![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet (lees:wilt) u de toekomst van Zwarte Piet? | |||
Zoals het altijd al was, volgens de traditie |
![]() ![]() ![]() |
75 | 84,27% |
Zwarte Piet is racistisch en moet weg |
![]() ![]() ![]() |
7 | 7,87% |
Zwarte Piet heeft niets met het Siterklaasfeest te maken. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Heel het Sinterklaasfeest is overbodig |
![]() ![]() ![]() |
7 | 7,87% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Verene kent haar prioriteiten.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moslims horen niet mee te doen aan een katholiek feest, eigenlijk horen ze zelfs al niet in België, maar ik zal zwijgen of Miauw! wordt kwaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij was khadija een rijke cougar en Mohammed haar 15 jaar jongere toyboy die er heel haar kapitaal heeft doorgejaagd. Maar als ik dat in de moskee zeg, dan geraak ik niet meer levend buiten vrees ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zouden die daar niet aan mogen meedoen? Zou jij ze dan uit de klas verwijderen als Sinterklaas langskomt? Of, als ze op een katholieke school zitten, als ze Kerstliedjes leren, laat staan als ze met de klas naar de Kerstviering in de kerk gaan? Wij zijn niet meer gelovig, maar onze kinderen zitten wel op katholieke scholen of colleges. Volgens jouw principes zou men die dan ook moeten verwijderen telkens er iets op het programma staat dat met religie te maken heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Ah, die typische redenaarstruuk, 'wij'zijn... ipv : 'ik ben' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar soit: aan jou verspil ik geen woorden meer. Blijf maar lekker onder je kerktoren iedereen die "anders" is lekker zitten haten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ik heb minder problemen met Zwarte Piet dan met het figuur Sinterklaas. Niet alleen wordt religie zo met de paplepel meegeven, het gaat bovendien nog eens om een religie die bekend staat om kinder- en machtsmisbruik. Verder lijkt tegen kinderen liegen mij slechte opvoeding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet omwille van de Kerk met zijn oorlogen en misbruiken, maar om de inhoud van de religie. De Kerk brengt religie slechts over en heeft helaas daarnaast veel misstappen gedaan. Let dus op wat u zegt, Kerk is niet hetzelfde als Religie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het voor de meesten is gewoon een gezellig feest, wars van alle religieuze claims. Een stukje folklore en traditie, niet meer niet minder.
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
JA, DAT GELOOF IK ECHT. ik berust in het bestaan van God , of dat nu als atheist nu kunt begrijpen of niet. Lodewijk is natuurlijk zever. Fabeltjes in de Bijbel. Het zijn geen fabels, fabels zijn met sprekende diertjes... Ik geloof niet in de verhalen van het OT. Wel in de meeste(!) van het NT. En brood is nooit vlees geworden. Vanwaar haalt u dat? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De peilingen wijzen toch uit dat de meesten het ook zo bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het brood IS gewoon vlees, het is nooit veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 juni 2014 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als kers op de taart wordt die aan de kinderen duidelijk als een symbool uitgelegd. Laatst gewijzigd door Carmagnole : 21 juni 2014 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() En dat is het probleem nu net.
Geloven is net het vergif. Rationaliteit is de sleutel die ons doet ontsnappen van de ketens van religie. |
![]() |
![]() |