![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA zit samen met Cameron bij ECR, en dat is wat telt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Guy Vanhengel is boos. Hij haalt op zijn Facebook-profiel zwaar uit naar het "zooitje ongeregeld van NVA" waarvoor zijn partijgenoot Guy Verhofstadt alles deed om ze in zijn liberale fractie te krijgen.
Blijkbaar is het ene zooitje ongeregeld het andere zooitje niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowat elke fractie heeft extremisten in haar rangen. Wat sommigen er natuurlijk niet van zal tegenhouden om "conclusies" te trekken uit de beslissing van N-VA om bij de conservatieven te gaan zitten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is overal wat. Allen lijnen lopen dooreen (links-rechts; regio-natio; ethisch; ecologisch ...) dat moet kunnen, maar dan kom je zo'n dingen tegen. Dat is de eigenheid van elk land, en zelfs elke regio. Wat voor mij, als lid van de nva, belangrijkst is, is dat mooi uitgelegd wordt welke opties voorlagen in de partijraad en welke modaliteiten er waren (o.a. de vrijheid van stemmen .... en - big smile - het vertrouwen in het Euro-nationalisme van Verafstoot ...). Ik begrijp dus het waarom van de keuze. Mocht ik de eer gehad hebben te zetelen in de partijraad, ik had dezelfde keuze gemaakt. Ik vind het dus leuk dat de partij mijn slaaf is; en niet omgekeerd zoals politieke tegenstanders op dit forum, dus meestal grote nitwitten, graag maar verkeerdelijk voorhouden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 juni 2014 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() In VL het VB demoniseren uit electoraal eigenbelang en in Europa met uiterst rechts in een fractie of met openlijke homofobe...
Dat de DVP en ware finnen zich aansluiten bij de fractie in de maak van le Pen daar horen ze beter thuis. Maar zel laten zich afdreigen door de media. En als je de uitspraken hoort van die oude lepen begrijp ik ze wel ze zouden die man al lang moeten colloqueren. In ieder geval ben ik altijd blij als rechts in Europa versterkt wodt en als de eurofielen in het zand bijten. Volgens mij was dit weerom niet mogelijk zonder de invloed van het VB. En er was naar verluid geen 2/3 de meerderheid er was een grote groep n-va ers die bij Groen/EVA wou blijven en dan nog een groep voor ALDE. Dat is dus intern een enorme spreidstand. Volgens mij was de EVP de beste keuze voor de n-va aangezien ze een kartel vormden met tsjeven en inhoudelijk er dichter bij staan. De n-va is uiterst progressief...wat doet ze dan in een fractie met zeer conservatieven. |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ds
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#189 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe noem je een partij waar 70 leden kiezen voor uiterst-rechts, en 40 leden kiezen voor uiterst-links?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu mag hij zwanzen zoveel hij wil, in Vlaanderen is hij verbrand. |
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gevaar is zo groot geworden dat of het linksom of rechtsom zou gaan, het met la Belgique alleen maar de verkeerde kant uit kan gaan. Eens Vlaanderen in zijn rechten hersteld, dan kunnen we gaan discuteren op welke manier we het verder willen vrijwaren. |
|
![]() |
![]() |
#192 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een dergelijk verschil is historisch ongezien en is enkel alleen aan het Verhofstadt-effect te danken. (Voor de rest ben ik uiteraard een sterk tegenstander van Verhofstadt, zijn atheïstisch fundamentalisme, zijn crypto-racisme en zijn gedecomplexeerd imperialisme in Syrië en in Oekraïne, maar dat is totaal iets anders.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementslid
|
![]() Ik had toch liever gezien dat de N-VA bij de EVA was gebleven.
![]() |
#194 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#195 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er vandaag gebeurt, had ik perfect voorspeld voor de verkiezingen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je er fier op ?
Bart de wever heeft inderdaad zijn oorlogje met verhofstadt verder kunnen uitvechten, door de Alde-piste kapot te maken. En in plaats van met liberalen samen te zetelen gaat hij nu met een allegaartje van conservatieve partijen die dan nog anti-nationalist zijn zoals de Torries in fractie. Dus samen met de grootste tegenstander van het schotse referendum. Verder met die uiterst rechtse halve zolen van de Ware Finnen en de deense Volkspartij. Onversneden racisten, blijkbaar geen probleem meer. Verder nog een duitse anti-EU partij en dan last but not least een poolse partij van godsdienstwaanzinnigen die en tegen homohuwelijk, tegen euthanasie en tegen abortus zijn. Een bende flipfloppers... |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stemde jij niet voor PVDA?? Een unitaristische partij die Brussel wil uitbreiden? En jij klaagt over Cameron zijn houding tegenover de Schotten?? |
|
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze gaan het mogen horen de komende vijf jaar. De N-VA-spreidstand begint stilaan bizarre vormen aan te nemen. |
|
![]() |
![]() |
#199 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|