Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 mei 2014, 10:12   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat hadden jullie nu gedacht?
Dat je een bonus zou krijgen, als je vroeger met pensioen gaat ?

Zou leuk zijn hé !! Eerst werken bedelen met een straf (hoge belastingen), en daarna nog eens bestraffen met minder in plaats van meer pensioen !!

Onnozel mannekes.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  filled with political promises.jpg‎
Bekeken: 54
Grootte:  131,4 KB
ID: 94261  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:17   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Praatjesmaker De Wever.

Het Laatste Nieuws:
De Wever: "Als ik premier word, dan blijf ik tien jaar."

Zei De Wever nog niet eens zo lang geleden:
"Als ik burgemeester word van Antwerpen, dan is dat voor de volle zes jaar."
Het Oosten is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:21   #23
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als je eventjes de moeite zou doen om de desbetreffende paragraaf zelf te lezen, zou je het antwoord kennen:

Het klopt dus dat het woord 'pensioenmalus' niet in het programma staat - maar de N-VA spreekt wel over een malus van het pensioenbedrag, wat uiteraard wel hetzelfde is. Hoe groot die malus zou zijn staat er niet, de 5% per jaar is de beschrijving van het vroegere systeem, niet het N-VA voorstel.

Edit: iemand die vandaag stopt na 40 jaar gewerkt te hebben, heeft recht op 40/45 van een volledig pensioen. In het voorbeeld dat Mertens geeft, krijgt die arbeider dus 1420 euro pensioen ipv 1600. Wat het verschil met de 1200 (de situatie voor 1992) al halveert. En aangezien de N-VA ook extra geld uittrekt om de laagste en middelhoge pensioenen op te trekken, is het best mogelijk dat die arbeider met N-VA beter af is dan nu.
applaus voor deze mooi onderbouwde repliek
Oud 23 mei 2014, 10:22   #24
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Bouw, en geloof me, mensen 60 kunnen het werk nog heel goed aan. Ik geloof dat jij niet in de bouw werkt.
Als je natuurlijk alles zit te oversyndicaliseren en continu tegen de mensen van 60 zegt dat het niet kan dat zij het werk nog aankunnen, dan gaan zij dat natuurlijk beginnen geloven.
zal toch van je leeftijd afhangen hoor. vroeger was het veel harder werken in de bouw
frank1234 is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:24   #25
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Volgens uw uitleg gaat NVA dus niks veranderen aan het huidige malussysteem voor pensioen?
Als ik dat programma van NVA lees moet ik vaststellen dat er veel geluld word zonder concreet te worden. Wat zijn de concrete plannen ivm die malus. Ik verwacht echte cijfers als antwoord.
Ik heb hier al eerder de vraag gesteld i.v.m. "afschaffen gelijkgestelde periodes" of NVA de diploma-bonificatie voor ambtenaren dan ook zal afschaffen. Ondanks de overvloedige aanwezigheid op dit forum van NVA-leden die beweren in nauw contact te staan met de leiding wacht ik nog altijd op een duidelijk antwoord.
Als er bij de N-VA al veel geluld wordt zonder concrete plannen, wat zegt u dan over de andere partijen? Daar wordt veel geluld over de N-VA, maar concrete plannen heb ik zelfs nog niet gezien: SP.a: geen plan, CD&V: 3D plan met wollige bewoordingen, GROEN: overkapping van ring, rest 0.0, PVDA+: iedereen gelijk, VB: vuile migranten, ...
Oud 23 mei 2014, 10:30   #26
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Praatjesmaker De Wever.

Het Laatste Nieuws:
De Wever: "Als ik premier word, dan blijf ik tien jaar."

Zei De Wever nog niet eens zo lang geleden:
"Als ik burgemeester word van Antwerpen, dan is dat voor de volle zes jaar."
So what? ..en..wat wil je nu aankaarten?
Ambiorix1 is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:31   #27
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Als er bij de N-VA al veel geluld wordt zonder concrete plannen, wat zegt u dan over de andere partijen? Daar wordt veel geluld over de N-VA, maar concrete plannen heb ik zelfs nog niet gezien: SP.a: geen plan, CD&V: 3D plan met wollige bewoordingen, GROEN: overkapping van ring, rest 0.0, PVDA+: iedereen gelijk, VB: vuile migranten, ...
Van een partij die al jarenlang met de slogan 'NVA kracht van verandering' leurt, mag je toch meer verwachten dan 'nog meer van hetzelfde'.
pajoske is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:37   #28
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Van een partij die al jarenlang met de slogan 'NVA kracht van verandering' leurt, mag je toch meer verwachten dan 'nog meer van hetzelfde'.
zijn al je 6500 berichten van hetzelfde intellect niveau?
Ambiorix1 is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:38   #29
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volgens uw uitleg gaat NVA dus niks veranderen aan het huidige malussysteem voor pensioen?
Als ik dat programma van NVA lees moet ik vaststellen dat er veel geluld word zonder concreet te worden. Wat zijn de concrete plannen ivm die malus. Ik verwacht echte cijfers als antwoord.
Ik heb hier al eerder de vraag gesteld i.v.m. "afschaffen gelijkgestelde periodes" of NVA de diploma-bonificatie voor ambtenaren dan ook zal afschaffen. Ondanks de overvloedige aanwezigheid op dit forum van NVA-leden die beweren in nauw contact te staan met de leiding wacht ik nog altijd op een duidelijk antwoord.
nva gaat niets doen, we gaan gewoon de traditionele partijen laten beloven en hun kar laten draaien. Er zullen volgende keer nog genoeg idioten zijn om erop te stemmen
dat zal nog 1 generatie duren, dan zijn al die oudjes gestorven en idioten zullen er wel niet genoeg in belgie zijn om die oude machtspartijen aan de macht te houden. Alhoewel...
frank1234 is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:40   #30
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra Cram Bekijk bericht
Nu eerlijk tussen ons, heeft ze de kans gekregen om hun standpunten te verdedigen?

Heeft onze pers éénmaal de moeite gedaan om er diep op in te gaan (behalve dat die extreem naarstig op zoek was naar zwakke punten en leugens aandikte)?

Wees eens eerlijk.
U zal ondertussen misschien gemerkt hebben dat ik de huidige pers niet erg hoog aansla. Daarom dat ik zo veel mogelijk zelf op zoek ga naar informatie bij NVA (of andere partijen), en mijn vragen hier stelde waar veel NVA-aanhangers zitten die de kans kregen om te antwoorden. Als ik op de NVA-site geen antwoord vind, en hier geen antwoorden krijg ga ik er van uit dat die antwoorden er niet zijn. Maar U mag mij overtuigen van mijn ongelijk.
pajoske is offline  
Oud 23 mei 2014, 10:42   #31
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
zijn al je 6500 berichten van hetzelfde intellect niveau?
Ik ben precies een van de weinigen die niet voor de zoveelste keer hun nick veranderen.
Is jouw intellect in staat mij antwoorden te geven op mijn vragen en opmerkingen?
pajoske is offline  
Oud 23 mei 2014, 11:09   #32
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben precies een van de weinigen die niet voor de zoveelste keer hun nick veranderen.
Is jouw intellect in staat mij antwoorden te geven op mijn vragen en opmerkingen?
Wanneer je écht antwoorden wil kan je natuurlijk ook de N-VA via mail bereiken. Aangezien het beleefde mensen zijn zullen ze je zonder twijfel een verhelderend antwoord sturen. Maar ik heb zo de indruk dat het je daar niet echt om te doen is. Je weet toch allang voor wie je gaat stemmen veronderstel ik. En dat zal zeker niet de N-VA zijn. Waarom dan nog al die moeite doen?
robert t is offline  
Oud 23 mei 2014, 11:10   #33
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U zal ondertussen misschien gemerkt hebben dat ik de huidige pers niet erg hoog aansla. Daarom dat ik zo veel mogelijk zelf op zoek ga naar informatie bij NVA (of andere partijen), en mijn vragen hier stelde waar veel NVA-aanhangers zitten die de kans kregen om te antwoorden. Als ik op de NVA-site geen antwoord vind, en hier geen antwoorden krijg ga ik er van uit dat die antwoorden er niet zijn. Maar U mag mij overtuigen van mijn ongelijk.
je gaat echt diep met je vragen over nva. probeer dat eens met de partij waar jij op stemt
frank1234 is offline  
Oud 23 mei 2014, 11:33   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. maar meneer ik kan geeneens stemmen op de PS .. net zoals u wellicht geeneens kan stemmen op de kwestiseuze burgemeester in bijberoep ..
Jij als soSSialist kan dan wel stemmen op een personage als Kherbache..

Het kabinetschefke van de strik...
Svennies is offline  
Oud 23 mei 2014, 11:41   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
je gaat echt diep met je vragen over nva. probeer dat eens met de partij waar jij op stemt
Als hij hun programma terug vindt natuurlijk...

Die mens is daar nu nog aan het zoeken...

En bij gebrek daaraan moet hij toch over wat anders beginnen...

Tja,een échte sos is nogal snel tevreden....

Een belofte volstaat al,of die ingelost wordt is niet noodzakelijk...
Svennies is offline  
Oud 23 mei 2014, 11:47   #36
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
8<

Tja,een échte sos is nogal snel tevreden....

Een belofte volstaat al,of die ingelost wordt is niet noodzakelijk...
Hoe kan de Sp.a haar kiezers overtuigen?
Met cijfers of met "ge gaat armer worden!"?
hamac is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:00   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe kan de Sp.a haar kiezers overtuigen?
Met cijfers of met "ge gaat armer worden!"?
Hehe,op de TV probeerden ze een overtuigend beeld te scheppen met behulp van een bijl en een verpakt stuk vlees...

Nu maar hopen dat het vlees "Halal" was,zoniet zouden ze wel eens "haram" kunnen verklaard worden bij hun doelpubliek...

En om op uw vraag te antwoorden,het tweede natuurlijk...

Alleen zeggen ze er niet bij dat dit tweede gegeven ook van toepassing zal zijn als zij zich mede aan het federale bestuur en de daaraan verbonden vetpotten mogen laven...

Alles voor het postje, voor de mensen en voor de verdeling van de rijkdom onder de armen...

De ene helft onder hun linkerarm de andere helft onder hun rechterarm...
Svennies is offline  
Oud 23 mei 2014, 17:04   #38
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet je nu eens kijken in de openingspost.

Men haalt pvda-Mertens aan als bron, om iets te beweren over De Wever !!
ik zou het vreemd vinden dat Mertens zo flagrant zou liegen. Om het met je eigen woorden te zeggen :
Ik vertrouw op het volgende: mocht Mertens er ook maar het minst verkeerd gezegd hebben, het stond vandaag al in alle gazetten.

Wat overignes ook niet klopt, want De Morgen is bij mijn weten die het volgende in de krant heeft staan,:
Citaat:
"Uw jobcreatie wordt door de KU Leuven bijna op nul geschat, mijnheer Crombez. U bent toch de partij van de kleine man. Ik vind dat choquerend!", zei De Wever in 'Terzake'. "Bij ons hebben ze uitgerekend dat er 135.000 jobs bij komen als ze onze plannen doorvoeren." Die cijfers bleken totaal niet te kloppen, zo signaleerde professor André Decoster (KU Leuven), die de partijprogramma's narekent, naderhand op Twitter.
Wie de Morgen niet leest, weet hier niet van...
Oud 23 mei 2014, 17:07   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
So what? ..en..wat wil je nu aankaarten?
Drie keer nadenken.
Het Oosten is offline  
Oud 23 mei 2014, 17:13   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
ik zou het vreemd vinden dat Mertens zo flagrant zou liegen. Om het met je eigen woorden te zeggen :
Ik vertrouw op het volgende: mocht Mertens er ook maar het minst verkeerd gezegd hebben, het stond vandaag al in alle gazetten.

Wat overignes ook niet klopt, want De Morgen is bij mijn weten die het volgende in de krant heeft staan,:

Wie de Morgen niet leest, weet hier niet van...
Ja, Decoster reageerde terecht. Je moet al een fucking moron zijn om te geloven dat Bart zich echt heeft 'vergist' bij het aflezen van die cijfers.
Na de uitschuiver van Jambon over de huizenverkoop, de uitschuiver van Bart over de eenvoud van een job te vinden hebben we nu nog een potje lekker liegen over cijfers.
Pandareus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be