![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ...dus ( in juow redenering ) is elke empirische wetenschap volgens jou pseudowetenschap ? Ze vertellen immers allen iets dat ook geëxtrapoleerd wordt naar het verleden toe. En daar het verleden volgens jou niet empirisch te ondersteunen valt kan het niet anders dan dat het pseudowetenschap is ? ( alvast voor de beschrijving naar het verleden toe ) Wat wel zeer grappig is... want hoe langer ze bestaat des temeer pseudo emprische wetenschap het wordt ![]() Ik vrees dat je het begrip empirie niet volledig onder de knie hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k had die al eens gelezen... maar ze blijft wel grappig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2014 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vertel me er dan meteen even bij wat ik dan wel diende te concluderen ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wow, entropie en evolutie in 1 discussie, hoe is dat mogelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat voorbeeld met witte ballen en rode ballen is schitterend, en dat dan toepassen op diersoorten, ha ha, het wereldrecord kromme redenering gebroken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De nick is dood en ons pecheke heeft ook niet lang meer, evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het verdoen van mijn tijd en het doen voorkomen dat je bereid was om een discussie te voeren. En als ik het goed voor heb ( ik ga de desbetreffende post niet meer opzoeken ) dan dacht ik dat ik iets zei in den trend dat bijna niet anders dan kon concluderen dat je een nitwit en/of een trol waart. Alleen zulke figuren zijn in staat hun woorden terug in te trekken of over compleet andere zaken te beginnen en te doen alsof hun neus bloedt Dus graag jouw oprechte en welgemeende excuses voor deze ongemakken en een redelijke verklaring opdat niet tot zulk besluit had moet komen. Vervolgens zal ik mijn oprechte excuses overmaken. Citaat:
![]() Ja helaas ben ik het vergeten ... ik kan het wel terug opsnorren hoor... 't waren er zelfs meerderen, niet ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Banneling
|
![]() Maar men verwijt mij iets niet te kennen dat ik haarfijner dan henzelf uitleg.
Het E.Coli virus dat je zelf aanhield, vergeten? De fruitvliegjes die ik aanhield. En laten we vooral niet vergeten, mijn grote probleem is dat vissen in onze stamboom aanwezig zijn. Die site weiger je toe te naderen, en anderen worden op de duur maar snel stil. Zal aan mij liggen? To hell met onze excuses, zeg mij eens wat jij vindt dat ik moet brengen om uiteindelijk "meerwaarde" te brengen? Ik denk meer geroepen te hebben dan "nietus". En toegegeven, ik ging soms op in euforie om de dingen mooier te zien dan ze uiteindelijk waren. But in the end, I totally see it. En degene die roepen dat ik er niets van ken, zijn de eerste die zich terugkrabbelen als ik mijn klauwen in de leerstof steek waar ze mij naar toe verwezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Banneling
|
![]() http://www.devoniantimes.org/ klik deze link, zeg wat niet klopt op de site. En zeg me of ik dat kan falsifiëren? Het vertrekt vanuit een idee dat genoeg steun krijgt, en dieptastende mensen de deur verwijst.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 9 juni 2014 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.woorden.org/woord/empirisch empirisch bijv.naamw. Uitspraak: [ɛm'piris] als iets gebaseerd is op waarneming Voorbeelden: `Bij empirisch onderzoek doe je proeven of experimenten, analyseer je de resultaten en trek je op basis daarvan een conclusie.`, `empirisch bewijs`, `Natuurkunde en scheikunde zijn empirische wetenschappen.` Antoniem: theoretisch Synoniem: proefondervindelijk Evolutie heeft niks te maken met empirisch onderzoek, en empirisch onderzoek heeft niks te maken met geschiedenis. “We have to learn again that science without contact with experiments is an enterprise which is likely to go completely astray into imaginary conjecture.” Hannes Alfven, Nobel price winner in physics |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Banneling
|
![]() Nee nee, soortovergangen van koud- naar warmbloedig is een hypothese.
Evolutie is bewezen, maar ge moet het woord nemen zoals het komt, en niet toeschrijven aan "mogelijke" observaties die niet waar te nemen vallen. Ik heb de soort voor de tiktaalik en na de tiktaalik getoond zoals ze in het fossielenverslag geanimeerd staan. Nu is het ieder vrij te geloven wat ze willen, maar de observaties zijn wat ze zijn. De transitionals zijn te groot om te animeren. Er is geen gemeenschappelijke voorouder met de apen gevonden dus kan je hem niet linken aan de Aegyptopithecus. De observaties van de longvissen circa 400 mjg zijn er, en de observaties van een aapje 40 mjg is er. We nemen ook knaagdieren waar tussen 165 mjg en 60 mjg. Die knaagdieren worden niet verder afgebeeld op de lijn tot op vandaag, enkel de overgang van muis naar eekhoorn, met niets daartussen. NIETS! Enkele gekkere ovesprongen tot we uiteindelijk uitkomen bij een mens. En alles daartussen? Dat moet nog gevonden worden. En als ze iets vinden, kleuren ze het wel naar beliefen in. Of mis ik iets bij de Tiktaalik? Laatst gewijzigd door Peche : 9 juni 2014 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg even uit hoe je iets kan bewijzen wat niet valt waar te nemen. Het is gewoon onmogelijk om evolutie empirisch te bewijzen, en daarmee komt de evolutietheorie niet verder dan een hypothese, maximaal een filosofie. Citaat:
Citaat:
Gould, Stephen J., "Is a New and General Theory of Evolution Emerging?," 1982, p. 140 Stephen J Gould was 1 van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat men vissen aan land zet is enigszins mogelijk (zie longvissen), maar deze zie ik niet meteen salamanders worden om reptielen te worden om vogels te worden en uiteindelijk zoogdieren. Ik geloof dat zoogdieren het resultaat zijn van evolutie aan land. Je zal in de zee en aan land echter wel "gelijkenissen" vinden in beide categoriën. Als het vertrekpunt telkens de theorie blijft, dan wordt automatisch alles verkeerd aan mekaar gelinkt. Ik volg je daarin volledig. Mensen moeten zelf de soorten maar eens op een tijdlijn zetten en zien waar het uit de hand loopt. Tiens, enkel daar? Waarom enkel daar? ![]() ![]() We kunnen enkel van onze eigen waarnemingen uitgaan en die in vraag stellen. Maar wat niet vergeten mag worden, het is niet omdat een professor iets zegt dat we dat niet meer in vraag mogen stellen. Wanneer iemand een thesis van een professor of eenders wat verdedigt, dat ze op mijn minst dan weten wat ze verdedigen. Ik zie dat jij religieus beïnvloed bent, en ik neem je dat niet kwalijk, maar langs mijn kant maakt dat discussie moeilijk. Toen je over liefdevol stenigen begon kwam dat best wel akelig over. Citaat:
Er zijn in het fossielenverslag héél goed gearchiveerde soorten zoals de hoevachtigen, zwijnen, haaien, krokodillen, ... Daar kunnen we toch niet naast kijken? ![]() Het is een paradox waar de drie kampen nog een lange show van mogen verwachten ![]() De theorie vertrekt misschien foutief, en draait misschien foutief terug, de observaties en experimenten benaderen de theorie niet, maar ze tonen best wel wat he ![]() Kan evolutie niet het gevolg zijn van een intelligent design zoals omschreven in mijn topic? |
||
![]() |
![]() |