Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2014, 09:50   #241
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat er iets kapot was hé Micele.
En die andere keren dan ook, enz... ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat wel uitkomt is dat het batterij pack al snel in garantie vervangen wordt. Binnen het jaar zit je met nieuwe, en het jaar nadien ook...enz.
Elk jaar een nieuw en dus beter accupack bij een inspectie of depannage, wow prachtig toch.

Volgend jaar wslk dat Hybridepack met 10-15 % méér reikwijdte:
Citaat:
Tesla's potential hybrid battery pack, which includes both metal-air battery as well as lithium-ion battery (non metal-air). This suggests that 2015 Model S cars may get a 10 to 15 percent increase in driving range.
Binnen enkele jaren dat nog eens verbeterd Hybridepack met tot 40 % reikwijdte en 30 % duurzamer.
Citaat:
Chowdhry noted that a hybrid battery pack could increase the Tesla's Model S Range by about 40 percent and increase the battery life by about 30 percent.
En na de 3e hybride-accu met wat optimalisatie en rijstijl (stand "Range Mode") kan men dus tot 1200 km halen met die hybride accu.
Citaat:
However, Tesla has created this invention where if the user wants extended range, the metal-air battery Pack will power the Model S drive train. Here, the trade-off is lower acceleration, but extended range. If used only in this mode, Tesla Model S range could double from current levels
of dan haalt die gelukkige Tesla-eigenaar niet 350 km bij normaal vlot verkeer en normale snelle acceleraties , zoals @ Bartjeuh hier, maar zelfs 700 km en dat allemaal gratis in garantie.

Goede reklame Mambo.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 09:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 09:53   #242
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En die andere keren dan ook, enz... ?



Elk jaar een nieuw en dus beter accupack bij een inspectie of depannage, wow prachtig toch.

Volgend jaar wslk dat Hybridepack met 10-15 % méér reikwijdte:


Binnen enkele jaren dat nog eens verbeterd Hybridepack met tot 40 % reikwijdte en 30 % duurzamer.


En na de 4e hybride-accu met wat optimalisatie en rijstijl kan men dus tot 1200 km halen met die hybride accu.

of dan haalt die gelukkige Tesla-eigenaar niet 350 km bij normaal vlot verkeer , zoals @ Bartjeuh hier, maar zelfs 700 km en dat allemaal gratis in garantie.

Zou best wel kunnen.
Maar van zodra de fiscale aftrek vervalt dan gaan die wagens toch de deur uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:02   #243
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zou best wel kunnen.
Alles kan hé.

Citaat:
Maar van zodra de fiscale aftrek vervalt dan gaan die wagens toch de deur uit.
En wat voor de niet-zelfstandigen of niet-bedrijven in Vlaanderen ? Dus wat voor "Jan Particulier" die in Vlaanderen woont ?

Citaat:
http://www.teslamotors.com/nl_BE/incentives/BE

NATIONALE VOORDELEN - BELGIUM

Financieel
MINIMUM RATE ON ATN TAXE DUE TO 0 EMISSION OF CO2 FOR EVS EQUIVALENT TO 4 % OF THE « CATALOGUE VALUE OF THE CAR (I.E. CALCUL DE L’AVANTAGE DE TOUTE NATURE : 4% DU PRIX CATALOGUE EST LE TAUX MINIMUM)

Meer informatie

Opladen
€2.500 ECO-BONUS IN WALLONIË

Financieel
LAAGSTE REGISTRATIEKOSTEN

Zakelijk
BELASTINGVRIJSTELLING - BEDRIJVEN SCHRIJVEN 120% AF IN PLAATS VAN DE REGULIERE 50%

Financieel
GEEN BIV-BELASTING SINDS 1 MAART 2012 (EERSTE REGISTRATIEBELASTING), ALLEEN WEGENBELASTING +/- €74 IN PLAATS VAN €1900
.
Dat laatste.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 10:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:16   #244
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alles kan hé.


En wat voor de niet-zelfstandigen of niet-bedrijven in Vlaanderen ? Dus wat voor "Jan Particulier" die in Vlaanderen woont ?


Dat laatste.

Zou het niet weten, maar particulieren die zoiets duur kopen zullen allicht niet wakker liggen van onkosten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:18   #245
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En als ik me niet vergis is de fiscale aftrek regeling van 120% naar 150% gegaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:43   #246
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En als ik me niet vergis is de fiscale aftrek regeling van 120% naar 150% gegaan.
Dat zijn "ze" van plan, mss volgend jaar :
allez het plan van Wathelet cdH, en er is nog geen federale regering met de cdH...

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...astingen.dhtml

02/01/14,

In het huidige systeem zijn bedrijfswagens die geen CO2 uitstoten 120 procent fiscaal aftrekbaar, wagens die tussen 0 en 60 gram CO2 uitstoten 100 procent.

In het nieuwe plan van Wathelet krijgen die twee categorieën een aantrekkelijker fiscaal statuut, door ze respectievelijk 150 procent en 120 procent aftrekbaar te maken van de bedrijfsresultaten. Zwaarder vervuilende bedrijfsauto's zouden meer belast worden, zodat de maatregel een budgettaire nuloperatie zou worden. Voor alle andere bedrijfswagens zou de huidige fiscale regeling blijven gelden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 10:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 11:08   #247
Profiteureersteklas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 49
Standaard

Mijn buurman had een tesla S full option gekocht. Na een half jaar van pure ellende overgelaten. Het grootste probleem was het rijbereik. Mooie cijfers op papier maar in realiteit pakken minder. Ze hebben hem dan ook enkele keren met een platte batterij moeten komen takelen. Ook bleek hij veel elektronische problemen te hebben. Hij vond ook de service een dikke nul. Het enigste voordeel was zijn te verwaarlozen belastingen en de aftrekbaarheid van de wagen.

Nu heeft hij een porsche panamera E-hybrid gekocht en dat blijkt veel interessanter te zijn. Nog steeds 90% aftrekbaarheid en een te verwaarlozen VVA. De aankoopprijs lag iets hoger dan destijds zijn tesla S maar ook weer full option. Plug-in hybride met benzinemotor. En als ik beide wagens op zijn oprit zie/zag staan : ik weet wel welke wagen het sportiefste en meest luxueuze toont. Die tesla was zoals elke Koreaans of Japans model. Een doos op vier wielen zonder een greintje uitstraling.

Als ik zou moeten -kunnen- kiezen ik zou toch ook eerder voor een plug-in hybride kiezen in plaats van een full hybride. De technologie zit nog maar in zijn kinderschoenen. Je betaalt veel geld om voor proefkonijn te mogen spelen.
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 12:43   #248
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Mijn buurman had een tesla S full option gekocht. Na een half jaar van pure ellende overgelaten. Het grootste probleem was het rijbereik. Mooie cijfers op papier maar in realiteit pakken minder. Ze hebben hem dan ook enkele keren met een platte batterij moeten komen takelen. Ook bleek hij veel elektronische problemen te hebben. Hij vond ook de service een dikke nul. Het enigste voordeel was zijn te verwaarlozen belastingen en de aftrekbaarheid van de wagen.

Nu heeft hij een porsche panamera E-hybrid gekocht en dat blijkt veel interessanter te zijn. Nog steeds 90% aftrekbaarheid en een te verwaarlozen VVA. De aankoopprijs lag iets hoger dan destijds zijn tesla S maar ook weer full option. Plug-in hybride met benzinemotor. En als ik beide wagens op zijn oprit zie/zag staan : ik weet wel welke wagen het sportiefste en meest luxueuze toont. Die tesla was zoals elke Koreaans of Japans model. Een doos op vier wielen zonder een greintje uitstraling.

Als ik zou moeten -kunnen- kiezen ik zou toch ook eerder voor een plug-in hybride kiezen in plaats van een full hybride. De technologie zit nog maar in zijn kinderschoenen. Je betaalt veel geld om voor proefkonijn te mogen spelen.
Beetje heel domme buurman, niet ?
Hij is gewoon geen Tesla S waard, mijn gedacht. Of reed hij vroeger ook zijn benzine- of dieselwagens leeg en stond hij in "panne" en liet zich afslepen ? Allez een panne is dat niet, dat is eerder een hersenpanne bij hem.

Je koopt geen Tesla S als je een relatief groot dagelijks (24 hr zelfs ?) rijbereik nodig hebt en-of snel ergens wil zijn (ttz snel bijtanken) of flexibel mobiel te blijven bij oproep.

Een Tesla Model S betekent - bij lange afstanden - trager rijden en zodoende nog sneller aan te komen. Diverse testen in Europa bewijzen dat. Eenmaal minder tanken - zelfs met een supercharger betekend ~ 45 minuten winst - dat is niet in te halen door 20 kmh sneller te rijden op de snelweg en eenmaal meer te moeten tanken (zelfs als men een supercharger op zijn route heeft).

Dan is een benzinehybride idd veel interessanter. Volgens ADAC heeft die Porsche limousine een rijbereik van 875 km en kan natuurlijk steeds vlot bijtanken, ook het testverbruik van 9,1 liter benzine is relatief zeer goed voor die klasse. Voor het milieu kan hij in stedelijk gebied zelfs puur electrisch rijden.
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...iptronic_S.pdf

Natuurlijk staat een Porsche qua faam, zijn bepaalde (leder)afwerking en rijkwaliteiten op een hoger niveau als Tesla. Hoelang denk je dat Porsche al bestaat ?

Mss kan uw buurman in 2018 nog eens over een bepaalde E-auto nadenken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 13:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 16:11   #249
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Elk jaar een nieuw en dus beter accupack bij een inspectie of depannage, wow prachtig toch.


Ik heb zo'n rotslechte koffiezet die dank zij de garantie al 9 maal vervangen is.
Dank zij deze garantie is het de beste koffiezet die een mens zich kan inbeelden.
Al 8 jaar staat hier bij regelmaat een nieuwe koffiezet in de keuken.
Telkens opnieuw met 2 jaar garantie.

Twee bevriende gezinnen zijn ook reeds op dat model overgeschakeld....

Of er nog wat winst te rapen valt met zo'n handel is twijfelachtig.
Het bedrijf Tesla kan ook plots ophouden te bestaan.
Lees even na wat er gebeurd is met NanoSolar - nog zo'n hype.
Waar denk je dat die 400.000$ naartoe zijn?

Er zijn natuurlijk altijd sullen die zich voor zo'n kar laten spannen.....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  NanoSolar.JPG‎
Bekeken: 134
Grootte:  97,5 KB
ID: 94711  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 16:18   #250
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Beetje heel domme buurman, niet ?
Toch ééntje die een hoop geld heeft.
Het lijkt raar dat domme mensen over zeer veel geld beschikken.

Ik zou eerder geneigd zijn om mensen zonder geld als dom te bestempelen.
Maar dan hoor ik daar eigenlijk bij......dilemma dus...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 16:36   #251
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Zakelijk
BELASTINGVRIJSTELLING - BEDRIJVEN SCHRIJVEN 120% AF IN PLAATS VAN DE REGULIERE 50%


Ha, hier hebben we het.
Het is de bevolking die meer dan de helft van die wagens betaald. (op de aankoop door een paar zotte particulieren na)

Nu ben je volgens mij toch nog steeds een stuk beter af met een exclusieve dure motorfiets. Je kan dat ding kwijt in een verloren hoekje in de garage en moet geen rekening houden met het enorme waardeverlies van de Tesla.
30.000$ (22.000€) op 8 jaar is een stuk beter dan 70.000€ op 5 jaar.
( EN... een kapotte batterij vervangen van die motorfiets kost amper 100€)

Motoren zijn 100% aftrekbaar en worden dus ook deftig door onze burgers gesponsord.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  MV Augusta.JPG‎
Bekeken: 126
Grootte:  35,7 KB
ID: 94713  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 16:52   #252
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het bedrijf Tesla kan ook plots ophouden te bestaan.
Plots ?

