Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2014, 09:34   #2181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als hun uitkeringen zullen stilvallen en hun eigendommen borg zullen moeten staan voor leefloon verkassen ze vanzelf.
Maak U geen illusies. Hun eigendommen liggen, veilig voor de fiscus, in het verre Marokko.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 09:35   #2182
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De fabrieken zullen ze betalen, ttz 1/3 aan de technieker migrant en 2/3 aan de overheid, die daarmee voor een stuk de laaggeschoolde werkloze migranten kan betalen (helaas blijft er nog een groot stuk over dat dan door de Belgen dient betaalt te worden).
Wanneer je als gewone Belg naar je garagist gaat, dan zie je daar steeds meer bekwame migranten aan auto's sleutelen. Die mensen moet jij zélf betalen, bijna rechtstreeks.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 09:37   #2183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
NVA is vóór immigratie.
NVA heeft zelfs de 1e Marokkaanse burgemeester van Vlaanderen in haar gelederen.

Nog een kopje thee?
Wel, het is met immigratie, zoals met alles. Men heeft goede en slechte immigratie
Oud 26 mei 2014, 09:38   #2184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Is NVA dan tegen Marokkanen???
Die 100.000 voorkeurstemmen voor Maggie...
???
Oud 26 mei 2014, 09:41   #2185
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wanneer je als gewone Belg naar je garagist gaat, dan zie je daar steeds meer bekwame migranten aan auto's sleutelen. Die mensen moet jij zélf betalen, bijna rechtstreeks.
Ge betaalt den patroon (die dan ook een migrant kan zijn, maakt uiteindelijk weinig uit), die een klein gedeelte van de som voor zich houd, er ongeveer 1/3 van uitkeert als nettoloon aan de sleutelaar, en 2/3 doorstort naar
de overheid.
Oud 26 mei 2014, 09:42   #2186
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die 100.000 voorkeurstemmen voor Maggie...
???
Waar is den tijd dat Margriet Hermans de rijzende ster was
Oud 26 mei 2014, 11:02   #2187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge betaalt den patroon (die dan ook een migrant kan zijn, maakt uiteindelijk weinig uit), die een klein gedeelte van de som voor zich houd, er ongeveer 1/3 van uitkeert als nettoloon aan de sleutelaar, en 2/3 doorstort naar
de overheid.
D�*t weet ik ook...

Oud 27 mei 2014, 19:48   #2188
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eerste resultaten van RTL geven een verschrikkelijk pak slaag voor het VB te zien.

Kennelijk kiezen de Vlamingen nu nog massaler voor meer Marokkanen.
Vlamingen hebben gekozen voor hun identiteit en cultuur. Met een degelijke infrastructuur. En een bepaald intellectueel niveau (waar de SPA en de PS niet aan kunnen tippen wegens oubollig en voorbij gestreefd)

En dat gaat een invloed hebben op het migratiebeleid.

Het VB is goed als zweeppartij maar is nooit een bestuurspartij geweest. Ze mist de behendigheid en het schaakspelen van een N-VA.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:55   #2189
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Cordon weet je wel, waar ook NVA voorstander van is. NVA moet het nu maar eens waarmaken, maar ik heb zwaar mijn twijfels. De NVA is een samenraapsel van allerlei politieke strekkingen.
Misschien is dat wel heel gezond.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:58   #2190
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het is met immigratie, zoals met alles. Men heeft goede en slechte immigratie
Zo is dat.
Ik ben zelf ook voor immigratie.
De migratie van bijvoorbeeld Zweedse hartchirurgen en Russische kernfysici naar België geniet mijn volle steun.
In dat perspectief valt dan ook het 'pro-migratie' standpunt van de NVA te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 27 mei 2014 om 20:00.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:44   #2191
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De fabrieken zullen ze betalen, ttz 1/3 aan de technieker migrant en 2/3 aan de overheid, die daarmee voor een stuk de laaggeschoolde werkloze migranten kan betalen (helaas blijft er nog een groot stuk over dat dan door de Belgen dient betaalt te worden).
Iedere dag steken er 30.000 Noordfransen van Noord-Afrikaanse origine de grens over om hier te komen werken.
Ik had ook liever 30.000 Belgen in hun plaats gezien, maar die willen niet. In de streek waar die Fransen komen werken bestaat het werkschuw volk vooral uit volkseigen elementen.
Dergelijke zaken, die het allemaal wat minder zwart-wit stellen als sommigen hier durven laten uitschijnen, los je niet op met alle vreemdelingen buiten te gooien.
Dan mogen ze de bedrijven in deze contreien sluiten en zitten we met nog meer volkseigen werklozen opgezadeld.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 21:47   #2192
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zo is dat.
Ik ben zelf ook voor immigratie.
De migratie van bijvoorbeeld Zweedse hartchirurgen en Russische kernfysici naar België geniet mijn volle steun.
In dat perspectief valt dan ook het 'pro-migratie' standpunt van de NVA te begrijpen.
Vergeet de Turken en Marokkanen niet die in het hele land de wegen open leggen.
Dat zijn allang voor het leeuwendeel geen autochtonen meer.
Hetzelfde verhaal voor slachthuizen, het leeuwendeel islamitische immigranten.

Dat sommigen dat niet zien begrijp ik echt niet, of het moet van niet willen zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 mei 2014 om 21:56.
Oud 27 mei 2014, 22:35   #2193
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 07:49   #2194
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Iedere dag steken er 30.000 Noordfransen van Noord-Afrikaanse origine de grens over om hier te komen werken.
Ik had ook liever 30.000 Belgen in hun plaats gezien, maar die willen niet. In de streek waar die Fransen komen werken bestaat het werkschuw volk vooral uit volkseigen elementen.
Dergelijke zaken, die het allemaal wat minder zwart-wit stellen als sommigen hier durven laten uitschijnen, los je niet op met alle vreemdelingen buiten te gooien.
Dan mogen ze de bedrijven in deze contreien sluiten en zitten we met nog meer volkseigen werklozen opgezadeld.
We zitten inderdaad met een deel werkschuw autochtoon volk, maar daar kan de overheid wel iets aan doen zoals het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd, ik denk dat wanneer het dirupo 2 wordt, dat daar weeral niks van in huis zal komen.

Het is voor mij ook niet de bedoeling dat men alle vreemdelingen buiten zet, maar minder nieuw aantrekken moet kunnen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 09:47   #2195
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
We zitten inderdaad met een deel werkschuw autochtoon volk, ...
Precies, en daarom hebben de Belgen, wederom, massaal voor immigratiepartijen gestemd.

Iemand zal het vieze en slechtbetaalde werk toch moeten doen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 10:02   #2196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren dat vooral niet de franstaligen uit Hainaut die weigeren om in het VLAAMSE westvlaanderen te gaan werken? Tenslotte betaalt hunnen Elio hen toch gewoon door (op kosten van diezelfde Vlamse boerkes). Stel je even voor dat NVA hunnen dop zou afnemen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2014 om 10:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 10:10   #2197
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waren dat vooral niet de franstaligen uit Hainaut die weigeren om in het VLAAMSE westvlaanderen te gaan werken? Tenslotte betaalt hunnen Elio hen toch gewoon door (op kosten van diezelfde Vlamse boerkes). Stel je even voor dat NVA hunnen dop zou afnemen.
Mij moet je dat niet uitleggen. Ik stem NVA, om meerdere redenen.

Oud 28 mei 2014, 10:13   #2198
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

De vraag is dus, waarom komen ze met tienduizenden tegelijk uit Frankrijk om hier te werken, en krijgt men ze hier veel minder aan de slag, net zoals zoveel autochtonen, en niet alleen in Doornik.
Dat vergt iets meer denkwerk dan: "terug naar de zandbak"...

Oud 28 mei 2014, 10:15   #2199
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
.
Een hoop leugens na mekaar gedebiteerd.

Het gaat niet om 30.000 grensarbeiders, maar zo'n 10.000 in 2012.
Die zijn niet allemaal van Noord-Afrikaanse origine, voor mijn part zijn het er evengoed 10.

Een van de belangrijke redenen is de lagere belasting op het salaris dat deze mensen betalen in Frankrijk. Het zijn de autochtonen die hier gediscrimineerd worden.

Bovendien genieten deze grensarbeiders van het Belgische sociale zekerheidssysteem, maar betalen ze wel de lagere Franse bijdragen. De autochtone bevolking hoest het verschil op.

Erbovenop komt dat de lonen in Belgie hoger zijn dan in Frankrijk.

Dit systeem is aan het uitdoven. De laatste cijfers spreken nu van nog 7.000 man. Die blijven wel genieten van de lagere bijdragen volgens het Franse systeem. De discriminatie blijft volop bestaan.

Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos te liegen om je haat tegen de autochtone bevolking op wiens kap je leeft uit te spuwen. Kennelijk wel volgens jouw soort.

Laatst gewijzigd door Conscience : 28 mei 2014 om 10:16.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 10:20   #2200
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Je zou ook kunnen zeggen: "Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos iemand te beledigen enkel omdat je van mening verschilt? Kennelijk wel volgens jouw soort."
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be