land waar ze wonen en vele rechten genieten.

Citaat:
4. De keuze om bij jongens te veel te focussen op inkomen ( ongeacht waar het vandaan komt) omdat je dan een vrouw kunt onderhouden,en dus kunt trouwen met een partner die al lang is uitgezocht in het vakantieland. De keuze om meisjes die het goed doen, uit te huwelijken aan partners die een grote achterstand hebben op hen, waardoor ze verzanden in huwelijken waar omdat de man de kostwinner is, iedereen dan maar van een uitkering leeft, ookal zijn de kansen van de moeder beter op de arbeidsmarkt dan van vader.
Ja, het hele wetboek zou op dat vlak herschreven moeten worden. Trouwen met iemand van de Belgische nationaliteit zou niet voldoende mogen zijn. Er moeten wel duidelijk tekenen zijn dat de bedoeling is zich hier als Belg te leven. Wanneer het omgekeerde waar is, moeten we een beleid aanmoedigen dat manlief naar daar migreert.

Citaat:
5. Het opleidingsniveau van ouders en dan vooral de moeders, als gevolg van constante gezinsvorming met partners uit de vakantielanden,tot de derde generatie toe blijft die beweging maar bezig .Voeg daarbij nog de vele huwelijken binnen families...vaders en moeders met dezelfde achternaam zijn echt geen uitzonderingen.
Ge moet geboortebeperking opleggen dan alice.

Citaat:
Strengere voorwaarden opleggen he. We kunnen toch niet anders, we zijn er beter vroeg bij en leggen nu al geboortebeperking om. Maar het probleem is alice, we are consuming our earth. Ook zij die volgens U hier niet aangepast leven, brengen veel geld in het laatje. Alles vloeit in meervroud terug, the way it is build. Wie is dan de dader?

Kortom, al die individuele keuze die 'nieuwkomers' maken zorgen voor achterstand bij hun kinderen. En het idee dat de school als " sociale hefboom" dit goed zou kunnen maken werkt niet, kan ook helemaal niet.
Daar zijn eerder internaten voor nodig, die kinderen onttrekken aan de beperkingen van het thuismilieu. Ondertussen is de invloed van kansarme gezinnen, en dat is een breed begrip, zo groot dat ook niet kansarme kinderen worden tegengehouden in hun ontwikkeling binnen het onderwijs.

En antwoorden liggen niet op scholen maar bij kinderen thuis en zolang de morele / politiekemoed ontbreekt om hierop in te grijpen bekijk ik uitspraken als " ons rijk kome" toch met gezonde argwaan, omdat de welvaart hier niet wordt verdient door de kleine superrijke elite of door kansarmen die vele ondersteuning nodig hebben om een menswaardig bestaan te leiden( waar ik niets op tegen heb voor alle duidelijkheid, wanneer het ergens toe leidt)
Maar wel door de middenklasse, werknemers, belastingbetalers, en nu net ontbreekt vaak in landen waar heel wat ouders uit kansarme gezinnen vandaan komen.
En welk rijk gaat U beter dienen? Het systeem dat U in deze problemen gezet heeft?

Laatst gewijzigd door Peche : 10 mei 2014 om 12:45.
Oud 10 mei 2014, 15:31   #44
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is kind en gezin in dit land. Zij kunnen strenger toekijken of er sprake is van integratie of niet. Wanneer het kind duidelijk tekens van "achterstand" vertoond, kunt ge kleuterschool verplichten. Zoiets kost onze maatschappij geen geld, want we betalen al reeds voor kleuterscholen. Durf dat ook verplichten in bepaalde gevallen.
Kind en gezin is ook vrijwillig, wat jij vraagt is specifieke verplichte controles op groepen met een migratieachtergrond en dat kan niet wegens racistisch. Het politiek correct cordon verbiedt al die zaken. Zwarte meisjes controleren op besnijding, mag niet. enz.

Zonder het zelf te willen zit je opeens aan de rechter kant van het spectrum, je zegt logische dingen maar dat mag niet altijd.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 18:31   #45
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Kind en gezin is ook vrijwillig, wat jij vraagt is specifieke verplichte controles op groepen met een migratieachtergrond en dat kan niet wegens racistisch. Het politiek correct cordon verbiedt al die zaken. Zwarte meisjes controleren op besnijding, mag niet. enz.

Zonder het zelf te willen zit je opeens aan de rechter kant van het spectrum, je zegt logische dingen maar dat mag niet altijd.
Inderdaad, het VB-verleden van Peche komt blijkbaar terug boven water. En terecht, de oplossingen van het VB zijn het meest logisch en doeltreffend.
Oud 10 mei 2014, 22:22   #46
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Kind en gezin is verplicht, en ge kunt vlees kopen waarvan ge zeker weet dat het verdoofd geslacht is.
De instanties zijn reeds in plaats, maar we benutten ze niet maximaal.
Dat is zoals ze 3 ambtenaren te werk stellen voor iets dat ene werklustige arbeider alleen kan.
Het is reeds verplicht, dus wat is er racistisch aan? De motoriek wordt getest bij kids, dus wat is er racistisch aan snel bij te sturen?
Maar huiver niet, dat wordt al jaar en dag gedaan.

En hoe meisjes kunnen niet gecontroleerd worden op besnijdenis????
Waarom moesten ze bij medische controle dan aan mijn ballen voelen? Kijken ze niet bij die meisjes beneden dan???

Misschien bereiken we meer door instanties in gang te stampen in plaats van een groep in een hokje te drummen.
Wat ik wel erg vind is dat meisjes veelal gestuurd worden lagere richtingen te doen omdat ze toch maar "huisvrouw" moeten spelen later.
Dat vind ik erg, maar niemand die daarover praat.
Zo zijn er moslima's die heel wat in mars hebben, door de ouders in BSO geplaatst worden terwijl ze perfect geschikt is voor ASO...
Maar dat zou net iets te vredelievend zijn daar aandacht op te focussen he?
Oud 10 mei 2014, 22:24   #47
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad, het VB-verleden van Peche komt blijkbaar terug boven water. En terecht, de oplossingen van het VB zijn het meest logisch en doeltreffend.
Ah neen, want ik ben tegen besnijdenissen en het VB niet!
Ik ben tegen rituele slachtingen en het VB niet!
Oud 11 mei 2014, 06:47   #48
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Kind en gezin is verplicht, en ge kunt vlees kopen waarvan ge zeker weet dat het verdoofd geslacht is.
De instanties zijn reeds in plaats, maar we benutten ze niet maximaal.
Dat is zoals ze 3 ambtenaren te werk stellen voor iets dat ene werklustige arbeider alleen kan.
Het is reeds verplicht, dus wat is er racistisch aan? De motoriek wordt getest bij kids, dus wat is er racistisch aan snel bij te sturen?
Maar huiver niet, dat wordt al jaar en dag gedaan.

En hoe meisjes kunnen niet gecontroleerd worden op besnijdenis????
Waarom moesten ze bij medische controle dan aan mijn ballen voelen? Kijken ze niet bij die meisjes beneden dan???

Misschien bereiken we meer door instanties in gang te stampen in plaats van een groep in een hokje te drummen.
Wat ik wel erg vind is dat meisjes veelal gestuurd worden lagere richtingen te doen omdat ze toch maar "huisvrouw" moeten spelen later.
Dat vind ik erg, maar niemand die daarover praat.
Zo zijn er moslima's die heel wat in mars hebben, door de ouders in BSO geplaatst worden terwijl ze perfect geschikt is voor ASO...
Maar dat zou net iets te vredelievend zijn daar aandacht op te focussen he?
Kind en gezin is niet verplicht en je kunt geen vlees kopen die gegarandeerd niet halal geslacht is. Je mag wel eens stoppen met foute informatie te verspreiden.

http://forum.zappybaby.be/viewtopic.php?t=267145

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kind_en_Gezin

Dat die meisjes geen goeie richting kiezen is de schuld van haar moslim ouders, die beslissen dat. Jou oplossing is dan om raciaal of volgens achtergrond te selecteren en die ouders hun keuze bij te sturen, je hoort het al komen, dat mag niet wegens racistisch.

Besneden meisjes gaan niet naar medische controle, ze worden daar ook niet toe verplicht. Ze durven er eigenlijk niet naar controleren want als ze er eentje vinden weten ze niet wat doen, kind afpakken en ouders 10 jaar gevangenis? Tot nu toe nog 0 veroordelingen wegens clitoris uitsnijden.

Het VB heeft dat aangekaart en is daarvoor veroordeeld geweest door het gerecht wegens racistische praat, je hebt blijkbaar meer gemeen met het VB dan je denkt.
Oud 11 mei 2014, 06:52   #49
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 11 mei 2014, 08:11   #50
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Kind en gezin is niet verplicht en je kunt geen vlees kopen die gegarandeerd niet halal geslacht is. Je mag wel eens stoppen met foute informatie te verspreiden.
Kind en gezin is verplicht! Net zoals bepaalde vaccinaties, inentingen.
Die moet je dan bij kind en gezin gaan laten zetten!
Ze komen als je kind geboren is paar keer op controle en geven je boekjes en tip mee hoe je dat moet opvoeden. Als de ouders bij zo'n controle al geen jota Nederlands praten is dat al een sterk signaal, niet waar? Dan kan je verplichte cursussen Nederlands opleggen. Wanneer ouders geen jota Nederlands praten vind ik ook niet dat ze recht hebben op een geboortepremie. Kijk, ik kan ook extreem zijn! En het valt mij op dat jij je enkel laat leiden door informatie zwart op wit en nog altijd niet gepraat hebt met slagers of je supermarkt.
Kijk Delhaize voor label Meritus.

Citaat:
Dat die meisjes geen goeie richting kiezen is de schuld van haar moslim ouders, die beslissen dat. Jou oplossing is dan om raciaal of volgens achtergrond te selecteren en die ouders hun keuze bij te sturen, je hoort het al komen, dat mag niet wegens racistisch.
Dus is er enkel leerachterstand? Of zijn er ook veel meisjes die onder hun kwaliteiten werken? Waar komt de leerachterstand vandaan? Pak dus de oorzaak bij de kern aan, red het kind maar veroordeel het niet van meet af aan!

Citaat:
Besneden meisjes gaan niet naar medische controle, ze worden daar ook niet toe verplicht. Ze durven er eigenlijk niet naar controleren want als ze er eentje vinden weten ze niet wat doen, kind afpakken en ouders 10 jaar gevangenis? Tot nu toe nog 0 veroordelingen wegens clitoris uitsnijden.
Volgens mij is dat hier verplicht, again door uw vaccinaties. Tetanus is verplicht en er zijn er nog zo'n. Ik heb als man altijd op medische controle gemoeten tijdens school en op de werkvloer is dat ook verplicht.
Als dat al reeds in plaats is en dat kan beter werken, shot die instanties dan in gang. Als zij een besnijdenis opmerken moet dit gemeld worden. En ook de ballen hebben hier iets aan te doen. Wat met mannenbesnijdenissen? Enigszins wordt dat nog goedgepraat, but honestly... is it?

Citaat:
Het VB heeft dat aangekaart en is daarvoor veroordeeld geweest door het gerecht wegens racistische praat, je hebt blijkbaar meer gemeen met het VB dan je denkt.
Ik ben geen racist.
Maar als iemand een vrouw besnijdt, waarom zou ge zijne penis dan niet afhakken? Als iemand sharia predikt, waarom zou ge zijn tong dan niet uitsnijden?
Geef mensen wat hen toekomt en de iedereen zal snel vrede prediken.
Wedden?
Oud 11 mei 2014, 08:14   #51
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
VB heeft mijn eeuwige stem wanneer ze besnijdenissen in alle religies aanspreken en ritueel slachten in alle religies.
En ze mogen eens wat minder conservatief omgaan met soft he
Oud 11 mei 2014, 08:31   #52
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo weinig kent men van het VB en toch altijd maar kritiek geven.
Oud 11 mei 2014, 08:41   #53
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Zo weinig kent men van het VB en toch altijd maar kritiek geven.
Ik ken het VB zo goed dat ik weet dat er joden op hun partij stemmen.
Joden besnijden ook, joden slachten ook ritueel.

Het is het VB dan ook niet te doen om vrouwenrechten of dergelijke, het is puur provocatie om gelijkgezinde te treffen zodat ze op hun stemmen.
Like anyone (but some) gives a shit of die vrouwen besneden zijn. Alsof iemand die in de LIDL of Aldi gaat shoppen er om geeft hoe het beest gedood is?
Hypocrisie en huichelen is dit...

Het verschil met jullie en moslims is, moslims maken er geen woorden aan vuil. Vlamingen zagen er alleen maar harder van en worden er alleen maar zuurder van... Achter de rug grote smoel, maar in het wezen zou ge voorover buigen en de pot vaseline al gereed zetten. "Doe me maar hard, want je kan het en ik durf het niet!"
Oud 11 mei 2014, 10:18   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is het VB dan ook niet te doen om vrouwenrechten of dergelijke, het is puur provocatie om gelijkgezinde te treffen zodat ze op hun stemmen.
Like anyone (but some) gives a shit of die vrouwen besneden zijn. Alsof iemand die in de LIDL of Aldi gaat shoppen er om geeft hoe het beest gedood is?
Hypocrisie en huichelen is dit...
jammer voor jou, maar dit onderwerp is nu net in Engeland het onderwerp van discussie.

Zelfs klanten van Aldi en Lidl willen geen halal troep op hun bord!

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...s-want-3524498

maar natuurlijk komt een ex-moslim ons toch nog maar eens goed uitleggen dat onze 21ste eeuwse Westerse voedingswetten op niks trekken, want het 7de eeuwse halalsysteem is toch wel veel beter:
http://www.theguardian.com/commentis...hter?CMP=fb_gu (net alsof die halal geslachte dieren apart worden opgekweekt?

en dan blijf ik me afvragen in hoever "uitzondering" op religieuze gronden kan worden ingeroepen als de halal beenhouwer gaat reclame maken bij de ongelovige kaffers (onder valse voorwendsels, zoals "halal is lekkerder").

http://www.hbvl.be/limburg/maaseik/h...-iedereen.aspx

Over de discriminatie die gebeurt bij het halal slachten wordt blijkbaar nergens met een woord gerept.
Als wij personeel wensen aan te werven en daarbij duidelijk vermelden dat het praktiserende katholieken moeten zijn dan is dit een overtreding op de AD wet. Zelfs katholieke klinieken mogen niet discrimineren op basis van de geloofsovertuiging van hun werknemers (dokters én lager personeel).

Maar de halal beenhouwer mag er wèl prat op gaan, én eisen dat de slachter van de onverdoofde dieren een MOSLIM is. Als men die halal markt dan gaat uitbreiden tot niet-moslimklanten, of deze laatsten zelfs niet informeren over de afkomst van het vlees, dan wordt heel het slachtgebeuren overgenomen door moslims, of gaan die althans de meerderheid uitmaken van het personeel in de slachterij.
Dit is discriminatie op grote schaal! maar ik heb Yussef De witte daar enkel over horen zeggen dat islamitische beenhouwers "tendensfirma's" zijn, in tegenstelling tot niet-islamitische beenhouwers, die gewoon beenhouwer schijnen te zijn!

EET MEER VARKENSVLEES !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 mei 2014 om 10:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2014, 10:30   #55
Peche
Banneling

Standaard

Maar als ge het weet, en ge blijft het kopen, zijt ge toch verantwoordelijk?
Wanneer de Halal slachthuizen het label "halal" erop kleven, en die erna haalt het eraf, wie is er dan in fout?

Waarom koopt ge ook zulk vlees daar de Belgen de beste varkens en koeien hebben? Alsof die kiekes hier halal geslacht worden? Die worden ondersteboven op een transportband gehangen, krijgen electroshock en worden automatisch onthoofd. Wij hebben Belgische labels! Maar denk niet voor één seconde dat alles daar rozegeur en maneschijn is, al is het wel beter.
Maar bekijk kalfsvlees zo eens bijvoorbeeld? Hopla kalf weg van de moeder, en de moeder gans haar leven in melkproductie. Zou gij graag gans uw leven borstvoeding geven? Melk is dus niet halal he.
Stop de hele madness en ga niet bij één groep kijken.

Het zou moeten gaan om het recht van het dier, en niet je eigen egoïstisch paradigma waar het woordje "moslim" in het operatie systeem gegraveerd staat.
En ja, dan kan ik echt niet volgen. Subtiel consequent overgaan naar iets nieuw, een secularisme? Fuck if I know, maar zo kan het toch niet meer???
En neen circe, het is niet door de moslims voor ge in gang schiet

Laatst gewijzigd door Peche : 11 mei 2014 om 10:32.
Oud 11 mei 2014, 10:39   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem bestaat erin dat men halal vlees niet labelt! We wéten niet of het schapenvlees dat we kopen halal werd geslacht, kippen schijnen sowieso halal te zijn? Werken er dan nog enkel moslims in de kippenslachterijen? Waarom moeten op scholen de kinderen - ALLE kinderen - halal vlees eten? Waarom wordt er geen koteletje meer geserveerd? Kunnen moslims dan eens niet één dag vegetarisch eten als ze niet willen eten wat de pot schaft? Waarom moeten WIJ ons aanpassen naar islamitische 7De eeuwse voedselvoorschriften, terwijl wij in een seculier land wonen met 21ste eeuwse voedselreglementering?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2014, 10:40   #57
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als ge het weet, en ge blijft het kopen, zijt ge toch verantwoordelijk?
Wanneer de Halal slachthuizen het label "halal" erop kleven, en die erna haalt het eraf, wie is er dan in fout?

Waarom koopt ge ook zulk vlees daar de Belgen de beste varkens en koeien hebben? Alsof die kiekes hier halal geslacht worden? Die worden ondersteboven op een transportband gehangen, krijgen electroshock en worden automatisch onthoofd. Wij hebben Belgische labels! Maar denk niet voor één seconde dat alles daar rozegeur en maneschijn is, al is het wel beter.
Maar bekijk kalfsvlees zo eens bijvoorbeeld? Hopla kalf weg van de moeder, en de moeder gans haar leven in melkproductie. Zou gij graag gans uw leven borstvoeding geven? Melk is dus niet halal he.
Stop de hele madness en ga niet bij één groep kijken.

Het zou moeten gaan om het recht van het dier, en niet je eigen egoïstisch paradigma waar het woordje "moslim" in het operatie systeem gegraveerd staat.
En ja, dan kan ik echt niet volgen. Subtiel consequent overgaan naar iets nieuw, een secularisme? Fuck if I know, maar zo kan het toch niet meer???
En neen circe, het is niet door de moslims voor ge in gang schiet
Het gaat 'm niet over het dierenwelzijn, dat is maar een aspect. Het gaat er om dat we minstens dezelfde rechten zouden moeten hebben om niet religieus geslacht voedsel te kunnen kopen, dezelfde rechten om ongelovigen te kunnen aannemen als werknemer. Moslims hebben die rechten, wij moeten dat ook krijgen. Gelijkheid, weet je wel.

Het is nu al de honderdste keer dat ik dit post maar alle kip, ook hier in Belgie is halal geslacht. Evenals de meeste Belgische runderen enz, enkel de varkens niet.

"Alle Nederlandse kip halal geslacht"
http://biz.thepostonline.nl/2013/02/...dse-kip-halal/

Alle Nederlandse kip heeft ook die stront bacterie omdat ze onverdoofd onthoofd worden, de maaginhoud vermengt zich dan met het vlees waardoor die bacterie het vlees besmet.
Oud 11 mei 2014, 10:43   #58
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
EET MEER VARKENSVLEES !
Eet 's morgens veel fruit en voor de rest zoveel groenten je kan!
Mix noten door je slaatjes en rooster ze eens nu en dan...
Stop the madness and go vegan!!!
Oud 11 mei 2014, 10:45   #59
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus is er enkel leerachterstand? Of zijn er ook veel meisjes die onder hun kwaliteiten werken? Waar komt de leerachterstand vandaan? Pak dus de oorzaak bij de kern aan, red het kind maar veroordeel het niet van meet af aan!
Meisjes werken onder hun kwaliteiten maar algemeen is er een leerachterstanden door taal en neef/nicht inteelt, iets wat hier al tot in den treure herhaald werd.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=178166
Oud 11 mei 2014, 10:45   #60
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
"Alle Nederlandse kip halal geslacht"
http://biz.thepostonline.nl/2013/02/...dse-kip-halal/
Omdat er een iman naast de lopende band wat gebedjes staat te preuzelen is het halal of wat?
Als ge zou zien hoe kippen hun productie eruit ziet, zou niemand dat halal/koosjer durven noemen.
We feed the world... doe je ogen wel even toe bij de kuikentjes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be