Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 12:06   #261
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Neen, maar een titel is zo gekozen om iemand te overtuigen het boek aan te kopen.
Dat doen de wetenschappers niet. Schrijvers en dat soort stilo's is een ander verhaal. Echt raar dat u ook deze term "dark ages" wilt ontkennen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:11   #262
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 - De pedofeet heeft gewoon knip en plak werk gedaan van 2 andere, monotheïstische godsdiensten.

2 - Het heeft niets gemeen met Boeddisme, hindoeïsme, Shintoïsme, Daoïsme, Voorouderverering, Viking Mythologie, Griekse Goden, Egyptische Mysterieën.

3 - Hoe komt het dat dat god, als hij al bestaat, al die andere godsdiensten ook laat bestaan? Vreemd hoor...
1 - Pedofeet? Heb je geen argumenten niet meer, en ga je overschakelen naar beledigingen ?!! Onze profeet vzmh heeft geen kopie en plak werk gedaan, anders hadden zijn vijanden dat ook gedaan, en op die manier hadden ze veel moeite kunnen besparen van het haten, vervolgen, boycotten, uitdrijven, martelen tot oorlogen tegen de nieuwe islamitische gemeenschap.

2 - Jawel en weer niet. Het hangt ervan af.

3 - Mens is vrij. Al die godsdiensten en religies zijn wijzigingen of verre interpretaties van één religie = islam. Of afwijkingen van bepaalde islamitische stromingen.
Oud 28 mei 2014, 12:16   #263
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Het is jouw goed recht om dat te geloven, maar dan kan je het toch ook de andere godsdiensten niet kwalijk nemen dat ook zij hun geloof en hun god als "de enige ware" zien? Of atheïsten/agnosten die oprecht geloven dat er niet zoiets als een god bestaat, of deemoedig toegeven dat ze het gewoon niet weten.
Ik ken niemand die niet in een god gelooft. Mijn ongelooflijke passie voor de waarheid forceert mij om de valsheid tegen te spreken met degenen die mijn geloof tegenspreken; anderen laat ik met rust, en ik ga niet mensen pm'en of aan hun deuren staan om mijn waarheid te prediken. Er is één enige ware god in alle religies; de concepten van dat iets dat alles hier in de wereld overstijgt, kunnen niet allemaal waar zijn. Iemand met passie voor de waarheid, vooral mens zijn, die gaat toch durven nadenken. De openbaring is gebaseerd op kritiek; kritiek tegen de valse concepties.
Oud 28 mei 2014, 12:19   #264
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je vraag is irrelevant; daarbij zoek jij hier naar twistgesprekken! Waarom?
Omdat je uit je nek kletst !
Citaat:
Je hebt zelf beweerd dat Mozes niet bestaan heeft.
Maar ik heb duidelijk laten zien hoe het personage ' Mozes ' ontstaan is en jij beweerd dat die ooit bestaan heeft. Dus laat maar eens zien waar en wanneer we die kunnen plaatsen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:20   #265
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 - Ik heb tot nu toe niet gezien wat een indicatie kan zijn naar een mogelijke kennis uit je boeken.

2 - Niets is perfect behalve God.

3 - Breng mij een wetenschappelijke publicatie die er beweert dat de kopie van oude oosterse Griekse beschaving, Romeinse beschaving, tot aan begin van het christendom bestaan heeft. Alvast bedankt.

4 - Een paar dingen heb je zelf genoemd. Het christendom was in begin een humanistische beweging, en betekende een mooie culturele revolutie voor Romeinse rijk. Je mag geschiedenis niet vervalsen.

5 - Ik ben geen religieuze zot. Nu je er hebt laten weten dat je een bibliotheek hebt, heb ik meer respect voor jou. Als je mij met bronnen tegenspreekt in zaken waarover we van mening verschillen, dan hou ik op. Ik heb je van onwetendheid beschuldigd, omdat je zelf eraan begon. Je hebt mij in bijna alle reacties persoonlijk aangevallen.

6 - Ik had het over beschaving, en niet cultuur.

7 - Nogmaals, de zogenaamde Romeinse beschaving, is een kopie van Oosterse Griekse beschaving, die andere in contact kwam met andere beschavingen in het oude nabije oosten, midden oosten en Perzië; van deze geleerd, veel overgenomen, geanalyseerd, geformaliseerd, en verder ontwikkeld. Deze beschaving, en u mag ook indirect Romeins noemen, heeft absoluut NIETS voor de Europese beschaving betekend zonder de islamitische beschaving.
1. Het feit dat jij denkt dat wat ik zei vals is, wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk vals is.

2. God bestaat niet. Al geef ik toe dat niets perfect is, als alles perfect was, was er geen evolutie...

3. Aangezien de Romeinse beschaving GEEN kopie was van de Griekse of Oosterse beschaving zou ik nergens daar een bron van kunnen vinden.

