Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2014, 14:50   #381
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik hoop het echt dat het hem goed pijn gedaan heeft. In elk geval mocht hij voor mijn part al bij zijn geboorte gecreveerd zijn, de man die ons Europa aan ons been gelapt heeft. Ik zal hem missen als kiespijn. Hoe kunt ge nu respekt hebben voor zo'n varken ? Hij deed enkel wat hij wou en hield met niets of niemand rekening. En in de DEXIA affaire had hij stront aan zijn knikker, zoveel is zeker.
Dan kun je over 99% van de politiekers over één kam scheren hoor.De rol van media en opiniemakers spelen een hele grote rol in een verkiezing.Is dat niet erg?Op het laatste niet weten voor wie je gaat kiezen?(zeker bij de jeugd,bij wie velen denken de vdab een politieke partij is.(Doe zo voort jeugd!).Later niet komen klagen dat je weeral de helft van je pree moet afstaan.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 14:52   #382
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sprong bijna een gat door het plafond.
Das dus al de 2e fles champagne in deze draad veronderstel ik.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 14:57   #383
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Dan kun je over 99% van de politiekers over één kam scheren hoor.De rol van media en opiniemakers spelen een hele grote rol in een verkiezing.Is dat niet erg?Op het laatste niet weten voor wie je gaat kiezen?(zeker bij de jeugd,bij wie velen denken de vdab een politieke partij is.(Doe zo voort jeugd!).Later niet komen klagen dat je weeral de helft van je pree moet afstaan.
Dat degenen die denken dat de VDAB een politieke partij desalniettemin verplicht worden om te stemmen moet je de traditionele partijen verwijten die al bijna twee eeuwen aan de macht zijn.
Oud 17 mei 2014, 15:03   #384
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien is het zever, want voor de VDAB zal ten eerste niet kunnen gestemd worden, en in de klas waar mijn kleinkind studeert (die voor het eerst moet stemmen) weten ze maar al te goed voor welke partij ze kiezen. Dat hebben ze onderling met mekaar besproken. 17 van de 18 leerlingen stemmen N-VA. De enige die SP-a stemt doet dat omdat hij met die partij rekent op meer tolerantie in verband met drugsgebruik.
Oud 17 mei 2014, 15:12   #385
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bovendien is het zever, want voor de VDAB zal ten eerste niet kunnen gestemd worden, en in de klas waar mijn kleinkind studeert (die voor het eerst moet stemmen) weten ze maar al te goed voor welke partij ze kiezen. Dat hebben ze onderling met mekaar besproken. 17 van de 18 leerlingen stemmen N-VA. De enige die SP-a stemt doet dat omdat hij met die partij rekent op meer tolerantie in verband met drugsgebruik.
Het is zoals bij sociale verkiezingen,je hebt weeral de keus bij dezelfden.
Oud 17 mei 2014, 15:27   #386
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een eigenaardig stemgedrag daar want uit recente peilingen bleek dat ongeveer de helft van de studenten hun stem naar Groen zou gaan ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2014 om 15:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:32   #387
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is een eigenaardig stemgedrag daar want uit recente peilingen bleek dat ongeveer de helft van de studenten hun stem naar Groen zou gaan ?
Bij de ouderen gaat dat gewoon door...Ze stemmen gewoon op dezelfde partij waar hun voorouders gestemd hebben,generaties gaat dat voort.Hoe slecht,hoe corrupt,hoe meer je moet belasting betalen ondanks je partij,nee ze blijven trouw aan een partij.Hoe wil je dan dat het wat veranderd?
Oud 17 mei 2014, 15:52   #388
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de ouderen gaat dat gewoon door...Ze stemmen gewoon op dezelfde partij waar hun voorouders gestemd hebben,generaties gaat dat voort.Hoe slecht,hoe corrupt,hoe meer je moet belasting betalen ondanks je partij,nee ze blijven trouw aan een partij.Hoe wil je dan dat het wat veranderd?
De dt-regels zijn nog niet veranderd, Fabianen. En de groene partijen bestaan nog maar een paar decennia. Dus dat van die generaties snap ik niet.

Laatst gewijzigd door dalibor : 17 mei 2014 om 15:53.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:53   #389
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veranderen is niet automatisch verbeteren
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:59   #390
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat was voor zover ik weet een peiling die bij de Leuvense studenten werd afgenomen.
Oud 17 mei 2014, 17:06   #391
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ze moesten hem de laatste weken kost wat kost nog in veel programma's interviewen. Hij zag er allesbehalve fit uit. Ik had er zelfs medelijden mee.
zou het daardoor zijn dat de CD&V-ers nu zo aangeslagen zijn??? Zouden ze schuldgevoelens hebben omdat ze een doodzieke mens nog deden opdraven voor hun campagne????
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:07   #392
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel weet ge wat, ik ga nu voor de grote uitzondering nog eens een schietgebedje doen, opdat het zo zou zijn zoals ge beschrijft.
Ik zie bij Calvinist net staan "banneling". Is dat een volgende rang (kan ik me nauwelijks indenken, enkel als "beginrang"), of betekent dat dat hij verbannen is omwille van zijn vuilbekkerij?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:10   #393
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Raar: in de klas van mijn zoon zitten voornamelijk kinderen van vrije beroepen, zelfstandigen en bedrijfsleiders, en desondanks stemt daar toch "maar" ongeveer de helft NVA. De rest is verdeeld tussen OVLD, SPa, Groen en een enkele PVDA'er.
Oud 17 mei 2014, 18:11   #394
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hier wel over 18-jarigen....
Oud 17 mei 2014, 18:12   #395
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was voor zover ik weet een peiling die bij de Leuvense studenten werd afgenomen.
Wat is het verschil? Volgend jaar zitten die 18-jarigen die nu in het 6e middelbaar zitten, daar toch ook? (of in Gent, Brussel of Hasselt natuurlijk).
Oud 17 mei 2014, 18:18   #396
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meneer Pauwels (VRT-journalist)heeft het goed gezien,met meneer Dehaene is er meer overleden dan een ex-politicus....

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...enleving.dhtml

Dit stuk zou bijna kunnen deel uitmaken van een afscheidsrede voor JLD

Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2014 om 18:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:22   #397
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou er aan toevoegen:

In "zijnen" tijd waren de Belgische omstandigheden bijwijlen vergelijkbaar met een wild bonkende stier,en meneer Dehaene reed er op (Let The Beast Go !)..en NIEMAND,ook in het grote buitenland,kon negeren dat HIJ die stier commandeerde.

Nu is Belgie ,de federale regering,een vrijwel lamme ezel hangend aan de Euro-wortel.
Welk soort politicus hebben we nodig om daar een beetje leven in te brengen?
Euro-wortels zijn onvoldoende als maaltijd...

Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2014 om 18:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 19:05   #398
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou er aan toevoegen:

In "zijnen" tijd waren de Belgische omstandigheden bijwijlen vergelijkbaar met een wild bonkende stier,en meneer Dehaene reed er op (Let The Beast Go !)..en NIEMAND,ook in het grote buitenland,kon negeren dat HIJ die stier commandeerde.

Nu is Belgie ,de federale regering,een vrijwel lamme ezel hangend aan de Euro-wortel.
Welk soort politicus hebben we nodig om daar een beetje leven in te brengen?
Euro-wortels zijn onvoldoende als maaltijd...
Veel manieren had hij niet. Ten tijde hij eerste minister was stond ik in Zaventem in de rij en krijg ineens een stamp van een kleine dikke man die onder mijn kin komt. Vergezeld van 2 rijkswachters weliswaar.

Grappig toeval enkele maanden terug neem ik een Ryanair vlucht in Charleroi en hij zit net rechtover mij in de vertrekhal met zijn vrouw naast hem. Ik zeg tegen mijn zoon van 22, kijk dat is Dehaene. Hij wist begot niet wie Dehaene was. Dus alles is relatief. Hij weet wel alles perfect van Hitler en enkele andere historische figuren maar Dehaene nee daar had hij nog niet van gehoord.

Dus al dat gelul is obsoleet. In het beste geval wordt er een straat naar hem genoemd (waarvan de toekomstige jongeren geen flauw benul gaan van hebben) Er gaat nog wat afgezeverd worden om hem politiek te recupereren maar voor de rest gaat hij verdwijnen uit het algemeen geheugen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 20:19   #399
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Veel manieren had hij niet. Ten tijde hij eerste minister was stond ik in Zaventem in de rij en krijg ineens een stamp van een kleine dikke man die onder mijn kin komt. Vergezeld van 2 rijkswachters weliswaar.

Grappig toeval enkele maanden terug neem ik een Ryanair vlucht in Charleroi en hij zit net rechtover mij in de vertrekhal met zijn vrouw naast hem. Ik zeg tegen mijn zoon van 22, kijk dat is Dehaene. Hij wist begot niet wie Dehaene was. Dus alles is relatief. Hij weet wel alles perfect van Hitler en enkele andere historische figuren maar Dehaene nee daar had hij nog niet van gehoord.

Dus al dat gelul is obsoleet. In het beste geval wordt er een straat naar hem genoemd (waarvan de toekomstige jongeren geen flauw benul gaan van hebben) Er gaat nog wat afgezeverd worden om hem politiek te recupereren maar voor de rest gaat hij verdwijnen uit het algemeen geheugen.
Sic transit gloria mundi. Zo gaat de heerlijkheid der wereld voorbij. Het staat ons allemaal te wachten.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 07:48   #400
vlaams realist
Banneling

Standaard

Hoorde een dame op radio 2, vrijdagmiddag hem bedanken voor alles wat hij voor Vilvoorde heeft gedaan. Effe gekotst en nagedacht. De industrie is verdwenen, werkloosheid scheert hoge toppen, Nederlands is een minderheid als spreektaal op de straten. Staatshervorming die zo gebrekkig was dat er al 2 nieuwe zijn gekomen. Alle schoolvrienden zijn weggetrokken uit Vilvoorde. De plaats is ingenomen door hoofddoekdragenden en gekleurde anderstaligen die werkloos zijn. Boekhouding met rode cijfers. Dank u J.L.
Als manager was hij ook goed. Hij zat in het bestuur bij Lhernout en Hauspie, Dexia. Over de doden niets dan goed, maar je moet niet overdrijven hé.
Vilvoorde kreunt van geluk na het goed bestuur van de laatste 20 jaar. Alle problemen opgelost.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be