Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2014, 14:25   #161
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Was bij de Porsche Club Sicherheitstrainingen ook niet anders.
Ook bij een exclusieve BMW-club niet.
Toch aardig hé, die 'inside' informatie waarvan we mogen meegenieten...
Ik zit in geen enkel club. Ben ik nu een mislukkeling?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 14:26   #162
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Da's iets meer dan de prijs van de hoedenplank in een Model S
Dan verkies ik toch mijn auto boven die hoedenplank.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 14:30   #163
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zit in geen enkel club. Ben ik nu een mislukkeling?
Een mislukkeling misschien niet.
Maar toch wel een beetje een eenzaat, hoor!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 14:31   #164
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is simpel.
Momenteel rij ik met wat een ander niet meer wil hebben.
Vandaag is dat een 1,9 common rail turbo diesel met een verbruik van 5,5 liter.
Airco, leder interieur, 12 jaar oud , kostprijs 600€.

Als de dagelijks afgelegde kilometers blijven zoals ze vandaag zijn overweeg ik om een nieuwe wagen aan te schaffen. Eén van de volgende maanden komen de nieuwe hybrides van Ford naar de testbaan. Nog niet direct voor de markt maar het zal me wel al een idee geven wat de toekomst brengt.
Dus je rijdt vooral naar je werk ermee, hoever en hoeveel kms per jaar ?
Rij je steeds alleen, of doe je soms aan carpooling ? Overnacht je soms op je werk enz...

We hadden ook eens zo´n oude common rail 90 PK als A-naar-B-wagen (na 12 jaar en bijna 360.000 km rijp voor de recycling), dat was de eerste en laatste diesel (als jonge occasie 15.000 km-teller gekocht), naja die ervaring heb ik nu.
We hebben natuurlijk bij gelegenheid ook betere diesels gereden, maar ook zeer veel betere benzines.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2014 om 14:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 14:42   #165
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je rijdt vooral naar je werk ermee, hoever en hoeveel kms per jaar ?
Rij je steeds alleen, of doe je soms aan carpooling ? Overnacht je soms op je werk enz...
140 km heen en terug.
We carpoolen met 3 vanaf 2/3 afgelegde weg.

Onlangs een vrij goede ervaring gehad met een nieuwe benzinnemotor.
Die liet een gemiddeld verbruik optekenen van 4,8 liter (Rural) aan een gemiddelde van 62km/u. Ik veronderstel dat men die gaat koppelen om tot een hybride te komen;
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 14:49   #166
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch aardig hé, die 'inside' informatie waarvan we mogen meegenieten...
Ik zit in geen enkel club. Ben ik nu een mislukkeling?
Mijn "inside informatie" is dat in zulke exclusieve autoclubs er daar helemaal geen "rijken" tussenzitten, ik bevestig enkel maar wat Bartjeuh schrijft.
Echt rijken doen daar niet aan mee, die hebben andere hobby´s...

Natuurlijk als de club een dure overzeese uitstap maakt (USA-Canada ofzo auto x-weken op de boot) pas ik(we) wel, waar andere koppels - die ik wel redelijk goed ken - nog wel meedoen.

"Overzee" -binnen Europa- is me voldoende.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2014 om 14:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 15:00   #167
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mijn "inside informatie" is dat in zulke exclusieve autoclubs er daar helemaal geen "rijken" tussenzitten
En bovendien zijn ze helemaal niet exclusief. Toch niet de Tesla BE Club. Lidmaatschap is gratis, toegang tot de maandelijkse meetings is gratis, de catering die daarop wordt aangeboden door sponsors, is dus ook gratis, de aan te vragen proefritten met de MS zijn gratis, enz... En je hoeft helemaal geen Tesla te bezitten, om er lid van te zijn!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 7 juli 2014 om 15:02.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 15:03   #168
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
140 km heen en terug.
We carpoolen met 3 vanaf 2/3 afgelegde weg.
Ik heb ooit 1 jaar gecarpoold met ´n collega (enkel W-E naar NL) wel 270 km h/t, in de week hadden we een dienstwagen van de firma voor alle verplaatsingen, dat jaar had ik zeer weinig kms afgelegd.

Citaat:
Onlangs een vrij goede ervaring gehad met een nieuwe benzinnemotor.
Die liet een gemiddeld verbruik optekenen van 4,8 liter (Rural) aan een gemiddelde van 62km/u. Ik veronderstel dat men die gaat koppelen om tot een hybride te komen;
Ik neem aan de 1.0 ecoboost ofzo.

Ik denk dat de 1,4 TSI (VW Group) met 50% cilinderuitschakeling daar niet ver af zit aan die ~ snelheid. Wie weet volgt er een 1,2 TSI of 1.0 TSI van.

http://www.vroom.be/nl/autotest/audi...-dan-de-diesel

Die motor dan in een lichtere wagen, Polo , Fabia, ... ofzo auto´s wegen nu al te zwaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 15:13   #169
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En bovendien zijn ze helemaal niet exclusief. Toch niet de Tesla BE Club. Lidmaatschap is gratis, toegang tot de maandelijkse meetings is gratis, de catering die daarop wordt aangeboden door sponsors, is dus ook gratis, de aan te vragen proefritten met de MS zijn gratis, enz... En je hoeft helemaal geen Tesla te bezitten, om er lid van te zijn!
Naja "exclusief" is teveel gezegd.

"Mijn" huidige club is internationaal, maar vooral Duitsers (lijkt me logisch).
http://www.bmw-z1.de/aktuelle-veranstaltungen

Lidgeld 100 + 38 € voor 2. Zeker geen weggegeven geld (blijft onder clubbeheer in onze pot), integendeel totnutoe geen reden gehad uit de club te stappen. Op wisselstukken -besteld vanuit D-garage, krijgen we bvb 10 % korting.

Bij onze "Tours" worden ook "genodigden" toegelaten (maar niet altijd).
Zo zie je ook eens een Porsche Cabrio, zelfs Jaguar typ E, soms Mercedes SL meerijden als het maar "open" kan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2014 om 15:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 15:41   #170
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mijn "inside informatie" is dat in zulke exclusieve autoclubs er daar helemaal geen "rijken" tussenzitten,
Neen 'echt rijken' zullen daar wel niet tussen zitten.
Ook zie je daar niet echt een gewone arbeider tussen zitten.

Daar wringt het schoentje. Als we een oplossing willen bieden voor onze millieuproblemen moet het betaalbaar zijn voor de gewone arbeider.
De rest is waarschijnlijk wel mooi om naar te kijken en doet je dromen maar biedt niet echt een oplossing.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 15:48   #171
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
auto´s wegen nu al te zwaar...
Prijs voor veiligheid en confort.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 16:02   #172
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar wringt het schoentje. Als we een oplossing willen bieden voor onze millieuproblemen moet het betaalbaar zijn voor de gewone arbeider.
Je mist duidelijk de Tesla visie op dit gebied, maar dat is je vergeven, hoor

Strategie is eerst een paar flashy high-end kijk-eens-wat-wij-kunnen bolides uit te brengen voor een stevige prijs, om dan met de opbrengst daarvan de R&D te kunnen financieren van de ontwikkeling van een low-end voor-jan-en-alleman e-auto. Dit gaat dan de Model E worden (het ding gaat wel een andere naam krijgen, maar die is nog niet gekend).

Dus eigenlijk helpen Roadster- en Model S-kopers op die manier toch een beetje de oplossing "voor de gewone man" mogelijk maken.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 16:18   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.733
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Da's iets meer dan de prijs van de hoedenplank in een Model S
Ik denk dat een hoedenplank van een Model S niet echt veel mobiliteit geeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 17:12   #174
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat een hoedenplank van een Model S niet echt veel mobiliteit geeft.
Wel, je kan ze op en neer doen. Beweegt dus toch wel een klein beetje.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 18:13   #175
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je mist duidelijk de Tesla visie op dit gebied, maar dat is je vergeven, hoor
Mij lijkt het alsof ze zich willen toeleggen op de fabricatie van batterijen.

Het laatste nieuws was toch dat ze al hun 'know-how' te grabbel gooien voor iedereen die er wat mee wil aanvangen?
Op die manier trachten ze hun eigen afzetmarkt te creëren.

Vaak is de visie die men verkondigd niet gelijk aan de visie die men echt voor ogen heeft.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 19:13   #176
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mij lijkt het alsof ze zich willen toeleggen op de fabricatie van batterijen.
Bron ? Is Panasonic niet meer goed genoeg ?

Kijk eens:
Citaat:
http://www.greencarcongress.com/2013...0-tesla-1.html

Panasonic and Tesla expand supply agreement for Li-ion cells; nearly 2 billion through 2017

30 October 2013

In June 2013, Panasonic announced that shipments of its lithium-ion battery cells for Tesla Motors’ Model S sedan surpassed 100 million units. The battery cell used in the Model S was developed by Panasonic and Tesla together to achieve leading energy density and performance for an 18650-size cylindrical lithium-ion battery cell.

Currently, the Model S pack comprises up to around 7,000 Panasonic NCR18650A 3100 mAh 18650-size cells using a Lithium nickel cobalt aluminum (NCA) chemistry and proprietary cathode geometry developed by Panasonic and Tesla. The cathode formulation has been specifically optimized for EV applications.

This expanded agreement with Panasonic is important to Tesla as we continue to increase the pace of production. We look forward to strengthening our relationship with Panasonic, and I’m confident that this partnership will continue to be an integral part of Tesla’s success for years to come.

Tesla Co-Founder and CEO Elon Musk.


Panasonic’s cylindrical automotive cell is a customized technology designed specifically for optimizing electric vehicle quality and life.

We are extremely proud to be a strategic partner of Tesla. Panasonic will increase its production capacity of lithium-ion battery cells to supply Tesla’s growing needs as it expands its production of EVs.

—Yoshihiko Yamada, president of the Automotive & Industrial Systems Company, an internal company of Panasonic
Tesla maakt in de eerste plaats auto´s, de accucellen op zich komen nog steeds van Panasonic. De batterypacks worden wel passend gemaakt bij Tesla zelf neem ik aan. Tesla zal wel bepaalde eisen stellen voor het geld. Er zal natuurlijk feedback zijn hoe ze de Accu (basis Panasonic) nog verder kunnen optimaliseren (vooral kathode). Als Tesla teveel accupacks kan assembleren kunnen ze die natuurlijk ook verder verkopen.

Citaat:
In its quarterly report filed in August 2013 with the SEC, Tesla noted that:

Our business is dependent on the continued supply of battery cells for our vehicles’ battery packs as well as for the battery packs we produce for other automobile manufacturers. While we believe several sources of the battery cells are available for such battery packs, we have fully qualified only a limited number of suppliers for the cells used in such battery packs and have very limited flexibility in changing cell suppliers. Any disruption in the supply of battery cells from such vendors could disrupt production of Model S and of the battery packs we produce for other automobile manufacturers until such time as a different supplier is fully qualified.

— # Tesla Quarterly Report (10Q) for quarter ending 30 June 2013
# http://edgar.sec.gov/Archives/edgar/...549636d10q.htm

In June 2013, Panasonic announced that shipments of its lithium-ion battery cells for Tesla Motors’ Model S sedan surpassed 100 million units. The battery cell used in the Model S was developed by Panasonic and Tesla together to achieve leading energy density and performance for an 18650-size cylindrical lithium-ion battery cell.

Currently, the Model S pack comprises up to around 7,000 Panasonic NCR18650A 3100 mAh 18650-size cells using a Lithium nickel cobalt aluminum (NCA) chemistry and proprietary cathode geometry developed by Panasonic and Tesla. The cathode formulation has been specifically optimized for EV applications.
...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2014 om 19:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 08:39   #177
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het laatste nieuws was toch dat ze al hun 'know-how' te grabbel gooien voor iedereen die er wat mee wil aanvangen?
Op die manier trachten ze hun eigen afzetmarkt te creëren.
Je eigen afzetmarkt creëren door je patenten zomaar te grabbel te gooien???
Dat smeekt om extra uitleg!
Ik zou eerder geneigd zijn om te denken dat vooral je concurrenten daar iets aan hebben, en dus je afzetmarkt opengegooid wordt voor hen?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 16:51   #178
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je eigen afzetmarkt creëren door je patenten zomaar te grabbel te gooien???
Oei, jij bent wel ver achter.
Micele, leg het hem eens uit. Jij moet daarvan piekfijn op de hoogte zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 16:53   #179
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron ? Is Panasonic niet meer goed genoeg ?
Ik dacht dat Tesla een massa geld had opgehaald om hun eigen batterijen te produceren. Heb ik dat ergens misbegrepen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 17:04   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.733
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je eigen afzetmarkt creëren door je patenten zomaar te grabbel te gooien???
Dat smeekt om extra uitleg!
Ik zou eerder geneigd zijn om te denken dat vooral je concurrenten daar iets aan hebben, en dus je afzetmarkt opengegooid wordt voor hen?
Google. Tesla patenten vrij

http://www.teslamotors.com/blog/all-...are-belong-you

http://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-...ten-vrij-67865

http://www.gva.be/cnt/aid1599986/aut...-patenten-vrij
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be