4. De Humanistische strekking is begonnen vanaf de Renaissance, als antwoord op het Christelijk denken van de middeleeuwen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme

Als jij een andere definitie aan het woord "humanisme" wilt geven is dat je goed recht, maar moet je het wel eerst duidelijk definiëren...

5. Excuseer? Ik heb u 1 keer een religieuze zot genoemd. Voor de rest heb ik u niet persoonlijk aangevallen, tenzij u kritiek als een persoonlijke aanval beschouwd. Iets waar meerdere moslims problemen mee hebben...

6. Excuseer.

7. De basis van de Romeinse beschaving is van een Latijnse strekking, gecombineerd met veel Etruskische invloeden. Pas vele eeuwen later, toen Rome expansieoorlogen voerde in Magna Graecia en nog later bij de verovering van Griekenland begon het Griekse gewoontes te kopiëren...

Deze Romeinse beschaving was al stevig in Europa ingeburgerd voordat er nog maar sprake was van een Islam en zou ook de zijn val van het Romeinse Rijk een enorme invloed hebben op de Europese maatschappij en beschaving. De Islam heeft daarvoor absoluut geen bal mee te maken. Waar de Islam wel voor heeft gezorgd is dat Europa in contact kwam met moderne geneeskunde en astronomie. En de invoering van, uit Indië gehaalde, cijfers en het begrip "nul". Dit de bakermat noemen van de Europese beschaving is gewoon grotesk en potsierlijk...
Oud 28 mei 2014, 12:22   #266
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. De vraag wat Bart de Wever in zijn boek "ondergang van rode duivels" over Zinddine Zidane heeft gezegd, is niet alleen irrelevant maar 'absurd', niet Dewever dat boek nooit geschreven heeft. Je hebt zelf beweerd, zonder bewijs natuurlijk, moest je weten wat bewijs is, dat Mozes nooit bestaan heeft? Dus wat klets jij eigenlijk ?
Ik heb het hier niet over B.De Wever, maar over een persoon wat jij beweerd dat die bestaan heeft. Kom maar eens met wat informatie die jouw bewering onderbouwd.
Oud 28 mei 2014, 12:23   #267
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Onwaarheden in de Koran? Onmogelijk want God spreekt alleen waarheid.
Dus nogmaals bewijs dat je geen kritiek op de koran mag hebben, want dat is kritiek op een sprookjesfiguur.
Dus zijn alle soera's van toepassing en dus een vrijbrief om andersdenkenden over de kling te jagen onder het roepen van "mijn sprookjesfiguur is groot". Immers is de koran 'woord van god' (en die is perfect).

Een fascistisch boek dus.

Had Wilders dus toch gelijk met zijn uitspraken over "Mein Kampf" en de koran.

En ik zie hier bijna wekelijks de ellende voorbijkomen als onze beschaving in contact komt met de zandbakken beschaving.
Of misschien de sharia alleen toepassen op islamistische criminelen. Eens kijken hoe snel ze dan weg zijn als er steeds meer stompjes aan armen verschijnen in het straatbeeld
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:23   #268
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

4. De Humanistische strekking is begonnen vanaf de Renaissance, als antwoord op het Christelijk denken van de middeleeuwen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme
Humanisme heeft evenveel, of zelfs meer, te danken aan het christendom dan als een reactie erop. Denk maar aan denkers als Thomas More.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 12:26.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:24   #269
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De wetenschap doet niet aan waarheden, dat is waar.
Heb ik nooit beweerd. Je kletst weer uit je nek.
Oud 28 mei 2014, 12:25   #270
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 - Pedofeet? Heb je geen argumenten niet meer, en ga je overschakelen naar beledigingen ?!! Onze profeet vzmh heeft geen kopie en plak werk gedaan, anders hadden zijn vijanden dat ook gedaan, en op die manier hadden ze veel moeite kunnen besparen van het haten, vervolgen, boycotten, uitdrijven, martelen tot oorlogen tegen de nieuwe islamitische gemeenschap.

2 - Jawel en weer niet. Het hangt ervan af.

3 - Mens is vrij. Al die godsdiensten en religies zijn wijzigingen of verre interpretaties van één religie = islam. Of afwijkingen van bepaalde islamitische stromingen.
1. Het was sterker van mezelf... Maar geef toch zelf toe dat de Islam een afkooksel en een mix is van wat Arabische polytheïsme, het Christendom en het Jodendom. Daar is niets mis mee hoor. Het is enkel niet de enige, nog de "ware" godsdienst (als zoiets al zou kunnen bestaan).

2. Wat een argument zeg...

3. Het Hindoeïsme is één van de oudste godsdiensten ter wereld die nog steeds wordt beleid, en jij hebt het lef om te zeggen dat dat een interpretatie is van de Islam? Wat met het Jodendom en Christendom, dat eveneens ouder is dan de Islam? Wat met al die polytheïstische godsdiensten die ouder zijn? Hoe kan iets een interpretatie zijn van iets anders dat nog niet bestond in die tijd? Absurd...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 28 mei 2014 om 12:25.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:26   #271
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niets met ego te maken. Wel met het feit dat "de waarheid" subjectief is, dat ieder mens over een andere mening kan hebben over wat "waarheid" is. In die zin ben jij als mens OOK "de maat van alle dingen", want jij hebt ook jouw eigen idee over wat "de waaheid" is.
Dat is sofisterij, beste Miauw!
De passie van Socrates voor het nastreven van de waarheid zorgde voor zijn dood. En hij was er juist om dat soort sofistiek denken te bestrijden. Dat was de missie van zijn studenten, vooral Plato en Aristoteles. Of zit hier onzin te verkopen ?

Maar, het is zo: wanneer je zegt dat jij zelf de maat van alle dingen bent, dan aanbid jij gewoon jezelf, kortom: ego vergoddelijken. Dat is de reden waarom ik in dit onderwerp een hekel heb aan Karl Marx, terwijl ik veel respect heb voor zijn filosofie en uitwerking van sociale rechtvaardigheid. De mens heeft niet het recht om zichzelf te aanbidden. Om meerdere redenen, een daarvan is het feit dat de mens zichzelf niet heeft geschapen. Je kan jezelf niet scheppen, en ook al probeer je god te vermoorden, ben jij nooit supermens. Dat is ondergang van mens zijn, mensen die ego vergoddelijken, en dan de darmen en geslachtsdelen, consumptie en het materialisme, aanbidden.
Oud 28 mei 2014, 12:27   #272
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan alvast positief!
Oud 28 mei 2014, 12:28   #273
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Humanisme heeft evenveel, of zelfs meer, te danken aan het christendom dan als een reactie erop. Denk maar aan denkers als Thomas More.
Thomas More was een filosoof uit de Renaissance...
Oud 28 mei 2014, 12:29   #274
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Ik ken niemand die niet in een god gelooft.[/quote]
Oogkleppen dus.

Citaat:
Mijn ongelooflijke passie voor de waarheid forceert mij om de valsheid tegen te spreken met degenen die mijn geloof tegenspreken;
Welke waarheid?
Dat de aarde van Kaas is?
Oud 28 mei 2014, 12:29   #275
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat doen de wetenschappers niet. Schrijvers en dat soort stilo's is een ander verhaal. Echt raar dat u ook deze term "dark ages" wilt ontkennen.
'Duistere eeuwen' is een compleet achterhaald concept.
Oud 28 mei 2014, 12:29   #276
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Thomas More was een filosoof uit de Renaissance...
Proficiat. Hij was ook katholiek, en nog niet een beetje. Zijn hoofd is er zelfs van zijn lichaam voor gescheiden.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 12:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:30   #277
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken niemand die niet in een god gelooft.
Eenzijdige kennissenkring ? Dacht ik al.
Oud 28 mei 2014, 12:31   #278
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
1 - Mooi. Stemrecht afnemen en opsluiten in een gesticht.

2 - Hoewel ik uit principe tegen geweld ben, wil ik anders best wel een knuppel meenemen. Eens kijken of blauwe plekken en gebroken botten ook een hallucinatie opleveren?

3 - U wilt dus duidelijk niet reageren op kritiek en gaat daarom maar trollen.
Zoals blijkbaar gewoonlijk is uw hallucinerende cultuur.

4 - En als we het hebben over de "vooruitstrevende" (kuch) islamitische cultuur hebben: de aarde is plat! Écht waar! http://youtu.be/g84g2KJcUV0
Tot zover de koranische "wetenschap".
1 - Dat hoeft niet als jij een bewijs hebt dat jij niet in mijn hoofd zit, geen hallucinatie bent.

2 - Dat zal maar één ding bewijzen, dat ik van de trap ben gevallen terwijl ik iemand die mij sloeg hallucineerde.

3 - Je zegt het zelf: hallucinerende cultuur. Ik hallucineer, dus breng 's een bewijs dat jij echt buiten mijn bewustzijn bestaat, dan neem ik uw vraag serieus. Zo simpel is dat.

4 - De wereld is inderdaad plat hé.

Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 12:34.
Oud 28 mei 2014, 12:34   #279
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1 - Pedofeet? Heb je geen argumenten niet meer, en ga je overschakelen naar beledigingen ?!!
Beledigingen bestaan niet.
Je kan ze alleen interpreteren áls belediging. Afhankelijk van de lengte van je tenen.

Citaat:
Mens is vrij. Al die godsdiensten en religies zijn wijzigingen of verre interpretaties van één religie = islam. Of afwijkingen van bepaalde islamitische stromingen.
De ware religie is die van HarrieCristus. Dat heeft hij zelfs filosofisch bewezen. Islam is maar een slap aftreksel
Oud 28 mei 2014, 12:36   #280
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Psst, niet verder vertellen, ik laat ik je een geheimpje vertellen.
"De Waarheid" bestaat niet!
Ah ja? Mooi. De waarheid bestaat niet ... hmm. Is deze uitspraak de waarheid, dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be