Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2014, 15:09   #101
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En het Nieuwsblad, GVA, HBVL, Deredactie, VTM, enz. enz. ook allemaal niet?
daar staat allemaal erg duidelijk hun bron in: HLN
piere de backer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 15:12   #102
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piere de backer Bekijk bericht
daar staat allemaal erg duidelijk hun bron in: HLN
En die zouden allemaal een bron overnemen zonder de feiten te checken? En wil je nu beweren dat HLN dat interview verzonnen heeft?
Nogal raar trouwens dat je je speciaal hier registreert om dit verhaal te proberen ontkrachten en/of om dat gekke mens te verdedigen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 15:21   #103
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En die zouden allemaal een bron overnemen zonder de feiten te checken? En wil je nu beweren dat HLN dat interview verzonnen heeft?
Nogal raar trouwens dat je je speciaal hier registreert om dit verhaal te proberen ontkrachten en/of om dat gekke mens te verdedigen.
Dat ze de bron overnemen zonder de feiten te checken? tuurlijk. er wordt nergens anders een bron vermeld. Dat is de enige bron die ik kan vinden.
wat schammel voor zo'n nieuws. vind je ook niet?

verder: als ik me had geregistreerd en mee haatberichten over het koppel was aan het typen, had er geen haan naar gekraaid.
Ik vond dat het iets te ver ging en ik probeer alles wat van de neutrale kant te bekijken.

Laatst gewijzigd door piere de backer : 8 juni 2014 om 15:21.
Oud 8 juni 2014, 15:27   #104
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat ze de bron overnemen zonder de feiten te checken? tuurlijk. er wordt nergens anders een bron vermeld. Dat is de enige bron die ik kan vinden.

verder: als ik me had geregistreerd en mee haatberichten over het koppel was aan het typen, had er geen haan naar gekraaid.
Ik vond dat het iets te ver ging en ik probeer alles wat van de neutrale kant te bekijken.
Tja, een interview is een interview, hé! Wat voor "bron" moet je daar nu voor gaan geven? Bewijs dan maar eens dat HLN dat interview verzonnen heeft en een willekeurige foto ter illustratie gebruikt heeft.
Oud 8 juni 2014, 15:36   #105
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke bronnen verwacht u dan? De arts van de vrouw heeft beroepsgeheim en kan dit dus niet bevestigen/ ontkrachten. Haar familie weet (zogezegd) van niets.
Dus moet Hans het nieuws zelf bevestigen of ontkrachten, maar dan kan je de vraag stellen of hij dit wel verplicht moet doen?

Of het verhaal waar is of niet is eigenlijk in deze discussie nauwelijks is nauwelijks van belang. Het is echter wel interessant (voor een politiek forum. alsinds) om elkaars gedachten uit te wisselen over zulke mogelijke zaken.
Oud 8 juni 2014, 15:39   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Laat het jonge paar gerust en wens hen proficiat.
Oud 8 juni 2014, 15:46   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn punt zijnde: Dit verhaal is 1 keer op HLN verschenen, gekopieerd door andere kranten, verder niet geverifieerd naar waarheid (ik zie geen andere bron(nen)) en in mijn ogen geen hoofdpagina waard.
Stel dat het niet waar is. De vrouw word nu wss uitgescholden en beledigd. En dit gwn gebaseerd op iets dat niet geverifieerd is.
wat een kul.

als mijn foto in de krant komt met daaronder het verhaal dat ik zwanger ben van HVT gaat me dat een serieus pakje schadevergoeding opleveren: ik ken HVT niet, ik kom er niet, ik ben niet zwanger, en nu wil ik kassa kassa.

Over welke HAATberichten heb je het trouwens? Bent U een namaak allochtoon? dit zien ook overal HAAT berichten. Ik zie er geen. Pierre is trouwens met dubbele "rr".

Wat wil je hier komen vertellen: dat men geen commentaar hoeft te leveren op mensen die verliefd zijn en "per ongeluk" een kleine maken? Dan heeft U totaal niet begrepen waarover die "haat" berichten gingen. Heeft U het wel gelezen of begrepen waarover de meesten het hadden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 15:55   #108
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Welke bronnen verwacht u dan? De arts van de vrouw heeft beroepsgeheim en kan dit dus niet bevestigen/ ontkrachten. Haar familie weet (zogezegd) van niets.
Dus moet Hans het nieuws zelf bevestigen of ontkrachten, maar dan kan je de vraag stellen of hij dit wel verplicht moet doen?

Of het verhaal waar is of niet is eigenlijk in deze discussie nauwelijks is nauwelijks van belang. Het is echter wel interessant (voor een politiek forum. alsinds) om elkaars gedachten uit te wisselen over zulke mogelijke zaken.
ok. dan maar open kaart spelen:
Ik kan je zeggen dat ze NIET zwanger is. En dus dat Hans niet vader wordt.
HLN heeft dat verhaal verzonnen. Waarom enz is nog niet duidelijk.
Haar leven is kapot gemaakt omdat de mensen HLN geloven en daar ook naar handelen.

en om je bericht compleet te beantwoorden: stel dat ze nu toch zwanger was: waarom dan niet gewoon het koppel proficiat wensen?
Oud 8 juni 2014, 16:06   #109
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar leven is kapot gemaakt omdat de mensen HLN geloven en daar ook naar handelen.

en om je bericht compleet te beantwoorden: stel dat ze nu toch zwanger was: waarom dan niet gewoon het koppel proficiat wensen?
Zeer simpel: dan moet ze HLN voor de rechter slepen en o.a. eisen dat er een editie waarin HLN hun fout en excuses als voorpaginanieuws weergeeft.

