Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 09:40   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vertrouw NOOIT mensen (behalve uw naasten misschien) die zeggen dat ze het "voor uw goed doen". En ZEKER al geen mensen die U gaan dwingen "voor uw goed". Politici en zo bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je geen vertrouwen hebben in uw werkgever. Maar je hebt tenminste de vrijheid om er een andere te kiezen. Als iemand zegt dat je de helft van je loon moet afgeven (en geen keuze he, verplicht !) voor uw welzijn, vind ik dat eigenaardig dat je dat dan WEL gaat vertrouwen.

De enige persoon die het goed met je voor heeft, ben je zelf.
Uw wereldbeeld is...schokkend.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 09:47   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zou het uwe niet op drijfzand zijn opgebouwd?
Heb ten minste de eerlijkheid om dat te erkennen ipv blindelings volksverraders te blijven achterna lopen.
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2014, 09:52   #103
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de andere Torfs, Rik Torfs, de professor die ooit nog bij CD&V is geweest, is tegen de klassieke tripartite.

We moeten blijven druk zetten zodat de CD&V niet durft te kiezen voor de tripartite.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 1 juni 2014, 09:54   #104
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas nee. Niemand is slechts een individu. U bent deel van een gezin, van een familie, van een vriendenkring, van een sociaal netwerk, van een wijkclub, van de maatschappij tout court. De mens is geen eenzaam dier dat alleen kan overleven en leven. Onze biologie is daar niet op gemaakt: wij steunen op elkaar voor onze voorzieningen. Dat was in de prehistorie ook al zo, en zo is het nu ook.

Het verleden heeft ook bewezen dat indien de overheid niet ingrijpt in contracten tussen een werkgever en een werknemer het mis loopt. De werkgever zal steeds zijn sterkere positie uitspelen. Daarom zijn er vakbonden gekomen.

In goede tijden willen we steeds meer en willen we steeds minder solidair zijn, omdat we "denken" dat we het niet meer nodig hebben. Het idee dat u alleenrecht hebt op de inkomsten uit uw arbeid gaat voorbij aan het feit dat u opereert binnen een maatschappij.
Dit is allemaal, objectief gezien, niet tegen te spreken.

U vergeet echter dat dat een leiddraad is die men niet blindelings mag volgen, maar dat men de zichzelf verklaarde uitvoerders van dat contract heel streng moet volgen, beoordelen en afstraffen indien nodig.

En daar loopt dit stramien verkeerd; onze grote leiders spreken met dubbele tond, Voeren verborgen agenda's uit, hebben al heel vroeg het principe van het beheren als een 'goede huisvader' van de hen toevertrouwde materie geschonden en zelfs compleet over boord gegooid.
Zulke mensen blindelings blijven volgen is inderdaad de hele maatschappij naar de verdoemenis helpen.
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:22   #105
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het uwe niet op drijfzand zijn opgebouwd?
Heb ten minste de eerlijkheid om dat te erkennen ipv blindelings volksverraders te blijven achterna lopen.
Mensen die werklozen laten vallen, dat zijn volksverraders.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:28   #106
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt natuurlijk "mensen die niet willen werken".
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:35   #107
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het uwe niet? U denkt dat mensen enkel onder dwang tot moreel verantwoord gedrag gestuurd kunnen worden. U denkt dat vrijheid niet goed is. Is dat dan geen schokkend wereldbeeld?

Mijn wereldbeeld gaat uit van individuen. Individuen die onvervreemdbare grondrechten hebben. Grondrechten die ook niet door de overheid kunnen afgenomen worden, ook al stemt 99,99% voor de afschaffing of schending van een grondrecht. Vrijheid ook, de vrijheid om te doen wat ik wil, zolang ik de vrijheid van anderen niet schendt. Een samenleving waar iedereen de contacten kan maken die hij wenst, en solidair kan zijn met wij hij of zij solidair wil zijn. Een maatschappij waar niet alles dat mag ook direct verplicht is, en alles wat zogezegd immoreel is verboden is. Een samenleving, in de echte zin van het woord: 'samen leven', met de nadruk op het laatste. Leven als in zelf beslissingen nemen. Een samenleving waar het eigendomsrecht - wat direct voortvloeit uit het recht op het eigen lichaam - wél gerespecteerd wordt. Een samenleving waar ik wél mag zeggen wat ik denk en waarvan ik overtuigd ben, zonder binnen de door de meerderheid besliste krijtlijnen te moeten lopen.

Als u dat schokkend vindt, dan stel ik mij ernstige vragen. De enige personen die bovenstaand wereldbeeld schokkend vinden, zijn zij die het totalitarisme niet ongenegen zijn. Dé erfzonde van de twintigste eeuw.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:43   #108
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volksverraad, dat bestaat niet. Ik ben een Vlaming. Maar dat betekent nog niet dat ik altijd beslissingen moet nemen die in lijn liggen met wat de meerderheid der Vlamingen wil. Ik ben een individu in deze Vlaamse samenleving, die geen verantwoording moet afleggen jegens het Vlaamse volk, de Vlaamse natie noch de Vlaamse staat. Verraad houdt ook in dat ge een eerder gemaakt afspraak niet nakomt. Wanneer heb ik ooit gezegd dat ik altijd in het belang van alle Vlamingen (wat sowieso niet kan; belangen zijn nu eenmaal vaak tegenstrijdig) of in het belang van de meerderheid der Vlamingen zou handelen? Nooit. Ergo, ik kan geen volksverraad plegen. Niet tegenover de Bruggelingen, niet tegenover de West-Vlamingen, niet tegenover de Vlamingen, niet tegenover de Belgen, niet tegenover de Europeanen, ... Volksverraad bestaat niet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:50   #109
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat het beperken van de werklozensteun in de tijd gelijk met 'het laten vallen'?
hamac is offline  
Oud 1 juni 2014, 10:57   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
U bedoelt natuurlijk "mensen die niet willen werken".
De meerderheid van de werklozen wilt wel degelijk werken, beter nog, ze zijn hopeloos op zoek naar werk.

Jonge mensen met diplomas, die al meer als een jaar zoeken naar werk, dat is geen probleem voor de NVA. Die pakken we hun wachtuitkering af.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:00   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Staat het beperken van de werklozensteun in de tijd gelijk met 'het laten vallen'?
Ja, het is een drukkingsmiddel om werklozen "alles te laten accepteren". Ook al betekent het bij wijze van spreke in een beerput kruipen met een master diploma. Of als prof uw rug kapotmaken op het veld. Dat is vernedering.

Er is heel weinig werk. Van die 90000 vacatures bij de VDAB zijn er een hele hoop vals, of (drie)dubbel. Onze PR man ziet een vacature als een goedkope manier van reclame, zegt genoeg he.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:02   #112
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die pakken we hun wachtuitkering af.
Een wachtuitkering op zich is absurd. De sociale zekerheid zou een verzekering moeten zijn. Ge draagt bij, en als ge pech hebt, dan wordt ge geholpen.

Wat heeft een net afgestudeerde student - m.u.v. 2,71% sociale bijdragen op vakantiejobs - al bijgedragen aan de financiering van de sociale zekerheid? Niets. En dus heeft hij geen recht op een uitkering.

Nebur is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:06   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Volksverraad, dat bestaat niet. Ik ben een Vlaming. Maar dat betekent nog niet dat ik altijd beslissingen moet nemen die in lijn liggen met wat de meerderheid der Vlamingen wil. Ik ben een individu in deze Vlaamse samenleving, die geen verantwoording moet afleggen jegens het Vlaamse volk, de Vlaamse natie noch de Vlaamse staat. Verraad houdt ook in dat ge een eerder gemaakt afspraak niet nakomt. Wanneer heb ik ooit gezegd dat ik altijd in het belang van alle Vlamingen (wat sowieso niet kan; belangen zijn nu eenmaal vaak tegenstrijdig) of in het belang van de meerderheid der Vlamingen zou handelen? Nooit. Ergo, ik kan geen volksverraad plegen. Niet tegenover de Bruggelingen, niet tegenover de West-Vlamingen, niet tegenover de Vlamingen, niet tegenover de Belgen, niet tegenover de Europeanen, ... Volksverraad bestaat niet.
Het cynisme van mijn uitdrukking is u ontgaan, ik ging slechts in op de originele post.

U meent dat u een individu bent, maar helaas, is dat slechts schijn. U kunt daar naar streven, dat wensen, maar u zult nooit los komen van de maatschappij. De enigste manier om echt uit de maatschappij te stappen is de bak in te gaan.

Ik ben een beter mens door mijn familie, vrienden en collegas. Mijn persoonlijkheid, kwaliteiten en competenties worden daardoor gevormd. De maatschappij heeft vele honderdduizenden euros in mij geinvesteerd. Ik ben dan ook deel van deze maatschappij. Mijn werk is evenzeer het werk van de maatschappij.

PS: Ge zijt niet vrij om afspraken na te komen of niet na te komen. Ge zijt geboren in een maatschappij en ge hebt te leven naar de regels van die maatschappij.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:09   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wachtuitkering op zich is absurd. De sociale zekerheid zou een verzekering moeten zijn. Ge draagt bij, en als ge pech hebt, dan wordt ge geholpen.

Wat heeft een net afgestudeerde student - m.u.v. 2,71% sociale bijdragen op vakantiejobs - al bijgedragen aan de financiering van de sociale zekerheid? Niets. En dus heeft hij geen recht op een uitkering.
Wat moet die dan gaan doen ? Onder een steen gaan wonen en slakken eten ?

Vaak helpt die wachtuitkering om op een kot te blijven wonen in een stad waar de kansen op werk veel groter zijn dan bij de ouders op het platteland. Of de ouders zitten helemaal niet meer in de picture...

Dat is net waar het om draait hier: ik wil een maatschappij waarin we elkaar helpen. U wilt een maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. U bent sterke individuen, waarschijnlijk hooggeschoold, stevige job, spaarcenten, maar u bent niet in de meerderheid. De meeste redden het niet alleen....
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:14   #115
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U meent dat u een individu bent, maar helaas, is dat slechts schijn. U kunt daar naar streven, dat wensen, maar u zult nooit los komen van de maatschappij. De enigste manier om echt uit de maatschappij te stappen is de bak in te gaan.
Leest u eigenlijk ook de andere zaken die ik zeg? Ik zeg helemaal niet dat ik wens los te komen van de maatschappij.

Citaat:
Ik ben een beter mens door mijn familie, vrienden en collegas. Mijn persoonlijkheid, kwaliteiten en competenties worden daardoor gevormd. De maatschappij heeft vele honderdduizenden euros in mij geinvesteerd. Ik ben dan ook deel van deze maatschappij. Mijn werk is evenzeer het werk van de maatschappij.
Honderdduizenden lijkt me wat overdreven, maar bon. Die "You didn't build that"-redenering, daar ga ik niet in mee.

Citaat:
PS: Ge zijt niet vrij om afspraken na te komen of niet na te komen. Ge zijt geboren in een maatschappij en ge hebt te leven naar de regels van die maatschappij.
Zeg dat tegen Rosa Parks. If the law is immoral, it is a moral duty to break the law.

Nebur is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:17   #116
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus buiten België bestaat de rest van Europa uit volksverraders? U dient uw kortzichtigheid snel te laten voor wat het is me dunkt.
Hypochonder is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:19   #117
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet die dan gaan doen ? Onder een steen gaan wonen en slakken eten ?
Want een pas afgestudeerde vliegt direct buiten bij zijn ouders.

Citaat:
Vaak helpt die wachtuitkering om op een kot te blijven wonen in een stad waar de kansen op werk veel groter zijn dan bij de ouders op het platteland. Of de ouders zitten helemaal niet meer in de picture...
Ik hoef niet in Leuven te blijven wonen om werk te zoeken.

Citaat:
Dat is net waar het om draait hier: ik wil een maatschappij waarin we elkaar helpen. U wilt een maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. U bent sterke individuen, waarschijnlijk hooggeschoold, stevige job, spaarcenten, maar u bent niet in de meerderheid. De meeste redden het niet alleen....
Ik studeer af in september, dan heb ik de twee masterdiploma's die ik wou. Dus hooggeschoold? Ik veronderstel van wel. Stevige job? Neen dus. Spaarcenten? Ik mag niet klagen als afstuderende 23-jarige, maar zoveel zijn het er nu ook niet.

Daarnaast, ik wil helemaal geen maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. Ik wil gewoon geen maatschappij waar men slaaf is van de staat. Ik wil een maatschappij waar we elkaar echt helpen, zonder ertoe gedwongen te worden.

Nebur is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:21   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus buiten België bestaat de rest van Europa uit volksverraders? U dient uw kortzichtigheid snel te laten voor wat het is me dunkt.
Misschien daarom dat we de crisis veel beter verteren dan in andere Europese landen.

Nederland: het fenomeen "onder water" staan is daar nu alomtegenwoordig in de huizenmarkt/hypotheken. Als die mensen hun uitkering verliezen (beperkt in de tijd), dan komen ze pas echt in de shit: ze moeten hun huis verkopen tegen een waarde die ver onder de hypotheek zit.

En zo stimuleer je armoede. Maargoed, in NL lossen ze dat op met een hele horde andere uitkeringen naast de dop gekoppeld aan een massa sociale huurwoningen.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:23   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Want een pas afgestudeerde vliegt direct buiten bij zijn ouders.

Ik hoef niet in Leuven te blijven wonen om werk te zoeken.

Ik studeer af in september, dan heb ik de twee masterdiploma's die ik wou. Dus hooggeschoold? Ik veronderstel van wel. Stevige job? Neen dus. Spaarcenten? Ik mag niet klagen als afstuderende 23-jarige, maar zoveel zijn het er nu ook niet.

Daarnaast, ik wil helemaal geen maatschappij waar men enkel zichzelf helpt. Ik wil gewoon geen maatschappij waar men slaaf is van de staat. Ik wil een maatschappij waar we elkaar echt helpen, zonder ertoe gedwongen te worden.
Ik was net zoals u pakt 5 jaar geleden

Werken, kind krijgen en wat ouder worden maakt u wat zachter en begripvoller voor uw medemens, ge leert het nog.
Tavek is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:28   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Honderdduizenden lijkt me wat overdreven, maar bon. Die "You didn't build that"-redenering, daar ga ik niet in mee.
Kleuterschool, Basisschool, Middelbare school, Bachelor, Master, Doctoraat.

Ik durf het toch op honderdduizenden euros te houden hoor....
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be