Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2014, 15:11   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Maar FDW lijkt blijkbaar absoluut niet te overwegen om een stap opzij te doen! Op de vraag of hij nu voorzitter wordt, antwoordde hij zelfs niet ontkennend! Annemans ontkende dat het VB zo zwaar verloren heeft door de vuilbekkerij van FDW, maar volgens mij is dat toch echt wel de hoofdreden. Ik zou het heel jammer vinden voor Annemans als hij nu zou moeten opdraaien voor de nederlaag.
Ik denk aan een aantal redenen hoor...
De vuilbekkerij van FDW zal een aantal niet bekoren als de rest een lege doos blijft maar op den duur zal Annemans aanpak ook niet veel meer maken.
Nu mag je nog zo'n goede redenaar zijn maar als de feiten uitblijven loont dat maar voor korte termijn.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:14   #42
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ze gilden een week geleden nog over het grote gevaar van de "verbruining" van Vlaanderen.

Hoe vuil wil je het hebben?
Uit hun "verkiezingscampagne" onthoud ik eigenlijk maar 3 dingen: dat "mep een moslim"-spelletje, de speech over "verbruining", en die idiote strip over PP Rubens in het hedendaagse Antwerpen. Als je d�*�*rmee moet winnen....
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:16   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bwa, Agalev scoorde een paar verkiezingen terug nog veel slechter en die zijn na een (zwakke) transformatie ook teruggekomen.
Agalev? Groen! heeft niks meer met Agalev te maken. Agalev ging tenminste nog over bomen.

Groen! gaat over islam, moslims en asielzoekers.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:17   #44
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er zijn fundamentele verschillen : NVA heeft geloofwaardigheid en sterke figuren (hoewel nog steeds te veel geconcentreerd in 1 persoon)

Het VB was een randpartijtje van vuilbekkende racisten die slechts als doel hadden obstructie te plegen.

Het doek is gevallen.
En ze zullen niet teruggeroepen worden voor een bisnummer.
Oud 26 mei 2014, 15:17   #45
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vrees van wel ...

ttz de NVA mss nog niet fataal, maar Vlaanderen alleszins ...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tegie-standard
Ik zie dat eerder als probleem voor de NVA en meer in het bijzonder BDW.

leuk & goed artikel btw

Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2014 om 15:18.
Oud 26 mei 2014, 15:21   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit hun "verkiezingscampagne" onthoud ik eigenlijk maar 3 dingen: dat "mep een moslim"-spelletje, de speech over "verbruining", en die idiote strip over PP Rubens in het hedendaagse Antwerpen. Als je d�*�*rmee moet winnen....

ijzersterk programma !
Oud 26 mei 2014, 15:45   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Volgens de N-VA zelf ook. We hadden immers de keuze tussen het N-VA model en het PS model. De grote meerderheid kiest dus voor het PS model...
hoe doe je dat in Vlaanderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:49   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe doe je dat in Vlaanderen?
Simpel. Door op de tjeven, of liberalen, of sossen te stemmen. Deze stemmen worden automatisch bij de PS geteld.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 18:22   #49
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Simpel. Door op de tjeven, of liberalen, of sossen te stemmen. Deze stemmen worden automatisch bij de PS geteld.
Volgens De Wever wel.

En eigenlijk heeft hij nog gelijk ook, aangezien dat alledrie in essentie Belgische regimepartijen zijn, men kan eigenlijk beter zeggen: een drieledige regimepartij.

Die dus de meerderheid van de stemmen kreeg.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 21:06   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Me dunkt dat iedere aankondiging van het einde van VB schromelijk overdreven is.
Zolang een partij ergens een paar zetels over houdt,en niet in scherven uiteenvalt,bestaat de partij en leeft ze....
Laat de VU en de N-VA trouwens de voorbeelden zijn bij uitstek hoe een partij soms heel hoog kan gaan maar even goed diep in de dieperik kan afdalen.

En de PvdA bestaat toch ook al vele jaren, terwijl ze maar nauwelijks aan de bak wist te komen?!

Dus ja, de zegekreten dat het einde van het Vlaams Belang nu nakend is, lijken me op niets gebaseerd, tenzij de eigen verwachting van wie die uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 21:09   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er zijn fundamentele verschillen : NVA heeft geloofwaardigheid en sterke figuren (hoewel nog steeds te veel geconcentreerd in 1 persoon)

Het VB was een randpartijtje van vuilbekkende racisten die slechts als doel hadden obstructie te plegen.

Het doek is gevallen.
Dan kan ik slechts concluderen dat u weinig afweet van het Vlaams Belang. Er zijn ook sterke figuren die heel goed parlementair werk leveren. Misschien ligt de stijl van een Dewinter u niet, maar er zijn binnen het Vlaams Belang evenveel stijlen wat dat betreft als er mandatarissen zijn.

Nog dit: Dewinters manier van doen heeft mij nooit bekoord, wat mij evenwel nooit heeft belet trouw te stemmen voor het Vlaams Blok/Belang.
Oud 26 mei 2014, 21:48   #52
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan kan ik slechts concluderen dat u weinig afweet van het Vlaams Belang. Er zijn ook sterke figuren die heel goed parlementair werk leveren. Misschien ligt de stijl van een Dewinter u niet, maar er zijn binnen het Vlaams Belang evenveel stijlen wat dat betreft als er mandatarissen zijn.

Nog dit: Dewinters manier van doen heeft mij nooit bekoord, wat mij evenwel nooit heeft belet trouw te stemmen voor het Vlaams Blok/Belang.
Ik heb steeds bewondering gehad voor FDW. FDW heeft zich altijd waardig gedragen, ondanks de veelvuldige fysieke en verbale bedreigingen tegenover hem en zijn gezin. In debatten laat hij altijd zijn tegenstrever uitspreken, terwijl hijzelf constant wordt onderbroken, ook door de moderator. Hij is altijd goed gedocumenteerd, terwijl zijn tegenstander meestal overgaat tot schelden, wanneer zij geen tegenargumenten hebben of zich vastrijden. Ik begrijp ook niet dat men hem altijd ongestraft kon / kan vergelijken met het nazisme. Heeft hij ooit moskeeën in brand gestoken, door de straten gemarcheerd en moslims opgejaagd? Die verhaaltjes verzon de paarse bende graag om zelf aan de vetpotten te kunnen blijven lurken. Jan Modaal trapte er steeds met beide poten in. Veel succes nog met de multiculturele maatschappij, die uiteindelijk zal leiden tot het failliet van België.

PS: wees gerust, Weverke gaat het niet oplossen. Hij zal ook genoeg tegenwind krijgen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 26 mei 2014 om 21:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:00   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik heb steeds bewondering gehad voor FDW. FDW heeft zich altijd waardig gedragen, ondanks de veelvuldige fysieke en verbale bedreigingen tegenover hem en zijn gezin. In debatten laat hij altijd zijn tegenstrever uitspreken, terwijl hijzelf constant wordt onderbroken, ook door de moderator. Hij is altijd goed gedocumenteerd, terwijl zijn tegenstander meestal overgaat tot schelden, wanneer zij geen tegenargumenten hebben of zich vastrijden. Ik begrijp ook niet dat men hem altijd ongestraft kon / kan vergelijken met het nazisme. Heeft hij ooit moskeeën in brand gestoken, door de straten gemarcheerd en moslims opgejaagd? Die verhaaltjes verzon de paarse bende graag om zelf aan de vetpotten te kunnen blijven lurken. Jan Modaal trapte er steeds met beide poten in. Veel succes nog met de multiculturele maatschappij, die uiteindelijk zal leiden tot het failliet van België.
Met mijn opmerking wou ik op geen enkele manier afbreuk doen aan de raspoliticus die FdW nu eenmaal is. Alleen heb ik al altijd meer gehad voor mensen als Annemans.
Oud 26 mei 2014, 22:06   #54
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Probleem is dat Dewinter die goede krachten allemaal overstemt en quasi onzichtbaar maakt met zijn acties.
Oud 26 mei 2014, 22:07   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat vind ik (intern en extern) altijd een heel vreemde redenatie.
Het VB behaalde namelijk als gevolg van wat hier vuilbekkerij genoemd wordt zijn grootste successen.
Het is telkens wanneer het afstand neemt van sterke uitspraken en een harde lijn dat het steevast stemmen verliest.
mensen evolueren nu eenmaal,....maar dat lijkt het VB niet te beseffen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:09   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is dat Dewinter die goede krachten allemaal overstemt en quasi onzichtbaar maakt met zijn acties.
FdW is een goede kracht, een heel goede zelfs. Ik had het uitsluitend over de stijl, maar, zoals al meermaals is gebleken, u laat u leiden door uiterlijkheden.
Oud 26 mei 2014, 22:11   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
mensen evolueren nu eenmaal,....maar dat lijkt het VB niet te beseffen.
Hoezo? Is er dan geen probleem meer in België met bijvoorbeeld migratie, integratie?
Oud 26 mei 2014, 23:23   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Is er dan geen probleem meer in België met bijvoorbeeld migratie, integratie?
Ja, dat probleem is er, en het VB zou er echt beter opnieuw haar core-business van maken.
Als ze hun communautaire bullshit achterwege laten, en liefst ook hun eerder linkse solidaristische economische model (of wat daar moet voor doorgaan) dan overweeg ik misschien ooit een stem ervoor.
Oud 26 mei 2014, 23:27   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FdW is een goede kracht, een heel goede zelfs. Ik had het uitsluitend over de stijl, maar, zoals al meermaals is gebleken, u laat u leiden door uiterlijkheden.
ja daar twijfel ik geen minuut aan... moest hij nog wat jonger zijn zou ie het probleem van de 'verbruining' met eigen handen aanpakken
Oud 26 mei 2014, 23:33   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja daar twijfel ik geen minuut aan... moest hij nog wat jonger zijn zou ie het probleem van de 'verbruining' met eigen handen aanpakken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be