Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet (lees:wilt) u de toekomst van Zwarte Piet?
Zoals het altijd al was, volgens de traditie 75 84,27%
Zwarte Piet is racistisch en moet weg 7 7,87%
Zwarte Piet heeft niets met het Siterklaasfeest te maken. 0 0%
Heel het Sinterklaasfeest is overbodig 7 7,87%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 12:12   #61
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Verene kent haar prioriteiten.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 13:03   #62
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En wat is daar mis mee? Er zijn genoeg moslims die wél Sinterklaas vieren. Nog nooit gekeken naar de aankomst van Sinterklaas in Antwerpen trouwens? Genoeg moslimkindjes (en hun ouders) daar. Wat moeten jouw kinderen dan doen als de Sint op school komt?
Of ze nu geloven in de Katholieke leer of niet, als ze maar snoep krijgen van ons...

Moslims horen niet mee te doen aan een katholiek feest, eigenlijk horen ze zelfs al niet in België, maar ik zal zwijgen of Miauw! wordt kwaad...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 13:08   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zou ik een onbeschofterik zijn in de moskee als ik roep dat Mohammed's eerste vrouw Khadija een onafhankelijke vrouw was en eigenares van haar eigen bedrijf en dat het dus belachelijk is de huidige islamitische vrouwen in Mohammed's naam te onderdrukken?
geen idee, ze gaan zeggen dat hun vrouwen helemaal niet onderdrukt worden maar "beschermd als een diamant"...

Volgens mij was khadija een rijke cougar en Mohammed haar 15 jaar jongere toyboy die er heel haar kapitaal heeft doorgejaagd. Maar als ik dat in de moskee zeg, dan geraak ik niet meer levend buiten vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 13:10   #64
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Of ze nu geloven in de Katholieke leer of niet, als ze maar snoep krijgen van ons...

Moslims horen niet mee te doen aan een katholiek feest, eigenlijk horen ze zelfs al niet in België, maar ik zal zwijgen of Miauw! wordt kwaad...
De typische redenaarstruc: "dan zwijg ik nog over het feit dat...." maar ondertussen hebben ze het wél gezegd.

Waarom zouden die daar niet aan mogen meedoen? Zou jij ze dan uit de klas verwijderen als Sinterklaas langskomt? Of, als ze op een katholieke school zitten, als ze Kerstliedjes leren, laat staan als ze met de klas naar de Kerstviering in de kerk gaan? Wij zijn niet meer gelovig, maar onze kinderen zitten wel op katholieke scholen of colleges. Volgens jouw principes zou men die dan ook moeten verwijderen telkens er iets op het programma staat dat met religie te maken heeft?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 13:13   #65
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geen idee, ze gaan zeggen dat hun vrouwen helemaal niet onderdrukt worden maar "beschermd als een diamant"...

Volgens mij was khadija een rijke cougar en Mohammed haar 15 jaar jongere toyboy die er heel haar kapitaal heeft doorgejaagd. Maar als ik dat in de moskee zeg, dan geraak ik niet meer levend buiten vrees ik.
bloeddiamant...
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 13:18   #66
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
De typische redenaarstruc: "dan zwijg ik nog over het feit dat...." maar ondertussen hebben ze het wél gezegd.

Waarom zouden die daar niet aan mogen meedoen? Zou jij ze dan uit de klas verwijderen als Sinterklaas langskomt? Of, als ze op een katholieke school zitten, als ze Kerstliedjes leren, laat staan als ze met de klas naar de Kerstviering in de kerk gaan? Wij zijn niet meer gelovig, maar onze kinderen zitten wel op katholieke scholen of colleges. Volgens jouw principes zou men die dan ook moeten verwijderen telkens er iets op het programma staat dat met religie te maken heeft?
Niet verwijderen uit de klas, UIT HET LAND !!!!

"Ah, die typische redenaarstruuk, 'wij'zijn... ipv : 'ik ben'
Oud 20 juni 2014, 19:49   #67
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet verwijderen uit de klas, UIT HET LAND !!!!

"Ah, die typische redenaarstruuk, 'wij'zijn... ipv : 'ik ben'
Met "wij" bedoelde ik "mijn gezin".

Maar soit: aan jou verspil ik geen woorden meer. Blijf maar lekker onder je kerktoren iedereen die "anders" is lekker zitten haten!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 19:52   #68
Carmagnole
Banneling

Standaard

Ik heb minder problemen met Zwarte Piet dan met het figuur Sinterklaas. Niet alleen wordt religie zo met de paplepel meegeven, het gaat bovendien nog eens om een religie die bekend staat om kinder- en machtsmisbruik. Verder lijkt tegen kinderen liegen mij slechte opvoeding.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 19:55   #69
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Ik heb minder problemen met Zwarte Piet dan met het figuur Sinterklaas. Niet alleen wordt religie zo met de paplepel meegeven, het gaat bovendien nog eens om een religie die bekend staat om kinder- en machtsmisbruik. Verder lijkt tegen kinderen liegen mij slechte opvoeding.
U heeft het hier niet over de religie, maar over het instituut Kerk.

Ik geloof niet omwille van de Kerk met zijn oorlogen en misbruiken, maar om de inhoud van de religie. De Kerk brengt religie slechts over en heeft helaas daarnaast veel misstappen gedaan.

Let dus op wat u zegt, Kerk is niet hetzelfde als Religie !
Oud 20 juni 2014, 20:04   #70
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft het hier niet over de religie, maar over het instituut Kerk.
De religie Rooms-Katholicisme is volledig verbonden aan het instituut van de Kerk. Rooms-katholicisme zonder Paus is sedisvacantisme, en zonder hiërarchie onafhankelijk katholicisme.
Citaat:
Ik geloof niet omwille van de Kerk met zijn oorlogen en misbruiken, maar om de inhoud van de religie. De Kerk brengt religie slechts over en heeft helaas daarnaast veel misstappen gedaan.
Dan blijft er nog steeds een idiote religie achter. Gelooft u in alle dogma's? Gelooft u dat een stukje taai brood écht vlees wordt? Gelooft u in de heiligheid van schurken zoals Lodewijk XI en Stefanus van Hongarije? Gelooft u alle fabeltjes in de bijbel?
Oud 20 juni 2014, 20:09   #71
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De religie Rooms-Katholicisme is volledig verbonden aan het instituut van de Kerk. Rooms-katholicisme zonder Paus is sedisvacantisme, en zonder hiërarchie onafhankelijk katholicisme.

Dan blijft er nog steeds een idiote religie achter. Gelooft u in alle dogma's? Gelooft u dat een stukje taai brood écht vlees wordt? Gelooft u in de heiligheid van schurken zoals Lodewijk XI en Stefanus van Hongarije? Gelooft u alle fabeltjes in de bijbel?
Misschien is Sint Niklaas dan wel een goed voorbeeld om mensen voor te houden dat ze niet alles moeten geloven wat in die oude boeken staat, of wat priesters hen vertellen, maar zelf alles moeten toetsen aan de realiteit.

Volgens mij is het voor de meesten is gewoon een gezellig feest, wars van alle religieuze claims. Een stukje folklore en traditie, niet meer niet minder.
Oud 20 juni 2014, 22:56   #72
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Eerlijk?

JA, DAT GELOOF IK ECHT.

ik berust in het bestaan van God , of dat nu als atheist nu kunt begrijpen of niet.

Lodewijk is natuurlijk zever.

Fabeltjes in de Bijbel. Het zijn geen fabels, fabels zijn met sprekende diertjes... Ik geloof niet in de verhalen van het OT. Wel in de meeste(!) van het NT.

En brood is nooit vlees geworden. Vanwaar haalt u dat?
Oud 20 juni 2014, 22:58   #73
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien is Sint Niklaas dan wel een goed voorbeeld om mensen voor te houden dat ze niet alles moeten geloven wat in die oude boeken staat, of wat priesters hen vertellen, maar zelf alles moeten toetsen aan de realiteit.

Volgens mij is het voor de meesten is gewoon een gezellig feest, wars van alle religieuze claims. Een stukje folklore en traditie, niet meer niet minder.
Voor mij ook.
De peilingen wijzen toch uit dat de meesten het ook zo bekijken.
Oud 21 juni 2014, 00:28   #74
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
JA, DAT GELOOF IK ECHT.

Citaat:
ik berust in het bestaan van God , of dat nu als atheist nu kunt begrijpen of niet.
Het al dan niet bestaan van God laat ik terzijde. Ik heb zeer veel respect voor het deïsme, dat ik een even rationele keuze vindt. Religies zijn er echter te veel aan.

Citaat:
Ik geloof niet in de verhalen van het OT. Wel in de meeste(!) van het NT.
Hoe kunt u dat dan arbitrair beslissen?

Citaat:
En brood is nooit vlees geworden. Vanwaar haalt u dat?
Hoc est enim corpus meum?
Oud 21 juni 2014, 11:57   #75
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Het al dan niet bestaan van God laat ik terzijde. Ik heb zeer veel respect voor het deïsme, dat ik een even rationele keuze vindt. Religies zijn er echter te veel aan.

Hoe kunt u dat dan arbitrair beslissen?

Hoc est enim corpus meum?
Het brood IS gewoon vlees, het is nooit veranderd.
Oud 21 juni 2014, 12:03   #76
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Het brood IS gewoon vlees, het is nooit veranderd.
Heb je daar enig wetenschappelijk bewijs voor. Het is een sterke claim.
Oud 21 juni 2014, 12:19   #77
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik heb niet zozeer iets tegen Sinterklaas, maar hou het aub in de huiselijke kringen. Doe het weg uit winkels, die showparades zoals in Antwerpen, de posters, en de voornaamste bron van ergernis zal verdwijnen.

Ik wil gewoon niet dat een Christelijk symbool in de buurt van mijn (Islamitisch opgevoedde) kinderen zou komen.

Racistisch vind ik het niet..
Het sinterklaasfeest is een mengsel van allerlei mythen en sagen (syncretisering heet dat met een moeilijk woord). Ik snap niet dat jij je aan de mijter stoort.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 juni 2014 om 12:20.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 12:22   #78
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het sinterklaasfeest is een mengsel van allerlei mythen en sagen (syncretisering heet dat met een moeilijk woord). Ik snap niet dat jij je aan de mijter stoort.
We moeten opteren voor een seculiere Joelman/Winterman/... We kleden die aan zoals de oude kerstman, vóór die in Amerika vermengd raakte met Sinterklaas en Coca-Cola: groen.

En als kers op de taart wordt die aan de kinderen duidelijk als een symbool uitgelegd.

Laatst gewijzigd door Carmagnole : 21 juni 2014 om 12:22.
Oud 21 juni 2014, 13:17   #79
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je daar enig wetenschappelijk bewijs voor. Het is een sterke claim.
Waarom denkt u dat het GELOVEN noemt. Iets wat u niet meer kunt door de rationele vergiftiging van uw brein.
Oud 21 juni 2014, 13:18   #80
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat het GELOVEN noemt.
En dat is het probleem nu net.
Citaat:
Iets wat u niet meer kunt door de rationele vergiftiging van uw brein.
Geloven is net het vergif. Rationaliteit is de sleutel die ons doet ontsnappen van de ketens van religie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be