Alles kan natuurlijk, maar het ziet er helemaal niet naar uit.

Als je ziet wat ze al voor een netwerk hebben en dat amper op 11 jaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Motors

Ook steeds meer beurswaarde, ze staan al bij de Nasdaq 100:
(de redenen staan daar te lezen, vooral het Model S en hun investeringen...)

Citaat:
http://money.cnn.com/2013/07/09/investing/tesla-nasdaq/

NEW YORK (CNNMoney)

Tesla Motors is joining the Nasdaq-100, another sign of the rapidly growing value of the stock of the upstart electronic car maker.
Tesla will replace software company Oracle (ORCL), which announced last month it is moving to the NYSE. Both moves are slated to take place on July 15.

Shares of Tesla (TSLA) were up in premarket trading Tuesday on the news. Its shares are up 259% so far this year through Monday's close, lifting its market value to $14 billion.

The company reported its first quarterly profit earlier this year and has reported rising sales of its primary car, the Model S. The Model S also has gotten generally rave reviews, including Consumer Reports saying it was the best car it has ever tested.

The positive news allowed Tesla to have a follow-up stock offering to raise the cash it needed to repay a government loan nearly a decade ahead of schedule, as well as speed up the nationwide role out of a charging station network.

Zie jij tekens van verzwakking ? Integendeel hé.
Velen hebben Tesla onderschat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 16:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 16:58   #253
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
c
Als je ziet wat ze al voor een netwerk hebben en dat amper op 11 jaar.
Daar waren er nog hoor.

The revenues of Nuance Communications grew sharply from $17.1 million in third quarter of 2001, to $216 million in Q3 2008.

Zegt Lernout & Hauspie u nog iets?

Ballonnen op de beurs.... ooit van gehoord?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 juli 2014 om 17:00.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 17:00   #254
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar waren er nog hoor.

The revenues of Nuance Communications grew sharply from $17.1 million in third quarter of 2001, to $216 million in Q3 2008.

Zegt Lernout & Hauspie u nog iets?
Is Tesla gesteund op bedrog ? Vertel.

Een Tesla auto is echt, hij rijdt zelfs quasi wereldwijd.
De verkoop floreert, er wordt winst gemaakt en dat wordt verder geinvesteerd, enz... nog vragen ?

Foldertje voor de aandeelhouders:
http://files.shareholder.com/downloa...Jan%202014.pdf

kijk vooral naar de verkochte aantallen Model S tov de concurrentie en dat voor een quasi niet echt op de band gemaakte auto met relatief kleine aantallen.

Citaat:
Ballonnen op de beurs.... ooit van gehoord?
Amai. Waar gij over begint. Er komt een beurscrash jaja alle ballonnen ontploffen. Doemdenken is simpel hé , ook de aarde kan vergaan...

Even gegoogeld, Tesla 13 maand geleden, wow toen al een ballon met bijna + 200 %/jaar / relatief + 175 % ?
http://www.investmentcontrarians.com...e-market/2033/

One Sports Car Stock That’s Shocking the Market

By George Leong for Investment Contrarians | May 16, 2013
Car StockA year ago, I was able to take a close look at a cool-looking electric-powered sports car. I even got to sit in it. I noticed that it was not made by a manufacturer that I had recognized—it was built by Tesla Motors, Inc. (NASDAQ/TSLA), but I really didn’t give it a second thought.
Well I wish I had now, as Tesla is seeing its shares supercharge on the price chart, up 70% in the first few weeks of May and 167% so far in 2013, based on my stock analysis. Tesla is up a sizzling 198% over the past 52 weeks compared to the S&P 500’s 23% increase.



My stock analysis suggests that the maker of the sharp-looking electric sports car has really shocked the stock market with its superlative price appreciation. Who would have known?

I thought Tesla was interesting and gimmicky in some ways, but never in my wildest imagination did I expect the stock to surge as much as it has.
According to my stock analysis, you can thank the short-sellers for running to the exits and unloading their positions in a classic short squeeze. At the end of April, there were 27.5 million shares of Tesla shorted. The share price was $53.99. Fast-forward 10 sessions, and the price has surged to over $90.00.
Now you can’t blame short-covering for all of the increase in the share price. Tesla did deliver some awesome numbers that tore apart Wall Street’s estimates, according to my stock analysis.
In the first quarter, Tesla sold 4,900 vehicles. That’s it. By comparison, General Motors Company (NYSE/GM) sold 237,646 in the month of April alone. For the entirety of 2013, Tesla expects to sell just over 20,000 vehicles. General Motors (GM) will sell over two million.
My stock analysis suggests that the growth in Tesla is strong, with sales up 83% in the first quarter. While the small quantity makes me shake my head, the company is estimated to turn a small profit in 2013 and earn $1.04 per diluted share in 2014, according to Thomson Financial.
Tesla is estimated by Thomson Financial to see its revenues grow 366.5% this year and 31.7% in 2014. Again not bad numbers, but they’re not supportive of the share price and valuation, as my stock analysis indicates.
Consumer Reports does love the Tesla “Model S” sedan that was assigned a score of 99 out of 100.
Now, if you base the share price of Tesla purely on valuation, it’s clearly out of whack versus both GM and Ford Motor Company (NYSE/F), as you can see in the table below.

Tesla GM Ford
Price/Sales 10.7X 0.28X 0.4X
PEG Ratio 27.96 0.62 0.97

But Tesla is trading based not on valuation but on potential. Yet even based on potential, the company is way overpriced, based on my stock analysis, which makes the stock tempting.

Of course, the current short sellers have paid dearly, but the stock was at a much lower price. At nearly $100.00, it may be time to get in on some of the action, but on the short side.

The chart may indicate upward movement in the stock, but my stock analysis indicates it’s more likely to move downward in the near term.
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

Natuurlijk zal ooit die beurswaarde eens een serieuze inzinking krijgen, weet je nog toen BMW eigenlijk echt failliet was, en eerder bij toeval gered werd op het nippertje ? Remember en kijk nu wat BMW is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 17:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 17:40   #255
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Foutje die allereerste grafiek is van Juli 2013 ipv 2014 dit is de actuele:

http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/in...t?timeframe=1y

zie je de dalletjes zijn er maar globaal tot vandaag 2014 totnutoe zelfs al boven de prognoses van mei 2013 (31.7 %) voor gans 2014*. Kan zich nog corrigeren.
Citaat:
My stock analysis suggests that the growth in Tesla is strong, with sales up 83% in the first quarter. While the small quantity makes me shake my head, the company is estimated to turn a small profit in 2013 and earn $1.04 per diluted share in 2014, according to Thomson Financial.
Tesla is estimated by Thomson Financial to see its revenues grow 366.5% this year and 31.7% in 2014 *. Again not bad numbers, but they’re not supportive of the share price and valuation, as my stock analysis indicates.
mmmh die grafiek: van ~150 $ op 1.1.2014 naar 220 $ vandaag of > 46 %*.
2014-Piek ~ 255 $ en diepste dal 178 $ totnutoe.

Koers 2 jaar:
http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/in...t?timeframe=2y
ook die voorspelling van 366.5 % voor gans 2013 zit er maar weinig naast
namelijk van ~ 34 $ naar ~ 150 $... of + 340 %
...

De aandeelhouders die op het Model S gegokt hebben hebben zeer wslk hun winstname al gedaan, best altijd ten laatste lentebegin of mei verkopen.
(over mei is zo´n spreuk...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 18:40   #256
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is Tesla gesteund op bedrog ? Vertel.
Wie spreekt er over bedrog?

Denk je dat NanoSolar, Lernout&Hauspie, of andere hippe nieuwe technologie bedrijven een bedrijf opstarten om fraude te plegen?

Neen, als er fraude mee gemoeid is dan komt dat later.
Als alle goed nieuws show op niks is uitgedraaid. Als de aandelen in vrije val zitten. Als alle mensen die zo hard staan roepen hebben dat het nieuwe wereldwonder in aantocht is zich bedrogen voelen.

De waarde van aandelen wordt opgepompt door voorspellingen die mogelijk niet uitkomen. Al eens bij stilgestaan? Wat ben jij hier al maanden aan het doen? De ballon aan het opblazen en je hebt het zelf nog niet door.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 18:43   #257
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Eigenlijk is dit best een leuke draad.

Voor elke zin die ik hier post krijg ik er 30 terug.
Probeer je niet wat te hard gelijk te krijgen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 18:53   #258
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wie spreekt er over bedrog?

Denk je dat NanoSolar, Lernout&Hauspie, of andere hippe nieuwe technologie bedrijven een bedrijf opstarten om fraude te plegen?

Neen, als er fraude mee gemoeid is dan komt dat later.
Als alle goed nieuws show op niks is uitgedraaid. Als de aandelen in vrije val zitten. Als alle mensen die zo hard staan roepen hebben dat het nieuwe wereldwonder in aantocht is zich bedrogen voelen.

De waarde van aandelen wordt opgepompt door voorspellingen die mogelijk niet uitkomen. Al eens bij stilgestaan? Wat ben jij hier al maanden aan het doen? De ballon aan het opblazen en je hebt het zelf nog niet door.
(diepe) geeuw. Moest je het niet door hebben je zijt weer aan ´t lullen en doemdenken dat het niet om aan te zien is. Daarbij lees je nog niet eens wat ik schreef of citeerde, zelfs niet als ik het in het vet zet.

Nog eens (ander kleurtje proberen):
Citaat:
But Tesla is trading based not on valuation but on potential. Yet even based on potential, the company is way overpriced, based on my stock analysis, which makes the stock tempting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar waren er nog hoor.

The revenues of Nuance Communications grew sharply from $17.1 million in third quarter of 2001, to $216 million in Q3 2008.

Zegt Lernout & Hauspie u nog iets?

Ballonnen op de beurs.... ooit van gehoord?
Dit is toch jouw post.

Lernout en Hauspie met Tesla vergelijken waar haal je het toch uit ?
Uw huiswerk:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lernout_%26_Hauspie

Lernout & Hauspie was een door Jo Lernout, Pol Hauspie en Nico Willaert opgericht spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie Speech Products.

Het bedrijf was gevestigd in Ieper in het zogenaamde Flanders Language Valley, waar ook verwante bedrijven zich hadden gevestigd, en speelde een rol in de ontwikkeling van spraakherkenning en spraaksynthese.

Het bedrijf kwam in opspraak na onderzoek door The Wall Street Journal omtrent het bestaan van spookbedrijven en boekhoudkundige onregelmatigheden met het doel de koers van de aandelen de hoogte in te jagen. De aandelen van het bedrijf kelderden in nauwelijks een half jaar tijd en uiteindelijk ging L&H in 2001 failliet. De spraaktechnologieafdeling van L&H werd overgenomen door het Amerikaanse Scansoft, nu bekend als Nuance Communications.

Proces

Op maandag 22 mei 2007 startte het proces tegen Lernout en Hauspie, het grootste fraudeproces ooit in België. Op 9 oktober 2007 werd voor de oprichters een celstraf van 5 jaar geëist waarvan 2 voorwaardelijk, alsmede een strenge geldboete, aangezien zij door fraude menig bedrijf én investeerder in moeilijkheden hadden gebracht. Op 20 september 2010 viel het doek over de zaak: het hof van beroep in Gent oordeelde dat Jo Lernout, Pol Hauspie, Nico Willaert en Gaston Bastiaens wel degelijk schuldig waren aan valsheid in geschrifte en het knoeien met de resultaten van hun vroegere bedrijf.[1]
Tesla maakt A U T O ´s.

Vertel eens van automerken die ballonnen waren op de beurs en daardoor overkop gingen. Of automerken die fraude en bedrog pleegden met hun cijfers.

Ik ben er zeker van dat vele Tesla aandeelhouders al heel dikke winst genomen hebben, en dat het aandeel nog steeds interessant is (om langer te houden) (ondanks de hoge koers), "Gigafactory" komt eraan en zal ooit op volle toeren draaien. Als de Tesla E nog een groter succes wordt als de Tesla S dan weet men het wel.
Deze keer wel met een relatieve massaproductie, ook van accupacks die men desnoods ook kan verkopen aan andere automerken (met vermoedelijk dikke winst).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 19:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 19:29   #259
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

vervolg, hier kun je de laatste kwartaalcijfers en jaarcijfers van Tesla downloaden en inkijken:

http://ir.teslamotors.com/releases.cfm

pas op hé ze gaan bedrog en fraude plegen en alle beurswaakhonden van Nasdaq (SEC# http://de.wikipedia.org/wiki/United_...nge_Commission ) en co misleiden om hun koers op te blazen. Je bent verwittigd.

# http://www.sec.gov/ heeft kennis van alle cijfers van beursgenoteerde bedrijven, kan men daar ook vinden.
Ook al de onderzoeken betreft Tesla en hun "sponsors":
vb Tesla vind je in de alfabetische lijst en wat ze gecheckt hebben en wanneer.
Citaat:
http://www.sec.gov/news/digest/2012/dig092612.htm

NAME OF ISSUER CODE 8K ITEM NO. DATE COMMENT
TESLA MOTORS INC DE 1.01,8.01,9.01 09/24/12

Form 8-K is used by companies to file current reports on the following events:
1.01 Entry into a Material Definitive Agreement
8.01 Other Events
9.01 Financial Statements and Exhibits
bvb enkel al om op de beurs te geraken: http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media...Facebook.dhtml

En nog enkele beursballonnen:
http://www.ballon-bubblexxl.nl/beursballonnen/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2014 om 19:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 20:54   #260
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Mijn buurman had een tesla S full option gekocht. Na een half jaar van pure ellende overgelaten. Het grootste probleem was het rijbereik. Mooie cijfers op papier maar in realiteit pakken minder. Ze hebben hem dan ook enkele keren met een platte batterij moeten komen takelen. Ook bleek hij veel elektronische problemen te hebben. Hij vond ook de service een dikke nul. Het enigste voordeel was zijn te verwaarlozen belastingen en de aftrekbaarheid van de wagen.

Nu heeft hij een porsche panamera E-hybrid gekocht en dat blijkt veel interessanter te zijn. Nog steeds 90% aftrekbaarheid en een te verwaarlozen VVA. De aankoopprijs lag iets hoger dan destijds zijn tesla S maar ook weer full option. Plug-in hybride met benzinemotor. En als ik beide wagens op zijn oprit zie/zag staan : ik weet wel welke wagen het sportiefste en meest luxueuze toont. Die tesla was zoals elke Koreaans of Japans model. Een doos op vier wielen zonder een greintje uitstraling.

Als ik zou moeten -kunnen- kiezen ik zou toch ook eerder voor een plug-in hybride kiezen in plaats van een full hybride. De technologie zit nog maar in zijn kinderschoenen. Je betaalt veel geld om voor proefkonijn te mogen spelen.
Idd zelfde verhaal hier, maar ik wilde het feitelijk niet posten omdat ik dacht dat het misschien een uitzondering was.
Blijkbaar dus niet?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be