Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2014, 15:44   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ben ik de enigste die weet dat agenten een zware job hebben, vaak snachts op pad, onregelmatige uren wat weegt op het sociaal leven, het inherent gevaar van te werken met "crapuul"....

54 is wat vroeg maar ik kan mij inbeelden dat rond 58-60 jaar deze mensen er genoeg van hebben.
Van 55 tot 65 kunnen ze goed genoeg wijkagent spelen, verkeer regelen, zatte chauffeurs doen blazen enz. zonder verplicht 8u. nachtdiensten te moeten doen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 16:20   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik de enigste die weet dat agenten een zware job hebben, vaak snachts op pad, onregelmatige uren wat weegt op het sociaal leven, het inherent gevaar van te werken met "crapuul"....

54 is wat vroeg maar ik kan mij inbeelden dat rond 58-60 jaar deze mensen er genoeg van hebben.
Bij de lokale politie zie ik vele agenten rond hun vijftigste overstappen op wijkagent, weg uit de interventieploegen dus.
Een heel rustig jobke, ze verdienen wat minder premies maar krijgen er een lichte job voor in de plaats.

Maar wat jij schrijft kan toch eigenlijk ook niet door de beugel als argument : 'rond 58 - 60 jaar hebben deze mensen er genoeg van "
Sorry, maar dat is geen argument.
Dat is nu net het drama : quasi iedereen begrijpt de noodzaak om langer te werken, maar ook praktisch iedereen denkt dat hijzelf in een uitzonderingscategorie zit. Het gaat totaal niet om "het beu zijn" maar om een verplichting voor iedereen om een jaartje of twee langer te werken;
En geef toe : die hele uitzonderingsmaatregel is een zuivere schande, en is er enkel gekomen omdat de machtige vakbonden dat eisten en anders het land gingen platleggen. Militairen, rijkswachters, machinisten bij NMBS zijn nu toch geen jobs waar je op 54 een versleten uitgeblust wrak van gaat worden.
Geef die mensen een coachende taak, laat ze hun jonge collega's helpen bij hun opstart en tijdens hun opleiding; zet hen in administratieve jobs, maar zet ze niet op een dikbetaald pensioen daar waar men vijftigers die in de privé hun job kwijtraken bij herstructureringen nog geen SWT gunt.

Daar zit een heel grote discrepantie, en dat kan men niet meer blijven toedekken met de sussende woorden dat het nu éénmaal verworven rechten zijn.
Ik ken een commissaris, een vroegere majoor bij de rijkswacht. Die zou acht jaar eerder mogen op pensioen gaan dan zijn collega van de zone ernaast omdat die laatste vanuit de politie kwam en dus het gunststatuut v/d rijkswacht niet kan claimen. ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 16:32   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

wel ik ben voor iedereen gelijk voor de wet principe. Nog altijd een gezond principe. Dus nee politie zou moeten werken tot 70 jaar, met die gecumuleerde vakantiedagen is hun job een schijntje met wat de privé presteert
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 20:09   #104
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Sommigen hadden letterlijk hun koffers al gepakt om met het hele gezin in het buitenland te gaan genieten van hun riant ambtenarenpensioen. Maar dat was buiten vrouwe Justitia gerekend. De vetgemeste ambtenarenzwijnen mogen nog een extra 10jaar cijfertjes invullen in hun computer.
Het Hof houdt wel degelijk rekening met
1) mensen die ondertussen al in pensioen zijn gegaan onder de uitzonderingsregel en
2) met de mensen die onder diezelfde regels al een pensioenaanvraag hangende hebben. Dat is een meer dan voldoende tegemoetkoming.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 22:31   #105
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, gewoon de gangbare werkloosheidsuitkering aanbieden. Ze zijn nog veel te jong om op pensioen te zitten.

"Schrijnende gevallen". Een schrijnend geval, dat is een arbeider die nu moet werken tot zijn 65 en waarvan de pensioenleeftijd telkenmale wordt opgetrokken om de ambtenarij te bekostigen.
En de sociale zekerheid, en de politiek, en de infrastructuurwerken, en de NMBS, en (...)

Jullie doen net alsof al het geld opgesoupeerd wordt aan ambtenaren Nog zo van die dijenkletsers, net zoals de bedragen waarmee hier gegoocheld wordt, of de pensioenleeftijden...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 22:39   #106
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het Hof houdt wel degelijk rekening met
1) mensen die ondertussen al in pensioen zijn gegaan onder de uitzonderingsregel en
2) met de mensen die onder diezelfde regels al een pensioenaanvraag hangende hebben. Dat is een meer dan voldoende tegemoetkoming.
Fair enough, wat mij betreft.

Jullie kijken ook altijd alleen maar naar de lonen of de pensioenen van de ambtenarij. Hét grote probleem is echter de schrijnende inefficiëntie van de overheid op alle vlak. Dubbel bezette posten of functies, aankoop van veel te duur materiaal terwijl er goedkopere alternatieven voorhanden zijn, specifiek voor de politie een (in tegenstelling tot wat velen denken) veel te logge en trage organisatie...
Oud 14 juli 2014, 22:40   #107
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de lokale politie zie ik vele agenten rond hun vijftigste overstappen op wijkagent, weg uit de interventieploegen dus.
Een heel rustig jobke, ze verdienen wat minder premies maar krijgen er een lichte job voor in de plaats.

Maar wat jij schrijft kan toch eigenlijk ook niet door de beugel als argument : 'rond 58 - 60 jaar hebben deze mensen er genoeg van "
Dat is nu net het drama : quasi iedereen begrijpt de noodzaak om langer te werken, maar ook praktisch iedereen denkt dat hijzelf in een uitzonderingscategorie zit. Het gaat totaal niet om "het beu zijn" maar om een verplichting voor iedereen om een jaartje of twee langer te werken;
En geef toe : die hele uitzonderingsmaatregel is een zuivere schande, en is er enkel gekomen omdat de machtige vakbonden dat eisten en anders het land gingen platleggen. Militairen, rijkswachters, machinisten bij NMBS zijn nu toch geen jobs waar je op 54 een versleten uitgeblust wrak van gaat worden.
Geef die mensen een coachende taak, laat ze hun jonge collega's helpen bij hun opstart en tijdens hun opleiding; zet hen in administratieve jobs, maar zet ze niet op een dikbetaald pensioen daar waar men vijftigers die in de privé hun job kwijtraken bij herstructureringen nog geen SWT gunt.

Daar zit een heel grote discrepantie, en dat kan men niet meer blijven toedekken met de sussende woorden dat het nu éénmaal verworven rechten zijn.
Ik ken een commissaris, een vroegere majoor bij de rijkswacht. Die zou acht jaar eerder mogen op pensioen gaan dan zijn collega van de zone ernaast omdat die laatste vanuit de politie kwam en dus het gunststatuut v/d rijkswacht niet kan claimen. ?
Dikke 2!

Tavek heeft zijn loopbaan al helemaal gepland en wil ten laatste vanaf 60 plaats maken voor de jeugd.
Oud 14 juli 2014, 22:45   #108
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alleen ga je dan met een onevenwicht in de structuur te zitten komen. Als elke agent van boven de 50 (voorbeeld) de rustigere diensten gaat doen, ga je straks te weinig interventiepersoneel overhouden, tenzij je natuurlijk veel meer volk gaat aantrekken, en waar zit daar dan de besparing?

De grote slachtoffers gaan bij het burgerpersoneel vallen, denk ik... Onthaalbediendes, ondersteunende functies,... Het is ooit allemaal aan de goedkopere burgers gegeven. Als er meer en meer niet-interventiepersoneel komt, gaan deze die posten overnemen.

Citaat:
Zo zit de politie vol met uitzonderingen en aanpassingen, een gevolg van de vele verschillende statuten die men heeft samengesmolten bij de hervorming.
Men had toen beter gezegd: dit is het nieuwe statuut en het is te nemen of te laten. Ga je niet akkoord, zoek je maar een andere job.

Het is daarentegen weinig verbazend dat de meeste uitzonderingen bij de hogere kaders (lees: machtsposities) zitten.
Oud 15 juli 2014, 08:45   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dikke 2!

Tavek heeft zijn loopbaan al helemaal gepland en wil ten laatste vanaf 60 plaats maken voor de jeugd.
Inderdaad.

60 lijkt me een mooie leeftijd om te stoppen en te beginnen met dagdagelijks te genieten van het leven. Ik heb geen interesse om te werken tot ik 67-70 jaar ben en dan tot de conclusie komen dat ik te versleten ben om nog iets fijns te doen in mijn pensioen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 08:47   #110
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

60 lijkt me een mooie leeftijd om te stoppen en te beginnen met dagdagelijks te genieten van het leven. Ik heb geen interesse om te werken tot ik 67-70 jaar ben en dan tot de conclusie komen dat ik te versleten ben om nog iets fijns te doen in mijn pensioen.
En jij weet nu al zeker dat je aan je 60ste nog fris genoeg zal zijn om fijne zaken te doen? Voor hetzelfde geld ben je op je 50ste al volledig versleten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:04   #111
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Niks mis mee, voor mijn part gaan de mensen op hun vijftigste al met pensioen. Maar het is niet aan de gemeenschap om dat te bekostigen, dan moeten de mensen zelf maar een spaarpotje aanleggen voor hun oude dag.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:07   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Geen probleem, maar niet op mijn kosten.

(lees in plaats van 'mijn' kosten, op kosten van jouw en mijn kinderen ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:12   #113
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Zou men niet eerst eens die buitenlandse profiteurs aanpakken? Om een levenslang leefloon te krijgen moest men vroeger één dag gewerkt (laten wij maar zeggen ingeschreven zijn als werknemer) hebben bij kruidenier mustapha om de hoek. Uit schaamte hebben zij dit nu op één week (1 week) gebracht. En wij zitten hier elkaar messen in de rug te steken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 juli 2014 om 09:13.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:14   #114
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pluzeen.

Elke beroepscategorie zou voor zichzelf een uitzondering kunnen claimen omdat iedereen wel argumenten heeft om te zeggen dat zij op hun 50/55/60/andere uitgeblust zijn.

Maar als bij toeval zijn het wel die beroepscategorieen waar de vakbonden oppermachtig zijn, die een uitzondering hebben gekregen...
Basis is pensioen op uw 65ste, punt.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 juli 2014 om 09:14.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:17   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
U bent ook eerder op pensioen gegaan als ik mij niet vergis.

Zeer schijnheilige houding: zelf eerder afzwaaien met een mooi pensioen, maar als anderen het willen moord en brand schreeuwen.
Oud 15 juli 2014, 09:18   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ach er is zoveel dat gebeurt op jouw of mijn kosten waar we niets mee te maken hebben.....of willen hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:18   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks mis mee, voor mijn part gaan de mensen op hun vijftigste al met pensioen. Maar het is niet aan de gemeenschap om dat te bekostigen, dan moeten de mensen zelf maar een spaarpotje aanleggen voor hun oude dag.
Daar is het stemhokje voor, om te beslissen wat de gemeenschap al dan niet financiert.
Oud 15 juli 2014, 09:25   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is het stemhokje voor, om te beslissen wat de gemeenschap al dan niet financiert.
Dat is helemaal juist. Dat ballonnetje gaat natuurlijk alleen maar op tot de internationale gemeenschap dat doorprikt en niet langer bereid zal zijn om het te financieren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:39   #119
Profiteureersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Waarom kan een oudere politieagent 's nachts niet werken ?
Hebt ge die mannen hun lichaamsbouw al gezien? Meestal zijn het van die luciferbenen met daarboven een dikke pens. Veel hoogzwangere vrouwen zijn op die ronde buiken jaloers. Daarom dat ze ook met hun combi naar de frituur rijden. Met de fiets zouden ze er nooit geraken
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 11:03   #120
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Hebt ge die mannen hun lichaamsbouw al gezien? Meestal zijn het van die luciferbenen met daarboven een dikke pens. Veel hoogzwangere vrouwen zijn op die ronde buiken jaloers. Daarom dat ze ook met hun combi naar de frituur rijden. Met de fiets zouden ze er nooit geraken
Als je zo een beroep hebt lijkt het me logisch dat je je lichaam verzorgt. Als je dat doet, kan je op je 60ste gerust nog politieagent in het veld zijn. Maar eerst je lichaam niet verzorgen en dan klagen dat je versleten bent, tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be