![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je misschien de volledige tekst hier kunnen posten? Ik (en vele anderen neem ik aan) hebben geen abonnement op De Tijd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De Nationale Bank merkt op dat de saneringsinspanning van België tussen 2010 en 2013 relatief bescheiden was. Het structurele begrotingssaldo zonder rentelasten verbeterde met 3,3 procent van het bruto binnenlands product (bbp) in de eurozone en slechts met 0,9 procent van het Belgische bbp.
Voorts valt op dat de overheidsuitgaven in verhouding tot het bbp bleven stijgen, terwijl ze daalden in de eurozone als geheel. ‘Een dergelijke dynamiek is onhoudbaar.’ De uitgaven die sinds 2000 het sterkst zijn gestegen, zijn de sociale uitkeringen, de bezoldigingen van het overheidspersoneel en de subsidies. De investeringen - de meeste productieve uitgaven - daalden. ‘België behoort tot de Europese landen met de hoogste overheidsuitgaven’, signaleert de Nationale Bank. De sociale uitkeringen, bezoldigingen van het overheidspersoneel en subsidies zijn in verhouding tot het bbp hoger dan het gemiddelde in de eurozone. De werkingskosten en de investeringen daarentegen liggen iets lager. Het aantal ambtenaren is hoog. De Nationale Bank stipt aan: ‘Een verlaging van de loonsom zou vooral moeten gebeuren door een inkrimping van de werkgelegenheid bij de overheid.’ Sinds 2011 daalt het aantal ambtenaren lichtjes. De hoge uitgaven voor subsidies omvatten onder meer de kosten van dienstencheques en andere activeringsmaatregelen. België moet op grote schaal ambtenaren niet vervangen, afdanken en hun verloning (weddes, voordelen en pensioenen) verlagen anders gaan wij Griekenland achterna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De hervormingen vd pensioenen ligt op tafel (pensioencommissie) en maken voorwerp van de onderhandelingen vd nieuwe regeringsploeg.
Feiten : discrepantie statutaire en andere pensioenen en de onbetaalbaarheid op zeer korte termijn. Indien men de statutaire pensioenen op hetzelfde niveau wenst te houden zal men de andere pensioenen op 400 Euro/maand moeten brengen. Probleem is dat dan de economie wordt plat gelegd door nooit geziene stakingen in de bedrijven. Er zal dus op heel korte termijn een geuniformeerd pensioenstelsel komen met dezelfde voorwaarden en verloningen. De tijd van de exuberante overheidspensioenen ligt achter ons. Laatst gewijzigd door demonen : 10 juni 2014 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Waar haalt u die N-VA-infiltratie? “België moet bij de sanering van de overheidsfinanciën eerst besparen op de pensioenuitgaven, subsidies en werkloosheidsuitkeringen,” lijkt eerder een VB-uitspraak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is maar één partij die er tijdens de verkiezingsslag een punt van maakte om de werklozen aan te vallen... Dat de pensioenen zouden volgen is geen verrassing...
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De werknemers- en zelfstandigenpensioenen behoren tot de laagste van Europa. Ik vraag mij af hoe ze daar nog aan zouden durven komen.
De werkloosheidsuitkeringen en sociale uitkeringen idem ditto: ze zijn zeker niet hoog ivg met andere landen. Verhoog de belastingsvrije som, sluit de fiscale achterpoortjes en zorg voor uw zwakkeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zal dus een gedetaileerde pensioenhervorming komen. Het staat vast dat men naar 1 pensioen gaat waarbij iedereen zal beloond worden volgens bijdragen. Gezien de onbetaalbaarheid vd pensioenen zal dit zeer snel geïmplementeerd worden. De overheidsvakbonden zullen zich weren als een duivel in een vat met wijwater maar ze zullen met hun kop tegen de Europese muur lopen want als de Belgische regering deze noodzakelijke maatregelen niet neemt dan zal Europa ze komen opleggen aan nog slechtere voorwaarden. Wat U schrijft heeft betrekking op de staatshervormingen die alles ingewikkeld maken en werk verschaffen aan ambtenaren. Op middellange termijn zullen de Gewesten volledige bevoegdheden krijgen met eigen fiscaliteit en zullen er zowiezo honderdduizenden ambtenaren hun nutteloze job verliezen. Wij moeten die mensen dus asap integreren in de privésector via tewerkstellingscellen en opleidingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten, je hebt hier te maken met mensen die luier en dommer zijn dan de gewone bedienden.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Dat die allemaal luier en dommer zijn dan de gewone bedienden.....kom maar eens een dagje mijn werk doen....altijd welkom (dat er nog zoveel mensen zijn die niet weten dat je verschillende categoriën ambtenaren hebt ![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor om geen afhoudingen meer te vermelden op ambtenarenloonbriefjes omdat die fiktief zijn. Zo spaart men ook tienduizenden ambtenaren uit in de loonadministratie die nutteloos werk verichten.
Gewoon het nettoloon vermelden en in grote letters "Dit loon werd betaald door mensen die bijdragen tot het BNP van dit land" volstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn aannemer gaat gaan vragen voor inname van openbaar domein voor een waterput. Je moet dus weten, die mensen moeten in principe daar niet over nadenken, gewoon, ik geef u vergunning punt gedaan. Nee hoor, zij gaan daar rustig over, en zeggen, jamaar wacht eens dat is een 'onroerend erfgoed' mag dat wel ? Ze bellen mij daarvoor, en los ik in principe hun probleem in 1 seconde op: ik zeg gewoon: denk nu eens na, verander je iets aan het zicht van het gebouw ?? zit die madame nog even te lullen over ja maar waar ga je die tank steken ? In de grond natuurlijk mevrouw Maar ja zegt, ze 5000liter, waar ga je al dat zand leggen die uit de grond komt waar die tank zit ?? Dat gaan ze zeker meenemen mvr, maar zegt ze anders uw grond mag niet hoger worden... (waar ze dat uithaalt weet ik niet, maar ik ben ook zeker dat dit niet juist is...) Uiteraard ,moet je als wijsneus ambtenaar niet toegeven dat je fout bent, je zegt dus doodleuk, dat je toch die brief moet sturen naar erfgoed, alhoewel er volgens mijabsoluut geen brief nodig was. Ik stuur een mail, en krijg uiteraard zo' dubbelzinnig antwoord terug van die paraplutrekkende ambtenaar van erfgoed. Dat mag uiteraard iets onder de grond stoppen zeg tdie, mits, en dan fantaseert hij er maar op los, dat je wortels van bomen niet toucheert, en mits dat je het gebouw niet detsabiliseert, en mits dat je zelfs geen struikje verzet.... aleluja... Je doorploegt gans uw tuin, en jawel het simpleste struikje mag niet verzet worden. Gelukkig had ik 4 maand ervoor aangevraagd om mij nbomen om te hakken. En waren ze ondertussen al verwijderd en uitgefreesd. Maar stel u voor, had ik dat niet gedaan dan konden die ambtenaren toch niet zeke rzijn dat die wortels niet zouden getoucheerd worden... En hoe kunnen ze zeker zijn dat het gebouw niet destabiliseert en gaat instorten ? Weet je: veel wijsneuzerij en vooral veel gemoei voor dingen die je als burger ook niet wilt die verkeerd gaan. En die door ambtenaren in de weg worden gestaan om zichzelf werk te geven... Dus ik ga niet zeggen dat het allemaal geen nut heeft, maar veel steunt op paraplu trekken, en veel steunt op blokkeren van projecten die in feite zelfs nooit zouden moeten blokkeren. Ik ken zo ieman ddie zijn huis met kleine loods wil verkopen aan een taxibedrijf, er moet bij de toegelaten projecten één woordje veranderen: taxibedrijf. En voor de provincie is het goed, maar ja de burgemeester twijfelt om zijn handtekening te zetten ? Stel u voor dat de tewerkstelling stijgt in zijn gemeente en dat het BNP omhoog gaat in zijn gemeente ? Stel u voor ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ambtenarenjob zou een werkloosheidsjob moeten zijn. Dus als je werkloos wordt, ga je aan de staat gaan werken. Geeft de staat u werk in een marchall plan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mja ik zie de afgedankte ford arbeider al bouwvergunningen regelen....not. ![]() |
|
![]() |
![]() |