![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs de andere Torfs, Rik Torfs, de professor die ooit nog bij CD&V is geweest, is tegen de klassieke tripartite.
We moeten blijven druk zetten zodat de CD&V niet durft te kiezen voor de tripartite. |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vergeet echter dat dat een leiddraad is die men niet blindelings mag volgen, maar dat men de zichzelf verklaarde uitvoerders van dat contract heel streng moet volgen, beoordelen en afstraffen indien nodig. En daar loopt dit stramien verkeerd; onze grote leiders spreken met dubbele tond, Voeren verborgen agenda's uit, hebben al heel vroeg het principe van het beheren als een 'goede huisvader' van de hen toevertrouwde materie geschonden en zelfs compleet over boord gegooid. Zulke mensen blindelings blijven volgen is inderdaad de hele maatschappij naar de verdoemenis helpen. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() U bedoelt natuurlijk "mensen die niet willen werken".
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() En het uwe niet? U denkt dat mensen enkel onder dwang tot moreel verantwoord gedrag gestuurd kunnen worden. U denkt dat vrijheid niet goed is. Is dat dan geen schokkend wereldbeeld?
Mijn wereldbeeld gaat uit van individuen. Individuen die onvervreemdbare grondrechten hebben. Grondrechten die ook niet door de overheid kunnen afgenomen worden, ook al stemt 99,99% voor de afschaffing of schending van een grondrecht. Vrijheid ook, de vrijheid om te doen wat ik wil, zolang ik de vrijheid van anderen niet schendt. Een samenleving waar iedereen de contacten kan maken die hij wenst, en solidair kan zijn met wij hij of zij solidair wil zijn. Een maatschappij waar niet alles dat mag ook direct verplicht is, en alles wat zogezegd immoreel is verboden is. Een samenleving, in de echte zin van het woord: 'samen leven', met de nadruk op het laatste. Leven als in zelf beslissingen nemen. Een samenleving waar het eigendomsrecht - wat direct voortvloeit uit het recht op het eigen lichaam - wél gerespecteerd wordt. Een samenleving waar ik wél mag zeggen wat ik denk en waarvan ik overtuigd ben, zonder binnen de door de meerderheid besliste krijtlijnen te moeten lopen. Als u dat schokkend vindt, dan stel ik mij ernstige vragen. De enige personen die bovenstaand wereldbeeld schokkend vinden, zijn zij die het totalitarisme niet ongenegen zijn. Dé erfzonde van de twintigste eeuw.
#108 |
Minister-President
|
![]() Volksverraad, dat bestaat niet. Ik ben een Vlaming. Maar dat betekent nog niet dat ik altijd beslissingen moet nemen die in lijn liggen met wat de meerderheid der Vlamingen wil. Ik ben een individu in deze Vlaamse samenleving, die geen verantwoording moet afleggen jegens het Vlaamse volk, de Vlaamse natie noch de Vlaamse staat. Verraad houdt ook in dat ge een eerder gemaakt afspraak niet nakomt. Wanneer heb ik ooit gezegd dat ik altijd in het belang van alle Vlamingen (wat sowieso niet kan; belangen zijn nu eenmaal vaak tegenstrijdig) of in het belang van de meerderheid der Vlamingen zou handelen? Nooit. Ergo, ik kan geen volksverraad plegen. Niet tegenover de Bruggelingen, niet tegenover de West-Vlamingen, niet tegenover de Vlamingen, niet tegenover de Belgen, niet tegenover de Europeanen, ... Volksverraad bestaat niet.
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jonge mensen met diplomas, die al meer als een jaar zoeken naar werk, dat is geen probleem voor de NVA. Die pakken we hun wachtuitkering af. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is heel weinig werk. Van die 90000 vacatures bij de VDAB zijn er een hele hoop vals, of (drie)dubbel. Onze PR man ziet een vacature als een goedkope manier van reclame, zegt genoeg he. |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Een wachtuitkering op zich is absurd. De sociale zekerheid zou een verzekering moeten zijn. Ge draagt bij, en als ge pech hebt, dan wordt ge geholpen.
Wat heeft een net afgestudeerde student - m.u.v. 2,71% sociale bijdragen op vakantiejobs - al bijgedragen aan de financiering van de sociale zekerheid? Niets. En dus heeft hij geen recht op een uitkering.
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U meent dat u een individu bent, maar helaas, is dat slechts schijn. U kunt daar naar streven, dat wensen, maar u zult nooit los komen van de maatschappij. De enigste manier om echt uit de maatschappij te stappen is de bak in te gaan. Ik ben een beter mens door mijn familie, vrienden en collegas. Mijn persoonlijkheid, kwaliteiten en competenties worden daardoor gevormd. De maatschappij heeft vele honderdduizenden euros in mij geinvesteerd. Ik ben dan ook deel van deze maatschappij. Mijn werk is evenzeer het werk van de maatschappij. PS: Ge zijt niet vrij om afspraken na te komen of niet na te komen. Ge zijt geboren in een maatschappij en ge hebt te leven naar de regels van die maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaak helpt die wachtuitkering om op een kot te blijven wonen in een stad waar de kansen op werk veel groter zijn dan bij de ouders op het platteland. Of de ouders zitten helemaal niet meer in de picture... Dat is net waar het om draait hier: ik wil een maatschappij waarin we elkaar helpen. U wilt een maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. U bent sterke individuen, waarschijnlijk hooggeschoold, stevige job, spaarcenten, maar u bent niet in de meerderheid. De meeste redden het niet alleen.... |
|
![]() |
![]() |
#115 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast, ik wil helemaal geen maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. Ik wil gewoon geen maatschappij waar men slaaf is van de staat. Ik wil een maatschappij waar we elkaar echt helpen, zonder ertoe gedwongen te worden.
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederland: het fenomeen "onder water" staan is daar nu alomtegenwoordig in de huizenmarkt/hypotheken. Als die mensen hun uitkering verliezen (beperkt in de tijd), dan komen ze pas echt in de shit: ze moeten hun huis verkopen tegen een waarde die ver onder de hypotheek zit. En zo stimuleer je armoede. Maargoed, in NL lossen ze dat op met een hele horde andere uitkeringen naast de dop gekoppeld aan een massa sociale huurwoningen. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Werken, kind krijgen en wat ouder worden maakt u wat zachter en begripvoller voor uw medemens, ge leert het nog. |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |