![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je mag trots zijn op jezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zal ik dan eens échte Haggis voor je mee nemen? Je weet niet wat je proeft! (oke, 't is Schots, maar ik weet een goed adresje in de buurt ![]() Geloof maakt meer kapot dan je lief is. Begin er niet aan. ![]() Of je blijft in het vervolg van de LSD af, dat kan ook.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 28 mei 2014 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Met schoonmoeder discussiëren zou véél interessanter moeten zijn. De bedoeling van deze topic was om VB-ers die zichzelf respecteren aan het denken te zetten want dat soort uitlatingen van mijnheer Dewinter "onze beschaving .. islamwereld" kan ik niet verdragen ! En soms zegt hij ook zoiets als "onze" cultuur of "onze" waarden en normen !! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat gaan we dan met die term doen? Het bestaat, niet alleen in 'gewone taal' maar in academische publicaties en wetenschappelijke uitspraken. Dark ages ontkennen is een vorm van negationisme. Wat wel voor discussie vatbaar mag zijn, is mijns inziens de ideologische functie van zo'n term, en dat is totaal iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hallucineer niet alleen achter de computer maar ook in werkelijkheid. Je zit in mijn hersenen als een vorm van hallucinatie en daarin vraag je om mijn adres. Als je het hebt dan verschijn jij in mijn hersenen in een andere vorm dan nu als gebruiker van een forum account. Het lost niets op hé. Dus, ja inderdaad. Het geloof maakt meer kapot .. een verspilling van tijd is het, nu ik geloof dat microwezen echt een 'persoon' is buiten mijn hoofd, terwijl het slechts een hallucinatie is. Ach ja, da's waar. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 02:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze beschaving, onze cultuur, onze waarden & normen, mag eenieder nu eenmaal zeggen wat hij wil over onze beschaving, onze cultuur, onze waarden & normen. Zelfs over jouw islam (Zelfs de vergelijking maken tussen onze beschaving en de islamitische). Om 't even of jij dat niet kunt verdragen. Dat is jouw probleem. Je zal er mee moeten leren leven...of niet...islamitische heilstaten zat waar geen VvM is en jij je misschien perfect thuis zal voelen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 28 mei 2014 om 02:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin dat ben je zelf tenzij je er een nieuwe fictie wilt uitspreken dat blinde natuurlijke selecties en toevalligheden iets zinnigs zoals een sprookje "mens" doen ontstaan.
![]() ![]() Als bijgelovige heb je geen recht om te spreken van zin en onzin, of waarheid en valsheid. Je moet gewoon instinct volgen: eten als je honger hebt en drinken als je dorst hebt. Andere zaken zijn God-religieus. Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 03:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga heel even de woorden van prof. Raoul Van Damme (tijdens het contactforum over evolutie en Darwinisme anno 2009) gebruiken om deze zaken voor u een beetje toegankelijker te maken: ".. historici zijn het nog altijd niet eens over wat de precieze oorzaken zijn van de 2de wereldoorlog .. maar soms zijn we gewoon verplicht om speculaties te maken, en dit is de reden waarom we bijvoorbeeld aan evolutiebiologie doen". Je zult natuurlijk begrijpen dat het moeilijker is om iets te zeggen over Farao en Mozes. Het is voor jou niet belangrijk, maar dé bron hierover voor mij is de Koran, dus alle historici en blabla-logen hebben niets te vertellen over onderwerpen die door de openbaring aangekaart zijn. Punt! En voor een vergelijking tussen de inhoud van de Koran en Bijbel in het licht van speculatieve theoretische wetenschappen, zou ik het boek "The Bible, The Qur'an and Science" van Maurice Bucaille aanraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders Jizyah terug geven, zoals het ook gebeurde in de geschiedenis van islam. Jizyah terug geven omdat de islamitische staat (dat vandaag niet bestaat) de Dhimmies niet kon beschermen in bepaalde regio's tegen de Tataren/Mongolen, dus ze moesten zichzelf verdedigen. En de christenen in tijd van Saladin moesten ze geen Jizyah betalen omdat sommige christenen meevochten tegen de kruisvaarders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp hieruit dat in de Koran onwaarheden staan. Vertel me eens onder welke Egyptische dynastie we Mozes kunnen vinden.
|
![]() |
![]() |