Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 17:11   #101
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NVA in de federale ?
Paul Magnette over BDW als evt. premier: je plaatst toch geen vos als bewaker bij een kippenhok ?

Ons land vergelijken met een kippenhok, dat heeft hij dan toch erg goed gezien!
andev is offline  
Oud 1 juni 2014, 17:12   #102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry...dubbel!

Laatst gewijzigd door andev : 1 juni 2014 om 17:12. Reden: dubbel
andev is offline  
Oud 1 juni 2014, 19:17   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of: "Di Rupo II, de Titanic vaart nog eventjes..."
Trouwens, Di Rupo mag ook al uitkijken naar een andere post zeker?
Inderdaad: deze morgen op RTBf: Dienen roepoo is kandidaat om Waals minister-president te worden.
De onderhandelingen voor het vormen v.e. Waalse regering starten morgenochtend.
Ben je mee ?
Boduo is offline  
Oud 1 juni 2014, 19:47   #104
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vrees voor u dat de grap heel anders zal uitdraaien...
Ik vrees van niet.
De frigo's zijn leeg, En Di Rupo heeft de kelders ook al leeggedronken.

Komende 5 jaar zal niet anders dan slecht nieuws moeten gebracht worden waarbij de burger keer op keer met de neus op de feiten wordt gedrukt.
Hij zal beseffen dat er ooit een partij was die ervoor heeft gewaarschuwd.

We gaan eens zien hoe de burger zal reageren als ze beginnen te schaven aan de sociale zekerheid.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 19:53   #105
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
na deze zin...

''hoe klein mijn macht ook is als simpele burger en Vlaming in dit land, ...''

ben ik gestopt met verder te lezen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreselijk hee, die pastoorpraat.
Wat voelen we onszelf toch weer verheven boven het plebs hé?

Bende dikke nekken.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 19:55   #106
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik vrees van niet.
De frigo's zijn leeg, En Di Rupo heeft de kelders ook al leeggedronken.

Komende 5 jaar zal niet anders dan slecht nieuws moeten gebracht worden waarbij de burger keer op keer met de neus op de feiten wordt gedrukt.
Hij zal beseffen dat er ooit een partij was die ervoor heeft gewaarschuwd.

We gaan eens zien hoe de burger zal reageren als ze beginnen te schaven aan de sociale zekerheid.
Schaven aan de sociale zekerheid, zal niet genoeg zijn. Ze zullen het moeten gaan halen bij het spaargeld.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 1 juni 2014, 19:57   #107
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Schaven aan de sociale zekerheid, zal niet genoeg zijn. Ze zullen het moeten gaan halen bij het spaargeld.
Idd, ik acht Cypriotische toestanden zeer goed mogelijk.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 20:17   #108
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Idd, ik acht Cypriotische toestanden zeer goed mogelijk.
Zo snel zal het niet gaan. Het verloopt volgens mij in de volgende fasen:
- laagst mogelijke pensioenen: hier zijn we bijna (enkel de ambtenaren pensioenen nog)
- industrie die verdwijnt: hier maken we goede progressie Enkel nieuwe industrie (innovatief) zal overleven en hoelang blijft iets nieuwe industrie?
- basis sociale zekerheid onder druk (bv. leeflonen onder armoedegrens)
- kapitaal van de rijken: te gebeuren
- daarna of tegelijk het spaargeld (via belastingen)

Het grote probleem zal zijn, dat vele belastingen 'toevallig' vooral Vlaanderen zullen treffen, maar dat de kiezers in Wallonië hier zich niks van gaan aantrekken. Maar vermits er nog zeer veel spaargeld is, kan dit nog zeer lang voortgaan.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 1 juni 2014, 20:26   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een week na de verkiezingen, en de depri-sekte draait alweer op volle toeren...
Hobby-onheilsprofeten met apocaliptische visies overy afgepakt spaargeld en andere onzin.
Pandareus is offline  
Oud 1 juni 2014, 20:32   #110
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Hobby-onheilsprofeten met apocaliptische visies overy afgepakt spaargeld en andere onzin.
Je kan toch niet ontkennen dat:
- de financiële situatie van België slecht is (>100%)
- we reeds aan de top staan qua belastingen
- er gigantische inspanningen moeten geleverd worden: streven naar begrotingsoverschot + pensioen + gezondheid
- de grootste familie van België zijn geld wil zoeken in vermogenbelasting en bij de ondernemingen en zelfstandigen
Dirk A is offline  
Oud 1 juni 2014, 20:46   #111
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Vereecken Bekijk bericht
Sent: Friday, May 30, 2014 11:43 PM
To: Kris Peeters ; Kris Peeters ; Wouter Beke
Subject: Verkiezingen en regeringsonderhandelingen.

