Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 18:14   #101
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer De Tweede,

Hij zegt: "Met een goed CV vind je in Vlaanderen werk".

D.w.z. "Mijn definitie van een goed CV is een CV waarmee je in Vlaanderen werk vindt".

Of deze stelling dom of slim is, hangt af van wat hij ermee wil bereiken en wat hij ermee bereikt.

Maar ze is nietszeggend.

Geen enkele partij in Vlaanderen, en geen enkele kandidaat voor het EU-parlement, analyseert dit probleem m.i. correct. De "oplossing" van de N-VA is één van de ontelbare voorgestelde lapmiddelen van "links" en "rechts".
De "oplossing" voor dat "probleem" is dat "probleem" meer af te blokken aan de grenzen en de reeds aanwezige vreemdelingen-profiteurs weer doorsturen. Zo lang men daar "racisme - racisme" bij staat te roepen is het probleem onoplosbaar en dodelijk voor de toekomst van onze maatschappij.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:14   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat op zijn minst eigenaardig..Waarom moeten er dan zo nodig een loonlastenverlaging komen ? Er er toch werk genoeg ??.....Stel dat die er komt ..waar gaan ze dan al die werknemers moeten halen....
Like care?

Die mensen krijgen hun geld, zonder er iets voor te doen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:15   #103
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een belachelijke domme stelling van De Wever.

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ook-werk.dhtml
Idd, wil zoveel zeggen als "alle werklozen zijn luiaards"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:15   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ook u draait de zaken om.
Ik denk net niet dat die vacatures statisch zijn, want werk schept werk. Als die vacatures ingevuld zijn, komen er ondertussen weer bij.
waarom zou dat ? als al de rest gelijk zou blijven
Vacatures kunnen er alleen maar bijkomen als men volk nodig heeft

Citaat:
Nu dit gezegd zijnde zullen er altijd werklozen zijn. Maar de goede cv's die vinden altijd werk. Dat is nu eenmaal zo en daar gaat het om.
klopt niet echt tenzij je 'goede' cv gaat omschrijven als cv's waar het aanbod lager of gelijk aan de vraag naar dat specifieke cv-tje... zo kan je natuurlijk blijven zeveren en gelijk krijgen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:17   #105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... gegeven 90000 is dat dan een 18%

Ik denk dat je uit het oog verliest dat men die 'stengere' aanpak pas achteraf evalueert en dat zoiets ook niet alleen gericht is op repressie.

Maar goed ... geef eens wat voorbeelden van landen waar bdw het over heeft en hoe zij het aangepakt hebben.
Ik kan niet meteen op je vraag antwoorden, maar indien BDW op dat punt gewoon zou staan liegen zou onze pers hem dagenlang in mootjes zitten hakken, denk je niet?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:18   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Mee eens, maar in hoeverre dat de N-VA verwijtbaar is?
Daar heb ik me dan ook niet over uitgelaten.

Citaat:
Men zou mijns inziens al een aardige besparing bereiken door de provincies op te doeken.
zeer zeker ... totaal nutteloze en geldverslindende constructies zijn dat

maar zochten we nu geld of jobs of allebei ?
Doek de provincies op en je krijgt geld + een hoop ambtenaren aan den dop

Laatst gewijzigd door praha : 19 mei 2014 om 18:19.
Oud 19 mei 2014, 18:18   #107
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U haalt iedereen over de zelfde hekel en hemelt u zelf op,en dan vraagt u zich af waarom iemand u is op uw plaats zet?
Ge hebt mensen met een ruwe bolster en een klein hartje,bij u is alles ruw en ondoordacht,groeten!
Alleen jammer dat u mij niet op mijn plaats heeft gezet.
U bent zoals een klein kind beginnen schelden. Enkel omdat ik niet u mening deel. Als je het niet aankan blijf dan weg van het forum.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:19   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat op zijn minst eigenaardig..Waarom moeten er dan zo nodig een loonlastenverlaging komen ? Er er toch werk genoeg ??.....Stel dat die er komt ..waar gaan ze dan al die werknemers moeten halen....Als er werk genoeg is dan doet ons land het toch wel heel goed in tegenstelling van wat NVA beweert ....
Het punt is dat:

1) er zware lasten zijn op het tewerkstellen van iemand ; niet enkel financieel: je bent ook contractueel enorm gebonden aan vele zaken als werkgever, je neemt dus een behoorlijk risico door iemand aan te nemen

2) er zijn wettelijke minimumlonen vastgesteld

3) men ervan uit gaat dat men "werk moet vinden" en nooit dat men zelf werk moet scheppen (ondernemen) ; ondernemen is niet simpel, en men verliest veel rechten als men als beginnend ondernemer op zijn bek gaat

4) er zijn relatief confortabele manieren om niet te werken, of toch confortabeler dan voor hetzelfde loon te werken als een Chinees in een fabriek. Het kleine verschil tussen uitkeringen en een laag loon maken dat het de moeite niet is.

Al dat maakt dat er inderdaad maar een heel beperkt aanbod is van banen, en dat uiteraard niet iedereen werk zal vinden. Het is een evidentie van de bovenstaande keuzes, die deel uitmaken van onze definitie van "sociale zekerheid". Maw, de manier waarop onze sociale zekerheid is bedacht, veroorzaakt uiteraard een grote hoop werklozen. Werkloosheid is deel van de "welvaartstaat". Je kan niet tegelijkertijd een welvaartstaat en lage werkloosheid voorstellen.
Oud 19 mei 2014, 18:19   #109
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nogmaals: werkloosheid zal dalen als het aantal vacatures toeneemt.
Er staan hier nu al tienduizenden vacatures open zonder zware vereisten, een paar tienduizend vacatures meer gaan niets uithalen zolang mensen die jobs pertinent blijven weigeren en van hun uitkering kunnen genieten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:20   #110
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
tja, omdat hij raak is.
Nee, omdat de uitspraak degoutant is. Iets duidelijker uitgelegd dan - ik heb 12 cv's moeten weigeren, goede mensen. Die wel hun best deden, en al lang werk waren aan het zoeken.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:20   #111
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Terwijl sommige partijen buiten de NVA menen dat ze de boel zullen recht krijgen door oa "werk te creëeren"! Waarom moesten ze wachten tot de verkiezingen om met dat inzicht af te komen? Bomen planten waar "werk" aan groeit of zo?
Bomen planten, daar heb je ook werkvolk voor nodig...

Ik heb niets te maken met de partijen die de laatste decennia aan de macht waren (die van daarvoor ook niet), maar ik weet wel dat je geen half miljoen mensen kan beledigen door ze lamzakken te noemen die te weinig op hun cv hebben staan.

Wat je wel kan proberen (en dat heb ik hier al ergens neergezet) is om de beschikbare arbeidsplaatsen beter te verdelen door middel van deeltijdse banen en dergelijke. Tot er een tovenaar komt die de meest onwaarschijnlijke jobs uit z'n hoed kan halen is dat de enige mogelijkheid om veel mensen te activeren zonder ze tot de bedelstaf te veroordelen.
Zorg er voor dat ze ruim voldoende inkomen hebben en de kous is af.

Op die manier moet de sociale zekerheid nog maar voor een deel tussenkomen en voor de werkgever maakt het niet veel uit of hij/zij voor hetzelfde bedrag 1 of 2 werknemers voor een dagtaak heeft.

Voor de rest begin ik te vermoeden dat BDW de kiezers richting sossen wilt duwen, of komt Bracke morgen zeggen dat het een uitschuivertje was van BDW ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:21   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zou dat ? als al de rest gelijk zou blijven
Vacatures kunnen er alleen maar bijkomen als men volk nodig heeft
Denk daar zelf maar eens over na.
Maar het is natuurlijk geen vicieuze cirkel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:21   #113
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat u mij niet op mijn plaats heeft gezet.
U bent zoals een klein kind beginnen schelden. Enkel omdat ik niet u mening deel. Als je het niet aankan blijf dan weg van het forum.
ik zou niet weten waarom,na al wat ik al van u gelezen heb zal ik nog wel wat respijt hebben,u hakt geregeld in op al wat u niet aanstaat,en dan gaat u die scepter naar een ander doorgeven?
Oud 19 mei 2014, 18:23   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, een stelling die perfect steek houdt in het macro-economische kader waarin we leven. Werk blijven weigeren, blijven profiteren op andermans kosten, ... moet afgelopen zijn. Velen hebben jaren boven hun stand geleefd en het gevolg zijn de besparingen die we nu moeten ophoesten.
Dus je geeft toe dat het een populistisch oneliner-tje was dat evenzeer onwaar kan zijn ?
Oud 19 mei 2014, 18:25   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Like care?

Die mensen krijgen hun geld, zonder er iets voor te doen.
Ook in de VS en de rest van Europa zijn er veel werklozen maar daar is men op zijn minst consequent door te zeggen dat het (nog) niet goed gaat met de economie. Obama hoor ik steeds herhalen dat er meer jobs moeten komen .In België daarentegen is werk genoeg.....De Wever zegt het met eigen woorden.....dan moet hij niet komen vertellen dat het slecht gaat met België we zijn een uitzondering in de wereld.....Het is voor mij het één of het ander !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:25   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je geeft toe dat het een populistisch oneliner-tje was dat evenzeer onwaar kan zijn ?
Nope, net niet. Kan je weeral niet volgen in de discussie?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:26   #117
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat op zijn minst eigenaardig..Waarom moeten er dan zo nodig een loonlastenverlaging komen ? Er er toch werk genoeg ??.....Stel dat die er komt ..waar gaan ze dan al die werknemers moeten halen....Als er werk genoeg is dan doet ons land het toch wel heel goed in tegenstelling van wat NVA beweert ....
Zo kun je 't ook bekijken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:28   #118
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in de VS en de rest van Europa zijn er veel werklozen maar daar is men op zijn minst consequent door te zeggen dat het (nog) niet goed gaat met de economie. Obama hoor ik steeds herhalen dat er meer jobs moeten komen .In België daarentegen is werk genoeg.....De Wever zegt het met eigen woorden.....dan moet hij niet komen vertellen dat het slecht gaat met België we zijn een uitzondering in de wereld.....Het is voor mij het één of het ander !
De VS is wel een lachen land, zeker als je ziek bent en niet verzekerd.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:29   #119
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En heeft u daar ook een bron van ?
Ja, eigen ervaring!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:29   #120
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En jij wil serieus beweren dat dat niet zo is?

Begrijp mij goed, zoals ik hierboven al duidelijk maak geef ik deze mensen groot gelijk. Lekker profiteren van de loonslaven en een dikke middelvinger opsteken naar het systeem.

Maar laten we niet op de hete brei heendraaien, de meeste werkelozen zijn wel degelijk profiteurs.
laten we inderdaad vooral niet rond de hete brei lopen...
Hoeveel werklozen tov hoeveel vacatures ?

Zolang de vraag véél kleiner blijft dan het aanbod _ dan spreek ik me nog niet uit over dat cv & vacatures elkaar moeten vinden _ kan je niet in termen van 'liever lui dan moe' spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be