Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 juni 2014, 17:18   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat N-VA inderdaad ook romantici onder haar kiezers/leden heeft die nog liever Vlaanderen mee ten onder zien gaan, dan Vlaanderen van de ondergang te redden.
Dat met het aanhangsel later kan afgerekend worden gaat er bij hen blijkbaar niet in.
Dat is een beetje zoals chemotherapie, he. Je gaat er bijna aan dood, maar nadien ben je, als je het overleeft, wel hopelijk van uw kanker af.
patrickve is offline  
Oud 23 juni 2014, 17:26   #42
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

België is voor mij:
- Torenhoge belastingen
- Torenhoge schulden
- Éénrichtingsverkeer qua taalgebruik NL/FR
- Verloederende buurten door ongecontroleerde migratie

Elk puntje kan ik met voorbeeldjes en harde cijfers aantonen.
Oud 23 juni 2014, 17:29   #43
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een beetje zoals chemotherapie, he. Je gaat er bijna aan dood, maar nadien ben je, als je het overleeft, wel hopelijk van uw kanker af.
Ik weet dat je daar voorstander van bent, maar je bent dan ook geen rechtstreeks belanghebbende.

Ik vrees dat den belgique teveel spaarcentjes heeft om dat scenario mogelijk te maken.
Dat zou nog het ergste zijn. Den belgique dat onder curatele door Europa wordt gered met en dankzij een overgroot deel Vlaamse centjes. Oh, de ironie!
Oud 23 juni 2014, 17:36   #44
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
België is voor mij:
- Torenhoge belastingen
- Torenhoge schulden
- Éénrichtingsverkeer qua taalgebruik NL/FR
- Verloederende buurten door ongecontroleerde migratie

Elk puntje kan ik met voorbeeldjes en harde cijfers aantonen.
De symptomen kennen we reeds. De vraag is, verbetert de situatie met N-VA in de oppositie en de PS aan het roer?
Sommigen beweren zelfs dat de situatie die u hierboven schetst nog verslechtert met N-VA in de regering en de PS aan de kant.
De vraag is, waarom stemmen ze dan N-VA?
Oud 23 juni 2014, 17:43   #45
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De symptomen kennen we reeds. De vraag is, verbetert de situatie met N-VA in de oppositie en de PS aan het roer?
Sommigen beweren zelfs dat de situatie die u hierboven schetst nog verslechtert met N-VA in de regering en de PS aan de kant.
De vraag is, waarom stemmen ze dan N-VA?
Goeie vraag, ik denk dat N-VA op elk van deze puntjes een klein beetje beterschap kan bieden.

In ieder geval is de Vlaamse citroen nog lang niet uitgeperst, dus voor het einde van België is het nog veel te vroeg. België redden is op dit moment dus niet aan de orde, daarom liever een regering met N-VA.
Oud 23 juni 2014, 19:23   #46
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het resultaat hetzelfde is, is het plezier in het opsteken van de middenvinger het dan zo erg waard om de economische belangen van andere kiezers van N-VA te schaden die eerder de stelling genegen zijn "met de walen als het kan, zonder als het moet"?
Wat bereik je ermee?
Ik heb andere economische belangen dan die waar de Nieuw-Voka-Alliantie voor staat, dus wat dat betreft kan het mij geen bal schelen.
Het resultaat is echter niet hetzelfde: een N-VA in een regering van het Belgisch nationaal herstel overleeft de verkiezingen van 2019 niet.

Nu wees gerust: ik zou het juist goed vinden dat N-VA in de regering stapt net omdat ze dan de volgende verkiezingen niet overleeft Doen zou ik zeggen! Des te sneller zal mijn Vlaams-linkse partij er kunnen staan
Bolleke Wol is offline  
Oud 23 juni 2014, 19:25   #47
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je de laatste weken van de campagne gevolgd?
Ja hoor, en het bleef veel gezaag over confederalisme.

Maar je hebt over een zaak wel gelijk: inmiddels is dat confederalisme zelfs in afgezwakte Belgische vorm al afgewimpeld. Laat N-VA gerust voluit voor die Belgische herstelregering gaan.
Bolleke Wol is offline  
Oud 23 juni 2014, 19:32   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik heb andere economische belangen dan die waar de Nieuw-Voka-Alliantie voor staat, dus wat dat betreft kan het mij geen bal schelen.
Het resultaat is echter niet hetzelfde: een N-VA in een regering van het Belgisch nationaal herstel overleeft de verkiezingen van 2019 niet.

Nu wees gerust: ik zou het juist goed vinden dat N-VA in de regering stapt net omdat ze dan de volgende verkiezingen niet overleeft Doen zou ik zeggen! Des te sneller zal mijn Vlaams-linkse partij er kunnen staan
Jouw Vlaams linkse partij zal er de eerst twintig jaar niet staan, daarvoor heeft Belgisch links veel te veel onrecht aan Vlaanderen aangedaan;

links is een regelrecht schandwoord geworden in Vlaanderen en het ziet er niet naar uit dat Belgisch links,
met de hulp van de door links volledig gecorrumpeerde Vlaamse regimemedia,
daar vlug verandering in zullen brengen, in tegendeel zou ik zeggen.

Hoe kun jij hier nu oproepen tot een linkse Vlaamse partijvorming waar ik vanuit linkse hoek geen enkel commentaar hoor op hun linkse corrupte vriendjes die in la Belgique de macht delen, tegen de belangen van Vlaanderen in.

Gennez ben ik nog niet vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!
marie daenen is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:23   #49
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een N-VA die vrijwillig in de oppositie gaat er wel bij varen?

Citaat:
In hoeverre lijkt uw droom voor een Vlaams-linkse partij afhankelijk te zijn van het al dan niet overleven of niet overleven, van de N-VA?
Bestaat een deel van de kiezers van N-VA dan op dit moment uit gefrustreerden, omdat N-VA op economisch vlak donkerblauwe punten voorstaan, maar ondertussen even willen meeliften?
Die kunnen toch stemmen op de zelfverklaarde volkspartij die zoals steeds rechtlijnig in de oppositie gaat zitten?
Het lijkt me alvast beter voor hun hart wanneer Bracke nog eens verklaart dat de Vlaamse vlag een vod is.
Oud 23 juni 2014, 20:26   #50
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als BDW het programma laat vallen om nota bene Belgie te redden en de postjes, dat doet hij een Schiltzke waar de N-VA aan kapot gaat net zoals Shiltz de VU heeft kapot gemaakt, zoals Martens het had voorspeld.
Dan komt er weer een nieuwe Vlaams nationalistische partij, nog groter en nog machtiger en zo zal dat doorgaan tot er ooit een Vlaams nationalistische partij 51% van de zetels haalt in Vlaanderen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:28   #51
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad het recept om de economische vernietiging van Vlaanderen te bewerkstelligen.

En daar zou de N-VA aan meewerken? Het programma afzweren voor de postjes en de Vlaming vierkant uitlachen in zijn gezicht?
Je volgt niet helemaal denk ik.
Wat ik zeg is wat de SP zou doen, of zou willen doen, als ze hun goesting doen:

- communitaire problemen : in de frigo
- loonlasten, niets aan wijzigen, misschien zelfs verhogen, maar als we ergens een minieme toegeving doen (zoals die 3de en 4de werknemer in een KMO) doen alsof we de we economie gaan redden van een totale ondergang
- zeker niet stoppen met de extreme oversubisidiering van de ziektekassen
- alle vormen van uitkering voor werklozen, inclusief pre-pensioen vanaf extreem lage leeftijd, inclusief levenslange werkloosheid, inclusief zeer hoge pensioenen voor ambtenaren => allemaal behouden
- niet raken aan de index, op geen enkele manier wat dan ook

De economie in Wallonie is al in de prak gereden, en als we gewoon verder doen dan slachten we de kip met de gouden eieren, als je de vergelijking volgt. Ik moet eerlijk zijn, het is niet de economie van Wallonie waar ik wakker van lig, maar moeten er 2 economieen (die van Wallonie EN die van Vlaanderen), moeten die allebei kapot, omdat er iemand volhard aan regels die opgesteld zijn in TOTAAL andere economische tijden, maar die heden ten dage totaal onaangepast zijn ?

Economische vernietiging van Vlaanderen ? Vraag het deze week eens aan de werknemers van Delhaize, hoe goed de economie zal zorgen dat ze allemaal nog werk hebben.

Is de PS achter de vernietiging van Belgie ? Die vraag lijkt mij meer relevant. Hun kiezers geloven blijkbaar toch alles, dus aan hun 15% kiezers zullen ze het wel kunnen uitleggen. Spijtig dat daarmee een land failliet gaat, maar zij hebben wel hun goesting he ?
Niko457 is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:30   #52
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Staat er dan een termijn op die partijpunten?
Als je doel is om over 5 jaar een wereldreis te maken en je wasmachine gaat net kapot, ga je dan 5 jaar handwas doen of ga je die reis een jaar uitstellen?
Het punt is om, als je in een coalitie zit, is ook om IETS te bereiken. Stel dat je nu een belangrijke coalitiepartner bent, en je zegt : aan dat en dat probleem, willen we NIETS doen. (En, goed wetende dat andere daar wel vragende partij zijn).

Hoe noem je dat ? Solidareit ? Samenwerking ? Tegenwerking ? Schuldig verzuim ? Democratie ?
Niko457 is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:33   #53
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hebt over een zaak wel gelijk: inmiddels is dat confederalisme zelfs in afgezwakte Belgische vorm al afgewimpeld.
Als je mede-gangsters afhaken en de buit in een kluis ligt waarvan de sleutel nog eens ligt opgeborgen in een andere kluis, dan wordt het moeilijk hé.
Dan maar vrijwillig in de bak gaan zitten geeft je alleen kost en inwoon.
Oud 23 juni 2014, 20:34   #54
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voor een staatshervorming heb je partners nodig en moeten er bepaalde artikels ontgrendeld worden.
CD&V en OVDL hebben al aangegeven dat het communautaire sowieso een no-no is aan de onderhandelingstafel. Op wat er tijdens de legislatuur gebeurt hebben ze weinig grip.
Ja, maar dat is een puur praktisch aspect ..
In Vlaanderen zijn er veel Vlamingen niet afkerig van splitsing van dit land. Meer als 15% van de totale kiegerechtige bevolking, maar dit terzijde. Anyway, dat is zeker niet mogelijk (als programmapunt).

En toch, vind ik dat een goed punt. En, op een dag kan het zelfs. Als je al begint met, ja, maar die en partij willen dat niet .. sorry he, maar dan kan je beter op de markt gaan staan he, dan is politiek misschien niet de juiste sektor.

Hoe zijn er dan ooit landen afgescheiden van anderen. Het land zelf dat zegt; weet je wat, dat stuk van het land, welja, die mogen nu apart hun ding doen. Heb ik nog niet gezien ...
Niko457 is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:36   #55
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dan komt er weer een nieuwe Vlaams nationalistische partij, nog groter en nog machtiger en zo zal dat doorgaan tot er ooit een Vlaams nationalistische partij 51% van de zetels haalt in Vlaanderen.
Zal niet zo snel gebeuren, maar als de mensen dat willen ..
Niko457 is offline  
Oud 23 juni 2014, 20:50   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn er ook nog altijd die geloven dat de PS van plan is om de volgende fedreg een hele legislatuur te laten uitdoen en nog eens samenvallende verkiezingen te organiseren.
Juist. Ikke ben daar zeker bij.
Pandareus is offline  
Oud 23 juni 2014, 21:58   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat BDW het programma laat vallen om Belgie te redden, geloof me nu, dat gaat in de partij en bij haar leden en kiezers niet goed vallen. Het ledencongres schiet de deelname aan zo'n "vergeet Vlaanderen en red Belgie tegen elke prijs" regering sowieso af.
nog beter dan alex agnew !
BDW krijgt met de vingers in de neus 80% ja-stemmen + een staande ovatie.

'We hebben het gedaan, we zitten in de regering'
'Dit is een grote dag voor vlaanderen'
'Beter met ons erin, dan langs de kant'

En als de micro uit staat : 'zalig zijn de armen van geest'
Pandareus is offline  
Oud 23 juni 2014, 21:59   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
nog beter dan alex agnew !
BDW krijgt met de vingers in de neus 80% ja-stemmen + een staande ovatie.

'We hebben het gedaan, we zitten in de regering'
'Dit is een grote dag voor vlaanderen'
'Beter met ons erin, dan langs de kant'

En als de micro uit staat : 'zalig zijn de armen van geest'
Tot Xeno opstaat en het woord vraagt...
Another Jack is offline  
Oud 23 juni 2014, 22:03   #59
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jouw Vlaams linkse partij zal er de eerst twintig jaar niet staan, daarvoor heeft Belgisch links veel te veel onrecht aan Vlaanderen aangedaan;

links is een regelrecht schandwoord geworden in Vlaanderen en het ziet er niet naar uit dat Belgisch links,
met de hulp van de door links volledig gecorrumpeerde Vlaamse regimemedia,
daar vlug verandering in zullen brengen, in tegendeel zou ik zeggen.

Hoe kun jij hier nu oproepen tot een linkse Vlaamse partijvorming waar ik vanuit linkse hoek geen enkel commentaar hoor op hun linkse corrupte vriendjes die in la Belgique de macht delen, tegen de belangen van Vlaanderen in.

Gennez ben ik nog niet vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alleen al om u te kloten met uw arrogant gezeik zou ik al zo'n partij willen oprichten
Vlaamse tsjeefkes koeieneren
Bolleke Wol is offline  
Oud 23 juni 2014, 22:05   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Eens en voor altijd, mensen:
Het is "tjeef", meervoud: "tjeven".
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be