‘Geachte’ heren Peeters en Beke,

hoe klein mijn macht ook is als simpele burger en Vlaming in dit land, toch wil ik mijn mening laten horen en desnoods tegen u persoonlijk.

Zoals vele burgers in dit land ervaar ik de afgelopen verkiezingen toch als duidelijk wat een groot deel van de Vlaamse burgers wil in dit land, namelijk verandering en het was duidelijk met welke partij dit zou moeten gebeuren.
Wees blij dat uw partij niet is afgestraft, maar vier zetels verloren in het Vlaamse parlement. Men kan dan moeilijk van een overwinning spreken.
Daar waar men in het zuiden van het land alles aan het voorbereiden is en de handen in elkaar slaat om de grootste partij van het land toch maar buiten spel te kunnen zetten, met hulp van een Franstalig koningshuis uiteraard, spelen jullie dit spelletje gretig mee.
Waarom? Alleen maar om het eigenbelang en de eigen postjes. Hoeveel en hoelang willen jullie een groot deel van de Vlaamse burgers nog vernederen?
Natuurlijk is er zoals gezegd het eigenbelang en de postjes, maar ook de druk van ACV en ACW die jullie natuurlijk in de tang hebben. Jullie zogezegde achterban.
Om even in herinnering te brengen hoe betrouwbaar de Waalse politici zijn graag dit en herinner u de woorden van Didier Reynders twee jaar geleden: een regering zonder PS zou al een staatshervorming op zich zijn.
Dat was toen voor hem een opportuniteit. Nu keert ook deze Waalse politicus, die zelfs de schaamte voorbij campagne kwam voeren in Vlaanderen, zijn kar door front te vormen met zijn Waalse vrienden en is hij de N-VA liever kwijt dan rijk omdat het voor hem nog meer mogelijkheden biedt.

Ik blijf nog altijd achter mijn woorden staan Mr.Peeters dat ik u de beste Minister-president vond en dat ik vind dat u dit in de toekomst ook zou moeten zijn, maar daarvoor en daarover moet u onderhandelen met de N-VA.
Dat zou pas staatsmanskunst zijn en geen plat populisme zoals jullie nu doen. Jullie voorstelling van “democratie” is ronduit walgelijk.
Het is zoals een leugenaar: zolang ge de leugen maar dikwijls genoeg herhaalt hoopt ge dat het eigenlijk de waarheid zal worden.

Respecteer de kiezers, vooral de Vlaamse kiezers, die eerlijk en oprecht hun stem zijn gaan uitbrengen in de hoop dat de twee sterkste partijen in Vlaanderen die sowieso een meerderheid hebben voor verandering zouden zorgen, voor welvaart in Vlaanderen en een einde zouden maken aan het arrogante dictaat van de PS en de Waalse politici in het algemeen.
Waarom willen jullie niet op een eerlijke en een niet vooringenomen manier, met respect voor de kiezers, onderhandelen met N-VA: inderdaad uit eigenbelang, de postjes, rekeningen die moeten vereffend worden en ja zeer veel rancune.
U Mr. Peeters kan het moeilijk verwerken dat u niet meer de populairste politicus in Vlaanderen bent wat voorkeurstemmen betreft.
Het zit u hoog dat u mevr. Homans moet voor laten gaan en uw lichaamstaal na de verkiezingen sprak boekdelen. U kreeg het zelfs moeilijk gezegd dat jullie de tweede grootste partij in Vlaanderen zijn.
Indien jullie, als de kopstukken van CD&V, op de ingeslagen weg willen verdergaan kan ik enkel hopen dat jullie zelf en de partij als de verraders van Vlaanderen zullen aanzien worden, dat het scheldwoord “tsjeven” eigenlijk nog een zachte uitdrukking is van wat de CD&V in het echt is: slippendragers van alles en iedereen die aan de macht verhangen is.

