Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2014, 18:51   #21
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik heb niet voor NVA gestemd, maar zou het erg vinden voor hen (als politici).
Ben ik nu ook een stommekloot?

je hoeft niet te antwoorden.
Ja,...

... als je het erg vindt dat een partij niet aan de macht kan komen, mede doordat je jouw macht (lees: stem) aan anderen gaf,...

... dan klinkt dat inderdaad redelijk stom ja.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 mei 2014 om 18:52.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 18:57   #22
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Vandaag even op het werk gepeild. Zelfs uitgesproken VLD en CD&V stemmers vinden het walgelijk en zijn verontwaardigd. Dat is goed, stilaan begint het eurootje te vallen bij sommigen.
Bij ons kan ik dat gesprek niet voeren. Ik denk dat iedereen n-va heeft gestemd
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:26   #23
SMI94
Banneling

Standaard

1. Waar staat het geschreven dat in een democratie de grootste partij MOET deel uitmaken van de regering? Ik dacht dat het in een democratie nog altijd ging om een meerderheid...

2. Heb ik dan iets gemist? Ligt N-Va al uit de onderhandelingen? Wat een bende relnichten zijn jullie eigenlijk zeg! Al beginnen trunten nog voor er iets gebeurd is!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:29   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zo voorspelbaar.

Dat één op drie Vlamingen voor N-VA stemde, kan de Franstaligen niks schelen. Zoveel respect hebben ze maar voor de hand die hen voedt. De Vlaming is werkelijk minderwaardig in hun ogen, dat kan bijna niet anders, bij zoveel onfatsoen.

En 'Jan Vlaming' stond er bij en keek er naar. Sommigen vinden het zelfs goed.

Paulus.
Je kon het zien aankomen, wordt door weer Di Rupo.
Oud 27 mei 2014, 19:42   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
1. Waar staat het geschreven dat in een democratie de grootste partij MOET deel uitmaken van de regering? Ik dacht dat het in een democratie nog altijd ging om een meerderheid...
Dat is een kwestie van fatsoen en van respect voor de kiezer waar ze zo de mond van vol hebben tot aan de verkiezingsdag

Citaat:
2. Heb ik dan iets gemist? Ligt N-Va al uit de onderhandelingen? Wat een bende relnichten zijn jullie eigenlijk zeg! Al beginnen trunten nog voor er iets gebeurd is!
Verschillende kopstukken van de Waals partijen hebben al aangegeven niet met Dewever te willen samenwerken.

Paulus.
Oud 27 mei 2014, 20:21   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het cordon sanitaire (tegen NVA en Vlaams Belang) kan niet ongedaan gemaakt worden via verkiezingen, zoveel is na al die jaren wel duidelijk.

Er is maar 1 mogelijkheid meer over en dat is de weg van de buitenparlementaire opstand.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 20:23   #27
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het cordon sanitaire (tegen NVA en Vlaams Belang) kan niet ongedaan gemaakt worden via verkiezingen, zoveel is na al die jaren wel duidelijk.

Er is maar 1 mogelijkheid meer over en dat is de weg van de buitenparlementaire opstand.
Zodat de Europese Unie, waarmee wij omringd zijn, zich kan moeien en nieuwe marionetten kan installeren? Communautaire verdeeldheid verzwakt ons tegen die schurkenorganisatie...
Oud 27 mei 2014, 21:10   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Zodat de Europese Unie, waarmee wij omringd zijn, zich kan moeien en nieuwe marionetten kan installeren? Communautaire verdeeldheid verzwakt ons tegen die schurkenorganisatie...
Dat zou ik nog niet zo durven zeggen.

Kijk als Griekenland zijn schijf van 20 miljard kreeg, was daar heel wat om te doen. In vrijwel alle Europese staten. Er werden voorwaarden aan gekoppeld, die zo streng waren dat zij zelfs genoodzaakt waren om te besparen op hun nationale zender en die werd uit de ether gehaald. Protesten alom, zowel in Griekenland als daarbuiten.

Als daar aan het licht komt dat Vlaanderen niet slechts ene keer, maar jaarlijks 12 miljard moeten ophoesten voor Wallonië, zonder dat Wallonië moet of ook maar wil zeggen, wat ze met dat geld doet (responsabilisering weet je nog?) ,...

... dat schat ik de kans groot dat Europa Wallonië daartoe verplicht. En dan mogen ze nog staan schermen met hun zogenaamde 'solidariteit' zo veel als ze maar willen. 12 Miljard is niet niks hé?! Jaarlijks dan nog!

