![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is toch simpel? Je creëert een extern vijandbeeld (NVA, neo-liberalen, banken, fabrieksbazen), en je wijt de armoede aan die vijand en niet aan je eigen wanpolitiek.
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want ik had dit voorzien. Zie een van de vorige posten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2014 om 18:21. |
![]() |
![]() |
#323 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#324 |
Minister
|
![]() Jammer toch dat de traditionele partijen federaal overeind blijven, nva wint enkel ten koste van het VB... met andere woorden: Di Rupo II zonder NVA is mogelijk en ik vrees dat de franstalige partijen daar handig gebruik van gaan maken om nva nog maar eens voor 5 jaartjes in de oppositie te duwen..
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Europees Commissaris
|
![]() In Wallonië zingt men binnekort de Internationale.
#326 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schijnt het maar niet te vatten hé... Een cordon is niet meer dan een afspraak die partijen maken vooraf om niet met partij x in zee te gaan. Misschien niet netjes maar verder volledig democratisch en dan volgens de wil van die 2/3 ( tenminste de parlementaire vertolking ervan ) Je maakt daar niemand monddood mee...de praktijk getuigde trouwens eerder het omgekeerde effect |
|
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, ik zeg juist dat het een mooi resultaat is voor de NVA. Maar de bedoeling van de NVA was wel deze partij 'incontournable 'te maken én de traditionele partijen af te straffen.
Wat het eerste betreft, is het nog maar de vraag of de NVA 'incontournable' is, en wat punt twee betreft, de traditionele partijen werden helemaal niet afgestraft. De NVA haalde haar kracht en overwinning uit en door stemmen van een quasi extreem rechtse partij, het VB. Niet dat me dat nu echt verwondert. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2014 om 18:36. |
![]() |
![]() |
#329 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dergelijk streken moet je niet van de N-VA verwachten : die gaan de PS echt niet op die manier bedienen in ruil voor een premierpostje. |
|
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerder een stiptheidsactie zal je bedoelen |
|
![]() |
![]() |
#331 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 25 mei 2014 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
#332 |
Minister
|
![]() Veel zuur gedoe hier. "De regering haalt de meerderheid", "de NVA haalt geen 33% dus verliest", "de NVA trekt het VB leeg en is dus racistisch". 't Steekt blijkbaar nogal heel hard bij sommigen.
Mooi resultaat van de NVA so far; enkel spijtig dat de SPA niet nog wat meer slaag krijgt dan die enkele procenten verlies nu. |
![]() |
![]() |
#333 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verlies van VB is meestal veel groter dan de winst van NVA. Soms is er gewoon geen touw aan vast te knopen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#335 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wedden dat alle partijen gaan vechten om de volgende staatssecretaris van migratie te mogen leveren. Het is zeer populair om de tsunamis aan asielzoekers buiten te houden. Alle partijen gaan proberen een 2de Maggie De Block te creëren. |
|
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat kan wel. Ik zeg ook niet dat alle stemmen van het VB gegaan zijn naar de NVA. Maar vele stemmen, zéér vele stemmen van het VB zijn gegaan naar de NVA. Vaneiges.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2014 om 18:35. |
![]() |
![]() |
#337 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Hopelijk staat de plaat op tijd af". Stef Wauters amuseert zich precies.
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De kaviaarsossen worden rijk op kap van die armen : ze houden ze een wortel voor de neus met allerlei uitkeringen in ruil voor hun stem. Wat ze nooit doen is generatiearmoede oplossen, anders kunnen ze niet meer aan clientelisme en klantenbinding doen. Freya Vandenbossche kan gaan rentenieren op de rug van de armen die haar partij arm houdt. |
|
![]() |
![]() |
#339 |
Europees Commissaris
|
![]() Er was op de achtergrond duidelijk boegeroep te horen toen Dewever binnen ging in de feestzaal waar hij zijn persconferentie ging geven.
Er zijn er dus echt tot daar gegaan om wat te gaan staan roepen... ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien, groot pietje, op hoeveel de NVA uiteindelijk strandt. In ieder geval niet op ...40%. En nu heeft de NVA zo goed als geen stemmenreservoir meer. Don't forget it.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2014 om 18:40. |
![]() |