Als simpele kleine burger weet ik dat mijn macht en oordeel nietig is in de strijd maar toch zal ik met alle middelen blijven vechten tegen de hypocrisie van mensen zoals uw partij.
Weet dat het gesproken woord soms gedragen wordt door de wind en zeer snel kan gaan, iets zoals de mond-aan-mond reclame.
Ik zal mijn uiterste best doen om het onderwerp regelmatig in de media te krijgen, er zijn momenteel genoeg kanalen zoals twitter of facebook en internet in het algemeen.
Ik ben geen racist, geen verzuurde burger of gefrustreerde enkeling. Ik weet dat ik de mening vertolk van duizenden, misschien zelfs één of twee miljoen Vlamingen, die niet het lef hebben jullie dit persoonlijk te zeggen.
Ik ben, als gepensioneerde, wel een verontruste Vlaming die bezorgd is over de toekomst van Vlaanderen, over de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen, met politieke leiders die het woord democratie misbruiken en verkrachten.
Ik ben in de eerste plaats Vlaming en dan pas Belg, met respect voor iedereen ongeacht kleur of afkomst, maar door jullie houding en gedrag ben ik nu zelfs fier op het woord “Vlaams-nationalist” wat voor jullie een scheldwoord is.

Misschien dat jullie zichzelf nu bij de grote politieke leiders van dit land zien, dit zal de toekomst uitwijzen maar ik vrees dat jullie eerder een kleine voetnoot in de geschiedenis zullen worden als diegenen die Vlaanderen verkocht hebben en in de steek gelaten hebben.
U kunt nu misschien trots zijn Mr. Peeters op de karikaturen die dagelijks in de krant verschijnen van u en de andere politici maar ik hoop niet voor u dat de huidige karikatuur zal veranderen in deze van vele jaren geleden in de kranten namelijk die van “Meneerke Peeters”. Iets wat veel oudere mensen zich ongetwijfeld nog wel zullen herinneren.

De inhoud van deze brief is zeker niet geschreven uit rancune of wat ook, maar enkel vanuit mijn rechtvaardigheidsgevoel als rechtgeaard Vlaming. Dit gevoel zal ik nooit verloochenen, voor niemand of geen enkele politieke partij.

Beleefde groeten.

Rudi Vereecken
11.43 PM .. get a life ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:08   #112
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Anderen zijn dan ook van dat "zak chips voor de VTM familie soap" volk.
Zo van die gasten die gaan kijken naar Glorious Bastards, maar niet eens weten wie Hitler is.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 juni 2014 om 21:08.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:17   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo van die gasten die gaan kijken naar Glorious Bastards, maar niet eens weten wie Hitler is.
Moest je zelf wat minder naar VTM kijken zou je misschien weten dat de bekroonde Quentin Tarantino film Inglorious Basterds noemt...
Epic fail van giserke die duidelijk geen zak van films kent.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2014 om 21:31.
Pandareus is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:22   #114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest je zelf wat minder naar VTM kijken zou je misschien weten dat de bekroonde Quentin Tarantino film Inglorious Bastards noemt...
Weten hoe een film juist noemt, is "de overwinning" van het jaar voor Petercam.

Jesus man. Ben jij altijd tevreden met pyrrusoverwinningen?

PS ik kijk niet naar VTM Want wij hebben geen TV

Laatst gewijzigd door giserke : 1 juni 2014 om 21:26.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:25   #115
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Moest je zelf wat minder naar VTM kijken zou je misschien weten dat de bekroonde Quentin Tarantino film Inglorious Bastards noemt...
Hoe zou jij de financiën van België terug gezond maken, Peter?
Dirk A is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:27   #116
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hoe zou jij de financiën van België terug gezond maken, Peter?
Pas op, hij kent wel de correcte benaming van films.
giserke is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:33   #117
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Hij kan misschien Wikepetria oprichten en op die manier de economie opkrikken...
Dirk A is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:33   #118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn fout dat jij graag je onwetendheid komt illustreren misschien ?
Pandareus is offline  
Oud 1 juni 2014, 21:35   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voelen we onszelf toch weer verheven boven het plebs hé?

Bende dikke nekken.
Citaat:
Oud 1 juni 2014, 21:35   #120
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn fout dat jij graag je onwetendheid komt illustreren misschien ?
Wie komt hier demonstreren dat hij de clue van een quote niet begrijpt, jij of ik?
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be