Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 10:51   #41
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hmm dat durf ik niet hoor ..
Superstaaf heeft gelijk.
Maar bon, het probleem is het eventuele 'gedoe' dat volgt als ge uw tas dichthoudt. Asl men jou niet verdenkt van diefstal, zal je gewoon mogen passeren zonder de tas te openen.
Is er een winkelinspecteur aanwezig of niet? Heeft die of iemand u op hetertaad betrapt? Dan nog moeten ze er de politie bijhalen. Dat is het enige wat wettelijk toegelaten is.
Aan de andere kant, mocht je weten hoeveel diefstallen er dagelijks gebeuren in supermarkten en dergelijk grote spelen, als je telkens de politie erbij moet halen... dan is er voor preventief optreden, een "afschrikeffect" opzetten of iets onderling te regelen bij winkeldiefstal wel iets te zeggen.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 16:17   #42
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik weiger heel beleefd om tassen te openen.
Pffft.

Voor die letterlijk 10 seconden moeite. Daar ga ik niet voor op mijn strepen staan hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 16:58   #43
buitenlander
Schepen

Standaard

Me dunkt dat er op sommige plaatsen zoutzuur uit de kraan komt ipv drinkwater
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 20:49   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO
Die mensen doen ook maar wat hun opgedragen werd. Eerlijk gezegd, ik denk dat u het een beetje te ver zoekt en te persoonlijk opneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 20:51   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2. Veel mensen beseffen niet dat die kassiersters ook maar mensen met hun eigen problemen zijn. Zou jij zo'n job willen hebben? Nee? Zwijg dan en glimlach eens naar hen.
Inderdaad, mijn vrouw en ik hebben de gewoonte steeds een woordje met de mensen aan de kasse te wisselen. Daar we al vele jaren naar dezelfde supermarkten gaan, heeft dat ervoor gezorgd dat we met een aantal personeelsleden een uitstekende band hebben. Alhoewel het niet in onze bedoeling ligt dat na te streven, hebben we aldus soms wel eens een streepje voor.
Oud 16 mei 2014, 21:59   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Pffft.

Voor die letterlijk 10 seconden moeite. Daar ga ik niet voor op mijn strepen staan hoor.
en doch...
Supe®Staaf heeft gelijk en raakt een belangrijk punt.

Voor dezelfde prijs zijn heel de fouillages schering en inslag binnen dit en 10 jaar als niemand op zijn/haar strepen gaat staan en zegt 'ach die 10 seconden'
We zijn in het algemeen dik bezig het 'vermoeden van onschuld' sterkt uit te hollen naar een 'bewijs van onschuld'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 22:01   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
en doch...

Voor dezelfde prijs zijn heel de fouillages schering en inslag binnen dit en 10 jaar als niemand op zijn/haar strepen gaat staan en zegt 'ach die 10 seconden'
We zijn in het algemeen dik bezig het 'vermoeden van onschuld' sterkt uit te hollen naar een 'bewijs van onschuld'
Daarom dat bepaalde winkels het nu over een andere boeg gooien: tassen e.d. moet je bij het binnengaan achterlaten. In de plaatselijke Aldi is dat de regel geworden: een karretje nemen is verplicht en je tas laat je achter.
Oud 16 mei 2014, 22:04   #48
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat bepaalde winkels het nu over een andere boeg gooien: tassen e.d. moet je bij het binnengaan achterlaten. In de plaatselijke Aldi is dat de regel geworden: een karretje nemen is verplicht en je tas laat je achter.
jep klopt
in principe toch want blijkbaar vinden ze dat helemaal niet zo erg als je dat uiteindelijk niet doet.
t' zal een soort stok achter de deur zijn.
Oud 16 mei 2014, 22:27   #49
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
en doch...
Kassiersters mogen je vragen om bv. je rugzak te openen, maar ze kunnen je niet verplichten. Indien je weigert maak je je uiteraard verdacht.

Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed. Het openen van een rugzak duurt ocharme enkele secconden en ze kijken er eens heel snel met een half oog in, en dat is het.

Dat is toch geen discussie waard, zeker niet als je weet dat die mensen ook maar hun werk doen en dat er effectief massaal gestolen wordt in vele winkels.

Citaat:
Sorry maar dat slaat nu eens nergens op. Sterker nog, het winkelpersoneel heeft amper rechten om een verdacht iemand te controleren, en tijdelijke vrijheidsberoving van de verdachte is aan zeer strikte voorwaarden verbonden.

Het enige wat ik kan toevoegen is dat je de "zaak" enorm opblaast en zware juridische termen onnodig hanteert zoals "vermoeden van onschuld" voor een compleet non-event.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 23:02   #50
vlaams realist
Banneling

Standaard

Je tas laten zien is normaal en heeft helemaal niets te zien met een fouille.
Sommige doekenwijven staan bekend om hun lange vingers en stelende praktijken. Die gaan dan extra gecontroleerd worden. Dat verklaart alles.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 01:49   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Sommige doekenwijven staan bekend om hun lange vingers en stelende praktijken. Die gaan dan extra gecontroleerd worden. Dat verklaart alles.
Dus, de gewone Vlaming moet zijn tas niet laten zien.
Oud 17 mei 2014, 05:57   #52
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus, de gewone Vlaming moet zijn tas niet laten zien.
Die doen die vanzelf open en laten ze inkijken. Dat is normaal.
De dievenplaag waarbij kinder- en andere wagentjes gebruikt werden heeft de supermarkten achterdochtig gemaakt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 06:38   #53
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ...

Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen

Wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit soms ook voor?

Thx
Dat, én dat ze in uw broodzak kijken of je het juiste brood mee hebt!
Wat voor zin heeft het dan om zakjes met nummertjes erop te maken?
Denkt ge nu echt dat ik me ga verlagen om een bruin brood in een wit brood zak te stoppen om 20ct proberen te scoren?
Oud 18 mei 2014, 17:59   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kassiersters mogen je vragen om bv. je rugzak te openen, maar ze kunnen je niet verplichten. Indien je weigert maak je je uiteraard verdacht.
awel en dat is in feite al een brug te ver.

Citaat:
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed. Het openen van een rugzak duurt ocharme enkele secconden en ze kijken er eens heel snel met een half oog in, en dat is het.
Ik zeg niet dat jij of een ander dat als probleem moet ervaren.
Het gaat er gewoon over dat daarmee we steeds meer afglijden naar een systeem waar het 'vermoeden van onschuld' op de helling komt te staan.

Citaat:
Dat is toch geen discussie waard, zeker niet als je weet dat die mensen ook maar hun werk doen en dat er effectief massaal gestolen wordt in vele winkels.
tjah er wordt waarschijnlijk ook massaal in auto's ingebroken.
Dus een volgende keertje dat ik je tegenkom in de buurt waar dat mijn auto staat dan vindt gij het niet zo erg als ik je vraag je rugzak te openen ?

Citaat:
Sorry maar dat slaat nu eens nergens op. Sterker nog, het winkelpersoneel heeft amper rechten om een verdacht iemand te controleren, en tijdelijke vrijheidsberoving van de verdachte is aan zeer strikte voorwaarden verbonden.
Waarom begin jij over tijdelijke vrijheidsberoving ?
Vanwege wat ik zei over dat fouilleren ?

ik heb met geen woord gerept of je dat gedwongen dient te ondergaan.
Ik zei dat het ook misschien schering en inslag zou kunnen worden en de meesten die kleine halve minuut er dan ook misschien bij zal nemen.

En toch zo van stang gaan ?
Vreemd

Citaat:
Het enige wat ik kan toevoegen is dat je de "zaak" enorm opblaast en zware juridische termen onnodig hanteert zoals "vermoeden van onschuld" voor een compleet non-event.
allez dan iets minder juridisch : 'bij twijfel dient men zich te onthouden van een oordeel'
Oud 19 mei 2014, 16:09   #55
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat vinden jullie ervan?
Dat jij beter je energie zou steken in solliciteren.

Voor kassierster bijvoorbeeld.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:47   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op zich heb ik er ook geen probleem mee, maar het is de manier waarop -> expliciet controleren en/of vragen - dit terwijl ik daar vaste klant ben en ze mij daar dus 'van zien' kennen .. maw. moest blijken dat hun reserves plots zouden slinken -> ze weten me te vinden!
Die meisjes moeten een bepaald protocol volgen, dat hun is aangeleerd bij AANWERVING (ge weet wel: iets dat je moet leren nadat je bent aangeworven).

Ik heb mij daar nog nooit aan gestoord, en ze kennen me ook al jaren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:49   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Afgeven op iemand die zich niet kan verweren. Er bestaat daar een woord voor. Het begint met een L en het eindigt op een D.
Mag ik een extra letter kopen aub?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 mei 2014, 17:51   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat zelfs niet over de inhoud van je tas te laten zien. De kassiersters zijn verplicht om zich ervan te vergewissen dat de volledige inhoud van je winkelkar op de band werd geplaatst.

Welke inbreuk op de privacy is dat?

Oud 19 mei 2014, 19:01   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pffft.

Het gaat in dit geval niet over 'moeite'
Het gaat over het schenden van privacy door kassierster of haar werkgever.

Ik draag soms dingen mee in mijn tas waar NIEMAND zaken mee heeft.
Ik hoef die niet aan de eerste de beste te tonen.
Oud 19 mei 2014, 19:03   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Je tas laten zien is niet normaal.
Neimand heeft zaken met de inhoud van je tas.

Citaat:
Dat mag alleen door de politie, ongeacht je kledij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be