![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Aan wat voor vragen kan een Belg zich verwachten als een belastingcontroleur thuis aanbelt? Bij mijn interimjob waren er daar mensen over aan het praten.
Men zei dat er gevraagd werd wie de badkamer had geplaatst. Of men een bankafschrift had van de aankoop van alle tegels, ramen etc.. Moest ik ooit zo iemand aan de deur krijgen, dan wil ik weten wat er gevraagd mag worden. Moet een mens ook een betalingsbewijs hebben voor het alle bedden in huis? Voor moderne computers, de TV.. de aanleg van de vijver in de tuin.. Ik wil maar vragen of er een begrenzing zit aan wat zo iemand mag vragen. Ik ben niet van plan om in de toekomst voor alles wat ik aankoop een betalingsbewijs bij te houden. In Australië werkte ik in de sales en ik klopte regelmatig aan bij Joodse families. Als een vrouw alleen thuis was, mocht je onder geen enkele voorwaarde binnen. Als de man thuis was, mocht je tot in de inkomhal komen maar geen enkele persoonlijke kamer binnen. Aangezien ik iets moest installeren in de woonkamer + slaapkamer was dat een groot probleem. Kan men in dat opzicht weigeren dat een belastingcontroleur uw woning mag betreden? Ik zie niet in hoe zo'n controleur zelfs ooit kan binnengeraken op een appartement op de tweede verdieping. Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 juni 2014 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leesgenot (wel in .pdf)
Mocht er een deurwaarder voor je deur staan die alles even wil komen opschrijven. Zie dat je een gemeubeld huis of appartement huurde dan reageer je op zijn/haar vraag: Ik kom alles opschrijven!!! U doet maar er is toch niets van mij bij. ![]() (of dat echt lukt ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de facturen in overeenstemming ligt met de waarde van de woning, dan hoeft men zich geen zorgen te maken. Ze gaan het werk dat elke individuele aannemer/plaatser in de offerte stak niet opnieuw doen om te kijken of er €5 verschil kan op zitten.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst en vooral,als het over een privé woning/bewoonde lokalen gaat die betreden moet worden, is een machtiging van de politierechtbank noodzakelijk. En dat tussen 5 en 21 u.
Deze machtiging zal alleen verstrekt worden als de gegevens daartoe een reden vormen. Er is een verschil tussen een BTW ambtenaar en een belastingscontroleur. Kort door de bocht, een BTW ambtenaar heeft eigenlijk weinig te zoeken bij een persoon die niet BTW plichtig is. De vragen zoals wie de badkamer heeft geplaatst zullen meer van toepassing zijn voor het opsporen van gesjoemel met subsidies en/of zwartwerk. Dus de kans op de vraag voor facturen van een bed en dergelijke is zeer klein.
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Nog nooit van gehoord dat men zomaar aan huizen komt aanbellen. Wel in het geval van de BTW aangifte bij nieuwbouw/grote verbouwingswerken maar dat zijn verhalen van 20-25 jaar geleden, tegenwoordig komen ze daar niet meer voor aan huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=maddox;7208589]
Kort door de bocht, een BTW ambtenaar heeft eigenlijk weinig te zoeken bij een persoon die niet BTW plichtig is. QUOTE] Je bent wel verplicht te antwoorden op vragen om informatie. Ook als particulier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot de ruimtes waarvan je hebt opgegeven dat ze in gebruik zijn voor beroepsdoeleinden, moet je hem in elk geval toegang verschaffen.
Laatst gewijzigd door Miauw! : 23 juni 2014 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds wanneer zou men zijn eigen badkamer niet mogen plaatsen en geen tegels mogen opkopen in een uitverkoop.
Sinds wanneer zou je tegels of je bad niet contant mogen betalen. Ik zou hem gewoonweg de deur wijzen en uitleggen dat hij eens mag bewijzen dat ik gefraudeerd heb. Tenslotte is iedereen onschuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt. Zeker wat betreft particulieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die wel met een mandaat aan de deur staat, is het alleen in uw nadeel meer dan het hoogstnoodzakelijke te zeggen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 juni 2014 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (iets minder 'praten' op het werk is mss. beter voor het zogezegde 'beroepsgeheim') |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die willen langs komen bellen me wel even op.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, particulieren zijn de meest onschuldige mensensoort op deze planeet... Trouwens: bij de fiscus geldt een omgekeerde bewijslast, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen. Velen weten dit niet maar het is wel zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, een politierechter moet voldoende informatie en redenen krijgen om dat mandaat te geven.
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat het in de macht ligt van een politierechter ivm een fiscaal onderzoek opdracht of een mandaat te geven voor een huiszoeking.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 juni 2014 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een werkvloer is geen privé woning. Dat is nog steeds een groot verschil. En 1 van de redenen waarom echt goeie sjoemelaars hun privé woning niet voor een stukje inbrengen als werkomgeving. Tenzij het over echt grote sommen gaat, en de lastige papieren ook niet daar liggen.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maar. Als de belastingcontroleur een vermoeden van fraude heeft kan hij je vragen (niet verplichten) bijkomende inlichtingen te geven over privé aankopen. Het kan in uw voordeel zijn met facturen aan te tonen dat je deze aankopen kon betalen. Je kan ook weigeren om die facturen te tonen. Maar dan kan de controleur je taxeren op tekenen en indiciën. De bewijslast ligt dan bij jou. EN dan moet je toch facturen voorleggen van privéaankopen. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 juni 2014 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() omgekeerde bewijslast geldt slechts voor bepaalde en omschreven zaken, ... of als je je aangifte te laat ingestuurd hebt.
|
![]() |
![]() |