Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 00:52   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Waarom is dat jammer, ik meen mij te herinneren dat volgens u het separatisme de loop van de geschiedenis is, dus wat is er jammer aan dat mensen u niet volgen wat volgens u automatatis gaat gebeuren.
Nu laat ge weer doorschemeren dat links de Vlaamse onafhankelijkheid wel zou kunnen afblokken, wat is het nu ? De loop van de geschiedenis of politieke keuze ?
Ja BDW heeft de vermoedelijke evolutie van de geschiedenis mee of volgt de trend van de geschiedenis als het over separatisme gaat. Alleen gaat het nog heel wat tijd kosten. Vandaar zijn strategische (=op de lange duur gerichte) opstelling. Maar de ontwikkeling is al meer dan 100 jaar bezig en valt niet meer te keren in mijn ogen.

Links blokt - op kortere termijn- een aanval af op de de SZ en op de welvaartsstaat van het NVA . Begrijpelijk. Maar daarmee vertragen ze een hoogstwaarschijnlijk onomkeerbare historische evolutie naar Vlaamse onafhankelijkheid via confederalisme. Vertragen, maar op termijn niet meer te verhinderen. Dat is mijn analyse en opvatting

Daarom zit BDW op het juiste spoor en links op het verkeerde. Dat vind ik jammer. En dom. Want op een bepaald moment gaat links toch moeten bijsturen als ze niet helemaal vernietigd willen worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2014 om 01:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 00:59   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met zijn zotte kuren heeft Mao het land naar de rand van de afgrond gebracht. De economie begon weer wat op te beuren, zodra de communistische partij haar economische dogma's verliet en China openstelde voor het kapitalisme.
Dat was heel innovatief
Om het van een van de armste en zwakste landen naar de economische groeipool en motor van de wereld te brengen.

Maar helaas ook nog steeds een communistische dictatuur te blijven...
Oud 20 mei 2014, 05:41   #103
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Links blokt - op kortere termijn- een aanval af op de de SZ en op de welvaartsstaat van het NVA . Begrijpelijk. Maar daarmee vertragen ze een hoogstwaarschijnlijk onomkeerbare historische evolutie naar Vlaamse onafhankelijkheid via confederalisme. Vertragen, maar op termijn niet meer te verhinderen. Dat is mijn analyse en opvatting
.
Mooie definitie van de N-VA keuze voor rechts en het spijtig verdedigen van links van de SZ opgebouwd in de loop van 100 jaar en jouw stellingname daarin.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:18   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was heel innovatief
Om het van een van de armste en zwakste landen naar de economische groeipool en motor van de wereld te brengen.

Maar helaas ook nog steeds een communistische dictatuur te blijven...
Hiermee heb ik helemaal niet gezegd dat de Chinese economie innovatief is, wel dat de intrede van het kapitalisme het land heeft gewekt uit een diepe economische winterslaap. Het communisme zelf heeft op dat vlak weinig bereikt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:29   #105
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiermee heb ik helemaal niet gezegd dat de Chinese economie innovatief is, wel dat de intrede van het kapitalisme het land heeft gewekt uit een diepe economische winterslaap. Het communisme zelf heeft op dat vlak weinig bereikt.
Het grootste land van de wereld uit de diepste armoede sleuren is volgens Jan niet innovatief

Deels omschakelen van puur geleide naar kapitalistische elementen is volgens Jan niet innovatief.

De wereld met efficiënte goedkope productie overspoelen is volgens Jan niet innovatief.

Jan heeft zo zijn eigen bizarre ideeën over innovatief

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2014 om 12:30.
Oud 20 mei 2014, 12:33   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooie definitie van de N-VA keuze voor rechts en het spijtig verdedigen van links van de SZ opgebouwd in de loop van 100 jaar en jouw stellingname daarin.
Helemaal niet spijtig. Ze gaan het blijven verdedigen en ook als België uiteenvalt is het niet zeker dat de N.VA zomaar het hele zaakje naar zijn zin omplooit. De welvaartsstaat blijft verdedigbaar en betaalbaar en N.VA zal compromissen moeten sluiten. Wat is jouw stellingname daarin?
Oud 21 mei 2014, 23:03   #107
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niet spijtig. Ze gaan het blijven verdedigen en ook als België uiteenvalt is het niet zeker dat de N.VA zomaar het hele zaakje naar zijn zin omplooit. De welvaartsstaat blijft verdedigbaar en betaalbaar en N.VA zal compromissen moeten sluiten. Wat is jouw stellingname daarin?
nog geen tegenvraag stellen eerst wat verduidelijken...
jammer,niet jammer maar spijtig of toch weer niet...

Citaat:
Links blokt - op kortere termijn- een aanval af op de de SZ en op de welvaartsstaat van het NVA .
Daarom zit BDW op het juiste spoor en links op het verkeerde. Dat vind ik jammer.
Oud 22 mei 2014, 02:05   #108
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
nog geen tegenvraag stellen eerst wat verduidelijken...
jammer,niet jammer maar spijtig of toch weer niet...
Wat begrijp je niet?

BDW heeft het tij van de geschiedenis mee, Vlaanderen wordt ooit autonoom. Dat vind ik niet jammer. Dat kan links op termijn zuur opbreken, dat vind ik dan jammer, al redden ze voorlopig de welvaartsstaat , dat vind ik dan niet jammer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2014 om 02:11.
Oud 22 mei 2014, 11:47   #109
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ik de uw enig zinvolle zin"De welvaartstaat blijft verdedigbaar" vindt.
Oud 22 mei 2014, 23:44   #110
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het zo jammer dat de linkse partijen unitaristisch zijn.
Waardoor de linkse separatisten in Vlaanderen verweesd achterblijven en de gang naar de Vlaamse onafhankelijkheid afgeblokt wordt. En waardoor rechts succesvol kan werven onder de Vlaamsgezinden, ook al zijn die niet erg rechts. In wezen is er nochtans in de linkse ideologie niets dat perse unitaristisch zou moeten zijn. Is dat soms puur historisch zo gegroeid? Kan en zal daar ooit verandering in komen? Tot het zo ver is, kan mijn enthousiasme voor de linkse partijen maar gematigd zijn.
Wat is daar jammer aan? Een nieuw unitair België is de (niet zo verre) toekomst. Elke Belg zal daar wel bij varen (zonder of met en sterke E.U.).
Oud 22 mei 2014, 23:51   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het grootste land van de wereld uit de diepste armoede sleuren is volgens Jan niet innovatief

Deels omschakelen van puur geleide naar kapitalistische elementen is volgens Jan niet innovatief.

De wereld met efficiënte goedkope productie overspoelen is volgens Jan niet innovatief.

Jan heeft zo zijn eigen bizarre ideeën over innovatief
Neen, dat was niet innovatief. China stelde zich open voor de westerse industriële technieken en werkmethodes. China kopieerde, maar toonde zichzelf niet innovatief. Tot op heden gebeuren de grote innovaties in de westerse wereld, waarna ze wel eens door China worden nagebootst of onder licentie daar geproduceerd.
Oud 23 mei 2014, 08:52   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat was niet innovatief. China stelde zich open voor de westerse industriële technieken en werkmethodes. China kopieerde, maar toonde zichzelf niet innovatief. Tot op heden gebeuren de grote innovaties in de westerse wereld, waarna ze wel eens door China worden nagebootst of onder licentie daar geproduceerd.
Dat laatste is wel aan 't veranderen hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 09:34   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mja niet snel. Hun onderwijssysteem is nog steeds gebaseerd op memoriseren en reproductie. Dat houdt hun ferm tegen: ze leveren weinig echt innovatieve ingenieurs en wetenschappers af. Ja ze publiceren wel, maar voor de echte kwaliteit kom je toch terug bij andere landen.

Vergeet ook niet dat men daar lang een andere notie heeft gehad van intellectuele eigendom. Dat is ook traag aan het veranderen, maar je kan toch maar beter uitkijken daarachter....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 10:35   #114
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De grote innovatie was kapitalistische elementen invoeren.

Daar kan je niet tegenop. Je bracht het zelf aan.
Oud 23 mei 2014, 10:37   #115
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat is daar jammer aan? Een nieuw unitair België is de (niet zo verre) toekomst. Elke Belg zal daar wel bij varen (zonder of met en sterke E.U.).
Er lopen wel twee of drie gekken rond die dat geloven ja. Zot zijn doet geen zeer gelukkig. Zei mijn grootmoeder altijd.
Oud 23 mei 2014, 10:37   #116
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ik de uw enig zinvolle zin"De welvaartstaat blijft verdedigbaar" vindt.
Meer moet dat niet zijn.
Oud 23 mei 2014, 11:47   #117
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ga je nu beweren dat het extreem-rechtse BUB zondag een grote verkeizingsoverwinning gaat halen?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 15:43   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Over welke producten hebben we het dan?
Oud 23 mei 2014, 15:44   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grote innovatie was kapitalistische elementen invoeren.

Daar kan je niet tegenop. Je bracht het zelf aan.
Je bent heus niet innovatief door anderen te kopiëren, hoor.
Oud 23 mei 2014, 16:28   #120
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ga je nu beweren dat het extreem-rechtse BUB zondag een grote verkeizingsoverwinning gaat halen?
Zelfs de RTBF noemt de B.U.B. nu een democratische partij (uitzending van verleden dinsdag na journaal 18 u). En dat wil wat zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be