Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 06:50   #1
Doge
Banneling

Standaard Racistische slogans?

"Moskeeën in Zelzate beklad met racistische slogans"

Ok, de slogans konden beter gekozen zijn en het is beschadiging van eigendom maar zijn die slogans racistisch als ze gewoon de waarheid weergeven?

In de meeste islam landen trouwen ze met kinderen, islamisering is een probleem voor een 'neutraal' soort democratie, ritueel slachten is ongezond en dierenmishandeling en er is ontegensprekelijk Islamterreur.

Het zijn veralgemeningen maar de aangekaarte praktijken worden wel degelijk gedaan, een vergelijking zou zijn om te spreken van pedofiele priesters en kindermoordende nonnen in Ierland. Is dat dan ook racistisch?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-slogans.dhtml
'Weg met islamisering', 'Stop islamisering Zelzate', 'Stop ritueel slachten', 'Stop kinderverkrachters', 'Stop Islamterreur'

.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 07:19   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht

Ok, de slogans konden beter gekozen zijn en het is beschadiging van eigendom maar zijn die slogans racistisch als ze gewoon de waarheid weergeven?

In de meeste islam landen trouwen ze met kinderen, islamisering is een probleem voor een 'neutraal' soort democratie, ritueel slachten is ongezond en dierenmishandeling en er is ontegensprekelijk Islamterreur.

Het zijn veralgemeningen maar de aangekaarte praktijken worden wel degelijk gedaan, een vergelijking zou zijn om te spreken van pedofiele priesters en kindermoordende nonnen in Ierland. Is dat dan ook racistisch?

'Weg met islamisering', 'Stop islamisering Zelzate', 'Stop ritueel slachten', 'Stop kinderverkrachters', 'Stop Islamterreur'

.
Dit zijn geen racistische slogans maar oproepen van Vlamingen die wakker worden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 07:25   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ocharme: "Wij zijn bewoners van Zelzate en houden van deze gemeente en dit land. We hebben nog nooit met iemand problemen gehad"
De dutskes toch.
Nu goed, eigendommen beschadigen is not done, maar racistisch zijn die slogans niet he.
Oud 4 juni 2014, 07:32   #4
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Inderdaad, dit heeft totaal niets met racisme te maken. Hoe wanhopig kan men zijn als linksmensch om dit al te gaan uitspelen als racisme.
Oud 4 juni 2014, 08:23   #5
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

En als het niet racistisch is, is het dus ok om moskeeën (of gelijk welke gebedshuizen) te bekladden?
Zelfs als dit volgens de letter van de wet niet "racistisch" is, het is in elk geval een uiting van haat! Zo kennen we Voorpost wel weer, natuurlijk.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 08:35   #6
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En als het niet racistisch is, is het dus ok om moskeeën (of gelijk welke gebedshuizen) te bekladden?
Zelfs als dit volgens de letter van de wet niet "racistisch" is, het is in elk geval een uiting van haat! Zo kennen we Voorpost wel weer, natuurlijk.
Het gaat er niet om of dat ok is, want dat is het niet.
Maar racistisch is het niet "volgens de letter van de wet", en ook niet volgens welke letter dan ook.
Of het dan haat is? Tjah, dat weet ik niet zozeer, ze zeggen niet dat ze de Islam haten, ze lijken er meer de mensen voor te waarschuwen

Laatst gewijzigd door plakker : 4 juni 2014 om 08:35.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 09:09   #7
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom is dat volgens u een uiting van haat? Het enige strafbare in deze zaak is het vandalisme of beschadiging. Als men haat en racisme wil aanklagen, kijk dan ook ineens bij de moslim(jongeren). Die blinken er in uit. Of staan die boven de wet?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 juni 2014 om 09:10.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 09:13   #8
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Nee, die staan net zomin boven de wet als die mannen van Voorpost. Maar moesten moslimjongeren vergelijkbare leuzen kladden op een kerk of synagoge, zouden Vlaanderen en dit forum wel op stelten staan en zou dit niet geminimaliseerd worden.
Oud 4 juni 2014, 09:36   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die staan net zomin boven de wet als die mannen van Voorpost. Maar moesten moslimjongeren vergelijkbare leuzen kladden op een kerk of synagoge, zouden Vlaanderen en dit forum wel op stelten staan en zou dit niet geminimaliseerd worden.
in dat geval zou het zelfs niet in de krant komen.

Na de slachting op Theo van Gogh werden verschillende kerken IN BRAND gestoken. Het enige wat men in de kranten vond was groot misbaar over bekladding van een paar moskeeën en er is zelfs iemand tot anderhalf jaar veroordeeld omdat ie met een molotov cocktail voorbij een moskee reed (niet gegooid of zo, hij was van gedacht veranderd, maar kreeg stomweg verkeerscontrole).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 09:44   #10
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in dat geval zou het zelfs niet in de krant komen.

Na de slachting op Theo van Gogh werden verschillende kerken IN BRAND gestoken. Het enige wat men in de kranten vond was groot misbaar over bekladding van een paar moskeeën en er is zelfs iemand tot anderhalf jaar veroordeeld omdat ie met een molotov cocktail voorbij een moskee reed (niet gegooid of zo, hij was van gedacht veranderd, maar kreeg stomweg verkeerscontrole).
Ik heb anders na de moord op Van Gogh wel degelijk van alles gelezen over zowel het anti-moslimgeweld als over de brandstichtingen in kerken door moslims.
Oud 4 juni 2014, 09:54   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb anders na de moord op Van Gogh wel degelijk van alles gelezen over zowel het anti-moslimgeweld als over de brandstichtingen in kerken door moslims.
Kan jij iets positiefs bedenken over de islam ?
Overal waar ze significant aanwezig zijn , staat de wereld in brand.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 10:15   #12
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht

.
Men moet van andermans gebouwen afblijven.
Deze bijzonder domme actie speelt opnieuw in het voordeel van de moslims en links, mocht ik tot een van beide groepen behoren dan zou ik hier binnenskamers dolblij mee zijn en naar de buitenwereld de zwaar verontwaardigde uit hangen.
Dit is alweer extra munitie voor politiek correcte gekken om hun totalitaire heilstaat in te voeren.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 10:16   #13
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Men moet van andermans gebouwen afblijven.
Deze bijzonder domme actie speelt opnieuw in het voordeel van de moslims en links, mocht ik tot een van beide groepen behoren dan zou ik hier binnenskamers dolblij mee zijn en naar de buitenwereld de zwaar verontwaardigde uit hangen.
Dit is alweer extra munitie voor politiek correcte gekken om hun totalitaire heilstaat in te voeren.
Inderdaad.
Mocht ik in zo'n linkse kliek zitten, ik had al lang zelf die moskee beklad om rechts de schuld te kunnen geven
Oud 4 juni 2014, 10:27   #14
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kan jij iets positiefs bedenken over de islam ?
Overal waar ze significant aanwezig zijn , staat de wereld in brand.
Ik kan niets positiefs bedenken over geen énkele godsdienst. Wat niet betekent dat ik niet bevriend kan zijn met personen die het katholicisme, de Islam, het jodendom of welk geloof dan ook aanhangen. Met uitzondering van de extremisten/fundamentalisten/orthodoxen onder hen.

Maar je uitspraak lijkt me wel zwaar overdreven. Er zijn meer landen met moslim-aanwezigheid waar de wereld niét in brand staat dan wel. En in sommige gevallen, zoals bv. Irak en Syrië, is die brand dan nog mede aangestoken door het Westen.
Oud 4 juni 2014, 10:29   #15
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het maar ik lees vooral: Bewoners van de Knikkerstraat zagen maandagochtend om 2.30 uur hoe drie mannen deze racistische slagzinnen op straat schilderden. Aan de twee moskeeën, de brug boven de E34 en op verlichtingspalen werden spandoeken of affiches gehangen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 10:45   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar je uitspraak lijkt me wel zwaar overdreven. Er zijn meer landen met moslim-aanwezigheid waar de wereld niét in brand staat dan wel. En in sommige gevallen, zoals bv. Irak en Syrië, is die brand dan nog mede aangestoken door het Westen.
Ik weet niet, het kan ook zijn "nog niet".
Zelfs in Syrie was het "nog" rustig voor de brand werd aangestoken.
Ik stel vast dat er hier ook regelmatig brandjes uitbreken telkens de moslimgemeenschap zich ,al dan niet terecht, onrechtvaardig behandeld voelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 11:31   #17
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan niets positiefs bedenken over geen énkele godsdienst. Wat niet betekent dat ik niet bevriend kan zijn met personen die het katholicisme, de Islam, het jodendom of welk geloof dan ook aanhangen. Met uitzondering van de extremisten/fundamentalisten/orthodoxen onder hen.

Graag voorbeelden aub. En dan bedoel ik niet landen met complete moslimoverheersing. Want daar mag men zijn mond alleen opendoen als men de koran en de profeet bejubelt. Trouwens gebieden waar moslims zwaar in de minderheid zijn, houden zij zich gedeisd. Zodra zij meer dan 20 - 30 % uitmaken van de bevolking, begint de grote smeerlapperij. U verdraait ook graag de feiten. Er staat nergens dat moskeeën werden beklad of beschilderd.

Het Westen heeft het ALTIJD gedaan als er iets misloopt. Ik vraag mij af waarom iedereen zo graag naar het Westen komt, als wij toch zo slecht zijn? Het zit hier klaarblijkelijk ook vol met racisten. Arme moslimfundamentalisten.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 juni 2014 om 11:35.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 11:48   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in sommige gevallen, zoals bv. Irak en Syrië, is die brand dan nog mede aangestoken door het Westen.
dikke onzin in Irak is er al vele eeuwen sectarisch geweld en in Syrie heeft het Westen juist NIETS aangestoken...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 11:59   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dikke onzin in Irak is er al vele eeuwen sectarisch geweld en in Syrie heeft het Westen juist NIETS aangestoken...
Idd. Syrie gold zelfs al decennia lang als het ENIGE land waar zoveel godsdienstvrijheid bestond (na Libanon, daar hebben de moslims ook gedurende 15 jaar het meest ontwikkelde land in de Orient verwoest om het nadien het islamitisch paradijs te noemen.)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 juni 2014 om 12:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 12:20   #20
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Idd. Syrie gold zelfs al decennia lang als het ENIGE land waar zoveel godsdienstvrijheid bestond (na Libanon, daar hebben de moslims ook gedurende 15 jaar het meest ontwikkelde land in de Orient verwoest om net nadien het islamitisch paradijs te noemen.)
Inderdaad, maar als de rebellen, gesteund door het Westen, hun zin krijgen, zal het daar rap gedaan zijn met de godsdienstvrijheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be