![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mijn nonkel is delegee geweest bij Caterpillar. De verhalen die hij vertelt zijn echt wel hallucinant
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik heb mij een schone bedrijfwagen, bonus, tankkaart etc...en vrije werkuren kunnen onderhandelen. Ik heb dan ook een sterk profiel. Ik ben wel de enigste in het bedrijf: de turk die vuiligheid staat te kuisen hoeft dat niet te proberen. En zijn die mensen minder waard ? Ik denk het niet. Die hun rechten mogen ook verdedigd worden. Het is gemakkelijk om vanuit een sterk profiel de kant van de baas te trekken. Ik doe dat niet.
|
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja laten we met dooddoeners argumenteren: Niemand is verplicht om slechtbetaald werk aan te nemen....
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We mogen natuurlijk niet aan de winst komen van de baas he.....we moeten allemaal gratis werken en dankbaar zijn voor de saucissen. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan kan je evengoed het minimumloon wettelijk verhogen. Daarbij: waarom zou een werkend persoon wel verplicht moeten worden om een deel van diens inkomen af te staan voor de werkloosheidsuitkeringen, maar dient een werkloze niet verplicht te zijn om zo snel mogelijk op eigen benen te staan?
#67 |
Banneling
|
![]() Ik betaal waarschijnlijk meer belastingen dan menig ander forumsujet. En daar heb ik geen problemen mee. Om de werklozen, zieken te ondersteunen alsook een overheid te financieren. Links ? Ik zou me niet zo snel in een hokje proberen te duwen vooraleer je al mijn standpunten kent.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() blijf u vooral bedienen van dergelijke cliché's
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tuurlijk wel, er zijn zoveel werkenden die schreeuwen om tijdskrediet, langer zwangerschapsverlof etc. Ik zeg niet dat er werkplaatsen moeten bijkomen voor werklozen, maar pleit er wel voor dat de huidige werkplaatsen beter verdeeld worden. Het probleem van onze maatschappij is echter dat dit onlosmakelijk samenhangt met een lager totaalloon (logisch aangezien elk persoon ook minder uren moet presteren), wat velen niet zien zitten.
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En correct betekent: als ik in de loonwijzer bvb mijn profiel ingeeft zit ik er boek op. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() geld kan maar 1 keer uitgegeven worden, en is niet oneindig voorradig, zeker niet in een privébedrijf. Dus ja, het zijn communicerende vaten. Laat dat cliché over winsten voor den Baas nu maar weer komen
|
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Hoeveel ervaring hebt u in het kader van een KMO ? Ik nu toch al wat...ik heb dingen gezien die ik echt erover vind. Bedriegen, politieke spelletjes, etc...horen er allemaal bij. En ik heb er dik genoeg van.
Maar goed, ik heb gelukkig de anonimiteit van het internet hier. De eigenaar weet ook niet dat ik lid ben geworden van de vakbond. En dat ik aan het solliciteren ben ![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Oops, anderen hebben die open deur ingetrapt zie ik ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2014 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet die mens meteen ontslagen worden, want dan heeft hij geen functie in het bedrijf. U vergeet blijkbaar dat een werknemer een dienst levert aan een onderneming die waardecreatie ten goede komt. Ergo normaliter stijgt de totale pot als men iemand aanwerft. Als dat niet het geval is ben je privaat OCMW aan het spelen. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#79 |
|
![]() en dat is overal zo. Binnen een KMO, een multinational, een universiteit, bij de overheid. Ik heb al wat watertjes doorzwommen, en kan van elk meespreken.
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verklaar aub?
Ik neem even als voorbeeld de zorgsector. Verplegers/verzorgenden hebben massaal te kampen met burnoutverschijnselen onder andere vanwege hun hoge werkdruk en lastige werkschema's. In vele ziekenhuizen/rusthuizen is het echter niet aan de orde om bijkomend personeel aan te nemen omdat het budget dit niet toelaat. Is het dan niet beter om meerdere mensen op hetzelfde hoog niveau te laten presteren maar elk gedurende een kleinere tijdspanne?