Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2014, 22:10   #221
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Maar ons almachtig liberaal bestel zorgt er wel voor dat men zich niet meer voortplant. Alles moet plaats maken voor het individu en zijn directe, materiele behoeften. We zijn een beschaving in verval, ondanks technologische vooruitgang. Het gezin als hoeksteen voor maatschappij en cultuur wordt ontmoedigd. Vrouwen hebben steeds minder interesse om kinderen te produceren. enz. enz.
Ja, doemscenario's...
Het zal wel nooit mijn ding zijn...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 22:10   #222
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Mijn oprechte deelneming. Zoiets wens ik niemand toe.
Bedankt. Is al een tijdje terug en verwerkt. Dat zijn zaken die gebeuren, it's life. Het was maar om te antwoorden dat ik "geproduceerd heb"
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 22:12   #223
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, doemscenario's...
Ik begrijp het. Toch behoor ik tot een groeiende groep mensen die er zo over denken.

En ik wil er nog aan toevoegen dat ik niemand wil overtuigen hier. Ik geloof daar niet in. Mensen moeten zelf tot inzichten komen.

Mij is het eerder te doen om de stem van de andere kant te laten horen. Misschien af en toe wat bronnen aanbrengen.

Laatst gewijzigd door Vanguard : 23 juni 2014 om 22:18.
Oud 23 juni 2014, 22:15   #224
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het. Toch behoor ik tot een groeiende groep mensen die er zo over denken.
Dat zou kunnen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 22:41   #225
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, doemscenario's...
't Mijne ook niet.

Ooit gehoord van een wijze oude dame en nooit vergeten:

"Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij méér te dragen
Dan God te dragen geeft."
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 22:45   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ach het is mooi geweest voor de blanke man.
1000 jaar onbetwiste werelddominantie, de grootste wetenschappelijke ontwikkelingen en de prachtigste culturen voortgebracht die voor altijd hun stempel op de mensheid gedrukt hebben, we mogen daar trots op zijn.
Maar nu is het voorbij. Het vat is leeg.
Er druppelt enkel nog wat zelfhatende poco quatsch uit.
Aan andere volkeren om te bewijzen of ze beter kunnen.
Toch even meegeven dat we dit defaitisme vooral aantreffen in Noord- en West-Europa. In oostelijk Europa zie je toch wel een andere reflex, al is het geboortecijfer daar ook niet onmiddellijk hoog te noemen. Wel stralen deze mensen nog een groter zelfbewustzijn uit en doen ze niet zo relativerend over hun eigen cultuur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 23:23   #227
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch even meegeven dat we dit defaitisme vooral aantreffen in Noord- en West-Europa. In oostelijk Europa zie je toch wel een andere reflex, al is het geboortecijfer daar ook niet onmiddellijk hoog te noemen. Wel stralen deze mensen nog een groter zelfbewustzijn uit en doen ze niet zo relativerend over hun eigen cultuur.
x2

Zo is dat! En het wordt tijd dat we dat dan ook zeggen. Zwijgen is ten onder gaan.
Oud 25 juni 2014, 23:25   #228
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Lees en bezin.

Bekijk de sfeerbeeldfotos ook.

The Extermination of the White Race: Marseille in France will be First Majority Muslim City in Europe

http://newobserveronline.com/the-ext...ity-in-europe/
Oud 25 juni 2014, 23:47   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze in oost-Europa zo niet platgemasseerd zijn door hun linkse partijen over hoe stout en slecht ze wel zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 05:34   #230
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
We zouden nog één laatste epische slag kunnen leveren, tegen ISIS ofzo. Ten onder gaan als helden. Wie weet volgt Walhalla wel.
Oud 26 juni 2014, 05:49   #231
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ons almachtig liberaal bestel zorgt er wel voor dat men zich niet meer voortplant. Alles moet plaats maken voor het individu en zijn directe, materiele behoeften.
Maar, buiten het welzijn van dat individu, IS er niks anders, he. Al die andere dingen (cultuur, blanken, .... ) zijn geen bewuste entiteiten maar intellectuele abstracties die dienen om de wereld te helpen begrijpen. Dat zijn geen subjectief bestaande en voelende wezens, en dus heeft hun bestaan op zich, en hun eventueel verdwijnen, geen enkel nadelig gevolg voor een bewuste entiteit.

Je kan een individu pijn doen, je kan "China" geen pijn doen. Je kan wel dingen doen die veel Chinezen pijn doen, maar elkeen als individu. Als er natuurlijk iets is dat aan de meeste Chinezen pijn doet, dan kunnen we dat conceptueel abstraheren en stellen dat we "China" pijn doen, maar dat is maar een abstractie, dat is omdat dat conceptueel zo beter te begrijpen en te organiseren is in ons hoofd.

China is een concept dat enig belang heeft zolang er Chinezen zijn. Als er geen Chinezen meer zijn, is het niet erg wat er met "China" gebeurt, he.

Net hetzelfde met onze cultuur. Als er geen meer zijn zoals wij, dan heeft "onze cultuur" geen belang meer (tenzij misschien in een of ander materieel of virtueel museum).

Citaat:
We zijn een beschaving in verval, ondanks technologische vooruitgang. Het gezin als hoeksteen voor maatschappij en cultuur wordt ontmoedigd. Vrouwen hebben steeds minder interesse om kinderen te produceren. enz. enz.
Wij zijn een beschaving in VERANDERING, die zich blijkbaar meer en meer verwijdert van wat jij beschouwt als een ideaal. Maar dat is jouw conceptueel probleem, niet dat van de anderen, he

Alles is bij definitie in verandering, al ware het maar omdat het leven eindig is. Na een 100-tal jaren bestaan de mensen die een zekere "beschaving" uitmaakten niet meer. Een nieuwe beschaving bestaat dan met andere mensen. In zekere mate kunnen die nieuwe mensen dingen die hen leuk lijken, over nemen van die vroegere. Maar dat is geen "voortbestaan" van die oude, dat is een copie en een overname van elementen van die oude.
Als er niemand meer is die elementen wil overnemen van de oude beschaving, dan is dat geen probleem voor niemand.

Het lijkt er wel op dat je vlucht in abstracte concepten zoals "cultuur" en "beschaving" om je eigen eindigheid niet willen te aanschouwen he. En na uw eigen eindigheid, speelt de rest toch geen rol meer, zou ik denken ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2014 om 05:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:24   #232
modderfokker
Partijlid

Standaard

Ik als blanke sterf niet uit hoor. Veel kinderen bij meerdere vrouwen.

Dat jankantoorlul dat niet doet is zijn domheid zelf.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:26   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
Ik als blanke sterf niet uit hoor.
Gij sterft wel uit, natuurlijk. Wat is dat nu voor een dwaze illusie ? Binnen 100 jaar zijt gij er hoogstwaarschijnlijk niet meer, en zijt gij dus uitgestorven.
Oud 30 juni 2014, 15:28   #234
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij sterft wel uit, natuurlijk. Wat is dat nu voor een dwaze illusie ? Binnen 100 jaar zijt gij er hoogstwaarschijnlijk niet meer, en zijt gij dus uitgestorven.
ja ik, maar niet de blanken. mannen als ik blijven doorwippen en kinderen produceren. niet elke blanke is een onvruchtbare droplul hoor.
Oud 30 juni 2014, 15:29   #235
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in grote delen van Oost-Europa swingt het heroïnegebruik de pan uit en is het aantal besmettingen met HIV al jaren stijgende.

Maar hey, zolang je zelfbewustzijn hebt en niet copuleert met donker gepigmenteerden maakt dat allemaal niet uit.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 20:18   #236
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
ja ik, maar niet de blanken. mannen als ik blijven doorwippen en kinderen produceren. niet elke blanke is een onvruchtbare droplul hoor.
Ja, en ? Wie zegt er dat uw kinderen niet gaan droplullen in een negerinneke ? Alle moeite dan voor 1 generatie ?
Oud 30 juni 2014, 20:36   #237
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en ? Wie zegt er dat uw kinderen niet gaan droplullen in een negerinneke ? Alle moeite dan voor 1 generatie ?
²

Wat een non-discussie dit. In een ontwikkeld land zou je toch verwachten dat het niemand boeit met wie je je voortplant, als het maar vrijwillig gebeurt?
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 00:19   #238
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik heb ook kids van negerinnen en moluksen. maar je blijft als eerzame blanke man ook blanke meiden neuken. dat zal bij mijn kinderen zeker niet anders zijn.
Oud 1 juli 2014, 06:28   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat ze in oost-Europa zo niet platgemasseerd zijn door hun linkse partijen over hoe stout en slecht ze wel zijn.
Volgens mij hangt het samen met het schuldcomplex dat de linksen ons hier in westelijk en noordelijk Europa hebben proberen aan te smeren. Dat hebben ze niet in het voormalig Oostblok gekend, iets wat je al kunt merken tussen Oost en West-Duitsland. Oost-Duitsers gaan complexloos en soms veel radicaler om met hun identiteit dan West-Duitsers.
Oud 1 juli 2014, 06:33   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, buiten het welzijn van dat individu, IS er niks anders, he. Al die andere dingen (cultuur, blanken, .... ) zijn geen bewuste entiteiten maar intellectuele abstracties die dienen om de wereld te helpen begrijpen. Dat zijn geen subjectief bestaande en voelende wezens, en dus heeft hun bestaan op zich, en hun eventueel verdwijnen, geen enkel nadelig gevolg voor een bewuste entiteit.

Je kan een individu pijn doen, je kan "China" geen pijn doen. Je kan wel dingen doen die veel Chinezen pijn doen, maar elkeen als individu. Als er natuurlijk iets is dat aan de meeste Chinezen pijn doet, dan kunnen we dat conceptueel abstraheren en stellen dat we "China" pijn doen, maar dat is maar een abstractie, dat is omdat dat conceptueel zo beter te begrijpen en te organiseren is in ons hoofd.

China is een concept dat enig belang heeft zolang er Chinezen zijn. Als er geen Chinezen meer zijn, is het niet erg wat er met "China" gebeurt, he.

Net hetzelfde met onze cultuur. Als er geen meer zijn zoals wij, dan heeft "onze cultuur" geen belang meer (tenzij misschien in een of ander materieel of virtueel museum).

Wij zijn een beschaving in VERANDERING, die zich blijkbaar meer en meer verwijdert van wat jij beschouwt als een ideaal. Maar dat is jouw conceptueel probleem, niet dat van de anderen, he

Alles is bij definitie in verandering, al ware het maar omdat het leven eindig is. Na een 100-tal jaren bestaan de mensen die een zekere "beschaving" uitmaakten niet meer. Een nieuwe beschaving bestaat dan met andere mensen. In zekere mate kunnen die nieuwe mensen dingen die hen leuk lijken, over nemen van die vroegere. Maar dat is geen "voortbestaan" van die oude, dat is een copie en een overname van elementen van die oude.
Als er niemand meer is die elementen wil overnemen van de oude beschaving, dan is dat geen probleem voor niemand.

Het lijkt er wel op dat je vlucht in abstracte concepten zoals "cultuur" en "beschaving" om je eigen eindigheid niet willen te aanschouwen he. En na uw eigen eindigheid, speelt de rest toch geen rol meer, zou ik denken ?
Uw bericht illustreert mooi en schrijnend tegelijkertijd de identitaire leegte van het Westen waarbij uiteindelijk alles kapot wordt geabstraheerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be