Waarom het koppel niet proficiat wensen? Ik ken hen niet en voel de behoefte hiervoor dus niet, ik zeg echter ook niet dat ze abortus moet plegen of ze 'in de hel moet rotten' en dergelijke. Grofweg: ik ken hen niet, dus hun specifiek geval boeit me niet.
Ik stel me echter wel de vraag of we als maatschappij moeten toestaan dat gevangenen kinderen mogen verwekken tijdens hun zittijd.
Oud 8 juni 2014, 16:09   #110
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Gevangenen verplicht castreren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 16:12   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Zeer simpel: dan moet ze HLN voor de rechter slepen en o.a. eisen dat er een editie waarin HLN hun fout en excuses als voorpaginanieuws weergeeft.

Waarom het koppel niet proficiat wensen? Ik ken hen niet en voel de behoefte hiervoor dus niet, ik zeg echter ook niet dat ze abortus moet plegen of ze 'in de hel moet rotten' en dergelijke. Grofweg: ik ken hen niet, dus hun specifiek geval boeit me niet.
Ik stel me echter wel de vraag of we als maatschappij moeten toestaan dat gevangenen kinderen mogen verwekken tijdens hun zittijd.
dat zal nog nie! Als HLN dit uit zijn duim zuigt : advokaat nemen en schadevergoeding eisen, en nog niet zo'n beetje.

Als het enkel over bezoeken gaat: iedereen heeft het recht om gevangenen te bezoeken, dit is evenmin nieuws.

Maar wie is het dan op die foto?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 16:28   #112
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

hoogstwaarschijnlijk is het weldegelijk de vriendin van HVT. Ze is iets te onherkenbaar om 100% zeker te zijn. Ze lijkt er anders wel erg hard op.
de vraag of gevangenen zich mogen voortplanten is op zich een interessante vraag, maar lijkt me hier niet echt 100% op zijn plaats gezien de situatie.
Oud 8 juni 2014, 16:31   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoogstwaarschijnlijk is het weldegelijk de vriendin van HVT. Ze is iets te onherkenbaar om 100% zeker te zijn. Ze lijkt er anders wel erg hard op.
de vraag of gevangenen zich mogen voortplanten is op zich een interessante vraag, maar lijkt me hier niet echt 100% op zijn plaats gezien de situatie.
Als de gevangenisdirecteurs de vrouwen van de gevangenen mogen neuken, dan zullen de gevangenen zelf dat toch ook wel mogen zeker?
Oud 8 juni 2014, 16:31   #114
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

M.a.w.: ze heeft zich in de belangstelling willen werken en/of ze is een pathologische leugenaar?
Oud 8 juni 2014, 16:32   #115
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de gevangenisdirecteurs de vrouwen van de gevangenen mogen neuken, dan zullen de gevangenen zelf dat toch ook wel mogen zeker?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 16:34   #116
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gezien de situatie lijkt deze vraag nu net wél heel erg op zijn plaats en aan de orde! Als dit een precedent zou blijken om vervroegde invrijheidsstelling af te dwingen, gaan er héél veel langgestraften beginnen met kindjes maken, hoor! En zelfs los daarvan: hoe opportuun is het om een kind te verwekken waarvan je bij voorbaat weet dat het het lang zonder vader zal moeten stellen? Een potentiële adoptie-ouder in dergelijke situatie zou direct wandelen gestuurd worden!
Oud 8 juni 2014, 16:35   #117
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
M.a.w.: ze heeft zich in de belangstelling willen werken en/of ze is een pathologische leugenaar?
er is namelijk nog een derde mogelijkheid: de pers heeft het verhaal van de zwangerschap verzonnen.

mijn stem: 3de mogelijkheid
Oud 8 juni 2014, 16:35   #118
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
er is namelijk nog een derde mogelijkheid: de pers heeft het verhaal van de zwangerschap verzonnen.

mijn stem: 3de mogelijkheid
Dan gaan ze zw�*�*r mogen dokken!
Oud 8 juni 2014, 16:43   #119
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze zw�*�*r mogen dokken!
En dan vraag ik me af waar de officiële verklaring (bij monde van de advocaat van de vrouw of HVT) blijft, die dit als laster categoriseert en met acties dreigt.
Oud 8 juni 2014, 17:01   #120
piere de backer
Vreemdeling

Standaard

het probleem is dat het best lastig en vervelend is om tegen de pers in te gaan. Meestal maak je het gewoon erger. Ze kunnen je woorden verdraaien of zelfs gewoon verhalen verzinnen (zoals hier dus).
op gerechterlijk gebied heb je de volgende quote:

"Als de pers dergelijke misdrijven begaat, geniet ze op strafrechtelijk vlak van het voorrecht van rechtsmacht uit artikel 150 van de Grondwet (zie reeds Deel 2, Hoofdstuk 1, Afd. 2, 1, 1.2.). Dat houdt in dat ze slechts door een hof van assisen kan worden berecht. Strafrechtelijke vervolging komt dan ook heel zelden of zelfs niet voor."

bron: http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=139
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be