Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 31 mei 2014, 11:38   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
N-VA kan om die reden beter gaan regeren met O-VLD en Groen en niet met CD&V.
Ligt moeilijk hoor.
reservespeler is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:39   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Om niet te zeggen onmogelijk. Regeren met Groen zou tot mislukken gedoemd zijn.
Hypochonder is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:47   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ligt moeilijk hoor.
Waarom groen moeilijker dan CD&V?
Groene technologie heeft de toekomst.
Een kleine partij is wendbaarder, dan een log CD&V ,dat ook nog eens onbetrouwbaar is.
cato is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:47   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki..._content=daily

Gelukkig blijft deze schoenmaker niet bij zijn leest.
Ik snap echt niet goed waarom men zo vaak die uitdrukking gebruikt wanneer een niet-politicus een politieke mening geeft. Politiek is een zaak van iedereen, dus het is de "leest" van iedereen.

Dezelfde commentaar kwam toen Veerle Baetens oproep deed voor het behoud van BelgiË. Hoewel ik het totaal niet met haar eens ben, vind ik wel dat ze haar positie als actrice mag gebruiken om een zo groot mogelijk publiek te overtuigen van haar politieke mening.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:48   #25
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om niet te zeggen onmogelijk. Regeren met Groen zou tot mislukken gedoemd zijn.
Door buiten de lijntjes te kleuren ,onstaat creativiteit en schept nieuwe mogelijkheden.
cato is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:51   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij dan niet goed zit bij de N-VA
De NVA heeft nochtans de aanval op het tijdskrediet ingezet bvb.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:52   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De negentiende eeuw belde juist. Ze willen hun retoriek terug.
De 19de eeuw belde mij ook teseffe. Ze willen hun ondernemers terug.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 11:57   #28
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
.. vlaems-nazionalisten zijn bazenpoepers ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:09   #29
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De 19de eeuw belde mij ook teseffe. Ze willen hun ondernemers terug.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:09   #30
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wilt deze ondernemer een rechts front.

Zou nogal onlogisch zijn mocht hij opkomen voor betere werkomstandigheden, leefbare pensioenen, meer jobs en betere work-life balance. Dat zijn namelijk de verzuchtingen van zijn personeel.

Als het van hem afhangt gaat iedereen werken tot 70, alleen werft hij geen 45 plussers meer aan zelf, dat is voor een ander....
Vreemd dat hij dan 5 keer op 6 jaar door zijn eigen personeel tot Beste Werkgever van België verkozen werd.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140225_00999197
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:09   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Men meent dat als ondernemingen bloeien ten koste van de overheid, dat de maatschappij volgt. Helaas volgt vooral een groeiende ongelijkheid en een toename van de armoede. Een beperkte groep wordt rijker en rijker, en mensen met beperkingen, de verkeerde afkomst, een te laag IQ, etc....worden hiervan de dupe. We hebben al genoeg voorbeeld wereldwijd gehad van deze politiek. Ik laat ze passeren.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:12   #32
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. vlaems-nazionalisten zijn bazenpoepers ..
Wederom sterke argumenten.

Tip : gezien uw hardnekkige problemen met spelling, raad ik U het Groene Boekje aan. Graag gedaan.
http://www.lannoo.be/hetgroeneboekje
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:14   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Vreemd dat hij dan 5 keer op 6 jaar door zijn eigen personeel tot Beste Werkgever van België verkozen werd.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140225_00999197
En dat is bewonderingswaardig, maar ik doelde op de ondernemer in het algemeen.

Anyway, ik heb een tour of duty in de private sector achter de rug. Mijn ogen vielen op van de situaties die ik heb mogen aanschouwen.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:16   #34
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Anyway, ik heb een tour of duty in de private sector achter de rug. Mijn ogen vielen op van de situaties die ik heb mogen aanschouwen.
Wat is uw job misschien? Oplossing: iedereen ambtenaar?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:20   #35
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Nee, U sprak duidelijk over "deze" ondernemer.
Als U Torfs nu plots bewonderigenswaardig vindt, dan kan zijn oproep niet geïnterpreteerd worden zoals U deed, nl.

Citaat:

Zou nogal onlogisch zijn mocht hij opkomen voor betere werkomstandigheden, leefbare pensioenen, meer jobs en betere work-life balance. Dat zijn namelijk de verzuchtingen van zijn personeel.

Als het van hem afhangt gaat iedereen werken tot 70, alleen werft hij geen 45 plussers meer aan zelf, dat is voor een ander....

Ik werk zelf al 21 jaar als werknemer in de private sector : de toestanden die U omschrijft zullen allicht wel bestaan maar zijn een absolute uitzondering.
schietboog is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:20   #36
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schoenen Torfs is meermaals uitgeroepen tot werkgever van het jaar.
Hij werkt samen met verschillende sociale hulporganisaties.
Het laatste dat je hem kan verwijten is dat het een koele, zakelijke werkgever is.

We hebben de hoogste loonkost en hebben de laagste pensioenen.
Je kan pas de pensioenen én betaalbaar houden én verhogen, als er jobs gecreëerd worden.
hamac is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:30   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het laatste dat je hem kan verwijten is dat het een koele, zakelijke werkgever is.

Je kan pas de pensioenen én betaalbaar houden én verhogen, als er jobs gecreëerd worden.
Dat wil Belgicistisch links langs geen kanten gezegd hebben. Onder de leiding van de ACV-ABVV dirigenten zingt het "Koor van het Middenveld" dan ook eendrachtig dat la Belgique het beste sociale systeem ter wereld heeft. Als je hun discours serieus neemt, dan moet je besluiten dat in Zweden, Denemarken en Nederland de werknemers verworden zijn tot een volkomen verpauperd lompenproletariaat dat van honger ligt te creperen op straat.

O wat een paradijs is la Belgique toch!
quercus is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:35   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Akkoord maar ik deel nu eenmaal niet de methoden van rechts - de ondernemer. Ik zie geen heil in hogere pensioenleeftijden, afschaffing van tijdskrediet, loopbaanonderbreking, afschaffen index, en ga zo maar door.

Ik zie net de grote voordelen van een versterking van deze sociale voordelen zodat mensen beter toegang hebben tot de arbeidsmarkt. Ouders hebben het zeer moeilijk om werken en hun gezin te combineren: tijdskrediet biedt hier een oplossing, echter is het op dit moment vrij beperkt (en kind opvoeden duurt langer dan die 21 maanden ouderschapsverlof) en werkgevers vinden zoiets verschrikkelijks. Als ik als manager af kom met mijn recht op ouderschapsverlof denk ik dat hij geneigd is om mij gewoon mijn maanden uit te betalen en wandelen te sturen. Maargoed, managers mogen geen kinderen hebben blijkbaar.

Vergeet niet dat het een abnormaliteit is dat we met zijn allen gaan werken: nog niet zo lang geleden bleef een partner thuis om de zorg op zich te nemen. Maar met de huidige huizenprijzen is dat onmogelijk. Zeker in de stedelijke gebieden.

En de loonkost is een fabel: misschien eens herinneren dat ongeveer de helft van de Belgen onbetaalde overuren presteert.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:45   #39
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord maar ik deel nu eenmaal niet de methoden van rechts - de ondernemer. Ik zie geen heil in hogere pensioenleeftijden, afschaffing van tijdskrediet, loopbaanonderbreking, afschaffen index, en ga zo maar door.
Goed voor u dat ge er geen heil in ziet, maar de economische realiteit is anders.

Citaat:
Ik zie net de grote voordelen van een versterking van deze sociale voordelen zodat mensen beter toegang hebben tot de arbeidsmarkt. Ouders hebben het zeer moeilijk om werken en hun gezin te combineren: tijdskrediet biedt hier een oplossing, echter is het op dit moment vrij beperkt (en kind opvoeden duurt langer dan die 21 maanden ouderschapsverlof) en werkgevers vinden zoiets verschrikkelijks. Als ik als manager af kom met mijn recht op ouderschapsverlof denk ik dat hij geneigd is om mij gewoon mijn maanden uit te betalen en wandelen te sturen. Maargoed, managers mogen geen kinderen hebben blijkbaar.
Als ge dusdanig ontevreden bent over uw baas, waarom zoekt ge dan geen andere job?

Bovendien, kinderen nemen is de keuze van u en uw partner, niet van de werkgever. Waarom zou die werkgever verplicht moeten opdraaien voor uw keuze?

Citaat:
Vergeet niet dat het een abnormaliteit is dat we met zijn allen gaan werken: nog niet zo lang geleden bleef een partner thuis om de zorg op zich te nemen. Maar met de huidige huizenprijzen is dat onmogelijk. Zeker in de stedelijke gebieden.
Stelt u dan voor om gezamenlijk minder te werken? Dat is economische zelfmoord, ik hoop dat u dat beseft.

Citaat:
En de loonkost is een fabel: misschien eens herinneren dat ongeveer de helft van de Belgen onbetaalde overuren presteert.
Lol. De loonkost is een fabel. Voor sommige beroepen gaat dat zeker op. Voor ongeschoolde arbeid niet. Als ge al een manager zijt, dan toch eentje met bijzonder weinig economische scholing.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 31 mei 2014, 12:59   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Goed voor u dat ge er geen heil in ziet, maar de economische realiteit is anders.
Het is de welvaart die telt die wij in onze totale beroepscarriere genereren, niet hoe lang we aan de slag zijn.

Citaat:
Als ge dusdanig ontevreden bent over uw baas, waarom zoekt ge dan geen andere job?
Wat denkt ge dat ik bezig ben ?

Citaat:
Bovendien, kinderen nemen is de keuze van u en uw partner, niet van de werkgever. Waarom zou die werkgever verplicht moeten opdraaien voor uw keuze?
Omdat we in een democratie leven waarin het voortbestaan van onze maatschappij primeert boven economisch gewin. Pech voor die baas, maar dat is nu eenmaal de realiteit. Kinderen krijgen is een biologisch gegeven en enorm belangrijk. En hij heeft zich daar naar te schikken. Kan steeds naar India trekken ofzo.

Citaat:
Stelt u dan voor om gezamenlijk minder te werken? Dat is economische zelfmoord, ik hoop dat u dat beseft.
Ja. We kunnen dat. Maargoed, u hebt blijkbaar gemist dat technologie onze productiviteit enorm heeft geboost. Er zijn zelfs filosofen die zich afvragen waarom we uberhaupt nog steeds in deze ratrace zitten ?

Citaat:
Lol. De loonkost is een fabel. Voor sommige beroepen gaat dat zeker op. Voor ongeschoolde arbeid niet. Als ge al een manager zijt, dan toch eentje met bijzonder weinig economische scholing.
Misschien ken ik de werkelijke kost van onze bedrijfsvoering ? Misschien is de loonkost helemaal niet ze belangrijk hierin ? Misschien heeft de gemiddelde bediende hier 200-300 overuren per jaar opstaan, wat goed is voor een loonkost van ongeveer 10000 - 15000 euro per jaar. Onbetaald !

Ook al bij stilgestaan dat Belgie een dienstenland is en dat het net in die sector is dat onbetaalde overuren schering en inslag zijn ?
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be