![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Speculatie of niet, enkele willekeurige mensen zijn in een joods museum afgemaakt door iemand die vliegensvlug uit een auto is gestapt en meteen daarna weer is weggestoven. Naar mijn mening, maar ik heb geen glazen bol natuurlijk, ging het de moordenaar niet om Eskimo's. Ik herhaal, de zaak Merat in Frankrijk indachtig, zolang de dader niet gevat is lijkt iedere veiligheidsmaatregel tegenover de mogelijk geviseerde groep me wel degelijk van nut. De kans, hoe miniem ook, dat er nog slachtoffers kunnen vallen weegt op tegen de kostprijs van eender welke veiligheidsmaatregel. Discussies daarover kunnen alleen gevoerd worden door mensen met een verborgen agenda, en die discussies kunnen me dan ook gestolen worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is de laatste tijd wel degelijk in Europa meer tractie voor een boycot van Israël. Voorbeelden uit Nederland: Pensioenfonds PGGM stopt met beleggingen in vijf Israëlische banken - Waterbedrijf Vitens stopte de samenwerking met zijn Israëlische collega's van Mekorot - Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV beëindigde in september de betrokkenheid bij de bouw van een afvalwaterzuiveringsproject in Oost-Jeruzalem. De Europese Unie beschouwt de Israëlische nederzettingen in Oost-Jeruzalem en op de Westelijke Jordaanoever als illegaal en ziet ze als een obstakel voor vrede. Verschillende regeringen hebben bedrijven gewaarschuwd voor eventuele jurudische gevolgen als zij dit aan hun laars lappen. Israël heeft natuurlijk wel een punt dat in WOII aan het begin van de Jodenvervolgingen in verschillende Europese landen ook een boycot was, maar dat was een anti-joodse en dus anti-semitische boycot tegen lokale joodse winkeliers. Maar een boycot tegen Israël meteen als anti-semitisch bestempelen, dat vind ik erover. En dit hele verhaal nog eens dunnetjes overdoen terwijl de slachtoffers in Brussel nog niet koud zijn en er weinig geweten is vind ik erg laag politiek opportunisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.dhnet.be/actu/belgique/fu...704f05d69bce81
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Drie onschuldige mensen zijn doodgeschoten en een ander vecht voor zijn leven. Dat zijn de feiten. Maar als het joden zijn dan kun je er donder op zeggen dat het binnen de kortste keren over Israël moet gaan, terwijl er al tweeduizend jaar voor de stichting van Israël joden worden vermoord omdat ze jood zijn, er meteen weer kwistig complottheorieën worden rondgestrooid, terwijl er nochtans genoeg mensen op jodenbloed uit zijn, en er weer straal aan één zaak wordt voorbijgegaan: mensen zijn gedood. In ieder godverdomd topic over mensen die gestorven zijn kun je je weg niet banen door de rips en de rouwbetuigingen, maar als het joden zijn moet je er met een vergrootglas naar zoeken. Om het in het Engels te stellen: What the fuck is wrong with you people?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie je zelf niet in dat dit je reinste lijkepikkerij betreft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het niet voldoende dat hun partijvoorzitters en/of kopstukken dat gedaan hebben? Daarbij: zit je dan constant te checken op Twitter of FB of Demir, Almaci, Lanjri, Ait Daoud en weet ik wie nog, al iets gepost hebben? Dit is een lage insinuatie! Alsof die mensen hier "blij" mee zouden zijn of dit zouden goedkeuren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kostprijs van veiligheid gaat over veel meer dan centen. In een open maatschappij zijn dit soort willekeurige aanvallen op zachte doelen nooit te stoppen. Een politicus of een veiligheidsexpert die het tegendeel beweert is een leugenaar met een heel eigen zorgwekkende agenda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Altijd diezelfde voorgekauwde kost. Hoe is het in godsnaam mogelijk. Schaam jullie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan nog, wat bedoel je? Dat de dader eigenlijk iemand op straat viseerde zonder te weten dat hij dat net voor een joods museum deed? Twee doden zijn joods, de derde is een toeriste. Maar laten we vooral blijven met zand strooien om de zaken niet te moeten betitelen tot wat ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm, je gaat toch niet zeggen dat dit een Mossad-actie was, om de Europese publieke opinie pro-Israël te beïnvloeden? Dat zou toch niets uithalen? Nethanyahu mag dan bij hoog en bij laag beweren dat kritiek op Israël gelijkstaat aan antisemitisme, Europeanen weten wel beter en kunnen de twee gescheiden houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moeilijk hé, empathie tonen met doodgeschoten mensen als ze joods blijken en vermoedelijk ook daarom zijn afgemaakt. Hebben ze het verdiend discuz? Verder dan wat drukmakerij over berichtgeving in de media met als doel nog wat te kakken op al wat Israëlisch is ben je nog niet gekomen in deze draad over de laffe moord op weerloze mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moord die je hier tot dusver niet komt veroordelen, en waarbij enige empathie met de slachtoffers ver zoek is. Deze draad aangrijpen om te kakken op Israël, dat wel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 25 mei 2014 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |