Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 14:30   #341
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ja, nu is het nog grappig allemaal.
Grappig? Nee! de waarheid.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 14:40   #342
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Jezus PBUH was slechts een profeet en geen profeet boodschapper, dus een profeet voor Israëlieten en niet een profeet en boodschapper voor de wereld.
Jezus was de leider van de zeloten en heeft als messias een poging ondernomen de Romeinen eruit te werken.
Citaat:
Zijn missie was een religieuze hervorming en geen sharia want in sharia moesten de gelovigen de Wet en profeten volgen.
Niks hervorming ! Zelfs geen jota :

Matt.5 :17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

Ter verduidelijking, het koninkrijk van de hemel is wel Palestina hoor en niet iets boven de wolken. ( hier worden al ministerpostjes beloofd )
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 14:44   #343
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tot die reli-analfabeten hun zin krijgen. Laat ze maar dromen. Kinderen doen dit ook in december.
Oud 28 mei 2014, 14:46   #344
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Om de Noordafrikanen die vanuit Noord Europa jaarlijks met vakantie trekken naar hun 'thuislanden' de weg te wijzen, zo snel mogelijk door 't land te loodsen, zodat ze vooral niet te lang blijven plakken in 't land.
Dacht Porpo nu echt dat het kwam om aan Allah te weg te wijzen? (Allah begrijpt namelijk enkel arabisch heb ik me laten vertellen, en is blijkbaar ook niet in staat om er nog een taal bij te leren).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 14:47   #345
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar, en moest het wel het geval zijn, dan waarom niet in Frankrijk en Noorden Spanje ? En niet iedereen gaat daar naar zijn thuisland. Ondertussen is de meerderheid in dat Noord Europa geboren, dat is hun thuisland.
De meerderheid van wat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 mei 2014, 14:49   #346
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jezus was de leider van de zeloten en heeft als messias een poging ondernomen de Romeinen eruit te werken.
Onzin van ficties. De Waarheid over Jezus staat in de Koran, en deels in de Bijbel. Indien de Koran geen Gods openbaring is, dan ja, dan weten we gewoon niks over Jezus. Punt.

Citaat:
Niks hervorming ! Zelfs geen jota :

Matt.5 :17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

Ter verduidelijking, het koninkrijk van de hemel is wel Palestina hoor en niet iets boven de wolken. ( hier worden al ministerpostjes beloofd )
Noch Palestina noch iets boven de wolken.
Oud 28 mei 2014, 14:50   #347
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot die reli-analfabeten hun zin krijgen. Laat ze maar dromen. Kinderen doen dit ook in december.
Geen argumenten meer, meneer sprookje, het plotse ongelukje in de werken van de natuur ?
Oud 28 mei 2014, 14:51   #348
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dacht Porpo nu echt dat het kwam om aan Allah te weg te wijzen? (Allah begrijpt namelijk enkel arabisch heb ik me laten vertellen, en is blijkbaar ook niet in staat om er nog een taal bij te leren).
Cafépraat!
Oud 28 mei 2014, 14:52   #349
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van wat?
Van degenen die van Noord Europa naar Noord Afrika op reis gaan. Was dat ook moeilijk ?
Oud 28 mei 2014, 14:52   #350
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zou ik het nog mogen meemaken dat religieuze zotten als dusdanig worden erkend en behandeld? Godsdienstwaanzin is namelijk de enige waanzin die nog steeds niet wordt erkend, maar eerder ondersteund en gevoed.

Begrijpe wie begrijpen kan.

Oud 28 mei 2014, 15:02   #351
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou ik het nog mogen meemaken dat religieuze zotten als dusdanig worden erkend en behandeld? Godsdienstwaanzin is namelijk de enige waanzin die nog steeds niet wordt erkend, maar eerder ondersteund en gevoed.

Godsdienstig waanzin? Je weet niet eens wat jij uitspreekt hoor. Wat wij "mens" noemen, is een doosje cellen bloed en vlees, niet alleen een waanzin, dom biologisch robootje, maar een sprookje. Denk na, vooraleer je wat woordjes tegen mekaar op een forum plakt.

En "begrijpen", wa's dat in een taal die God met hersenencelletjes probeert te ontkennen? Sinds wanneer creëert blinde domme natuur dat niets begrijpt, dit "mens" sprookje dat wel kan "begrijpen". Begrijpen is een religieus concept, zene. Denk toch verdomme na, en volg de modernistische zgn. "verlichting" retoriek van zgn. "atheïsten" niet blindelings. Kom op!! Wat verstand laten gebruiken, sseg. Heel de tijd cafépraat tegen religie, waarbij er herhaaldelijk gebruik gemaakt wordt van religieuze concepten en principes: weten - begrijpen - mens - bewijs - waar - vals - goed - slecht ...

Laatst gewijzigd door porpo : 28 mei 2014 om 15:03.
Oud 28 mei 2014, 15:21   #352
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienstig waanzin? Je weet niet eens wat jij uitspreekt hoor. Wat wij "mens" noemen, is een doosje cellen bloed en vlees, niet alleen een waanzin, dom biologisch robootje, maar een sprookje. Denk na, vooraleer je wat woordjes tegen mekaar op een forum plakt.

En "begrijpen", wa's dat in een taal die God met hersenencelletjes probeert te ontkennen? Sinds wanneer creëert blinde domme natuur dat niets begrijpt, dit "mens" sprookje dat wel kan "begrijpen". Begrijpen is een religieus concept, zene. Denk toch verdomme na, en volg de modernistische zgn. "verlichting" retoriek van zgn. "atheïsten" niet blindelings. Kom op!! Wat verstand laten gebruiken, sseg. Heel de tijd cafépraat tegen religie, waarbij er herhaaldelijk gebruik gemaakt wordt van religieuze concepten en principes: weten - begrijpen - mens - bewijs - waar - vals - goed - slecht ...
en na een tijdje beginnen ze schuim rond hun mondhoeken te krijgen en bazelen ze nog erger. Volgend stadium is dan dat ze "boodschappen van boven" krijgen. Hallucinaties, zweten, het geluid van bellen horen, op de grond vallen, stuipen krijgen.... och gut ja, dat was mohammed!

Het zal wel aan mij liggen. Ooit (in zijn beginperiode) vond ik porpo nog "de gematigde moslim" waar je nog "normaal" mee kon praten.

Weeral eentje die het tegendeel zelf heeft bewezen.

Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2014 om 15:23.
Oud 28 mei 2014, 15:28   #353
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en na een tijdje beginnen ze schuim rond hun mondhoeken te krijgen en bazelen ze nog erger. Volgend stadium is dan dat ze "boodschappen van boven" krijgen. Hallucinaties, zweten, het geluid van bellen horen, op de grond vallen, stuipen krijgen.... och gut ja, dat was mohammed!

Het zal wel aan mij liggen. Ooit (in zijn beginperiode) vond ik porpo nog "de gematigde moslim" waar je nog "normaal" mee kon praten.

Weeral eentje die het tegendeel zelf heeft bewezen.
Je kan altijd normaal met mij praten, hoor. Is er iets beter en gematigder dan een vriendelijk verzoek om na te denken? En om met mens zijn te beginnen. Mens en religie zin onlosmakelijk. Dit is niet alleen historisch, antropologisch, theologisch en filosofisch bewezen, maar ook wetenschap, en praktisch. Beweer ik het zelf?! Ach nee, van gematigdheid gesproken: waarom negationisme? En waarom religieuze principes en concepten gebruiken in woordencombinaties tegen religie, in een poging om "kritisch" te acteren?
Oud 28 mei 2014, 15:41   #354
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan altijd normaal met mij praten, hoor. Is er iets beter en gematigder dan een vriendelijk verzoek om na te denken? En om met mens zijn te beginnen. Mens en religie zin onlosmakelijk. Dit is niet alleen historisch, antropologisch, theologisch en filosofisch bewezen, maar ook wetenschap, en praktisch. Beweer ik het zelf?! Ach nee, van gematigdheid gesproken: waarom negationisme? En waarom religieuze principes en concepten gebruiken in woordencombinaties tegen religie, in een poging om "kritisch" te acteren?
Negationisme is verboden in dit land.

d.i. Negationisme in de betekenis van Negationisme, zoals wij dat hier in ONS land in ONZE taal beschouwen.

Niet de betekenis van "ontkenning" die op alles kan slaan.

Jij bent volgens jouw eigen criteria dus ook negationist als je niet in mijn Kaboutjes wil geloven! Ik ga daar eens een lijfstraf op moeten zetten, dan zal het rap gedaan zijn.

Wat denk je van 100 stokslagen of zo?

Oud 28 mei 2014, 15:43   #355
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onzin van ficties. De Waarheid over Jezus staat in de Koran, en deels in de Bijbel.
Dat zijn sprookjesboeken joh. Wist je dat de Islam ontstaan is door gevluchte gnostische christenen ? En wie waren dat ? Gehelleniseerde joden zoals de auteurs van de evangeliën. Na het concilie van Nicea werden ze gezien als ketters en werden outlaws. Ze zijn toen tot buiten de grenzen van het Romeinse Rijk moeten vluchten en daar hebben ze die geitenhoeders leren lezen en schrijven. Aanvankelijk in het Aramees. Vandaar dat er zoveel leenwoorden in het Arabisch te vinden zijn. Het Arabisch waarin de huidige Koran is geschreven dateert maar pas van de 8e eeuw en is ontwikkeld in Zuid-Irak. Het oudst bekende Koefi-schrift, de voorloper van het Arabisch is van 690 n.C.

Citaat:
Indien de Koran geen Gods openbaring is, dan ja, dan weten we gewoon niks over Jezus. Punt.
Komma, men weet tegenwoordig al heel wat over de historische figuur Jezus. En daarmee bedoel ik niet de mythologische figuur vanuit de Bijbel hoor. Dat is een uitvinding van een stel gehelleniseerde joden met Paulus op kop.

Citaat:
Noch Palestina noch iets boven de wolken.
Eigenlijk wel zielig.

Laatst gewijzigd door Aton : 28 mei 2014 om 15:45.
Oud 28 mei 2014, 15:48   #356
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vroeger staken ze de grens over met het zwaard, en dat lukte niet zo goed. Nu doen ze dit met kartonnen dozen en slaat beter aan.
Oud 28 mei 2014, 15:50   #357
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Error error, overload.
Oud 28 mei 2014, 15:59   #358
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar, en moest het wel het geval zijn, dan waarom niet in Frankrijk en Noorden Spanje ? En niet iedereen gaat daar naar zijn thuisland. Ondertussen is de meerderheid in dat Noord Europa geboren, dat is hun thuisland.
Dat is wel waar.

Verkeersborden dienen enkel en alleen om 't verkeer in goede banen te leiden en niet om 'n politiek, religieus, ideologisch of wat dan ook statement te maken.

Laatst gewijzigd door SDX : 28 mei 2014 om 16:07.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 16:00   #359
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Grappige is er eigenlijk al lang af.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 16:00   #360
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Grappige is er eigenlijk al lang af.
dikke twee

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be