![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In verband met embryologie, was het Keith Moore en niet Maurice, hoor. En de functie van de bergen? Dat vraag jij aan experten in geologie die daarnaast een beetje begrip van Koran hebben. Zaghloul El-Naggar is een voorbeeld. Je copy & past en "kritisch" acteren, zegt mij niets. Sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een titel is geen academisch werk...
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zonder in mens te geloven, is er geen weten. Het weten en geloven in kunnen weten, zijn allen zaken die onze directe werkelijkheid overstijgen. Om dat te begrijpen, moet je een beetje logisch denken. Indien je echt gelooft dat jij een ongeval van natuur bent, dan is er natuurlijk geen sprake van logisch noch van denken. De Djins zijn niet jouw Kaboutertjes. Het zijn gewoon andere wezens in de schepping met andere vormen en manieren en al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk!! weet je waarom?
Omdat ik geloof dat verstand echt is, en dit geloof staat in direct verband met het geloof in mens. Dit betekent dat ongelovig bent, of ik verwerp de illusies dat de mens een dier is dat er is door ongevallen en blinde accidenten in de natuur. Dat is het verschil tussen ons hé. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() wat als blijkt dat er dingen verdraaid zijn in religie, nog voor de islam ontstond.
De islam is gebouwd op voorgaande religie. Wanneer het eerste al een onzuivere weergave is, hoe kan het laatste dan zuiverder zijn? Iets absoluut is toch gewoon wat het is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat ik de waarheid in pacht heb. Tenminste wanneer ik op jou en sommigen reageer, maar mijn reacties kunnen echt verschillend zijn. Ik hou rekening met "doelgroep". ![]() ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koran is geschreven door de mens, niet meer niet minder.
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 mei 2014 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geloven in een God heeft niets te maken met "gezond verstand". Je beroepen op "gezond verstand" is dan ook een walgelijk non-argument waar je direct mee moet stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spreek met bewijzen en bronnen, en niet met het schoolmeesterke uit te hangen, en blijven herhalen dat ik geen beginselen van geschiedenis onder de knie heb, terwijl dat echt op jou van toepassing is. Kleinst kind kan dat ook, trouwens. Citaat:
Absoluut is de islamitische beschaving de moeder van de Europese beschaving. Alle andere beschavingen betekenden niets voor Europa zonder islam. Zelfs de hervormingen in christelijke theologie waren niet mogelijk zonder islam, laat staan in andere dingen. Je mag blijven ontkennen, en je mag verder spreken van "christelijk + Romeinse + beschaving" voor zover je wilt. Dat is je probleem. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah nee, eerder iemand van zijn tijd. Het is marginaal om zo,n iemand nu nog te aanbidden. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 mei 2014 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry, maar het is duidelijk hoe religie critici het begrippenapparaat en referentiekader van religie hanteren in hun kritiek, en dit is een teken van tegenstrijdigheid, inconsistentie, en sofisterij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geloven in openbaring is geloven in volmaaktheid van God. Geloven in God zonder openbaring, is geloven in een god en niet in God want God in tegenstelling tot god is volmaakt. Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |