Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 18:16   #501
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Sorry, maar hier volg ik niet! Het is duidelijk dat hij uit jodenhaat handelde, vraag is alleen of hij "zomaar" Joden wou neerschieten, of dat hij in opdracht handelde en net déze Joden moest neerschieten. En als iemand een huurmoordenaar nodig had om net déze mensen te liquideren, wie beter genomen dan dan een radicale, Jodenhatende moslim?
Ja de persoon in kwestie had een advertentie in de krant gezet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 18:25   #502
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar hier volg ik niet! Het is duidelijk dat hij uit jodenhaat handelde, vraag is alleen of hij "zomaar" Joden wou neerschieten, of dat hij in opdracht handelde en net déze Joden moest neerschieten. En als iemand een huurmoordenaar nodig had om net déze mensen te liquideren, wie beter genomen dan dan een radicale, Jodenhatende moslim?
Als een islamiet de dader is van een moord op joden en je vermeldt dat er geen opdrachtgevers of orders van hogerhand waren, dan krijg ik het gevoel dat je de diepgewortelde jodenhaat bij islamieten trivialiseert.

Nu ik je post echter herlees, lijk ik me vergist te hebben vermits je er blijkbaar toch van uitgaat dat dit een afrekening was.
My bad.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 18:29   #503
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft "zoeken naar een motief" nu te maken met "trivialiseren"?
Een islamiet die joden doodt; het motief staat in hun vreselijk boek.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 1 juni 2014, 18:37   #504
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Als een islamiet de dader is van een moord op joden en je vermeldt dat er geen opdrachtgevers of orders van hogerhand waren, dan krijg ik het gevoel dat je de diepgewortelde jodenhaat bij islamieten trivialiseert.

Nu ik je post echter herlees, lijk ik me vergist te hebben vermits je er blijkbaar toch van uitgaat dat dit een afrekening was.
My bad.
No problem!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 18:38   #505
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Een islamiet die joden doodt; het motief staat in hun vreselijk boek.
Je zal inmiddels wel doorhebben dat ik bedoelde "het motief om net déze joodse mensen te doden", mocht het géén random antisemitische aanslag geweest zijn.
Oud 1 juni 2014, 18:40   #506
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal inmiddels wel doorhebben dat ik bedoelde "het motief om net déze joodse mensen te doden", mocht het géén random antisemitische aanslag geweest zijn.
Ja hoor, voegde er enkel nog een waarheid als een koe aan toe
Oud 1 juni 2014, 18:43   #507
fabianen
Gouverneur

Standaard

Lone wolves of niet.
De geheime diensten weten wie ze zijn,waar ze zitten,maar doen niets.
Het is gewoon een miljarden business,dat staande moet gehouden worden door laffe daden zoals deze en oorlogen.Het creërt industrie en daar leven miljoenen mensen van waar anders een groot deel ook in de misdaad zouden verzeild geraakt zouden zijn,met een onuitzichtelijke toekomst van de mensdom(heid)tot gevolg.
De coca industrie in Colombië laten ze toch ook ongemoeid?Terwijl ze die gemakkelijk plat kunnen branden.
Heb je trouwens last van terrorisme?Zolang het binnen de perken blijft,blijft het nog altijd een beetje leefbaar in deze stilletjes aan tot verdoemenis gaande wereld.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 18:44   #508
fabianen
Gouverneur

Standaard

Lone wolves of niet.
De geheime diensten weten wie ze zijn,waar ze zitten,maar doen niets.
Het is gewoon een miljarden business,dat staande moet gehouden worden door laffe daden zoals deze en oorlogen.Het creërt industrie en daar leven miljoenen mensen van waar anders een groot deel ook in de misdaad zouden verzeild geraakt zijn,met een onuitzichtelijke toekomst van de mensdom(heid)tot gevolg.
De coca industrie in Colombië laten ze toch ook ongemoeid?Terwijl ze die gemakkelijk plat kunnen branden.
Heb je trouwens last van terrorisme?Zolang het binnen de perken blijft,blijft het nog altijd een beetje leefbaar in deze stilletjes aan tot verdoemenis gaande wereld.
Oud 1 juni 2014, 18:47   #509
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een "lone wolf" dus, zonder opdrachtgever of orders van hogerhand? Als hij "zomaar" Joden wou doodschieten, is het toch echt wel een ongelooflijk toeval dat hij er nét een Israëlisch koppel heeft uitgepikt, een koppel dan nog dat banden heeft/had met de Mossad en waarvan de vrouw voor Nethanyahu werkte.
Even ongelooflijk toevallig als een verkeersongeluk krijgen door op iemand anders in te rijden op een kruispunt waar je geen voorrang verleende aan iemand die daar net die seconde passeert en net als jij geen seconde eerder of later.
Duizend zaken zullen ervoor gezorgd hebben dat jullie beiden die dag op dat moment met elkaar in botsing gekomen zijn.

Een man die dan een joods museum binnen wandelt en per toeval twee Israëli's neerschiet ipv 2 joden vind ik persoonlijk niet toevalliger.

Wat niet per definitie betekent dat er geen andere motieven achter de aanslag kunnen steken, maar ik zie vooralsnog geen enkele reden om daar van uit te gaan...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 19:08   #510
discuz
Minister

Standaard

Tja, toevallige controle en arrestatie? Moeilijk te snappen hoe een dader de bus opstapt met de wapens diie hij gebruikt heeft + de kleren erbij + een bekentenisvideo.

In ieder geval nog maar eens een bewijs dat dit soort aanslagen enorm moeilijk of eigenlijk helemaal niet te voorkomen zijn.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 19:10   #511
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe het op Belgische scholen zit, maar zaken als de holocaust zijn taboe op scholen met een veel Arabische / Moslim leerlingen

Wat mij betreft zie ik zulk soort Arabische / Islamitische lieden liever vertrekken uit Europa.
Hoe denken jullie in Belgie erover??

Laatst gewijzigd door edwin2 : 1 juni 2014 om 19:12.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 19:20   #512
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het op Belgische scholen zit, maar zaken als de holocaust zijn taboe op scholen met een veel Arabische / Moslim leerlingen

Wat mij betreft zie ik zulk soort Arabische / Islamitische lieden liever vertrekken uit Europa.
Denk dat je op de verkeerde hebt gestemd op 25 mei?
Oud 1 juni 2014, 19:24   #513
discuz
Minister

Standaard

Wat ik vreemd vind. Die vent reist met zakken vol bewijsmateriaal naar Marseillle en wordt bij aankomst door douaniers van de bus geplukt, die routinematig bussen uit Amsterdam controleren, vooral op drugs. Volgens een krantenartikel had hij een pistool in z'n zak. Waarom gebruikte hij dat niet tegen de douaniers?

Een soldaat die z'n missie heeft volbracht?
Oud 1 juni 2014, 19:26   #514
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De holocaust is op Belgische scholen, ook op scholen met een grote concentratie aan moslimleerlingen, zeker géén taboe. Integendeel zelfs. Nooit gehoord van de schooluitstappen naar Auschwitz?
Oud 1 juni 2014, 19:26   #515
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij hoort de islam niet thuis in de westerse wereld, maakt niet uit uit welk land/regio van de wereld de aanhanger ervan komt.

Weet niet of de holocaust hier al taboe is maar ik zou denken dat met de opkomst van all things halal de holocaust jaarlijks zal gevierd worden.
Oud 1 juni 2014, 19:30   #516
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De holocaust is op Belgische scholen, ook op scholen met een grote concentratie aan moslimleerlingen, zeker géén taboe. Integendeel zelfs. Nooit gehoord van de schooluitstappen naar Auschwitz?

Nee.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 19:34   #517
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee.
En de uitstappen naar de Dossinkazerne?
Oud 1 juni 2014, 19:45   #518
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

heerlijk! het was zo'n brave jongen, helemaal niet religieus en zeker niet gewelddadig!

Citaat:
Soulifa Badaoui verdedigde Nemmouche in 2006 na een inbraak in een supermarkt. Ze omschrijft de Mehdi Nemmouche van toen als intelligent, niet religieus en niet gewelddadig.

Ook de familie van Nemmouche reageerde verbaasd op het nieuws over de arrestatie van Nemmouche. Een tante van Nemmouche verklaarde op televisie ‘zeer geschokt’ te zijn door het nieuws. Ze omschreef de Mehdi Nemmouche die zij kende als aardig, intelligent en geschoold. De vrouw voegde er wel aan toe dat de man sinds 2000 geen contact meer had met zijn familie. Enkel eind 2012 bracht hij nog een kort bezoekje aan zijn familie.

Volgens de vrouw ging Nemmouche destijds niet naar de moskee en is hij wellicht in de gevangenis geradicaliseerd. In 2009 werd Mehdi Nemmouche in Frankrijk tot 2 jaar cel veroordeeld wegens zijn aandeel in een gewapende overval.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

het zal je maar overkomen als aardige, intelligente, en niet kwaadaardige gast dat je in het gevang geraakt wegens een gewapend overvalletje en daar gaat radicaliseren!
ALLEMAAL DE SCHULD VAN DIE WITTE SMEERLAPPEN DIE HEM IN HET GEVANG STAKEN !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 19:50   #519
discuz
Minister

Standaard

Als ik de berichten dus goed begrijp, was de dader zonder problemen door de douanecontrole geraakt als hij de wapens, kleren, vlag en video niet in z'n bagage had gehad?

Kan je daaruit afleiden dat hijzelf, of z'n opdrachtgever, wou dat hij gepakt werd?

Enfin, het beeld van de pro hitman heeft nu wel flinke deuk gekregen. De vraag blijft hoe je dit soort aanslagen kan voorkomen. Niet, lijkt de conclusie. Er zijn alijd zachte doelwitten zoals het museum.

De dader was ook nog recent (maart) op de radar van de veiligheidsdiensten opgedolen. Hij zwijgt nu, maar aan die informatie te zien lag z'n hele cv en reisweg de laatste jaren in detail klaar in een bestand ergens.

Zachte doelwitten en mensen die bekend zijn bij de veiligheidsdiensten te over dus. Wat doe je eraan?
Oud 1 juni 2014, 19:51   #520
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de uitstappen naar de Dossinkazerne?
Dat deden ze in het college van Enghien niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be