Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2014, 20:27   #141
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe definieert u dan wel "cultuur"?
U heeft de vraag niet aan mij gesteld, maar ik vind dat cultuur niet gedefineerd kan worden. Wel gekenmerkt.

volgende kenmerken link ik :

-taal
-ras
-geloof
-kunst

helaas worden ze allemaal geschrapt door de toenemende multicultuur.

-taal : Naast Nederlands nu ook Engels & Arabisch
-ras : nu ook negers
-geloof : gevaarlijk oprukkende Islam
-kunst : het enige dat volgens mij mag evolueren
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 21:13   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
U heeft de vraag niet aan mij gesteld, maar ik vind dat cultuur niet gedefineerd kan worden. Wel gekenmerkt.

volgende kenmerken link ik :

-taal
-ras
-geloof
-kunst

helaas worden ze allemaal geschrapt door de toenemende multicultuur.

-taal : Naast Nederlands nu ook Engels & Arabisch
-ras : nu ook negers
-geloof : gevaarlijk oprukkende Islam
-kunst : het enige dat volgens mij mag evolueren
Ongetwijfeld het grootste verlangen van heel wat modernen om tot een soort cultuurloos individu te komen. Hierbij wordt iedere gemeenschapszin natuurlijk gebroken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 08:19   #143
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Ik heb geen trek in zinloze welles-nietes-spelletjes over Rome en Antiochië.
Blijf hier dan buiten !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 10:34   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We gaan hier niet blijven zeveren.
Je hebt gelijk, de RKK heeft al zijn rijkdommen om een lieve en rechtmatige manier bekomen.
De rijkdom van de RKK is enkel opgebouwd via giften en schenkingen.

't Ja, dat vindt ik ook niet kunnen.

Want het vernielen van eigendommen van derde om zo te bewijzen dat men hen heeft overwonnen en zij van de kaart geveegd zijn, maakt dat wij geen haar beter zijn dan de RKK en Taliban.

Deze stukken behoren zelfs tot onze geschiedenis.
Het vernielen ervan is barbaars en achterlijk.
Het is zelfs een misdaad en een schandelijke houding tegenover onze nakomelingen.
Het staat gewoon gelijk aan het eisen dat men alle werken van de Romeinen, Grieken en Egyptenaren uit het verleden zou moeten vernielen om te bewijzen dat zij niet meer bestaan en geen invloed meer hebben op onze levenswijze.
Vernietigen van kunst, religieuze of andere is barbarij. Ik snap niet dat iemand in het bezit van zijn verstand zoiets kan voorstellen.
Bezoek het Pergamon museum in berlijn, en zie met welke zorg en oog voor detail men dit stuk van onze geschiedenis bewaarde na het gelukkig teruggevonden te hebben.
Kunst en historische bouwwerken hebben nu eenmaal in veel gevallen een religieuze achtergrond, maar dat kan nooit een reden zijn om iets kapot te maken. Of het nu gaat om de prachtige fries die de gigantenstrijd toont uit de griekse mythologie of om sint pieter in rome dat speelt geen rol en is alletwee bijzonder waardevol.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 10:38   #145
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Blijf hier dan buiten !
Dus het niveau van Aton is welles-nietes?

Dan stel ik voor dat u niet alleen buiten dit topic gaat , maar ook direct van deze hele website...

WELLES
Oud 22 juni 2014, 10:39   #146
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vernietigen van kunst, religieuze of andere is barbarij. Ik snap niet dat iemand in het bezit van zijn verstand zoiets kan voorstellen.
Bezoek het Pergamon museum in berlijn, en zie met welke zorg en oog voor detail men dit stuk van onze geschiedenis bewaarde na het gelukkig teruggevonden te hebben.
Kunst en historische bouwwerken hebben nu eenmaal in veel gevallen een religieuze achtergrond, maar dat kan nooit een reden zijn om iets kapot te maken. Of het nu gaat om de prachtige fries die de gigantenstrijd toont uit de griekse mythologie of om sint pieter in rome dat speelt geen rol en is alletwee bijzonder waardevol.
Mee eens. Vernietig de wortels en zo vernietig je de vruchten. ( Pergamon is zeker een must als je in Berlijn bent.)
Oud 22 juni 2014, 10:43   #147
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mee eens. Vernietig de wortels en zo vernietig je de vruchten. ( Pergamon is zeker een must als je in Berlijn bent.)
????
Jij stelt voor om het te vernietigen en tegelijk meen je het eens te zijn met de man die zegt dat het daarvoor te waardevol is????
Oud 22 juni 2014, 10:46   #148
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
????
Jij stelt voor om het te vernietigen en tegelijk meen je het eens te zijn met de man die zegt dat het daarvoor te waardevol is????
Waar en wanneer heb ik dit voorgesteld ? Ik denk dat je iemand anders bedoeld hoor.
Oud 22 juni 2014, 10:48   #149
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar en wanneer heb ik dit voorgesteld ? Ik denk dat je iemand anders bedoeld hoor.
In die quote. "Vernietig de wortels..."
Of ben ik dan zo verkeerd?
Oud 22 juni 2014, 10:50   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Christendom zit hier al van in het begin van het ontstaan van Vlaanderen tot nu.
Dan kan men wel spreken dat het de cultuur van hier is.

Als jij je in die religie je niet kan vinden he je gewoon pech. Dan moet je niet domme dingen gaan beweren.
Dat is onzin. Het is een geloof dat op vrij agressieve manier zijn weg heeft gemaakt en is uiteindelijk in de frankische periode om politieke redenen en machtsmotieven via de heersers als dominante godsdienst neergezet. Het gebeurde top-down, wat niet de normale manier is waarop godsdiensten zich verspreiden. De oude cultussen hebbeb nog vrij lang kunnen standhouden ondanks de drift van de kerk om zowel de heidense rites om te vormen naar katholieke feestdagen, tempels om te bouwen tot kerken, keltische eiken laten verdwijnen, overal de volkse religieze tekenen te vernietigen en te vervangen door duizenden kapelletjes enz.
Wat schiet er nog over van zowel de romeinse goden bij ons ? Idem van de germaanse goden ? Van de Mythras cultuur ? Van de keltische godsdienst ?
Denk je dat die 'spontaan' verdwenen zijn ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 10:54   #151
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is onzin. Het is een geloof dat op vrij agressieve manier zijn weg heeft gemaakt en is uiteindelijk in de frankische periode om politieke redenen en machtsmotieven via de heersers als dominante godsdienst neergezet. Het gebeurde top-down, wat niet de normale manier is waarop godsdiensten zich verspreiden. De oude cultussen hebbeb nog vrij lang kunnen standhouden ondanks de drift van de kerk om zowel de heidense rites om te vormen naar katholieke feestdagen, tempels om te bouwen tot kerken, keltische eiken laten verdwijnen, overal de volkse religieze tekenen te vernietigen en te vervangen door duizenden kapelletjes enz.
Wat schiet er nog over van zowel de romeinse goden bij ons ? Idem van de germaanse goden ? Van de Mythras cultuur ? Van de keltische godsdienst ?
Ik geef u in deze vrije maatschappij de vrijheid om terug die goden te laten aanbidden. Sterker nog , ik zal u aanmoedigen, maar niet mee-aanbidden
Oud 22 juni 2014, 10:54   #152
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Neimand houdt je tegen
Oud 22 juni 2014, 10:55   #153
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus het niveau van Aton is welles-nietes?
Wel vreemd dat op het fronton van de Sint Pieters basiliek niet Petrus staat, maar Paulus.
En als men het ossuarium van Petrus wil bezoeken, moet je naar het kleine museum van de Kerk van de Flagallatie in Jeruzalem. De eigenlijke naam van Petrus was Shimon bar Jona. Kefas ( Aramees voor rots ) was zijn bijnaam. Vandaar de Latijnse vorm Petrus.
Van de honderden ossuaria die zijn gevonden is dit de enige met dit opschrift, alhoewel toen Shimon een zeer populaire naam was.
Oud 22 juni 2014, 10:56   #154
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In die quote. "Vernietig de wortels..."
Of ben ik dan zo verkeerd?
Ja.
Oud 22 juni 2014, 10:58   #155
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel vreemd dat op het fronton van de Sint Pieters basiliek niet Petrus staat, maar Paulus.
En als men het ossuarium van Petrus wil bezoeken, moet je naar het kleine museum van de Kerk van de Flagallatie in Jeruzalem. De eigenlijke naam van Petrus was Shimon bar Jona. Kefas ( Aramees voor rots ) was zijn bijnaam. Vandaar de Latijnse vorm Petrus.
Van de honderden ossuaria die zijn gevonden is dit de enige met dit opschrift, alhoewel toen Shimon een zeer populaire naam was.
Wat heeft mijn tekst daar mee te maken
Oud 22 juni 2014, 10:58   #156
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geef u in deze vrije maatschappij de vrijheid om terug die goden te laten aanbidden. Sterker nog , ik zal u aanmoedigen, maar niet mee-aanbidden
Vier jij dan maar Kerst, terwijl de échte Vlaming Joele viert.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joelfeest

Laatst gewijzigd door Aton : 22 juni 2014 om 11:08.
Oud 22 juni 2014, 11:00   #157
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft mijn tekst daar mee te maken
Antwoord op welles-nietes. Ik heb dus wel iets meer in de marge dat dat.
Oud 22 juni 2014, 11:00   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de bevolking van onze gebieden, hebben immers volledig vrijwil hun oude geloof opgegeven, net als de bevolkingsgroepen in Afrika en Amerika.
Net zoals wij nu allemaal het Christendom afzweren en de Islam als het ware geloof aanbidden.

Vele vergeten dat het Christendom zich op dezelfde manier heeft verspreid als de Islam nu doet.
Langst de ene kant verkondigen van broederliefde en begrip voor elkaar en langst de andere kant iedereen die anders durft te denken, gewoon vermoorden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 11:03   #159
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar de bevolking van onze gebieden, hebben immers volledig vrijwil hun oude geloof opgegeven, net als de bevolkingsgroepen in Afrika en Amerika.
Net zoals wij nu allemaal het Christendom afzweren en de Islam als het ware geloof aanbidden.

Vele vergeten dat het Christendom zich op dezelfde manier heeft verspreid als de Islam nu doet.
Langst de ene kant verkondigen van broederliefde en begrip voor elkaar en langst de andere kant iedereen die anders durft te denken, gewoon vermoorden.
Ik vind dit het mooiste bericht dat tot nu toe op dit topic is geplaatst
Oud 22 juni 2014, 13:04   #160
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin verkondig je nu! Sint-Pietje heeft nooit bestaan!
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be