Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2014, 13:56   #21
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Miauwke haar post eens goed lezen. Zij ziet immigranten / asielzoekers als gasten die zo goed mogelijk moet worden behandeld en zelfs op hun wenken moeten worden bediend.
Dan heb je dat (opzettelijk?) volledig verkeerd begrepen. Ik reageerde énkel op AVV.VVK's "De gastheer staat toch ook hoger dan de gast?". Door vorige, gelijkaardige posts van hem weet ik dat hij dit létterlijk bedoelt; vandaar ook mijn reactie, die enkel geldt voor de door hem beschreven situatie.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 13:57   #22
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, heb me wat verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde is dat je je enkel als gastheer hoeft gedragen ten opzichte van gasten (niet permanent), en niet ten opzichte van mensen die permanent willen blijven (en waar je dus een hogere mate van aanpassing mag van verwachten).

Ik zal mijn voorbeeld wat herwerken:

Als ik een gast krijg, behandel ik hem gastvrij. Ik kook eten voor hem, maar verwacht niet dat hij mee de afwas doet. Als ik zo vriendelijk wil zijn iemand bij mij in huis te nemen (bijvoorbeeld adoptiekind), dan verwacht ik dat hij zich aanpast aan de regels van het huis, en meehelpt in het huishouden.

Niet zo abnormaal, toch?
Volledig mee eens!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 14:02   #23
wingin
Burger

Standaard

We zouden een systeem moeten hebben waarbij immigranten een bepaalde tijdsduur krijgen om een job te vinden, een huis te vinden en de taal te leren. Dat zou de profiteurs al kunnen afschrikken en afsplitsten van de mensen die het nodig hebben en die het goed bedoelen. En misschien een geboortebeperking, maar dat klinkt wel heel racistisch, alhoewel ze wel heel snel kinderen krijgen. Maar totaal niet racistisch bedoeld!
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 17:23   #24
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dan heb je dat (opzettelijk?) volledig verkeerd begrepen. Ik reageerde énkel op AVV.VVK's "De gastheer staat toch ook hoger dan de gast?". Door vorige, gelijkaardige posts van hem weet ik dat hij dit létterlijk bedoelt; vandaar ook mijn reactie, die enkel geldt voor de door hem beschreven situatie.
U heeft de post van AVV.VVK (opzettelijk?) niet begrepen.
Oud 26 juni 2014, 18:39   #25
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, en iedereen die na jou schreef heeft dezelfde visie!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 18:39   #26
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
We zouden een systeem moeten hebben waarbij immigranten een bepaalde tijdsduur krijgen om een job te vinden, een huis te vinden en de taal te leren. Dat zou de profiteurs al kunnen afschrikken en afsplitsten van de mensen die het nodig hebben en die het goed bedoelen. En misschien een geboortebeperking, maar dat klinkt wel heel racistisch, alhoewel ze wel heel snel kinderen krijgen. Maar totaal niet racistisch bedoeld!

Ik hou van u
(w politieke overtuiging)
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:30   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zij die vrij snel gaan 'schermen' met de woorden racisme/racist hebben maar één doel en dat is BOEL (lees: ruzie stoken) zoeken.

Ik vraag mij bij deze nog steeds af wie er in ons land eigenlijk de racisten zijn?

Er is en blijft nog steeds een enorm groot verschil tussen racisme en realisme dacht ik.

OK, mijn denken is niet je dat meer de laatste jaren maar toch ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 juni 2014 om 08:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 23:08   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou Sint-Nicolaas gedacht hebben over racisme?
Sint Nicolaas is tegen racisme.
Hij wenst positief te discrimineren, en neemt daartoe een neger in dienst.
Ik zou het niet doen, maar dat is ons beider goede recht.
Oud 27 juni 2014, 23:14   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ben jij zo iemand als ie bij iemand op bezoek gaat?
Ik ga nergens ongevraagd op bezoek.
En zelfs al word ik gevraagd, dan stel ik geen eisen, en bol het op als de avond voorbij is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be