Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 19 juni 2014, 14:00   #901
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Als moderne en op zijn comfort gestelde Westerling zou ik waarschijnlijk ook niet twijfelen. Als ik tenminste enkel naar mezelf zou kijken.
en hoe komt het, denk je, dat in die islamitische landen niet het zelfde moderne comfort kan zijn ?? Juist, alles wordt daar afgeremd door die alles overheersende godsdienst. Heel het dagdagelijkse leven staat er in het teken van allah, mohammed en de koran. Om het cru te stellen, "ze pissen en kakken daar volgens de regels van de koran, eh".
Toen ik in Eilat-Israël was, zag ik geen enkel verschil met pakweg eender welke badplaats aan de Azurenkust.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 juni 2014 om 14:21.
Zipper is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:06   #902
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi Bekijk bericht
Dat komt overeen met de illegale bezetting van Palestina steunen, waar jij je zogezegd tegen verzet. Chutzpah.
Daarom dat ik er, in mijn edit, onmiddellijk aan heb toegevoegd: "Als ik tenminste enkel naar mezelf zou kijken". Omdat ik mezelf ook realiseerde dat het zo zou kunnen overkomen als jij het opgevat hebt.
Wel raar dat mijn edit er 6 minuten later, toen jij reageerde, blijkbaar nog niet stond. 'k Heb het nochtans onmiddellijk gedaan.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juni 2014 om 15:08.
Miauw! is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:15   #903
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en hoe komt het, denk je, dat in die islamitische landen niet het zelfde moderne comfort kan zijn ?? Juist, alles wordt daar afgeremd door die alles overheersende godsdienst. Heel het dagdagelijkse leven staat er in het teken van allah, mohammed en de koran. Om het cru te stellen, "ze pissen en kakken daar volgens de regels van de koran, eh".
Toen ik in Eilat-Israël was, zag ik geen enkel verschil met pakweg eender welke badplaats aan de Azurenkust.
Tuurlijk. Maar dit is volledig naar de kwestie: het feit dat een niet-Palestijn en/of een westerse toerist daar "goed" kan leven, is geen verschoning voor het bezetten, onderdrukken en vermoorden van Palestijnen. Integendeel zelfs: het opvallende verschil in vrijheid, comfort en levensstandaard maakt het des te schrijnender.
Wat betreft dat verschil in modern comfort in islamitische landen: toch misschien even verder kijken dan Jordanië en Egypte! Al eens in Bahrein, Dubai of Qatar geweest, om er maar enkele te noemen?
Eerder had je het over "als ik zou moeten kiezen tussen die drie landen": van die 3 zou ik, als op comfort gestelde Westerling, ook Israël kiezen. Breid je de keuze uit met landen als deze die ik net genoemd heb, zou mijn antwoord anders zijn.
Miauw! is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:34   #904
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Maar dit is volledig naar de kwestie: het feit dat een niet-Palestijn en/of een westerse toerist daar "goed" kan leven, is geen verschoning voor het bezetten, onderdrukken en vermoorden van Palestijnen. Integendeel zelfs: het opvallende verschil in vrijheid, comfort en levensstandaard maakt het des te schrijnender.
Wat betreft dat verschil in modern comfort in islamitische landen: toch misschien even verder kijken dan Jordanië en Egypte! Al eens in Bahrein, Dubai of Qatar geweest, om er maar enkele te noemen?
Eerder had je het over "als ik zou moeten kiezen tussen die drie landen": van die 3 zou ik, als op comfort gestelde Westerling, ook Israël kiezen. Breid je de keuze uit met landen als deze die ik net genoemd heb, zou mijn antwoord anders zijn.
Ja, en ??? De rijkdom zit daar gewoon in de grond, niks verwezenlijking, puur geluk dus.
En wie heeft daar al die luxe neergepoot, denk je ?? Juist, Amerikaanse, Duitse en Britse bedrijven.
Allemaal dezelfde nationaliteiten als die, die al die oliebronnen exploiteren.
En die Arabieren, kijken toe, strijken hun deel op en gaan over tot de orde vd dag : bidden en thee slurpen.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:41   #905
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, de drie samen beslaan een oppervlakte van amper een derde van België. Een hele verwezenlijking van 'modern comfort in islamitische landen'...

En of het als vrouw daar zo aangenaam wonen is ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:45   #906
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook een hele kolonie Fransen en Duitsers in Agadir, Essaouira of Marrakech. Die schijnen het daar heel wat leuker te vinden dan in Old Europe. En dan hebben we het nog niet gehad over Brunei of Maleisië.

Maar zoals je terecht aangaf, dat alles is natuurlijk totaal naast de kwestie. Rijk zijn is geen verdienste en arm zijn is geen schande, wel integendeel. Jezus zei: "Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan."

Wie de zaak vanuit de mensheid bekijkt, vanuit een links perspectief dus volgens Deleuze, beseft dat er geen enkele rechtvaardiging is voor de egoïstische, arrogante rijkdom van de enen en voor de armoede van de anderen. Dikwijls zijn de armen ook het meest solidair en vrijgevig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 juni 2014 om 15:50.
Kallikles is offline  
Oud 19 juni 2014, 15:50   #907
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er is ook een hele kolonie Fransen en Duitsers in Agadir, Essaouira of Marrakech. Die schijnen het daar heel wat leuker te vinden dan in Old Europe. En dan hebben we het nog niet gehad over Brunei of Maleisië.

Maar dat alles is natuurlijk totaal naast de kwestie. Rijk zijn is geen verdienste en arm zijn is geen schande, wel integendeel. Jezus zei: "Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan."

Wie de zaak vanuit de mensheid bekijkt, vanuit een links perspectief dus volgens Deleuze, beseft dat er geen enkele rechtvaardiging is voor de egoïstische, arrogante rijkdom van de enen en voor de armoede van de anderen. Dikwijls zijn de armen ook het meest solidair en vrijgevig.
Je hebt nu al meerdere keren hetzelfde gepost.
Nietzsche is offline  
Oud 20 juni 2014, 12:23   #908
Kunoichi
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Kunoichi : 20 juni 2014 om 12:23.
Kunoichi is offline  
Oud 20 juni 2014, 12:25   #909
Kunoichi
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Kunoichi : 20 juni 2014 om 12:47.
Kunoichi is offline  
Oud 20 juni 2014, 12:27   #910
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Domme schapen.
Nietzsche is offline  
Oud 20 juni 2014, 12:43   #911
Kunoichi
Banneling

Standaard

Journalist Harald Doornbos zit in Erbil:

Citaat:
Volgens terugkerende Sunnieten is situatie Mosul goed, ISIS gedraagt zich normaal, aldus meesten. "blij dat Maliki-leger weg is", zegt man.
Citaat:
Sommige sunni's vragen of we meewillen naar ISIS-controlled Mosul. Volgens hen is het er rustig en is er niets aan de hand.
Citaat:
Groot aantal auto's vol met sunni arabieren passeren ons. Ze willen allemaal terugkeren vanuit koerdisch gebied naar ISIS-controlled Mosul.
Kunoichi is offline  
Oud 20 juni 2014, 13:42   #912
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
D'er staat geen uur bij, zo gaat ge uw miljard niet bij elkaar krijgen, hoor!
Miauw! is offline  
Oud 20 juni 2014, 13:51   #913
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Met gemak, de campagne is een groot succes.

'We love you ISIS': From USA to Rome to Australia - notes from EVERY continent show support for the Islamic State

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz35BPWhBM4
Kunoichi is offline  
Oud 20 juni 2014, 13:55   #914
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat maakt het uit? ISIS bestaat uit achterlijke idioten met religieuze waanideeën...

Daar hoef je echt niet bang voor te wezen hoor.
Nietzsche is offline  
Oud 20 juni 2014, 13:55   #915
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hoor.
Citaat:
dubbel

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 20 juni 2014 om 13:55.
Nietzsche is offline  
Oud 20 juni 2014, 15:43   #916
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met gemak, de campagne is een groot succes.

'We love you ISIS': From USA to Rome to Australia - notes from EVERY continent show support for the Islamic State

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz35BPWhBM4

jaja....

ze willen allemaal "commandant" zijn......

PRECIES wat er mis is aan zoveel jonge overbodige mannetjes...

Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2014 om 15:44.
kelt is offline  
Oud 20 juni 2014, 15:56   #917
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gezien de verstandelijke vermogens van die ISIS-venten, loopt het daar ook vol met inteelt-figuren.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 20 juni 2014, 16:00   #918
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de verstandelijke vermogens van die ISIS-venten, loopt het daar ook vol met inteelt-figuren.
Dat is inderdaad een fijne gedachten om te hebben, maar ik denk dat ik je moet teleurstellen.

Veel van die ISIS figuren zijn alles behalve dom en weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Het zijn wel gasten met religieuze waanideeën, zelfoverschatting en een tikkeltje autistisch.
Nietzsche is offline  
Oud 20 juni 2014, 16:11   #919
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is inderdaad een fijne gedachten om te hebben, maar ik denk dat ik je moet teleurstellen.

Veel van die ISIS figuren zijn alles behalve dom en weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Het zijn wel gasten met religieuze waanideeën, zelfoverschatting en een tikkeltje autistisch.
ze willen een religieuze kalifaat stichten. Die idee alleen al wijst duidelijk in de richting van zwakzinnigheid. Puur middeleeuwse mentaliteit.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 20 juni 2014, 16:12   #920
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze willen een religieuze kalifaat stichten. Die idee alleen al wijst duidelijk in de richting van zwakzinnigheid. Puur middeleeuwse mentaliteit.
Waarom?
Nietzsche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be