![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Dat zeg ik: primitief. Het zijn niet voor niets derde wereld landen. Een en al achterlijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als men in Kroatië stenen gooit naar de gay pride parade noem ik dat ook primitief. Met racisme heeft dat geen hol te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al ben ik niet oud, ik heb al heel wat van de wereld gezien. Ik vind dat elke cultuur wel iets heeft, en dat we in het Westen onze cultuur niet als norm moeten nemen. Er gaat hier ook vanalles verkeerd, op sommige vlakken staan Afrikanen voor op ons. (bvb. kindvriendelijkheid, ongedwongenheid, etc.) U zult mij er nooit op betrappen dat ik de Afrikaanse maatschappij idialiseer, maar de heilige graal ligt ook niet in het Westen, zoals veel westerlingen abusief denken. Net door mijn contact met andere samenlevingen en mijn origine valt het mij sterk op dat er ook hier vanalles fout zit. De westerse samenleving is extreem hypocriet, en dat verklaart ook waarom zoveel mensen hier ongelukkig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Het westen is hypocriet en op veel vlakken zelfs pervers. Maar het is in egoïstische termen superieur aan de cultuur van het Midden-Oosten en Afrika... Waarom zeg ik in egoïstische termen?: omdat wij in het westen het goed hebben, maar we maken het leven van mensen buiten het westen een puinhoop met ons imperialisme ... ![]() Diplomatie is a bitch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Iran voor het imperialisme... |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Democracy ! Murica !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De meest succesvolle niet-westerse culturen zijn trouwens diegene die veel elementen van de westerse cultuur overnemen: m.a.w. de specifieke know how omtrent het runnen van complexere organisaties en complexere (efficiëntere) energie-allocatie, de erkenning van de noodzaak van een dynamische handelsklasse, een onderwijscultuur gericht op onderzoek en innovatie, individuele vrijheden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ tomm, als je toch dominant moet zijn: dwing je vriendin voortaan gek te dansen met een banaan in haar hand .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Cultuurrelativisme is echt volslagen krankzinnig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het kwaad dan niet allang geschied ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij had de pech dat hij Jimmy in het witte huis had. Die debiel dacht "Oei, de reden dat de mensen in de zandbak ons haten, is omdat we dictators steunen. Als we stoppen met dictators te steunen, dan zal dat wel verbeteren." Jimmy is gestopt met de Sjah te steunen, en de relaties met Iran zijn er immens op vooruit gegaan!
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus zo denk jij over de Afrikaanse cultuur? Hiermee geef je impliciet toe dat je een racist bent, waarschijnlijk een grotere racist dan de gemiddelde Vlaams blokker op deze site, die van niet beter weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke cultuur is anders en ontwikkelt zich op eigen ritme.
Echter, zomaar Afrika weglachen is verkeerd en de Chinezen hebben dat veel beter begrepen dan het Westen. Dit is een continent in volle ontwikkeling, zelfs al komen ze van heel ver en gaat het in horten en stoten. Je ziet in landen als Uganda, Angola, Ethiopië, etc. dat het Westen de boot gemist heeft, de Chinezen niet. De Lenin-boulevard in Luanda, Angola: ![]() Tegenwoordig liggen de lonen voor mensen met een universitair diploma hoger in Angola dan in Portugal. Portugese migranten worden slechts toegestaan na een zeer grondig gesprek op de ambassade. Volledig nieuwe wijken worden door Chinese staatsbedrijven uit de grond gestampt: ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2014 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, maar als je kijkt naar de socio-economische indicatoren, staat Iran er nu een stuk beter voor dan toen. Toen had je een kleine, stedelijke elite die het goed had, maar op het platteland of de arlmere wijken leefden de meeste mensen nog in de middeleeuwen. Dat zie je ook nog steeds in landen als de Filippijnen bvb., die eigenlijk nog steeds een Amerikaanse kolonie zijn.
Overigens: dit is Kabul toen het door de communisten bestuurd werd: ![]() Na vele miljarden Amerikaanse $ voor de jihadisten, ziet Afghanistan er vandaag helemaal anders uit: ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2014 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Lokaal Raadslid
|
![]()