Paulus.
Oud 27 mei 2014, 21:12   #29
Hiapoe
Vreemdeling

Standaard

Geef de N-va een kans!

https://www.facebook.com/pages/Geef-...457776?fref=ts
Hiapoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:15   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Een tip voor u: volg eens iedere dag het RTBF-journaal. Dan zult u onmiddellijk weten dat geen enkele Franstalige partij het ziet zitten met de N-VA te regeren. Vooral de CdH heeft voor de verkiezingen aangekondigd niet met de N-VA in eenzelfde regering te willen zitten. Ook Charles Michel van de MR haalde straf uit naar de N-VA.

M.a.w. een scenario waarbij men BdW als pispaal zal gebruiken om dan terug te vallen op een regering van drie is heel denkbeeldig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:18   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een tip voor u: volg eens iedere dag het RTBF-journaal. Dan zult u onmiddellijk weten dat geen enkele Franstalige partij het ziet zitten met de N-VA te regeren. Vooral de CdH heeft voor de verkiezingen aangekondigd niet met de N-VA in eenzelfde regering te willen zitten. Ook Charles Michel van de MR haalde straf uit naar de N-VA.

M.a.w. een scenario waarbij men BdW als pispaal zal gebruiken om dan terug te vallen op een regering van drie is heel denkbeeldig.
Dat is een beetje te wijten aan De Wever zelf. Als u de Walen regelmatig uitmaakt voor rotte vis, ja dan moet men ook verwachten dat ze u gaan depanneren.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:20   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is een beetje te wijten aan De Wever zelf. Als u de Walen regelmatig uitmaakt voor rotte vis, ja dan moet men ook verwachten dat ze u gaan depanneren.
U dwaalt. BdW heeft "de" Walen nooit uitgemaakt voor "rotte vis". Niet woordelijk. Niet naar de geest.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 mei 2014 om 21:21.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:39   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zouden jullie niet beter Gerolf een schouder om op te huilen aanbieden?
Die slaagde er jammer genoeg in om toch verkozen te geraken. Nu kan hij daar ook nog vijf jaar poen scheppen en pensioenrechten opbouwen.

Nee, ons diep medeleven moet gaan naar bert schoofs, philip claeys, joris van hauthem, bart laeremans (nam ook ontslag uit het bestuur) , peter logghe, die olijke drinkebroer wim wienen, tot zelfs bruno valkeniers toe.

Ze zullen worden gemist...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:45   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Max, volgens mij wachten de volkstroepen enkel nog maar op jouw leiding en marsorders. Tijd om de botten aan te doen en in actie te schieten. De plicht roept.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:49   #35
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende kopstukken van de Waals partijen hebben al aangegeven niet met Dewever te willen samenwerken.
Aan De Wever om ze op andere gedachten te brengen. Voor een groot staatsman als hij is dat een kleintje.

Zonder gekheid: hij kan moeilijk verwachten dat ze hem nu opeens in de armen gaan vliegen. MR, CDh, PS, CD&V, VLD, Sp.a. - al deze partijen waren erbij bij de vorige federale onderhandelingen en zijn en cours de route elk vertrouwen in de goodwill van De Wever kwijtgeraakt. De Wever heeft sindsdien niets ondernomen om dat vertrouwen te herstellen, integendeel: het was niet zijn schuld, het was de schuld van alle anderen. Als hij dan toch geen vertrouwen heeft in de andere partijen, waarom wil hij er dan nu opeens zoete broodjes mee bakken? En waarom zouden die andere partijen in een coalitie willen treden met een man die geen vertrouwen in ze heeft als er aantrekkelijker alternatieven zijn?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:49   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

N-VA heeft in 2004 te samen met haar toenmalige kartelpartner een coalitie gevormd zonder de grootste partij van Vlaanderen. Als ze nu aan de kant worden gezet door hun ex-kartelpartner kunnen ze daarover niet janken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 mei 2014 om 21:50.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:59   #37
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat schat ik de kans groot dat Europa Wallonië daartoe verplicht.
De Europese Unie is goed op weg een grotere parasiet te worden dan het Franstalig Imperialisme.
Oud 27 mei 2014, 22:06   #38
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,...

... als je het erg vindt dat een partij niet aan de macht kan komen, mede doordat je jouw macht (lees: stem) aan anderen gaf,...

... dan klinkt dat inderdaad redelijk stom ja.

Paulus.
Ik had nochtans geschreven dat je niet moest antwoorden.

je hebt 2 van de 3 zinnen dus niet begrepen.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 22:21   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Je bedoelt:Is NIET denkbeeldig. Het omgekeerde van wat je zegt dus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 22:22   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Max, volgens mij wachten de volkstroepen enkel nog maar op jouw leiding en marsorders. Tijd om de botten aan te doen en in actie te schieten. De plicht roept.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be