![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 - Jawel en weer niet. Het hangt ervan af. 3 - Mens is vrij. Al die godsdiensten en religies zijn wijzigingen of verre interpretaties van één religie = islam. Of afwijkingen van bepaalde islamitische stromingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. God bestaat niet. Al geef ik toe dat niets perfect is, als alles perfect was, was er geen evolutie... 3. Aangezien de Romeinse beschaving GEEN kopie was van de Griekse of Oosterse beschaving zou ik nergens daar een bron van kunnen vinden. 4. De Humanistische strekking is begonnen vanaf de Renaissance, als antwoord op het Christelijk denken van de middeleeuwen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme Als jij een andere definitie aan het woord "humanisme" wilt geven is dat je goed recht, maar moet je het wel eerst duidelijk definiëren... 5. Excuseer? Ik heb u 1 keer een religieuze zot genoemd. Voor de rest heb ik u niet persoonlijk aangevallen, tenzij u kritiek als een persoonlijke aanval beschouwd. Iets waar meerdere moslims problemen mee hebben... 6. Excuseer. 7. De basis van de Romeinse beschaving is van een Latijnse strekking, gecombineerd met veel Etruskische invloeden. Pas vele eeuwen later, toen Rome expansieoorlogen voerde in Magna Graecia en nog later bij de verovering van Griekenland begon het Griekse gewoontes te kopiëren... Deze Romeinse beschaving was al stevig in Europa ingeburgerd voordat er nog maar sprake was van een Islam en zou ook de zijn val van het Romeinse Rijk een enorme invloed hebben op de Europese maatschappij en beschaving. De Islam heeft daarvoor absoluut geen bal mee te maken. Waar de Islam wel voor heeft gezorgd is dat Europa in contact kwam met moderne geneeskunde en astronomie. En de invoering van, uit Indië gehaalde, cijfers en het begrip "nul". Dit de bakermat noemen van de Europese beschaving is gewoon grotesk en potsierlijk...
![]() |
![]() |
#266 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus zijn alle soera's van toepassing en dus een vrijbrief om andersdenkenden over de kling te jagen onder het roepen van "mijn sprookjesfiguur is groot". Immers is de koran 'woord van god' (en die is perfect). Een fascistisch boek dus. Had Wilders dus toch gelijk met zijn uitspraken over "Mein Kampf" en de koran. En ik zie hier bijna wekelijks de ellende voorbijkomen als onze beschaving in contact komt met de zandbakken beschaving. Of misschien de sharia alleen toepassen op islamistische criminelen. Eens kijken hoe snel ze dan weg zijn als er steeds meer stompjes aan armen verschijnen in het straatbeeld ![]()
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Wat een argument zeg... 3. Het Hindoeïsme is één van de oudste godsdiensten ter wereld die nog steeds wordt beleid, en jij hebt het lef om te zeggen dat dat een interpretatie is van de Islam? Wat met het Jodendom en Christendom, dat eveneens ouder is dan de Islam? Wat met al die polytheïstische godsdiensten die ouder zijn? Hoe kan iets een interpretatie zijn van iets anders dat nog niet bestond in die tijd? Absurd...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 28 mei 2014 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De passie van Socrates voor het nastreven van de waarheid zorgde voor zijn dood. En hij was er juist om dat soort sofistiek denken te bestrijden. Dat was de missie van zijn studenten, vooral Plato en Aristoteles. Of zit hier onzin te verkopen ? ![]() ![]() Maar, het is zo: wanneer je zegt dat jij zelf de maat van alle dingen bent, dan aanbid jij gewoon jezelf, kortom: ego vergoddelijken. Dat is de reden waarom ik in dit onderwerp een hekel heb aan Karl Marx, terwijl ik veel respect heb voor zijn filosofie en uitwerking van sociale rechtvaardigheid. De mens heeft niet het recht om zichzelf te aanbidden. Om meerdere redenen, een daarvan is het feit dat de mens zichzelf niet heeft geschapen. Je kan jezelf niet scheppen, en ook al probeer je god te vermoorden, ben jij nooit supermens. Dat is ondergang van mens zijn, mensen die ego vergoddelijken, en dan de darmen en geslachtsdelen, consumptie en het materialisme, aanbidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() Thomas More was een filosoof uit de Renaissance...
![]() |
#274 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ken niemand die niet in een god gelooft.[/quote]
Oogkleppen dus. Citaat:
Dat de aarde van Kaas is?
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() 'Duistere eeuwen' is een compleet achterhaald concept.
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() Proficiat. Hij was ook katholiek, en nog niet een beetje. Zijn hoofd is er zelfs van zijn lichaam voor gescheiden.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2 - Dat zal maar één ding bewijzen, dat ik van de trap ben gevallen terwijl ik iemand die mij sloeg hallucineerde. ![]() 3 - Je zegt het zelf: hallucinerende cultuur. Ik hallucineer, dus breng 's een bewijs dat jij echt buiten mijn bewustzijn bestaat, dan neem ik uw vraag serieus. Zo simpel is dat. ![]() 4 - De wereld is inderdaad plat hé. Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan ze alleen interpreteren áls belediging. Afhankelijk van de lengte van je tenen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#280 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |