Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 18 mei 2014, 22:50   #1
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard Het Vlaams Blok is terug

"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"

Maar neen, het Belang is niet racistisch. Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?

En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan. Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is. Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.

Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 22:55   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ah, jij bent dus iemand die een bepaalde uitspraak niet in de juiste context kan plaatsen.

Het is heel simpel: Marokkanen, Antillianen en meer van dat soort volk zijn overmatig betrokken bij criminele zaken. Marokkanen en Antillianen zijn meestal getint tot bruin (Antillianen zelfs zwart, soms) als je deze feiten dus volgt kan je daaruit heel goed de conclusie trekken dat de verbruining van Europa het probleem is.

Let op: hiermee beweer ik niet dat ik dit een handige uitspraak vind. Want het is inderdaad zo dat de huidskleur an sich er niets mee te maken heeft. Maar je moet uitspraken ook in de juiste context lezen zoals ik al zei.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:00   #3
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ah, jij bent dus iemand die een bepaalde uitspraak niet in de juiste context kan plaatsen.

Het is heel simpel: Marokkanen, Antillianen en meer van dat soort volk zijn overmatig betrokken bij criminele zaken. Marokkanen en Antillianen zijn meestal getint tot bruin (Antillianen zelfs zwart, soms) als je deze feiten dus volgt kan je daaruit heel goed de conclusie trekken dat de verbruining van Europa het probleem is.

Let op: hiermee beweer ik niet dat ik dit een handige uitspraak vind. Want het is inderdaad zo dat de huidskleur an sich er niets mee te maken heeft. Maar je moet uitspraken ook in de juiste context lezen zoals ik al zei.
De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 18 mei 2014 om 23:03.
Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:06   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"
Mooie boutade.

Citaat:
Maar neen, het Belang is niet racistisch.
Toch wel, maar bijlange niet genoeg.

Citaat:
Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?
So what?
Heb jij een probleem met de realiteit misschien?

Citaat:
En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan.
Jammer.
Er kan niet genoeg ophef ontstaan over de verbruining.

Citaat:
Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is.
Oh nee.
Ben jij zo een politiek correcte met een vermeend moreel superioriteitscomplex?

Citaat:
Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.
Eerst woorden, en hopelijk ook daden.

Citaat:
Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.
Ooit geef je ze gelijk.
Hopelijk voor het te laat is.

Het is gewoon jammer dat het VB op communautair vlak zo een dom programma heeft.
Zonder dat hadden ze misschien mijn stem voor hun 'racisme' en 'eurokritische' punten.
Ik zeg weldegelijk misschien, want ze zijn op beide thema's echt nog véél te soft.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 mei 2014 om 23:07.
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:08   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken.
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...
Oud 18 mei 2014, 23:09   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...
Die nog niet gepakt zijn.
Oud 18 mei 2014, 23:12   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.
Kort-door-de-bocht-oneliners zijn eigen aan elke partij in een kiescampagne, dat is nooit anders geweest. Soms moet men retorisch overdrijven om een punt te kunnen maken.
Herr Oberst is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:14   #8
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh nee. Ben jij zo een politiek correcte met een vermeend moreel superioriteitscomplex?
Ik ben veel, maar niet politiek correct. Ik heb gewoon een substantieel verschillend wereldbeeld dan deze compleet achterlijke man.

Citaat:
Ooit geef je ze gelijk. Hopelijk voor het te laat is.
Met dit discours ga ik ze nooit gelijk geven. Ze zullen ook nooit gelijk halen.

Ik ben het met hen eens dat de Islam een achterlijke godsdienst is. Dat de islamitische cultuur achterlijk is. Dat de Islam eigenlijk een totalitaire ideologie is, die moet bestreden worden via debat en rationele argumenten.

Maar daarom wil ik nog niet alle moslims buiten. Daarom wil ik nog niet mensen verbieden om een beter leven te zoeken door de armoede in Afrika achter zich te laten. Daarom wil ik nog niet iedereen met dezelfde huidskleur of geloof over één kam scheren.

Citaat:
Het is gewoon jammer dat het VB op communautair vlak zo een dom programma heeft. Zonder dat hadden ze misschien mijn stem voor hun 'racisme' en 'eurokritische' punten. Ik zeg weldegelijk misschien, want ze zijn op beide thema's echt nog véél te soft.
Het gaat hier over hun racisme, en u kunt de aanhalingstekens weglaten.

Met hun kritiek op de Europese instellingen ben ik het ook eens hoor. Ik ben ook tegen de door de Europese nationalist Verhofstadt gewenste Europese superstaat. Maar dat doet er niet toe bij een debat over racisme.

En soft ten opzichte van migranten? Werkelijk, soft? Wilt u ze neerknallen misschien, of wat is precies uw Endlösung van het migratieprobleem?

Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:16   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Allemaal leuk en aardig, maar met dat soort individu visie,s bereiken we niets.

Ik neem aan dat ook jij minder criminaliteit in Vlaanderen wil. Als onderzoek dus uitwijst dat een bepaalde bevolkingsgroep daarin oververtegenwoordigd is dan mag men dat benoemen.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:16   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trolletje.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:18   #11
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Kort-door-de-bocht-oneliners zijn eigen aan elke partij in een kiescampagne, dat is nooit anders geweest. Soms moet men retorisch overdrijven om een punt te kunnen maken.
Overdrijven en overdrijven is twee.

Dit is racistisch. Punt. En pas op, dat mag van mij, ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, en dus een criticus van de antidiscriminatie- en antiracismewetgeving, die wat mij betreft afgeschaft moet worden.

Maar ze moeten dan ook niet komen janken dat anderen niets van hen moeten weten, dat ze ze uitsluiten van de politieke macht en dat ze beschouwd worden als de marginalen die ze werkelijk zijn.

Het cordon is er, en dat is maar goed ook. Nu nog een cordon rond de maoïsten.

Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:18   #12
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:

2
DeProf_eet is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:20   #13
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat ook jij minder criminaliteit in Vlaanderen wil. Als onderzoek dus uitwijst dat een bepaalde bevolkingsgroep daarin oververtegenwoordigd is dan mag men dat benoemen.
Ik zeg zelf dat ze oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk mag (en moet) men dat benoemen. Maar die oververtegenwoordiging op zich zegt niets relevant om de criminaliteit op te lossen, dat is het nu net.

Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:21   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg zelf dat ze oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk mag (en moet) men dat benoemen. Maar die oververtegenwoordiging op zich zegt niets relevant om de criminaliteit op te lossen, dat is het nu net.
Natuurlijk wel?

Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.

Heb het liefst helemaal geen Marokkanen in Nederland, maar we kunnen niet de mensen die hier al leven deporteren, dat snap ik ook.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:23   #15
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?
DeProf_eet is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:25   #16
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd. zoals ik juist zei ...
DeProf_eet is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:25   #17
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.
Dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik heb geen goesting om in het lang en het breed uit te leggen waarom, dus verwijs ik u door naar Simpsons paradox.

Ik heb het hier al eens over gehad, misschien moet ik die reactie zoeken en hier copy-pasten.

Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:27   #18
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die nog niet gepakt zijn.
Idem, en eerlijk ik had jullie posts nog niet gelezen bij mijn reaktie van 3 posts hierboven.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 mei 2014 om 23:27.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:28   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik heb geen goesting om in het lang en het breed uit te leggen waarom, dus verwijs ik u door naar Simpsons paradox.

Ik heb het hier al eens over gehad, misschien moet ik die reactie zoeken en hier copy-pasten.
Ohja... je hebt geen zin.....

Trolololol
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:29   #20
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?
Neen racist. Dat is niet goed. Het is nergens op gestoeld, het is natte vingerwerk, het is achterlijk.

Links en rechts is een spectrum dat enkel diegenen die vrijheid niet begrepen hebben hanteren. Voor simpele zielen.

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be