![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar heb ik dat beweerd? Mijn stelling is duidelijk:
De islamitische beschaving is de bron van de Europese beschaving. Alle andere beschavingen in het Oosten, incl. Romeinse beschaving = kopie van Ionië beschaving, betekenden niets voor Europa zonder de islam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Europees Commissaris
|
![]() Jawel, wat er, met opkomst van de islamitische beschaving, van de beschavingen in China overbleef, betekende veel over de islamitische beschaving. De moslim indertijd waren geen negationisten, er zijn in hun werken voortdurend verwijzingen naar wat ze geleerd hebben van China, India, Perzië en Griek-oosterse beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-- Jouw bestaan en dat je geen hallucinatie bent. -- Een mens of een doosje cellen met vlees en bloed dat wij "toevallig" of "selectief" een "mens" noemen ? 2 - Je mag dictatuur verwerpen, maar dat interesseert mij niet. Hoe verwerp jij het en hoe in het licht van wat jij gelooft mbt de mens, nadat jij dit geloof hebt kunnen rechtvaardigen. Hiernaast weet ik niet wat je met gephotoshopped foto's wilt aantonen, en ik begrijp ook niet hoe jij geweld eenzijdig verwerpt. Dat interesseert mij in het algemeen niet. Wat voor mij belangrijk is, is hoe je geweld verwerpt en rechtvaardigt aan de hand van je mensbeeld, anders ben jij over actualiteit bezig, maar in dit geval moet je daden van geweld vergelijken. Dat doe jij niet, of kan jij ook niet doen. De manier hoe je naar moslims gaat compleet ineenstorten op het moment je er durft om media en actualiteit objectief te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Europees Commissaris
|
![]() Atheïsme in de psyche en logica, is geen atheïsme in de taal. Atheïsme bestaat slechts in de taal en in het denken. Een van de grootste problemen met veel zogenaamde atheïsten dat ze atheïsten beweren te zijn, en tegelijkertijd in religieuze concepten en principes geloven: wijsheid, is een voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar is trouwens je bewijs dat jij echt bestaat, en geen hallucinatie bent ? 2 - Natuurlijk zijn er veel dingen die zinloos zijn zonder een bron die overtreffend zijn. Alle positivisten, dominerende school in Europese intellectualisme, zijn het hierover eens dat Metafysica zinloos is. Ik zeg juist hetzelfde maar ik stel een voorwaarde vast. Dat is: de openbaring; dus, indd als de openbaring er niet is, of niet waar is, wat niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat bepaalt het rechtssysteem wanneer er een grondwet, consensus, staat, akkoord, één dominerende rechtsschool is, enz. enz. Ik heb daar niets over te zeggen, hoor. Hier is dat ook het geval. Wat voor steen (kogeltje) en wat voor wapen mag gebruikt worden in vervolgingen van criminelen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In verband met Jezus, zijn er zelf negationisten die zijn bestaan ontkennen, en met dat soort mensen valt er niet te discussiëren. Daarenboven kennen we de waarheid van Jezus via de openbaring, en niet via de vermoedens van de mens, zeker degenen die kritisch zijn omwille van kritiek zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In geschiedkunde betekent het de ontkenning van algemeen aanvaarde historische gebeurtenissen; maar buiten des discipline heeft het andere betekenissen. Het ontkennen van Kaboutjes is geen negationisme aangezien niemand gelooft, in de zin van het geloof, erin. Je ontkent een karikaturale ontkenning van de feiten m.b.t de mens, zijnde een iemand die gelooft in iets dat ons en onze werkelijkheid overtreft, vaak noemen we het god en/of God, maar kan iets anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wow. Ionië? Alles is een kopie van de Ionische beschaving? Je beseft toch wel (hoop ik) dat de Ionië (aka westkust van huidig Turkije) allemaal Griekse kolonies waren, hoop ik? Dat waren Grieken. Turken kwamen pas in Turkije rond de 11de eeuw na christus. Zij kwamen oorspronkelijk uit centraal Azië. En wederom ben je weer dwaas bezig. De romeinse beschaving was ruim 1000 jaar oud voordat er nog maar sprake was van Islam. Dus hoe kan een barbaarse godsdienst, uitgevonden door een stel kamelendrijvers, de oorsprong zijn van een beschaving die toen al ruim 1000 jaar bestond? Dit geldt ook voor alle andere beschavingen. Van de eerste steden in Mesopotamië tot de Indus Vallei, Griekenland en de Kelten...
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |