![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in Eilat-Israël was, zag ik geen enkel verschil met pakweg eender welke badplaats aan de Azurenkust.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 19 juni 2014 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
#902 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel raar dat mijn edit er 6 minuten later, toen jij reageerde, blijkbaar nog niet stond. 'k Heb het nochtans onmiddellijk gedaan. Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juni 2014 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#903 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat verschil in modern comfort in islamitische landen: toch misschien even verder kijken dan Jordanië en Egypte! Al eens in Bahrein, Dubai of Qatar geweest, om er maar enkele te noemen? Eerder had je het over "als ik zou moeten kiezen tussen die drie landen": van die 3 zou ik, als op comfort gestelde Westerling, ook Israël kiezen. Breid je de keuze uit met landen als deze die ik net genoemd heb, zou mijn antwoord anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
#904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie heeft daar al die luxe neergepoot, denk je ?? Juist, Amerikaanse, Duitse en Britse bedrijven. Allemaal dezelfde nationaliteiten als die, die al die oliebronnen exploiteren. En die Arabieren, kijken toe, strijken hun deel op en gaan over tot de orde vd dag : bidden en thee slurpen.
![]() |
#905 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En of het als vrouw daar zo aangenaam wonen is ? |
|
![]() |
![]() |
#906 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals je terecht aangaf, dat alles is natuurlijk totaal naast de kwestie. Rijk zijn is geen verdienste en arm zijn is geen schande, wel integendeel. Jezus zei: "Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." Wie de zaak vanuit de mensheid bekijkt, vanuit een links perspectief dus volgens Deleuze, beseft dat er geen enkele rechtvaardiging is voor de egoïstische, arrogante rijkdom van de enen en voor de armoede van de anderen. Dikwijls zijn de armen ook het meest solidair en vrijgevig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 juni 2014 om 15:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
#907 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#908 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kunoichi : 20 juni 2014 om 12:23. |
![]() |
![]() |
#909 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kunoichi : 20 juni 2014 om 12:47. |
![]() |
![]() |
#910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |||
Banneling
|
![]() Journalist Harald Doornbos zit in Erbil:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#912 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'We love you ISIS': From USA to Rome to Australia - notes from EVERY continent show support for the Islamic State http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz35BPWhBM4 |
|
![]() |
![]() |
#914 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoor.
![]() Laatst gewijzigd door Nietzsche : 20 juni 2014 om 13:55. |
![]() |
![]() |
#916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jaja.... ze willen allemaal "commandant" zijn...... PRECIES wat er mis is aan zoveel jonge overbodige mannetjes... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2014 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
#917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de verstandelijke vermogens van die ISIS-venten, loopt het daar ook vol met inteelt-figuren.
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die ISIS figuren zijn alles behalve dom en weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Het zijn wel gasten met religieuze waanideeën, zelfoverschatting en een tikkeltje autistisch. |
|
![]() |
![]() |
#919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#920 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |