![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga het later - als de verkiezingsuitslag volledig bekend is, nog één keer uitleggen. Ik hoop dat ge het dan snapt. Er zijn redenen om het Belgische kiessysteem te bekritiseren. Zeer goede redenen. Ik bekritiseer het zelf. Maar wel op basis van gegronde argumenten. Jullie zien dat Franstalige partijen minder stemmen nodig hebben om zetels binnen te halen, concluderen dat de Vlamingen in dit land nog steeds een minderwaardige politieke positie bekleden maar kijken niet naar de oorzaken van de discrepantie. Godverdomme, haast jullie eens, tellers in Gent, Fléron en Eupen! ![]() Edit: Deze bureaus zijn nog goed voor zo'n 25.000 �* 26.000 stemmen.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 26 mei 2014 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig Laatst gewijzigd door Boduo : 26 mei 2014 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook op Vlaams niveau, zit dat er dik in.
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wtf ![]() Ik ben benieuwd.... |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Eupen is eerder MR dacht ik,dus kan de verhouding nog veranderen in Wallonie
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afwachten... BDW zijn stageperiode is gedaan, hij is niet meer de naieve politieker met weinig kennis van tactiek maar wel een grote bek die hij in 2010 was. Ook hij zal wel lering getrokken hebben uit hun debacle en hun overwinningsnederlaag van vorige keer.
In 2012 heeft hij het in antwerpen al VEEL beter aangepakt. Het gaat niet om gelijk hebben, maar om gelijk te krijgen. |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De zetels worden dan ook over de kieskringen verdeeld volgens het bevolkingsaantal. Als er dan verhoudingsgewijs ongeveer twee keer zoveel kiezers zijn die ofwel niet komen opdagen ofwel blanco of ongeldig stemmen in Wallonië als in Vlaanderen, dan weet je zo dat het vrijwel onmogelijk is voor de grote Waalse partijen om meer stemmen per zetel te hebben dan de Vlaamse partijen. En dat is dan nog maar één van de factoren die meespelen...
Laatst gewijzigd door Geert C : 26 mei 2014 om 16:51. |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t'is simpel, Peeters wil MP blijven ; en dan is een tripartite de enige mogelijkheid.
#72 |
Minister-President
|
![]() Het zal het verschil iets kleiner maken. Ik ga geen tijd steken in het maken van een grafiekje als ik daarna nog allerlei cijfers moet aanpassen.
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ipv dit CD&V : 782.889 stemmen, 18 zetels MR: 643.488 stemmen, 19 zetels zou het dan dit kunnen worden: CD&V : 783.000, 18 zetels MR: 670.000, 20 zetels Je bent ermee aant lachen eh? |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Ik doe gewoon geen zinloos werk.
#76 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik geloof dat die in mijn onderschrift staan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |