Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 21:00   #221
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als ge niet weet waarom fabrieken gesloten worden raad ik U aan om eens een boek over economie te lezen.
Hebzucht zou ik durven denken ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2014 om 21:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:03   #222
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hebzucht zou ik durven denken ?
En waarom is de fabriek dan geopend? Ook uit hebzucht? Of uit altruïsme?
Oud 19 mei 2014, 21:05   #223
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
BDW heeft een correcte uitspraak gedaan,zelfs met nuancering naar de groep 50-plussers toe...

En nu,om één of andere reden, wordt de waarheid,en niets als de waarheid,ook al als iets schandalig beschouwd....
Waarom hoefde dat in feite ?
Kunnen we gewoon niet stellen dat 50-plussers geen 'goed' cv meer kunnen voorleggen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:06   #224
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een jongere werkloze heeft daar inderdaad voor gekozen.
Deftige studies kiezen!
Mijn kinderen hebben deftige studies gedaan. Ze hebben geen enkele dag zonder werk gezeten. Ik zeg er wel bij: ze hadden het geluk dat ze de capaciteiten hadden om die studies te doen. Dat geluk is niet iedereen gegeven.
Een van hun kameraden heeft een master geschiedenis. Net als BDW. Zijn CV ziet er mooier uit dan dat van BDW. Want hij heeft geen 2 gefleste jaren rechten.
Na jaren werk zoeken, uit miserie op een bureautje gezeten, is hij opnieuw gaan studeren om een meer gevraagd diploma te halen.

Ik ben de site van VDAB gaan raadplegen, om te zoeken naar een job voor een master geschiedenis.
6 resultaten: 5x interim job, en 1x als freelance op een privéschool. En daarbij met zeer wisselende uren. En geen melding van het aantal uren. Een zelfstandige dus.

Bart De Wever heeft dus géén goed CV. Dat hij een job heeft is enkel te danken aan het feit dat Belgen zo gek zijn nutteloze jobs te bekostigen met belastinggeld.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:07   #225
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jij alvast niet

Het gaat nog steeds over de stelling dat een 'goed' diploma gegarandeerd werk zal opleveren.
Het gaat niet over : "Werk blijven weigeren, blijven profiteren op andermans kosten, ... moet afgelopen zijn"
Een goed diploma + werkbereidheid van de werkzoekende. Het is net bij dat laatste waar het schoentje knelt, vandaar mijn uitspraak van hierboven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:07   #226
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor een groot deel wel hoor.
Zoek er eens tussen, veel studentenjobs, interims die hun lijstjes wat voller willen hebben, tijdelijke jobs, zelfs gewoon reclamejobs.
Kijk, ik wil ook minder werklozen zien, maar je moet dan ook zien dat de mensen aan werk geraken. En werk moet een toekomst bieden EN er voor zorgen dat men er van kan leven.
Iemand die een paar weken via een interim werkt en dan terug op straat staat, da's ook geen zekerheid.

U gaat van uw confederaal belgië een dozenland maken waar een half miljoen mensen zitten te plooien? Mss eerst zien dat er wel degelijk plaats en materiaal is voor 500.000 plooiers...
Een partij die de grenzen openlaat voor nog meer werkzoekenden mag eigenlijk niet eens over werklozen praten want ze zorgen voor nog minder arbeidsplaatsen.
Beter dat ze dozen vouwen of terug zoals vroeger op willekeurige tijdstippen gaan stempelen dan dat ze in het zwart gaan werken. Nagenoeg elke werkloze die ik ken, werkt in het zwart. Gelukkig ken ik er niet zoveel en ik wil ook niet veralgemenen want er zijn ook veel zelfstandigen die in het zwart werken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:08   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge niet weet waarom fabrieken gesloten worden raad ik U aan om eens een boek over economie te lezen.
Ik moet geen boek lezen U antwoord in mijn plaats..... werkgevers worden kapot gestaakt.
Oud 19 mei 2014, 21:09   #228
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dat ze dozen vouwen of terug zoals vroeger op willekeurige tijdstippen gaan stempelen dan dat ze in het zwart gaan werken. Nagenoeg elke werkloze die ik ken, werkt in het zwart. Gelukkig ken ik er niet zoveel en ik wil ook niet veralgemenen want er zijn ook veel zelfstandigen die in het zwart werken.
Jamaar... Waar zijn die dozen dan? 500.000 (en meer) mensen zitten zonder werk en u komt maar niet af met dat werk...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:09   #229
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn kinderen hebben deftige studies gedaan. Ze hebben geen enkele dag zonder werk gezeten. Ik zeg er wel bij: ze hadden het geluk dat ze de capaciteiten hadden om die studies te doen. Dat geluk is niet iedereen gegeven.
Een van hun kameraden heeft een master geschiedenis. Net als BDW. Zijn CV ziet er mooier uit dan dat van BDW. Want hij heeft geen 2 gefleste jaren rechten.
Na jaren werk zoeken, uit miserie op een bureautje gezeten, is hij opnieuw gaan studeren om een meer gevraagd diploma te halen.

Ik ben de site van VDAB gaan raadplegen, om te zoeken naar een job voor een master geschiedenis.
6 resultaten: 5x interim job, en 1x als freelance op een privéschool. En daarbij met zeer wisselende uren. En geen melding van het aantal uren. Een zelfstandige dus.

Bart De Wever heeft dus géén goed CV. Dat hij een job heeft is enkel te danken aan het feit dat Belgen zo gek zijn nutteloze jobs te bekostigen met belastinggeld.
Bart De Wever heeft wel een goed CV. Alleen heeft hij geen goed diploma, maar dat verschil begrijpt u wellicht niet zo goed.
Oud 19 mei 2014, 21:10   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vraag was waarom ze sluiten of eerder gezegd weggaan.Dat is een andere vraag dan waarom ze openen.
Oud 19 mei 2014, 21:10   #231
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Het is geen strikvraag hoor, fred. Zeg uw gedacht maar.
Oud 19 mei 2014, 21:11   #232
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Uw vraag was waarom ze sluiten of eerder gezegd weggaan.Dat is een andere vraag dan waarom ze openen.
Ja maar, gij zegt dat ze wordt gesloten uit hebzucht. Maar als dat door dezelfde persoon is die ze geopend heeft, wat was dan de reden dat hij ze geopend heeft?
Oud 19 mei 2014, 21:11   #233
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft wel een goed CV. Alleen heeft hij geen goed diploma, maar dat verschil begrijpt u wellicht niet zo goed.
Hij heeft misschien wel een diploma geschiedenis maar veel kent hij er niet van ....
Oud 19 mei 2014, 21:16   #234
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar, gij zegt dat ze wordt gesloten uit hebzucht. Maar als dat door dezelfde persoon is die ze geopend heeft, wat was dan de reden dat hij ze geopend heeft?
U verdraait de vraag maar goed . Betreffende de opening ..Over welke bedrijvigheid wilt U het dan hebben. Een steenkoolmijn of een kopermijn ? Een Onderzoekscentrum of autofabriek....beetje verschillend nee ? Hebzucht of passie ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2014 om 21:17.
Oud 19 mei 2014, 21:20   #235
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
U verdraait de vraag maar goed . Betreffende de opening ..Over welke bedrijvigheid wilt U het dan hebben. Een steenkoolmijn of een kopermijn ? Een Onderzoekscentrum of autofabriek....beetje verschillend nee ? Hebzucht of passie ?
Ge waart goed bezig. De fabriek wordt geopend om dezelfde reden dat ze wordt gesloten: hebzucht.

Maar dat wil dus ook zeggen dat er tussen het openen en het sluiten van die fabriek dingen gebeuren die een effect hebben op rendabiliteit. Wat voor dingen zouden dat zoal kunnen zijn, denk je?
Oud 19 mei 2014, 21:22   #236
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En tot slot, als de werklozen dan allemaal pechvogels zijn zoals ze worden voorgesteld, geldt dan ook het omgekeerde dat alle werkenden allemaal gelukvogels zijn die het lot aan hun zijde hadden?
Misschien nog een ideetje voor links. Een gelukstaks invoeren.
t' heeft allemal weinig met pechvogel te maken hé
(dat zouden de vastgeroeste werklozen misschien nog wel kunnen opwerpen)
maar feit blijft : véél meer werklozen dan openstaande jobs

Dus noem het dan nu een pechsituatie en een gelukssituatie voor resp. werklozen resp. werkenden.

Die pool verandert ook constant hé
Om patrickv even bij te treden er is voldoende werk als je beried zou zijn voor veel minder te werken.
Dat is iets dat oa nu ook constant uitgespeeld wordt door de luxe van die wanverhouding.
Langs de ene kant gooit men er massaal buiten en langs de andere kant verwacht men de nodige flexibiliteit en loonmindering van die werklozenpool om op de wenken vacatures in te vullen.
Wat kost het meest

Laatst gewijzigd door praha : 19 mei 2014 om 21:24.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:22   #237
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn reactie was op iemand die het over studiekeuze had.
Het klopt dat hij nu een goed CV heeft. Maar het klopt ook dat hij dat op 30-jarige leeftijd niet had. Want zelfs zijn jaren als doctorandus leverden maar bitter weinig wetenschappelijk werk op.
Iemand met dat CV als dertigjarige zie ik toch langer dan 2 jaar aan de dop staan. Want er zijn dan al een grote lichting jonge pas afgestudeerde wachtenden voor u.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 21:25   #238
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge waart goed bezig. De fabriek wordt geopend om dezelfde reden dat ze wordt gesloten: hebzucht.

Maar dat wil dus ook zeggen dat er tussen het openen en het sluiten van die fabriek dingen gebeuren die een effect hebben op rendabiliteit. Wat voor dingen zouden dat zoal kunnen zijn, denk je?
Ik weet het stakingen
Oud 19 mei 2014, 21:31   #239
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Ik weet het stakingen
Wat er gebeurt fred, is dat als het eens goed gaat, dan willen de arbeiders meer, en als ze dat niet krijgen dan inderdaad, staken ze.

Maar als het eens slecht gaat, dan willen de arbeiders nog evenveel als toen het nog goed ging. Dan moet de patron maar ergens anders geld zoeken.

Dus na een paar conjunctuurcycles is een rendabele fabriek niet langer rendabel.
Oud 19 mei 2014, 21:32   #240
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft misschien wel een diploma geschiedenis maar veel kent hij er niet van ....
Dit soort onzin laat ik voor uw rekening.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be